Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jenta1983 skrev (På 8.12.2022 den 10.52):

Privat er det dessverre litt annerledes, der regnes uttak som ett forsøk, altså hvis man har ett uttak men det ikke blir innsett så har man alikevel brukt ett forsøk 

Det visste jeg ikke. Men ikke slik jeg oppfatter det. 
Jeg har hatt 1 eggutak, men måtte avbryte innsett da jeg ble dårlig og fikk store smerter etter uttak. 
jeg hadde da kjøpt 3 pk. Men fikk likevell innsett måneden etter , uten at det ble nummer 2.
Jeg sliter litt med å forstå selv akuratt det her, så beklager om det er jeg forklarer helt feil :)
Men jeg fikk /får nå 4 innsett i den 3 pk siden jeg fikk ut såpass med egg.

 

Anonymkode: a7cb7...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det visste jeg ikke. Men ikke slik jeg oppfatter det. 
Jeg har hatt 1 eggutak, men måtte avbryte innsett da jeg ble dårlig og fikk store smerter etter uttak. 
jeg hadde da kjøpt 3 pk. Men fikk likevell innsett måneden etter , uten at det ble nummer 2.
Jeg sliter litt med å forstå selv akuratt det her, så beklager om det er jeg forklarer helt feil :)
Men jeg fikk /får nå 4 innsett i den 3 pk siden jeg fikk ut såpass med egg.

 

Anonymkode: a7cb7...be3

Ett forsøk er fortsatt uttak og innsett av alt det du fikk dyrket dersom du fikk dyrket noe. Du har jo ikke hatt innsettene dine av alt det du dyrket enda, derfor har du heller ikke brukt forsøket.

Anonymkode: 0ce56...af5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går privat i Trondheim og fikk beskjed at ett uttak er ett forsøk, men de fryste ned egget som overlevde, altså jeg hadde innsett 2 sykluser etter uttak og det var da ett forsøk tilsammen hvis det ga mening. Hadde jeg fått flere på frys så kunne jeg betalt 10.000 for å sette inn det egget da fryseforsøket ble negativt eller gå rett på ny stimulering og nytt uttak 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg også 🙂 

Er ofte innom bare for å lese hvordan det går med dere og denne tunge prosessen. 

Blir lei meg når det ikke går for dere og glad for den som sitter,da jeg vet hvordan begge sider føles. ❤️ 

Etter noen runder med SA fikk jeg endelig min lille prinsesse i 2020, og holder på med søskenforsøk nå. 

Har hatt en kjemisk og 2 SA i løpet av 2022 så håper at 2023 er bedre. 🙏🙂 

Vet at det det var mye snakk om at søskenforsøkere ikke burde være i denne type tråder tidligere,så dersom majoriteten ikke ønsker dette i denne heller så får dere bare si ifra. No hard feelings fra min side😊 

Vil uansett følge med på denne tråden og heier på dere alle sammen ❤️

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deseo skrev (1 time siden):

Slenger meg på her jeg også 🙂 

Er ofte innom bare for å lese hvordan det går med dere og denne tunge prosessen. 

Blir lei meg når det ikke går for dere og glad for den som sitter,da jeg vet hvordan begge sider føles. ❤️ 

Etter noen runder med SA fikk jeg endelig min lille prinsesse i 2020, og holder på med søskenforsøk nå. 

Har hatt en kjemisk og 2 SA i løpet av 2022 så håper at 2023 er bedre. 🙏🙂 

Vet at det det var mye snakk om at søskenforsøkere ikke burde være i denne type tråder tidligere,så dersom majoriteten ikke ønsker dette i denne heller så får dere bare si ifra. No hard feelings fra min side😊 

Vil uansett følge med på denne tråden og heier på dere alle sammen ❤️

Så leit at den videre reisen også er vanskelig ❤️

Jeg tenker så lenge alle viser hensyn og har takhøyde så må det være plass til alle :-) jeg er en av de som mener det er en forskjell på å være ufrivillig barnløs og det å være sekundær infertil. Men det betyr ikke at din reise ikke er vanskelig eller at det ikke er plass til alle :*

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (4 timer siden):

