Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvordan gikk det i dag? 😊

Anonymkode: a19ab...e96

Det gikk veldig fint, hadde heldigvis ikke gjort noe feil! Jeg går på lav dose pga pcos, og fikk beskjed om å starte på fyremadel i morgen☺️ Gruer meg litt til det men greit å komme et steg videre

Anonymkode: fcc53...4d8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 dager etter uttak idag. Av 5 dagers blasto dvs 11 dop. Blendahvit test igår og ingen symptomer. Da får jeg vel mens:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å vente! 

Sitter bare å venter på at mens skal dukke opp så vi kan spikre litt datoer med frys forsøk. Den skal i utgangspunktet komme i morgen 🙈 MEN jeg håper (for kalenderen sin del) at den kommer en dag eller 2 for seint... 😂🙈  Men dagene går sååå seint... 

Leste også i pakkningsvedegget på Lutinus at det står det IKKE bør brukes når man har hatt svangerskap utenfor livmor, (noe jeg hadde sist.. ) men har likevel fått ny resept på det.. Noen som har erfaring? Får vel spørre når jeg sender meld om at mens har kommet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (12 timer siden):

Jeg hater å vente! 

Sitter bare å venter på at mens skal dukke opp så vi kan spikre litt datoer med frys forsøk. Den skal i utgangspunktet komme i morgen 🙈 MEN jeg håper (for kalenderen sin del) at den kommer en dag eller 2 for seint... 😂🙈  Men dagene går sååå seint... 

Leste også i pakkningsvedegget på Lutinus at det står det IKKE bør brukes når man har hatt svangerskap utenfor livmor, (noe jeg hadde sist.. ) men har likevel fått ny resept på det.. Noen som har erfaring? Får vel spørre når jeg sender meld om at mens har kommet... 

Det med lutinus er nok mest fordi lutinus kan hindre at det støtes ut ved abort (og er det utenfor vil de jo gjerne at det støtes ut av seg selv), men siden du får rutinemessig ultralyd gjør det ikke noe, siden det eventuelt blir oppdaget da :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 19.1.2023 den 13.04):

Hei Ginger83!

Jeg har tenkt så mye på deg! Gratulerer så mye som ruger! Godt å høre at du har fått så gode erfaringer fra Danmark 🥰Hva prøvde du som var annerledes denne gangen? Og hvordan har det gått med bivirkninger?
Så spennende å følge deg 😊 


Jeg hadde som du vet et fryseforsøk i sommer, som ikke gikk. Hadde et ferskforsøk i november hvor jeg satt igjen noe traumatisert etter et litt dramatisk uttak. Det forsøket fikk jeg ut 4 egg og bare ett ble befruktet, så ingen på frys. Det forsøket gikk heller ikke. Men, med tanke på at jeg nå har funnet ut at jeg tikker nesten alle boksene på giftlig stress, så er jeg ikke lenger overrasket over hvorfor det ikke funket før jul. Så, nå er jeg sykmeldt fra i går av og prøver å roe ned sånn at jeg ikke går over kanten og blir utbrent.

Jeg startet med synarela 8. januar, men fikk mensen 5 dager tidligere enn ventet på grunn av stress. Jeg har ikke uttak før i uke 8, så jeg var redd for at jeg måtte vente enda en syklus. Sykepleieren som satte uke 8, satte meg egentlig opp noen uker for sent i forhold til syklusen min, og jeg skulle da egentlig gå lenge på synarela for å slippe å vente med uttak. Meeen... så fikk jeg jo mens for tidlig, og jeg skulle slutte med synarela. Heldigvis rekker jeg uttaket i uke 8 allikevel, og skal begynne igjen med synarela 24.januar. Skal derfor ha kontroll 8. februar for å være sikker på at jeg er godt nok nedregulert og skal da forhåpentligvis starte med sprøyter  den 9. 

