Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kalea skrev (2 minutter siden):

Gonal-f ble super usikker på hvordan jeg skulle gjøre det videre siden jeg egentlig hadde kjøpt akkurat bok til 7 dager, så ble ene sprøyten som skulle vare i 3 dager ødelagt... Tror jeg fikk en dose og 100mg. Men usikker for i dag var hele sprøyta tom ...

Du må nok kjøpe ny (til 3 dager) spør klinikken som hjelper deg med ivf. Det er dyrt men å ta 100 mg når du egentlig skulle ta 300 mg.blir feil. Så kjedelig, veldig viktig å følge alt til punkt å prikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare få luftet tankene et sted, man blir jo så utålmodig og vil ha svar på alt helst i går.

Skal i gang med IVF. Vært hos gynekolog, tatt blodprøve, skrevet på skjemaer. Hatt samtale med lege der, de skulle sende brev i posten med mer iformasjon om medisiner samme dag, vi kunne starte opp ved neste syklus februar. Yey! Så lagt alt bra. 
 

Får ikke brev, ringer etterlyser, de skal få noen til å se på det. Får brev i dag, elektronisk. «Dere må ta blodprøver, skrive på skjema, søke politiattest….» Dette har vi jo gjort og alt var ok? Skjønner ingenting. Venter på å bli ringt tilbake.

Hilsen Utålmodig

Anonymkode: 7b945...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theresecsk skrev (7 timer siden):

Satt inn 1 egg idag og 1 på frys 👶🏻

Lykke til! 🤞🤰❤️

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha fryseinnsett på fredag. Klinikken sier at jeg ikke skal ta noe progesteron. Hvor vanlig er det?

Har gått på Fostimon og Fyremadel hittil, sluttet med det på mandag. Skal altså gå utmedisinert frem til innsett. Det er helt nytt for meg å ikke ta progesteron og jeg leser overalt at de fleste får progesterontilskudd. Tidligere har jeg tatt Lutinus.

Noen andre som ikke har gått på progesteron i forbindelse med innsett?

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frk.Pøls skrev (På 7.12.2022 den 20.02):

Hei alle!
Blir med her i år også 🙃 Klar for å nye og positive opplevelser!
kort fortalt, er 36 og har en nydelig ivf gutt på 3 år som satt på første forsøk. Holder nå på med søskenforsøk og har hatt ett fryseforsøk med embryo fra sist forsøk og hadde fersk forsøk i november. Står på "venteliste" på uttak i slutten av januar, men har garantert plass i slutten av februar. Blr spennende med ny runde og fint å høre, og dele nye erfaringer i 2023 🥰

Hei Frøken Pøls og andre her. Husker jeg snakket med deg og at vi begge prøvde få søsken. Ikke lett alltid å måtte gjøre ivf, men bra du holder ut, og alle andre her og :)

 

hvor er du i prosessen nå Frk. Pøls? :)

Sender babystøv til alle 💫💫, må vi alle lykkes i år!! 🙏🙏🙏

 

 jeg var aktiv for ca et år siden her. Hadde to fryseforsøk for ca et år siden i februar og mars. Vi har vært på Maigaard i Danmark nylig og satte inn embryo tirsdag 10.1, og jeg går nå å venter på. å teste på mandag... blir vanskelig å vente, ikke sikkert jeg klarer det. Kan foresten anbefale Maigaard klinikken utrolig mye, så UTROLIG snille og behagelige folk, og de virker utrolig dyktige!! image.gif.cf69d68328c87e672c6e79f78e45725d.gif

Sist ble jeg gravid var på første fersk forsøk på Livio klinikken, Og i fjor ble det to fryseforsøk som desverre ikke gikk. Men Maigaard trodde det at jeg ammet ganske mye kanskje var årsak.

På Maigaard fikk jeg ut seks egg mot 15 i 2019..og kun ett egg befruktet riktig versus fire sist.. så ja alder virker det definitivt som spiller en rolle. selv om. min amh er på 6 som ikke er såå ille for å være 39. men, fikk inn ett gullegg...de mente var veldig bra. så det satser vi på.image.gif.03114849e6e60cccb1d28014f0036a12.gif

Håper det går veien, og tror fersk forsøk er noe som fungerer for meg. muligens fordi jeg reagerer positivt pp ovitrelle og hcg støtt har jeg tenkt. og at det er bra for meg med styrt syklus. det er min teori. Vi gjorde assisted hatching på Maigaard også og håper det gjør susen!! image.gif.bb5b6dbd179cd0ee2699d7cfbba89cb8.gif