Så leit at den videre reisen også er vanskelig ❤️

Jeg tenker så lenge alle viser hensyn og har takhøyde så må det være plass til alle :-) jeg er en av de som mener det er en forskjell på å være ufrivillig barnløs og det å være sekundær infertil. Men det betyr ikke at din reise ikke er vanskelig eller at det ikke er plass til alle :*

Takk😍

Ja det er jeg helt enig i. Har vært i ufrivillig barnløs skoene selv  som du vet og jeg innrømmer (snakker da for meg selv) at denne prosessen var vanskeligere før gullegget satt, så jeg personlig er forsiktig med hva jeg skriver eller spør om. 🙂 men ja denne reisen er også tung. 😮💨

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deseo skrev (2 timer siden):

Takk😍

Ja det er jeg helt enig i. Har vært i ufrivillig barnløs skoene selv  som du vet og jeg innrømmer (snakker da for meg selv) at denne prosessen var vanskeligere før gullegget satt, så jeg personlig er forsiktig med hva jeg skriver eller spør om. 🙂 men ja denne reisen er også tung. 😮💨

Ja fy faen ass, sorry språket. Det er så belastende å stå I dette. De "normale jordlige" aner ikke hvor heldige de er :(

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere ❤️ hadde uttak i går, fikk ut 12 egg, skulle de fått ut flere måtte de ha gått gjennom livmoren og det ønsket ikke legen. Fikk beskjed i dag om at 8 av de 12 var modne og 6 var befrukta, skal ha innsett i morgen hvis livmoren ser bra ut ❤️

  • Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (8 minutter siden):

Hei dere ❤️ hadde uttak i går, fikk ut 12 egg, skulle de fått ut flere måtte de ha gått gjennom livmoren og det ønsket ikke legen. Fikk beskjed i dag om at 8 av de 12 var modne og 6 var befrukta, skal ha innsett i morgen hvis livmoren ser bra ut ❤️

Oj, så spennende, og så mange egg 👏 Du trodde jo det ikke var sjanse for innsett før januar 😊 Ser at du går privat i Trondheim, hvilken klinikk? Vi skal begynne hos Spiren i januar og krysser fingrene for klaff på første forsøk. Blir 36 neste år og selv om jeg ser flere som er eldre enn meg blir gravide er jeg redd jeg blir for gammel dersom dette tar tid 🙈

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camrod skrev (3 minutter siden):

Oj, så spennende, og så mange egg 👏 Du trodde jo det ikke var sjanse for innsett før januar 😊 Ser at du går privat i Trondheim, hvilken klinikk? Vi skal begynne hos Spiren i januar og krysser fingrene for klaff på første forsøk. Blir 36 neste år og selv om jeg ser flere som er eldre enn meg blir gravide er jeg redd jeg blir for gammel dersom dette tar tid 🙈

Ja men i morgen så kan alle være " døde" så faren er liksom ikke over enda ❤️ legen er fortsatt litt usikker ang innsett i morgen, var visst litt mye som foregikk i livmora mi men skulle ihvertfall møte opp i morgen så får vi se ❤️ jeg hører til Spiren og de er helt fantastisk der ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (Akkurat nå):

Ja men i morgen så kan alle være " døde" så faren er liksom ikke over enda ❤️ legen er fortsatt litt usikker ang innsett i morgen, var visst litt mye som foregikk i livmora mi men skulle ihvertfall møte opp i morgen så får vi se ❤️ jeg hører til Spiren og de er helt fantastisk der ❤️

Så godt å høre at du har gode opplevelser med klinikken ❤️ Krysser fingrene for at alle 6 lever i morgen ❤️ 

Bor du i Trondheim? Vi bor 1,5 time unna og jeg er spent på om det blir mye reising i den tiden det tar å gjennomføre et forsøk. Ikke enkelt å få det til å gå opp med jobb 😅

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camrod skrev (10 minutter siden):

Så godt å høre at du har gode opplevelser med klinikken ❤️ Krysser fingrene for at alle 6 lever i morgen ❤️ 

Bor du i Trondheim? Vi bor 1,5 time unna og jeg er spent på om det blir mye reising i den tiden det tar å gjennomføre et forsøk. Ikke enkelt å få det til å gå opp med jobb 😅

Jeg bor i telemark, men er fra Trøndelag så har hele familien her ❤️ ble tidlig juleferie på meg ❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det på tide for meg også å henge meg på her! Etter litt over to år med prøving (og feiling😢) så har vi nå blitt ferdig utredet og vært på oppstartsamtale på Ullevål i dag. 