Står på høyere dose gonal-F denne gangen, 375 og jeg har fått cyclogest i stedet for crinone. Noe jeg har litt blandede følelser for. Ikke fordi jeg skal prøve noe nytt, men fordi jeg har nesten en helt full eske fra sist gang som jeg da ikke får brukt. men, det blir spennende å se om det ender i positivt resultat denne gangen 😊

Hei, 

Så hyggelig du har tenkt på meg 🙂

to fryseforsøk på Livio gikk ikke veien, så jeg valgte å gå for Maigaard jeg hse hørt så mye bra om. også fordi fryseforsøk mellom forsøkene der er inkludert :)

På ferskforsøket nå valgte de å gjøre ganske likt som på Livio (sendte ddm journal derfra). Det var kort stimulering protokoll. 9 dager med med bemfola, og så 4 dager med fyremadel syklus dag 8-11. Så tok jeg to ovitrelle sprøyter på dag 11 klokken 12.00 om kvelden, og så egguttakk i Danmark 10.00 lørdag på dag 13, 7.1.

Vi valgte også å kjøpe assisted hatching på Maigaard.

Vi fikk ut 6 egg, og også kun ett som ble et bra embryo. 

Håper alt går bra med nedreguleringen, og det høres bra ut du får en litt høyere stimuleringsdose. 

Jeg skrev sist på gruppa her at jeg hadde mer tro på fersk forsøk siden det gikk så bra på Iivio og vi ble gravide på første forsøk med det. at jeg tror jeg lettere blir gravid med det. hcg støtte tror jeg også kan være bra for meg. 

Ooog, kanskje har jeg rett, for jeg har testet positivt på graviditetstesten nå! :) veldig glad for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 19.1.2023 den 13.04):

Hei Ginger83!

Jeg har tenkt så mye på deg! Gratulerer så mye som ruger! Godt å høre at du har fått så gode erfaringer fra Danmark 🥰Hva prøvde du som var annerledes denne gangen? Og hvordan har det gått med bivirkninger?
Så spennende å følge deg 😊 


Jeg hadde som du vet et fryseforsøk i sommer, som ikke gikk. Hadde et ferskforsøk i november hvor jeg satt igjen noe traumatisert etter et litt dramatisk uttak. Det forsøket fikk jeg ut 4 egg og bare ett ble befruktet, så ingen på frys. Det forsøket gikk heller ikke. Men, med tanke på at jeg nå har funnet ut at jeg tikker nesten alle boksene på giftlig stress, så er jeg ikke lenger overrasket over hvorfor det ikke funket før jul. Så, nå er jeg sykmeldt fra i går av og prøver å roe ned sånn at jeg ikke går over kanten og blir utbrent.

Jeg startet med synarela 8. januar, men fikk mensen 5 dager tidligere enn ventet på grunn av stress. Jeg har ikke uttak før i uke 8, så jeg var redd for at jeg måtte vente enda en syklus. Sykepleieren som satte uke 8, satte meg egentlig opp noen uker for sent i forhold til syklusen min, og jeg skulle da egentlig gå lenge på synarela for å slippe å vente med uttak. Meeen... så fikk jeg jo mens for tidlig, og jeg skulle slutte med synarela. Heldigvis rekker jeg uttaket i uke 8 allikevel, og skal begynne igjen med synarela 24.januar. Skal derfor ha kontroll 8. februar for å være sikker på at jeg er godt nok nedregulert og skal da forhåpentligvis starte med sprøyter  den 9. 

Står på høyere dose gonal-F denne gangen, 375 og jeg har fått cyclogest i stedet for crinone. Noe jeg har litt blandede følelser for. Ikke fordi jeg skal prøve noe nytt, men fordi jeg har nesten en helt full eske fra sist gang som jeg da ikke får brukt. men, det blir spennende å se om det ender i positivt resultat denne gangen 😊

Håper ditt forsøk går veien også!! Veldig tidlig så vet jo ikke om det holder, men håper det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (7 timer siden):

Det med lutinus er nok mest fordi lutinus kan hindre at det støtes ut ved abort (og er det utenfor vil de jo gjerne at det støtes ut av seg selv), men siden du får rutinemessig ultralyd gjør det ikke noe, siden det eventuelt blir oppdaget da :-)

