Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så ut som om jeg var 6 mnd gravid ja🙈🤣 og det er så vondt når man er så opplåst 😝 kjæresten min startet og gni magen min og snakke til den med baby stemme "bare noen mnd til nå vennen" .. 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: a19ab...e96

Oj shit, du ble såpass ja 😂 Aner ikke hvordan jeg skal skjule oppblåsingen, for vi har ikke sagt noe til de rundt oss at vi er igang med ivf🙈 Det skal bli en interessant uke dette😅 Ultralyd neste torsdag, håper alt ser ok ut for egguttak ikke lenge etter det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Camrod skrev (2 timer siden):

Oj shit, du ble såpass ja 😂 Aner ikke hvordan jeg skal skjule oppblåsingen, for vi har ikke sagt noe til de rundt oss at vi er igang med ivf🙈 Det skal bli en interessant uke dette😅 Ultralyd neste torsdag, håper alt ser ok ut for egguttak ikke lenge etter det😊

Jeg ble overstimulert da, så kan være at du ikke blir like ille som meg 🤞 

Anonymkode: a19ab...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (9 timer siden):

Så fint du forteller hva du har gjort 😊 Hva er calc fluor  styrke x6? Har ikke hørt om det før, hva hjalp det for? Babyklister har jeg fra forsøket med sønnen min, men den har naturlig nok gått ut på dato. Er skeptisk til å bruke den nå, selv om det stort sett kun er alkohol den inneholder.
Jeg tar generelt tilskudd for gravide, ekstra b, e og d vitaminer og melatonin. Tok q10 før, men det blir fort veldig kostbart 🤪 Går til en nevrorefleksolog som hjelper meg å takle stress, men som også jobber med hormoner, slimhinne, syklus osv. Gjorde det når jeg ble gravid med sønnen vår, så jeg begynte med det igjen i slutten av november.

Sønnen vår fikk vi også gjennom ivf ja, første forsøk den gang. Men, som du sier, er noen år siden sist. Mannen min er også 2 år yngre enn meg faktisk 😄 Problemet vårt er ikke fertilitet i seg selv, mer anatomisk. Jeg har to livmorer og mangler eggleder til den som er størst ettersom jeg hadde en exu der og måtte fjerne den. Så vi bruker i utgangspunktet ivf for å få embryoet på "riktig plass". Men, alder har nok noe å si denne gangen ja. 

Har egentlig fine erfaringer med crinone, ikke merket noe søl som mange gjør. Men, husker veldig godt den første gangen og jeg sto på jobb. Måtte nyse og nøs rett og slett ut en stor klump med crinone.. det var ganske udigg😂

Hei :)

 

Calc Fluor ja, her er en link til en artikkel med en dame som heter Ingefleur som jeg synes har mange fine videoer om fertilitet. https://ingefleur.com/ttc/surviving-and-thriving-in-your-two-week-wait/ 

Hun skriver om calc fluor, det er et homeopatisk middel som skal støtte dannelsen av de første stoffene som embryoet trenger for å implantere bra i livmorveggen. Så jeg har tenkt det ikke skader å prøve. anbefaler å kikke litt på hennes YouTube videoer. mange gode råd. 

Foresten takk for tips om Mari Krogshus, har sjekket det ut. Synes hun har mye bra tips, men tror personlig stoler mer på. en veldig streng keto diett for å gå ned i vekt når jeg Måå Ned i vekt. men, om jeg får en til nå virker hennes rpd gode for å gå. gradvis ned i vekt :)

 

Du har to livmorer ja. har lest det er mulig. ok, så bra dere får hjelp med det. Håper virkelig dere lykkes denne gangen :)) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginger83 skrev (22 timer siden):

Ja, håper du kan det!! :) Jeg har stor tro på fersk forsøk jeg. - og assisted hatching. jeg brukte også baby klisyer, har spist calc fluor  styrke x6, 6 om dagen (Begge diss homeopatiske midler jeg har hørt om og som jeg ikke tror skader men selvfølgelig ikke kan bevise var det. og også spiste jeg kjernen av en ananas dette forsøket i det første rugedagene. uten at jeg vet om det funket.

Jeg lurer på om det med hcg støtte og det at jeg tok to ovitrelle var positivt for meg. at hcg støtten gjør st kroppen holder på embryoet mer?? :)

uansett, mange positive tester senere, kan jeg senke skuldrene og di st det er en spire på gang.. :)Gikk jo veldig bra sist med datteren vår så er jo lov å håpe alt går bra :) men er 3 år eldre denne gangen og vet mer kan skje da. men heldigvis er mannen to år yngre enn meg, som hjelper på fertilitersmessig. 