Og vi skal endelig få hjelp! Det blir ICSI på oss, og jeg skal ringe inn mens i februar også forespeilet de oppstart med kort protokoll ca 1-2 mnd etter det ☺️ Det føles som en evighet å vente, men forhåpentligvis blir alt verdt det 🤞🏻 Og det føles SÅ godt å være «i gang» 
 

Noen andre her som har eller kjenner noen med ICSI erfaringer de vil dele?

 

krysser fingrene for at 2023 blir året til alle oss her inne 💙💗

Endret av sommerfugl154
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sommerfugl154 skrev (1 time siden):

Da var det på tide for meg også å henge meg på her! Etter litt over to år med prøving (og feiling😢) så har vi nå blitt ferdig utredet og vært på oppstartsamtale på Ullevål i dag. 

Og vi skal endelig få hjelp! Det blir ICSI på oss, og jeg skal ringe inn mens i februar også forespeilet de oppstart med kort protokoll ca 1-2 mnd etter det ☺️ Det føles som en evighet å vente, men forhåpentligvis blir alt verdt det 🤞🏻 Og det føles SÅ godt å være «i gang» 
 

Noen andre her som har eller kjenner noen med ICSI erfaringer de vil dele?

 

krysser fingrene for at 2023 blir året til alle oss her inne 💙💗

Velkommen til oss! 🤗

Jeg og samboer gjør ICSI, vet ikke hva du lurer på? Den eneste forskjellen mellom IVF og ICSI foregår på labben og som pasient merker man ikke forskjellen. 🤗

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Velkommen til oss! 🤗

Jeg og samboer gjør ICSI, vet ikke hva du lurer på? Den eneste forskjellen mellom IVF og ICSI foregår på labben og som pasient merker man ikke forskjellen. 🤗

Anonymkode: 0ce56...af5

Tusen takk<3 Nei jeg tenkte mest på sånn, suksessrate (hva man har blitt fortalt) og i forhold til hva som er årsaken til at de bruker icsi metoden i stedet for vanlig ivf. Her hos oss er det ganske alvorlig mannlig faktor (men legene var positive), så lurte bare på om det er flere i samme situasjon!  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (7 timer siden):

Tusen takk<3 Nei jeg tenkte mest på sånn, suksessrate (hva man har blitt fortalt) og i forhold til hva som er årsaken til at de bruker icsi metoden i stedet for vanlig ivf. Her hos oss er det ganske alvorlig mannlig faktor (men legene var positive), så lurte bare på om det er flere i samme situasjon!  :) 

De sa til oss at de aller fleste blir gravide via IVF/ICSI, men så har jeg lest at det bare gjelder 60-70%, noe jeg mener er ganske lavt. Det er de fleste ja, men det er mer riktig å si at flere blir gravide enn de som ikke blir gravide. "De fleste" for meg er mer enn 85%. Men det blir flisespikkeri fra min side, jeg ble bare så satt ut av at det var så dårlig suksessrate når jeg hadde tolket det som noe annet. 😅

Legen vi fikk første gangen (Riksen) sa også at de skulle klare å gjøre meg gravid, men det har ikke skjedd på to år, så jeg vet ikke lenger. Gjør vondt å holde håpet oppe også, lettere å bare prøve å holde seg nøytral å ikke tro noe som helst. Husker at jeg var ganske naiv da vi skulle igang med dette, trodde det skulle gå ganske greit faktisk. 🙈

Anyways, vi bruker ICSI fordi mannen har trege svømmere, men han hadde masse svømmere. Slik jeg har forstått det så er det vanskeligere å bli gravid ved ICSI fordi de gjør så mye med egget vs vanlig IVF der svømmerne får trenge inn i egget selv, så flere egg faller fra fordi behandlingen er såpass tøff for dem. Men etter at embryoene er dyrket og satt inn i din livmor er ikke forskjellen på suksessraten så stor. Det er bare det at man gjerne får færre sjanser for innsett med ICSI pga færre egg overlever som gjør suksessraten per forsøk annerledes. Man får altså ikke så mange embryoer på frys som ved vanlig IVF. Men jeg kan ha misforstått.