Snakket med sykehuset i dag, de skulle avklare med overlege før oppstart siden jeg hadde utenfor livmor (i livmorhalsen) sist som de ikke oppdaget. De hadde "ikke tenkt over det" når de skrev resept 🙈😂 Men de mente jeg muligens kunne ha lutinus likevel fordi de vil ha hyppigere UL denne gangen pga sist. Så får vente å se hva de finner ut av 👍  Har litt tid før oppstart til å finne ut av det. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginger83 skrev (1 time siden):

Hei, 

Så hyggelig du har tenkt på meg 🙂

to fryseforsøk på Livio gikk ikke veien, så jeg valgte å gå for Maigaard jeg hse hørt så mye bra om. også fordi fryseforsøk mellom forsøkene der er inkludert :)

På ferskforsøket nå valgte de å gjøre ganske likt som på Livio (sendte ddm journal derfra). Det var kort stimulering protokoll. 9 dager med med bemfola, og så 4 dager med fyremadel syklus dag 8-11. Så tok jeg to ovitrelle sprøyter på dag 11 klokken 12.00 om kvelden, og så egguttakk i Danmark 10.00 lørdag på dag 13, 7.1.

Vi valgte også å kjøpe assisted hatching på Maigaard.

Vi fikk ut 6 egg, og også kun ett som ble et bra embryo. 

Håper alt går bra med nedreguleringen, og det høres bra ut du får en litt høyere stimuleringsdose. 

Jeg skrev sist på gruppa her at jeg hadde mer tro på fersk forsøk siden det gikk så bra på Iivio og vi ble gravide på første forsøk med det. at jeg tror jeg lettere blir gravid med det. hcg støtte tror jeg også kan være bra for meg. 

Ooog, kanskje har jeg rett, for jeg har testet positivt på graviditetstesten nå! :) veldig glad for det :)

Har du??! Åh, herlighet! Gratulerer så masse! Så godt å høre at det gikk bra! 😍 Skal du tilbake til Danmark for oppfølging, eller tar helsevesenet her over nå som du er gravid?
Håper jeg kan følge etter deg om rundt 6 uker, skal begynne med synarela i morgen 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 uke etter innsett av 5 dagers blasto tatt ikveld. 12 dpo

 

Endret av Christina82
Endret moderert innlegg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LJo11 skrev (På 18.1.2023 den 20.13):

Har vært noen intense dager i det siste. Har ventet på mens for å starte siste ivf-runde privat. Natt til fredag forrige uke fikk jeg intense smerter midt på natten som varte ca 3 timer. Kramper i underlivet som pulserte og gav meg enorm trang til å trykke noe ut. Etter å ha tatt full dose smertestillende fikk jeg kontroll på smertene til slutt. Ble tatt inn på klinikken jeg tilhører på formiddagen for å sjekke hva som hadde skjedd. Jeg hadde en cyste på venstre eggstokk som hadde sprukket og hadde noe fri væske i buken etter hendelsen. Fikk dra hjem og trodde alt var greit, men smertene kom tilbake som lyn flere netter over helgen og i natt dro jeg på legevakta. Siden smertene roet seg ned mens jeg var inne og jeg ikke hadde noen aktiv infeksjon i kroppen var det bare å dra hjem igjen. Ringte dermed klinikken igjen i dag tidlig og fikk beskjed om å komme inn med en gang. 

Og der, med UL så vi hva som var årsaken....jeg er gravid ❤️ Utenom ivf har et egg plassert seg midt i livmor og blitt en liten donut 🥹 

1 år, 5 ivf sykluser med bare 2 egg hentet ut så sitter jeg nå i sofaen med 3 graviditetstester i hånda. Alle lysende positive ❤️ 

Trekker meg stille ut av gruppa for å nyte dette miraklet. Sender babystøv til alle som sitter i ivf-bobla og føler at alt er håpløst, det blir bedre. Håper dette kan bidra til litt håp i prosessen deres 🫶🏼

Gratulerer ❤️☺️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theresecsk skrev (2 minutter siden):

Jeg har også fått positiv test idag♥️

Å så koselig💐💖 Gratulerer ❤️ 

Anonymkode: 0f25d...af5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (4 timer siden):

