Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Neutral90 skrev (På 20.12.2022 den 22.33):

Så utrolig koselig! ❤️ har du lykkes? Ivf er så enormt, det er virkelig ingen spm som er for dumme til å stille. 

Takk så mye 🥰 jeg husker 2020 så godt. Så håpefull vi var. Har lite håp for dette innsettet, men veldig viktig å få gjennomført det. Test blir jo i januar 🙂

Nei, nærmeste jeg har vært var kjemisk i november.

Ønsker deg masse lykke til i januar. ❤️ Men skjønner at det er vanskelig å ha tro på det når det har vært så mye motgang hittil. Så grusomt! 💔 

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og god jul dere ❤️ i dag er jeg 13dpo, forventer mensen i morgen. Har 2 esker til med cyclogest da jeg tok ut ekstra så skal bruke de til 7 januar også se om mensen kommer hvis den ikke kommer før. Jeg ønsker ikke å teste da det er mitt siste forsøk ❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Jeg har startet med IVF i November. Vi har alvorlige manllige faktor, så ICSI bli bruke for fertilizering. Fikk ut 12 egg, 9 befrukta, 1 blir sett in (5 dagers blasto), men test var negativ (ingen på frys). Nå vi forberede oss til ny forsøk i Januar. Jeg har lest litt og ser at sjansene for å bli gravid på offentlige sykehus i Norge er 22% per embryo insetting. I helle Norge (privat + offentlige sektor) er sjanse lit støre (36% for FET, 29% for ICSi og 26% for IVF). Det betyr at sjansene er over 30% i privat sektor . Jeg er 37år gammel og har ikke så mye tid. Jeg skal prøve en gang til i ofentlige sektor og hvis det fungere ikke, vi skal se på mulighetene i privat sektor (både i Norge og utlandet). Har noen av dere erfaring med å gjøre IVF utenfor Norge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen ❤️ godt nytt år❤️ hadde testdag for 3 dager siden. Men venter med å teste til over helga. Ikke fått mensen enda men er nok cyclogest som holder igjen tenker jeg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (8 timer siden):

Hei alle sammen ❤️ godt nytt år❤️ hadde testdag for 3 dager siden. Men venter med å teste til over helga. Ikke fått mensen enda men er nok cyclogest som holder igjen tenker jeg ❤️

Krysser fingrene for deg! 🤞

Godt nyttår alle sammen! ❤️ Måtte det bli et fruktbart år! 😅

Anonymkode: 0ce56...af5

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fame skrev (42 minutter siden):

Godt nyttår :nigo::danse2::klem3:

Godt nytt år alle sammen, håper at på denne tid neste år vi i helt andre situasjoner ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! 

Julegaven kom sent denne gangen. Etter tre mislykkede IVF-forsøk, satte vi oss på venteliste for eggdonor i slutten av november.

På årets første arbeidsdag ringte klinikken og sa at de har funnet en donor! Og hun skal starte med sprøyter når som helst, slik at vi faktisk kan ha embryoer på frys allerede om en tre ukers tid!

Jeg er så glad 😭🤞

  • Hjerte 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet i dag med rfsu stav, 5 dager etter testdag, 2 sterke streker ❤️❤️ fortsatt litt i sjokk ❤️❤️

  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (32 minutter siden):

Jeg testet i dag med rfsu stav, 5 dager etter testdag, 2 sterke streker ❤️❤️ fortsatt litt i sjokk ❤️❤️

Ååååååh, gratulerer så mye! ❤️

Anonymkode: 0ce56...af5

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ååååååh, gratulerer så mye! ❤️

Anonymkode: 0ce56...af5

Tusen takk ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (3 timer siden):

Jeg testet i dag med rfsu stav, 5 dager etter testdag, 2 sterke streker ❤️❤️ fortsatt litt i sjokk ❤️❤️

Gratulerer så mye!❤️ Ble veldig glad på dine vegne nå, siden vi snakket litt sammen i 2022-tråden. Nyt dette❤️ 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evigoptimisg skrev (53 minutter siden):

Gratulerer så mye!❤️ Ble veldig glad på dine vegne nå, siden vi snakket litt sammen i 2022-tråden. Nyt dette❤️ 

Tusen takk ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir med på denne ! Startet på nesespray 26. Desember. Har hatt det helt fint, ikke merket noe til bivirkninger før jeg fikk mensen i går. Da gikk jeg litt i bakken.  Hele kroppen føles utladet. Andre som har opplevd det ? Er det bare å bite tenna sammen og kjøre på som vanlig?