 

Maigaard har samarbeid med gynekolog i Oslo på Smestadgynekologene, så jeg skal dit på tidlig ultralyd 9. februar. så ddt blir spennende!! :). tenker å prøve å få tatt en blodprøve å se på hcg nivået før den tid også. ser vi et bankende hjerte 9. februar er det lov å håpe enda mer!! :)

Barnet dere har nå, var det ivf også? tenk om dette går har vi fått begge med ivf, så takknemlig for at ivf kan hjelpe.. :) Tenk at vi kansnje får to barn med ivf, alle sammen hold ut, det kam oftr gå bra til slutt :) har også tro på assisted hatching som sagt. pg denne gangen  tok jeg akupunktur etter innsett. aner ikke om det hjalp heller. men ble positiv test i alle fall. :)

 

og ps frøken pøls, jeg er utrolig fornøyd med cyclogest, veldig behagelig å bruke den i forhold til lutinus. crinone har jeg ikke brukt men hørt det er mye søl? :)

 

 

 

Hehe, er det sant, kom en stor klump ut. moro 😅😂 Hmm jeg har resept pæ crinone og det trenger man ta bare en gang om dagen så kanskje jeg skal prøve det. det var helt opp til meg hva jeg brukte.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginger83 skrev (8 minutter siden):

Hei :)

 

Calc Fluor ja, her er en link til en artikkel med en dame som heter Ingefleur som jeg synes har mange fine videoer om fertilitet. https://ingefleur.com/ttc/surviving-and-thriving-in-your-two-week-wait/ 

Hun skriver om calc fluor, det er et homeopatisk middel som skal støtte dannelsen av de første stoffene som embryoet trenger for å implantere bra i livmorveggen. Så jeg har tenkt det ikke skader å prøve. anbefaler å kikke litt på hennes YouTube videoer. mange gode råd. 

Foresten takk for tips om Mari Krogshus, har sjekket det ut. Synes hun har mye bra tips, men tror personlig stoler mer på. en veldig streng keto diett for å gå ned i vekt når jeg Måå Ned i vekt. men, om jeg får en til nå virker hennes rpd gode for å gå. gradvis ned i vekt :)

 

Du har to livmorer ja. har lest det er mulig. ok, så bra dere får hjelp med det. Håper virkelig dere lykkes denne gangen :)) 

 

 

og ps kult mannen din er 2 år yngre også, det hjelper på det. kan jeg spørre hvor gsmmel du er, jeg er 39. (83 modell) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ginger83 skrev (22 timer siden):

Ja, håper du kan det!! :) Jeg har stor tro på fersk forsøk jeg. - og assisted hatching. jeg brukte også baby klisyer, har spist calc fluor  styrke x6, 6 om dagen (Begge diss homeopatiske midler jeg har hørt om og som jeg ikke tror skader men selvfølgelig ikke kan bevise var det. og også spiste jeg kjernen av en ananas dette forsøket i det første rugedagene. uten at jeg vet om det funket.

Jeg lurer på om det med hcg støtte og det at jeg tok to ovitrelle var positivt for meg. at hcg støtten gjør st kroppen holder på embryoet mer?? :)

uansett, mange positive tester senere, kan jeg senke skuldrene og di st det er en spire på gang.. :)Gikk jo veldig bra sist med datteren vår så er jo lov å håpe alt går bra :) men er 3 år eldre denne gangen og vet mer kan skje da. men heldigvis er mannen to år yngre enn meg, som hjelper på fertilitersmessig. 

 

Maigaard har samarbeid med gynekolog i Oslo på Smestadgynekologene, så jeg skal dit på tidlig ultralyd 9. februar. så ddt blir spennende!! :). tenker å prøve å få tatt en blodprøve å se på hcg nivået før den tid også. ser vi et bankende hjerte 9. februar er det lov å håpe enda mer!! :)

Barnet dere har nå, var det ivf også? tenk om dette går har vi fått begge med ivf, så takknemlig for at ivf kan hjelpe.. :) Tenk at vi kansnje får to barn med ivf, alle sammen hold ut, det kam oftr gå bra til slutt :) har også tro på assisted hatching som sagt. pg denne gangen  tok jeg akupunktur etter innsett. aner ikke om det hjalp heller. men ble positiv test i alle fall. :)

 

og ps frøken pøls, jeg er utrolig fornøyd med cyclogest, veldig behagelig å bruke den i forhold til lutinus. crinone har jeg ikke brukt men hørt det er mye søl? :)

 

 

 

Kan du linke til den du bruker? :)

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan du linke til den du bruker? :)

Anonymkode: 0ce56...af5

Jeg bruker denne typen https://jacksonsnaturals.com/products/calcarea-fluorica-calcium-fluoride-cell-mineral-tissue-salt-vegan-organic

Men bruker du calc fluor, men vitkig5i styrke X6, er det nok ganske samme hvilket merke. det er runde små kuler, smaker søtt og godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kan du linke til den du bruker? :)

Anonymkode: 0ce56...af5

Bilde fra det Ingefleur skriver om calc fluor. 