Har du??! Åh, herlighet! Gratulerer så masse! Så godt å høre at det gikk bra! 😍 Skal du tilbake til Danmark for oppfølging, eller tar helsevesenet her over nå som du er gravid?
Håper jeg kan følge etter deg om rundt 6 uker, skal begynne med synarela i morgen 😊

Ja, håper du kan det!! :) Jeg har stor tro på fersk forsøk jeg. - og assisted hatching. jeg brukte også baby klisyer, har spist calc fluor  styrke x6, 6 om dagen (Begge diss homeopatiske midler jeg har hørt om og som jeg ikke tror skader men selvfølgelig ikke kan bevise var det. og også spiste jeg kjernen av en ananas dette forsøket i det første rugedagene. uten at jeg vet om det funket.

Jeg lurer på om det med hcg støtte og det at jeg tok to ovitrelle var positivt for meg. at hcg støtten gjør st kroppen holder på embryoet mer?? :)

uansett, mange positive tester senere, kan jeg senke skuldrene og di st det er en spire på gang.. :)Gikk jo veldig bra sist med datteren vår så er jo lov å håpe alt går bra :) men er 3 år eldre denne gangen og vet mer kan skje da. men heldigvis er mannen to år yngre enn meg, som hjelper på fertilitersmessig. 

 

Maigaard har samarbeid med gynekolog i Oslo på Smestadgynekologene, så jeg skal dit på tidlig ultralyd 9. februar. så ddt blir spennende!! :). tenker å prøve å få tatt en blodprøve å se på hcg nivået før den tid også. ser vi et bankende hjerte 9. februar er det lov å håpe enda mer!! :)

Barnet dere har nå, var det ivf også? tenk om dette går har vi fått begge med ivf, så takknemlig for at ivf kan hjelpe.. :) Tenk at vi kansnje får to barn med ivf, alle sammen hold ut, det kam oftr gå bra til slutt :) har også tro på assisted hatching som sagt. pg denne gangen  tok jeg akupunktur etter innsett. aner ikke om det hjalp heller. men ble positiv test i alle fall. :)

 

og ps frøken pøls, jeg er utrolig fornøyd med cyclogest, veldig behagelig å bruke den i forhold til lutinus. crinone har jeg ikke brukt men hørt det er mye søl? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Theresecsk skrev (1 time siden):

Jeg har også fått positiv test idag♥️

Så hyggelig, Gratulerer. jeg fikk også det :) Det er håp :) skal vi fortsette praten i en ennen gruppe? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymius53 skrev (På 20.1.2023 den 19.58):

Slenger meg på tråden med litt info om oss.:)

Vi har prøvd i nå 4 år. ble en veldig lang vente tid før vi endelig hadde uttak i november. Jeg ble overstimulert og etter et forferdelig vondt uttak kom vi ut med 16 egg.  Jeg kom tilbake etter 5 dager klar for innsett, men de måtte avbryte på grunn av overstimuleringen. Vi ble veldig skuffet, og ente opp med bare 2 egg på frys. Nå er det endelig tid for første innsett neste uke og vi krysser fingrene på at dette skal gå fint🤞 Det blir innsett på naturlig syklus og jeg er så utrolig spent :)  

Er det noen som har fått noen informasjon om hva man bør gjøre etter innsett? trene ikke trene etc.?  jeg vil gjøre alt for at dette skal ha størst mulig sjanse.  (og jeg har lett for å glemme alle spørsmål jeg har når legen spør om jeg har noen 🙃)

På Maigaard var rådene :greit med å gå og svømme, men ikke lurt med hardtrening, løpimg, vekttrening osv. man bør ikke lødte ting tyngre enn 10 kg. (men eget barn går bra å løfte men ikke mye opp og ned). Og de  sa også maks 1 kopp med koffein /tein holdig drikk om dagen. Og de sa man vlr unngå varme karbad /boblebad.

 

En venninne av min mor sa også man bør være mye i ro dagene etter innsett. jeg holst det denne gangen og det fungerte for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginger83 skrev (10 timer siden):

Så hyggelig, Gratulerer. jeg fikk også det :) Det er håp :) skal vi fortsette praten i en ennen gruppe? 