Fint å følge med på dere og håper igjen at vi alle lykkes til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginger83 skrev (Akkurat nå):

Hei Frøken Pøls og andre her. Husker jeg snakket med deg og at vi begge prøvde få søsken. Ikke lett alltid å måtte gjøre ivf, men bra du holder ut, og alle andre her og :)

 

hvor er du i prosessen nå Frk. Pøls? :)

Sender babystøv til alle 💫💫, må vi alle lykkes i år!! 🙏🙏🙏

 

 jeg var aktiv for ca et år siden her. Hadde to fryseforsøk for ca et år siden i februar og mars. Vi har vært på Maigaard i Danmark nylig og satte inn embryo tirsdag 10.1, og jeg går nå å venter på. å teste på mandag... blir vanskelig å vente, ikke sikkert jeg klarer det. Kan foresten anbefale Maigaard klinikken utrolig mye, så UTROLIG snille og behagelige folk, og de virker utrolig dyktige!! image.gif.cf69d68328c87e672c6e79f78e45725d.gif

Sist ble jeg gravid var på første fersk forsøk på Livio klinikken, Og i fjor ble det to fryseforsøk som desverre ikke gikk. Men Maigaard trodde det at jeg ammet ganske mye kanskje var årsak.

På Maigaard fikk jeg ut seks egg mot 15 i 2019..og kun ett egg befruktet riktig versus fire sist.. så ja alder virker det definitivt som spiller en rolle. selv om. min amh er på 6 som ikke er såå ille for å være 39. men, fikk inn ett gullegg...de mente var veldig bra. så det satser vi på.image.gif.03114849e6e60cccb1d28014f0036a12.gif

Håper det går veien, og tror fersk forsøk er noe som fungerer for meg. muligens fordi jeg reagerer positivt pp ovitrelle og hcg støtt har jeg tenkt. og at det er bra for meg med styrt syklus. det er min teori. Vi gjorde assisted hatching på Maigaard også og håper det gjør susen!! image.gif.bb5b6dbd179cd0ee2699d7cfbba89cb8.gif

Fint å følge med på dere og håper igjen at vi alle lykkes til slutt!

ps vi flyttet i sommer og det tok myye tid. pluss klarte ikke slutte amme før nylig. og ville prøve noen prøveperioder naturlig. for å se, da det egentlig ikke er funnet noen årsak til infertilitet hos oss.

 

pluss måtte skaffe midler til Maigaard. Så alt i alt har det derfor tatt tid å komme i gang med ivf. Har kjøpt 4 forsøk pæ. Maigaard og synes det er supert de ikke  tar ekstra betalt der for å sette inn fryseegg. og bra de kan gjøre assisted hatching. og har bsre hørt så. utrolig mye bra om de, som kan bekreftes. 

Blir spennende fremover, nytt år nye muligheter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skal ha fryseinnsett på fredag. Klinikken sier at jeg ikke skal ta noe progesteron. Hvor vanlig er det?

Har gått på Fostimon og Fyremadel hittil, sluttet med det på mandag. Skal altså gå utmedisinert frem til innsett. Det er helt nytt for meg å ikke ta progesteron og jeg leser overalt at de fleste får progesterontilskudd. Tidligere har jeg tatt Lutinus.

Noen andre som ikke har gått på progesteron i forbindelse med innsett?

Anonymkode: 0ce56...af5

Jeg går på litunus. Hadde innsett mandag av 5 dagers fersk blasto 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært noen intense dager i det siste. Har ventet på mens for å starte siste ivf-runde privat. Natt til fredag forrige uke fikk jeg intense smerter midt på natten som varte ca 3 timer. Kramper i underlivet som pulserte og gav meg enorm trang til å trykke noe ut. Etter å ha tatt full dose smertestillende fikk jeg kontroll på smertene til slutt. Ble tatt inn på klinikken jeg tilhører på formiddagen for å sjekke hva som hadde skjedd. Jeg hadde en cyste på venstre eggstokk som hadde sprukket og hadde noe fri væske i buken etter hendelsen. Fikk dra hjem og trodde alt var greit, men smertene kom tilbake som lyn flere netter over helgen og i natt dro jeg på legevakta. Siden smertene roet seg ned mens jeg var inne og jeg ikke hadde noen aktiv infeksjon i kroppen var det bare å dra hjem igjen. Ringte dermed klinikken igjen i dag tidlig og fikk beskjed om å komme inn med en gang. 