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å kjøpe diverse sprøyter hvis/når mensen kommer denne runden. Første runde IVF I februar og har akkurat starta i ny jobb :ler: kjedelig å måtte ta en sykemeldingsdag da, men det får vel bare være

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg joiner gruppa. Har hatt første time ul og samtale i Porsgrunn i desember. Det var satt opp 2 timer. Syns det ble mye informasjon på en gang og jeg trenger litt tid på å prosessere. Lege og sykepleiere virket mer opptatt av om vi betalte og hvor viktig det var å velge den dyreste metoden (IVF).  De svarer heller ikke på meldinger. Har laget bruker på siden.

Lurer på om dere kan hjelpe meg med en "oversikt" over fremgangsmåten i IVF. 

Fikk med noen brosjyrer om hormoner og prisliste hjem. Meg og mannen prøver fortsatt. Lurer på om progynova er farlig, i tilfellet jeg er gravid nå?

Hvordan er formen under hormonbehandling, mye plager? 

- Sandstorm-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

StarLeonora skrev (1 time siden):

Hei.

Jeg joiner gruppa. Har hatt første time ul og samtale i Porsgrunn i desember. Det var satt opp 2 timer. Syns det ble mye informasjon på en gang og jeg trenger litt tid på å prosessere. Lege og sykepleiere virket mer opptatt av om vi betalte og hvor viktig det var å velge den dyreste metoden (IVF).  De svarer heller ikke på meldinger. Har laget bruker på siden.

Lurer på om dere kan hjelpe meg med en "oversikt" over fremgangsmåten i IVF. 

Fikk med noen brosjyrer om hormoner og prisliste hjem. Meg og mannen prøver fortsatt. Lurer på om progynova er farlig, i tilfellet jeg er gravid nå?

Hvordan er formen under hormonbehandling, mye plager? 

- Sandstorm-

Offentlig tjener ikke penger på deg så synes ikke du skal tenke at de vil at du skal velge den dyreste behandlingen. Om annet, så ønsker de å behandle med så lav inngripen som mulig. Både for din del og for deres egen del. Det er lange behabdlingskøer og de gjør ikke ivf uten at oddsene tilsier at det er nødvendig. 

Det er to behabdlingsløp. Kort og lang protokoll. 

Kort protokoll begynner du på sprøyter suklusdag 1. Kontroll etter en god uke der de måler antall egg og str. Så enten videre på sprøyter og ny kontroll, for så å ha uttak. Da tar de ut eggene dine og mannen gir sitt. Forhåpentligvis befrukter de og setter inn igjen i livmoren din dag 2/3/5. 

Lang protokoll settes man i kunstig overgangsalder med spray. Når du er nedregulert begynner du på sprøyter for at egg skal vokse. Så samme prosedyre som ovenfor.

Husk, dere bestemmer. Er du ikke komfortabel med ivf så må du ikkje begynne med en gang eller i det hele tatt :) skjønner godt det er overveldende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi har prøvd i tre år, og skal på første konsultasjonstime om et par uker (offentlig). Vi har problemer på begge sider, jeg har PCOS og han mangler svømmere.

Vi er litt usikre på hva som venter oss, og lurte på om noen hadde noen gode tips til hva vi bør spørre om?

Jeg har og en BMI som er en tanke over 30. Jeg prøver å få den ned i tide, men er usikker på om jeg rekker. Noen som vet om dette er avgjørende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zar skrev (12 minutter siden):

Hei!

Vi har prøvd i tre år, og skal på første konsultasjonstime om et par uker (offentlig). Vi har problemer på begge sider, jeg har PCOS og han mangler svømmere.

Vi er litt usikre på hva som venter oss, og lurte på om noen hadde noen gode tips til hva vi bør spørre om?

Jeg har og en BMI som er en tanke over 30. Jeg prøver å få den ned i tide, men er usikker på om jeg rekker. Noen som vet om dette er avgjørende?

Hei! Så leit å lese. Håper veien blir kort herfra. 

Hvor skal dere ha behandling? Offentlig er det en vektgrense på bmi 32. De er nok streng på denne og du vil ikke få starte på behandling dersom vekten er over dette :( privat har de andre regler. 

Ellers så er disse første møtene nokså overveldende med mye informasjon. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 minutt siden):

Hei! Så leit å lese. Håper veien blir kort herfra. 

Hvor skal dere ha behandling? Offentlig er det en vektgrense på bmi 32. De er nok streng på denne og du vil ikke få starte på behandling dersom vekten er over dette :( privat har de andre regler. 

Ellers så er disse første møtene nokså overveldende med mye informasjon. Lykke til!

Takk for det 🙂

Behandlingen blir i Bergen på Kvinneklinikken. BMI ligger på 30,6, så da satser vi på at det går bra 🙂

Vi får notere som best vi kan og håpe at vi får med oss det viktigste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...