Ellers trenger jo folk å høre ulike ting. Noen trenger å høre det realistiske, andre trenger å høre superpositive erfaringer. Jeg er realist, og føler meg nok litt dum som har trodd på alt det positive som har blitt sagt. Derfor mener jeg ikke å være negativ her, men realistisk.

Og en siste ting, følg nøye med på hvilke medisiner du skal ta og ikke, og når du skal ta dem. Dersom du avviker fra standarden så får du bare standardsvaret presentert når du f.eks. ringer inn menstruasjon. Dette kan virke forvirrende i starten, men be alltid sykepleieren om å se i journalen din før de gir deg behandlingsplanen din. Til meg sier de feil nesten hver gang jeg snakker med de og de må dobbeltsjekke med hverandre og stadig ringe meg opp igjen fordi de ikke er sikre på om det som faktisk står i journalen min stemmer. Så skriv ned alt, så har du det svart på hvitt og kan følge opp planen din.

En gang skrev legen min ned noe som neste lege ikke så og jeg ble feilbehandlet, selv om det sto i journalen hva jeg skulle ha av behandling. Det sto ikke på rett plass i guess? Så skriv ned! Og gjør egen research, ikke vær redd for å spørre om ting du tenker du vil spørre om.

Anonymkode: 0ce56...af5

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig fint og reflektert svar over meg her! Jeg var først hos st Olavs og så privat. Til og med privat må man passe på at rett medisin og rett mengde blir skrevet ut og ikke minst at instruksene er riktig. Slitsomt å måtte være sin egen advokat hele tiden.

 

På torsdag har vi for så vidt det aller siste innsetter av eget embryo.... vondt og godt samtidig. 10 aborter (tror jeg, orker ikke telle helt eksakt) og til sammen 13 innsett sier sitt. 

 

Jeg vil ikke være noe negativ dame her. Men realiteten er at ikke alle lykkes og selv om ivf gir fornyet håp så er det dessverre ikke en mirakelkur ❤️

  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 time siden):

Veldig fint og reflektert svar over meg her! Jeg var først hos st Olavs og så privat. Til og med privat må man passe på at rett medisin og rett mengde blir skrevet ut og ikke minst at instruksene er riktig. Slitsomt å måtte være sin egen advokat hele tiden.

 

På torsdag har vi for så vidt det aller siste innsetter av eget embryo.... vondt og godt samtidig. 10 aborter (tror jeg, orker ikke telle helt eksakt) og til sammen 13 innsett sier sitt. 

 

Jeg vil ikke være noe negativ dame her. Men realiteten er at ikke alle lykkes og selv om ivf gir fornyet håp så er det dessverre ikke en mirakelkur ❤️

Ønsker deg masse masse lykke til! Husker du var en av de som var så snill mot meg i 2020-2021(?) tråden. Du svarte på mange spørsmål jeg hadde den gangen og sa at ingenting var dumt å spørre om. Du trygget meg. Mener hvertfall det var deg. 🤗 Så håper det siste forsøket går din vei og at dere får babydrømmen oppfylt! ❤️ Fy f for en reise du har hatt, det er umenneskelig!

Anonymkode: 0ce56...af5

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ønsker deg masse masse lykke til! Husker du var en av de som var så snill mot meg i 2020-2021(?) tråden. Du svarte på mange spørsmål jeg hadde den gangen og sa at ingenting var dumt å spørre om. Du trygget meg. Mener hvertfall det var deg. 🤗 Så håper det siste forsøket går din vei og at dere får babydrømmen oppfylt! ❤️ Fy f for en reise du har hatt, det er umenneskelig!

Anonymkode: 0ce56...af5

Så utrolig koselig! ❤️ har du lykkes? Ivf er så enormt, det er virkelig ingen spm som er for dumme til å stille. 

Takk så mye 🥰 jeg husker 2020 så godt. Så håpefull vi var. Har lite håp for dette innsettet, men veldig viktig å få gjennomført det. Test blir jo i januar :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere ❤️ jeg er nå 9dpo etter innsett av 2 dagers forrige onsdag. Har så mye murringer og stikninger i underlivet at jeg sjekker hele tiden om mensen har kommet ❤️ håper bare den kan vente med å komme til julen er ferdig. Jeg skal ta blodprøve ved furst 2-3 januar ❤️

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...