Og der, med UL så vi hva som var årsaken....jeg er gravid ❤️ Utenom ivf har et egg plassert seg midt i livmor og blitt en liten donut 🥹 

1 år, 5 ivf sykluser med bare 2 egg hentet ut så sitter jeg nå i sofaen med 3 graviditetstester i hånda. Alle lysende positive ❤️ 

Trekker meg stille ut av gruppa for å nyte dette miraklet. Sender babystøv til alle som sitter i ivf-bobla og føler at alt er håpløst, det blir bedre. Håper dette kan bidra til litt håp i prosessen deres 🫶🏼

  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LJo11 skrev (48 minutter siden):

Har vært noen intense dager i det siste. Har ventet på mens for å starte siste ivf-runde privat. Natt til fredag forrige uke fikk jeg intense smerter midt på natten som varte ca 3 timer. Kramper i underlivet som pulserte og gav meg enorm trang til å trykke noe ut. Etter å ha tatt full dose smertestillende fikk jeg kontroll på smertene til slutt. Ble tatt inn på klinikken jeg tilhører på formiddagen for å sjekke hva som hadde skjedd. Jeg hadde en cyste på venstre eggstokk som hadde sprukket og hadde noe fri væske i buken etter hendelsen. Fikk dra hjem og trodde alt var greit, men smertene kom tilbake som lyn flere netter over helgen og i natt dro jeg på legevakta. Siden smertene roet seg ned mens jeg var inne og jeg ikke hadde noen aktiv infeksjon i kroppen var det bare å dra hjem igjen. Ringte dermed klinikken igjen i dag tidlig og fikk beskjed om å komme inn med en gang. 

Og der, med UL så vi hva som var årsaken....jeg er gravid ❤️ Utenom ivf har et egg plassert seg midt i livmor og blitt en liten donut 🥹 

1 år, 5 ivf sykluser med bare 2 egg hentet ut så sitter jeg nå i sofaen med 3 graviditetstester i hånda. Alle lysende positive ❤️ 

Trekker meg stille ut av gruppa for å nyte dette miraklet. Sender babystøv til alle som sitter i ivf-bobla og føler at alt er håpløst, det blir bedre. Håper dette kan bidra til litt håp i prosessen deres 🫶🏼

Gratulerer så mye♥️♥️♥️Det kan jo skje, jeg har 2 fra før å ivf tok jeg nå med nr 3 pga jeg er 10 år eldre ♥️♥️♥️Mange sånne tilfeller. Nyt tiden å masse lykke til dere♥️♥️♥️♥️♥️♥️

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LJo11 skrev (2 timer siden):

Har vært noen intense dager i det siste. Har ventet på mens for å starte siste ivf-runde privat. Natt til fredag forrige uke fikk jeg intense smerter midt på natten som varte ca 3 timer. Kramper i underlivet som pulserte og gav meg enorm trang til å trykke noe ut. Etter å ha tatt full dose smertestillende fikk jeg kontroll på smertene til slutt. Ble tatt inn på klinikken jeg tilhører på formiddagen for å sjekke hva som hadde skjedd. Jeg hadde en cyste på venstre eggstokk som hadde sprukket og hadde noe fri væske i buken etter hendelsen. Fikk dra hjem og trodde alt var greit, men smertene kom tilbake som lyn flere netter over helgen og i natt dro jeg på legevakta. Siden smertene roet seg ned mens jeg var inne og jeg ikke hadde noen aktiv infeksjon i kroppen var det bare å dra hjem igjen. Ringte dermed klinikken igjen i dag tidlig og fikk beskjed om å komme inn med en gang. 

Og der, med UL så vi hva som var årsaken....jeg er gravid ❤️ Utenom ivf har et egg plassert seg midt i livmor og blitt en liten donut 🥹 

1 år, 5 ivf sykluser med bare 2 egg hentet ut så sitter jeg nå i sofaen med 3 graviditetstester i hånda. Alle lysende positive ❤️ 

Trekker meg stille ut av gruppa for å nyte dette miraklet. Sender babystøv til alle som sitter i ivf-bobla og føler at alt er håpløst, det blir bedre. Håper dette kan bidra til litt håp i prosessen deres 🫶🏼

Så fantastisk da!! Gratulerer så mye!! 🙂 Nyt det og for en fin historie. det er håp :)