Og link til artikkelen bilde er fra : https://ingefleur.com/ttc/surviving-and-thriving-in-your-two-week-wait/

Babyklister har jeg også god erfaringer med, merker jeg blir mer "myk" der nede av det. så har tro på det. kam bestilles frs graviditetshoppen. dk

Screenshot_20230124_215332_com.android.chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginger83 skrev (På 24.1.2023 den 0.10):

En venninne av min mor sa også man bør være mye i ro dagene etter innsett. jeg holst det denne gangen og det fungerte for meg. :)

Hvordan er det når man har lang reisevei til klinikk? 

Anonymkode: fbac5...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådene er vel å leve som normalt frem til du får positiv test. Og selv da kan man leve nært til normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt våknet jeg av veldig sterke menssmerter, 8DPO. Jeg ignorerte det og la meg til å sove igjen. På morningen var det meste borte, men jeg har litt sterkere stikkinger. Ut over dagen har jeg hatt samme "trykk" i livmor som jeg har hatt siden innsett for 6 dager siden (2-dagers).

Kan det ha vært festesmerter? Jeg går på Lutinus, kan den ha gjort det?

Tok Ovitrelle onsdag forrige uke og har testet positivt på graviditetstester siden det, så når jeg tester kan jeg ikke se etter dobbel strek for å sjekke om jeg er gravid.

Skjønner selv at jeg er gal når det kommer til dette, men når man ikke har fortalt om reisen man er på til noen merker jeg at det hjelper å skrive litt her. :)

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

I natt våknet jeg av veldig sterke menssmerter, 8DPO. Jeg ignorerte det og la meg til å sove igjen. På morningen var det meste borte, men jeg har litt sterkere stikkinger. Ut over dagen har jeg hatt samme "trykk" i livmor som jeg har hatt siden innsett for 6 dager siden (2-dagers).

Kan det ha vært festesmerter? Jeg går på Lutinus, kan den ha gjort det?

Tok Ovitrelle onsdag forrige uke og har testet positivt på graviditetstester siden det, så når jeg tester kan jeg ikke se etter dobbel strek for å sjekke om jeg er gravid.

Skjønner selv at jeg er gal når det kommer til dette, men når man ikke har fortalt om reisen man er på til noen merker jeg at det hjelper å skrive litt her. :)

Anonymkode: 0ce56...af5

Hadde mens smerter fra innsett å har det enda. Ikm å positiv test.8 dpo på jobb stakk det skikkelig i magen/underliv noen min mens jeg var på jobb.positiv test 12 dpo. Lykke til:)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ginger83 skrev (20 timer siden):

og ps kult mannen din er 2 år yngre også, det hjelper på det. kan jeg spørre hvor gsmmel du er, jeg er 39. (83 modell) :)

Jeg er 86 modell, blir 37 i år 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theresecsk skrev (1 time siden):

Hadde mens smerter fra innsett å har det enda. Ikm å positiv test.8 dpo på jobb stakk det skikkelig i magen/underliv noen min mens jeg var på jobb.positiv test 12 dpo. Lykke til:)

Jeg håper inderlig det betyr det samme for meg. 🥺😭👶

Gratulerer så mye! ❤️

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg håper inderlig det betyr det samme for meg. 🥺😭👶

Gratulerer så mye! ❤️

Anonymkode: 0ce56...af5

Det håper jeg å, min var blenda 8 og 9 dgr dpo. Er det første barn å første gang du prøver? Hva gikk du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Theresecsk skrev (41 minutter siden):

Det håper jeg å, min var blenda 8 og 9 dgr dpo. Er det første barn å første gang du prøver? Hva gikk du på?

Tusen takk!

Første barn, 5 innsett, 2 uttak. En kjemisk. Dette er siste fryseinnsett før jeg eventuelt må ha nytt og dermed tredje og siste offentlige forsøk. Er derfor veldig nervøs.

Men det er beroligende å høre at du hadde blendahvit test også 9dpo, hvis jeg får det i morgen tidlig så vet jeg at det fortsatt er håp. Da burde også Ovitrellen være mer eller mindre ute av kroppen. Kanskje. 😬

Brukte Fostimon og Fyremadel før innsett. Lutinus nå. Er jo også redd det er Lutinusen som gir symptomene.

Hater denne ventetiden.

Jeg er TS forresten. :)

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg satt første sprøyte i dag, og kan nesten ikke tro at jeg er i gang med denne prosessen! Jeg var på utredning mandag, og begynte i dag. Første gang jeg prøver ivf. Men har gjort et forsøk med iui tidligere. 

Jeg har veldig lyst å dele erfaringer og råd med dere andre i samme situasjon.🥰

Jeg er også alene om dette. Dvs, ingen partner. 

Så dette er både spennende og skummelt på samme tid!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan er det når man har lang reisevei til klinikk? 

Anonymkode: fbac5...511

Jeg måtte selv reise hjem med buss og fly etter innsett.. men dagene etter det holdt jeg meg i ro. men absolutt ikke sikkert det er nødvendig, men jef bare gjorde det denne gangen siden jeg kan ha mye hjemmekontor, og uansett var litt forkjølet. er vel mer kjerringråd det å holde seg i ro. å være litt i ro er nok bra, men  en tur daglig skal også være bra for sirkulasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...