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 47 og 6 måneder gravid med tvillinger. Det fungerte ikke tidligere med mannen min, så jeg fant en donor på nett i Oslo. Jeg trodde det ikke ville være en god idé og trodde å prøve IVF i 2024, men det ville være for sent antar jeg. På denne måten bestemte jeg meg for å prøve med denne unge fyren som jeg møtte på co-parentmatch. Han virket vellykket som donor med andre eldre kvinner og gikk med på å holde kontakten og bli kjent for barnet, noe jeg ønsket så mye og ikke ville vært mulig gjennom en klinikk. På en eller annen måte ble jeg gravid etter andre forsøk og her er det nå, alt bra 😊 Du vet aldri når du er heldig, men det er veldig viktig å prøve og ikke bare gi opp

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, LJo11 said:

Trekker meg stille ut av gruppa for å nyte dette miraklet. Sender babystøv til alle som sitter i ivf-bobla og føler at alt er håpløst, det blir bedre. Håper dette kan bidra til litt håp i prosessen deres 🫶🏼

Herregud, for en berg- og dalbane! 😱 Gratulerer så mye 🧡 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnnBanan said:

Jeg er 47 og 6 måneder gravid med tvillinger. 

Gratulerer så mye, så fint at du deler historien din! 🧡 Hadde faktisk ikke hørt om co-parentmatch, men det var noe tilsvarende jeg prøvde å finne selv før jeg traff samboeren min.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnBanan skrev (8 timer siden):

Jeg er 47 og 6 måneder gravid med tvillinger. Det fungerte ikke tidligere med mannen min, så jeg fant en donor på nett i Oslo. Jeg trodde det ikke ville være en god idé og trodde å prøve IVF i 2024, men det ville være for sent antar jeg. På denne måten bestemte jeg meg for å prøve med denne unge fyren som jeg møtte på co-parentmatch. Han virket vellykket som donor med andre eldre kvinner og gikk med på å holde kontakten og bli kjent for barnet, noe jeg ønsket så mye og ikke ville vært mulig gjennom en klinikk. På en eller annen måte ble jeg gravid etter andre forsøk og her er det nå, alt bra 😊 Du vet aldri når du er heldig, men det er veldig viktig å prøve og ikke bare gi opp

Ååååå så hyggelig å høre om flere over 45 og at det er håp😍😍  Gratulerer❤️

Har du fått ekstra progesteronstøtte i begynnelsen? Og eventuelt hva/hvor stor dose/hvor lenge?

Anonymkode: 0f25d...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Oooooh so nice to hear about more people over 45 and that there is hope 😍 😍 Congratulations ❤️

Did you get extra progesterone support in the beginning? And possibly what/how big a dose/for how long?

Anonymkode: 0f25d...af5

Jeg tok ingenting. Tenkte å få Clomid, men legen min sa at jeg skulle prøve først uten noe fordi blodresultatene kom tilbake bra. Fra IVF-klinikken hadde de en liste over medisiner, så jeg la den til senere. Imidlertid skjer mirakler...spesielt rundt unge menn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnnBanan said:

Jeg tok ingenting. Tenkte å få Clomid, men legen min sa at jeg skulle prøve først uten noe fordi blodresultatene kom tilbake bra. Fra IVF-klinikken hadde de en liste over medisiner, så jeg la den til senere. Imidlertid skjer mirakler...spesielt rundt unge menn :)

Ble litt nysgjerrig, hvor ung er han? Samboeren min er en del yngre enn meg, så lurer på om det har påvirket at vi ble gravide med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gjerne med i denne tråden, selvom jeg synes det er utrolig skummelt..

Vi starter hos medicus i mars, og skal ha ICSI.. Har prøvd i 3 år, men ikke funket da mannen har få svømmere. 

Aner virkelig ikke hva jeg går til, og er samtidig redd for at jeg ikke er klar for barn 😅 Veldig motstridende følelser fordi det også er det eneste jeg virkelig vil. 
 

🤎

 

Anonymkode: c379d...6da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnBanan skrev (14 minutter siden):

Jeg tok ingenting. Tenkte å få Clomid, men legen min sa at jeg skulle prøve først uten noe fordi blodresultatene kom tilbake bra. Fra IVF-klinikken hadde de en liste over medisiner, så jeg la den til senere. Imidlertid skjer mirakler...spesielt rundt unge menn :)

Mannen min er en del år yngre enn meg, vi har blitt gravid flere ganger men problemer med å beholde det. Jeg har god eggreserve, han har gode svømmere.... men de tror mitt progesteronnivå er lavt. Har prøvd progesteronstøtte de tre siste svangerskap, men gikk ikke. Nå venter jeg på mens en av de nærmeste dagene og ivf. 

You made my day! -ved å fortelle din historie. Nå fikk jeg håp🤩🤩🤩

Anonymkode: 0f25d...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...