Ja gjerne♥️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ginger83 skrev (11 timer siden):

På Maigaard var rådene :greit med å gå og svømme, men ikke lurt med hardtrening, løpimg, vekttrening osv. man bør ikke lødte ting tyngre enn 10 kg. (men eget barn går bra å løfte men ikke mye opp og ned). Og de  sa også maks 1 kopp med koffein /tein holdig drikk om dagen. Og de sa man vlr unngå varme karbad /boblebad.

 

En venninne av min mor sa også man bør være mye i ro dagene etter innsett. jeg holst det denne gangen og det fungerte for meg. :)

ps men en rolig tur om dagen skal være bra for sirkulasjon. skal også være bra å holde maveområdet varmt med tjukk høy strømpebukse over og liknende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen kom i dag, så i morgen blir det oppstart med Gonal f, og Fyremadel på dag 6. Hvordan reagerte dere på hormonstimulering? Ble dere veldig oppblåst? Føler at jeg trenger ikke å se gravid ut akkurat nå😅🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginger83 skrev (11 timer siden):

Ja, håper du kan det!! :) Jeg har stor tro på fersk forsøk jeg. - og assisted hatching. jeg brukte også baby klisyer, har spist calc fluor  styrke x6, 6 om dagen (Begge diss homeopatiske midler jeg har hørt om og som jeg ikke tror skader men selvfølgelig ikke kan bevise var det. og også spiste jeg kjernen av en ananas dette forsøket i det første rugedagene. uten at jeg vet om det funket.

Jeg lurer på om det med hcg støtte og det at jeg tok to ovitrelle var positivt for meg. at hcg støtten gjør st kroppen holder på embryoet mer?? :)

uansett, mange positive tester senere, kan jeg senke skuldrene og di st det er en spire på gang.. :)Gikk jo veldig bra sist med datteren vår så er jo lov å håpe alt går bra :) men er 3 år eldre denne gangen og vet mer kan skje da. men heldigvis er mannen to år yngre enn meg, som hjelper på fertilitersmessig. 

 

Maigaard har samarbeid med gynekolog i Oslo på Smestadgynekologene, så jeg skal dit på tidlig ultralyd 9. februar. så ddt blir spennende!! :). tenker å prøve å få tatt en blodprøve å se på hcg nivået før den tid også. ser vi et bankende hjerte 9. februar er det lov å håpe enda mer!! :)

Barnet dere har nå, var det ivf også? tenk om dette går har vi fått begge med ivf, så takknemlig for at ivf kan hjelpe.. :) Tenk at vi kansnje får to barn med ivf, alle sammen hold ut, det kam oftr gå bra til slutt :) har også tro på assisted hatching som sagt. pg denne gangen  tok jeg akupunktur etter innsett. aner ikke om det hjalp heller. men ble positiv test i alle fall. :)

 

og ps frøken pøls, jeg er utrolig fornøyd med cyclogest, veldig behagelig å bruke den i forhold til lutinus. crinone har jeg ikke brukt men hørt det er mye søl? :)

 

 

 

Så fint du forteller hva du har gjort 😊 Hva er calc fluor  styrke x6? Har ikke hørt om det før, hva hjalp det for? Babyklister har jeg fra forsøket med sønnen min, men den har naturlig nok gått ut på dato. Er skeptisk til å bruke den nå, selv om det stort sett kun er alkohol den inneholder.
Jeg tar generelt tilskudd for gravide, ekstra b, e og d vitaminer og melatonin. Tok q10 før, men det blir fort veldig kostbart 🤪 Går til en nevrorefleksolog som hjelper meg å takle stress, men som også jobber med hormoner, slimhinne, syklus osv. Gjorde det når jeg ble gravid med sønnen vår, så jeg begynte med det igjen i slutten av november.

Sønnen vår fikk vi også gjennom ivf ja, første forsøk den gang. Men, som du sier, er noen år siden sist. Mannen min er også 2 år yngre enn meg faktisk 😄 Problemet vårt er ikke fertilitet i seg selv, mer anatomisk. Jeg har to livmorer og mangler eggleder til den som er størst ettersom jeg hadde en exu der og måtte fjerne den. Så vi bruker i utgangspunktet ivf for å få embryoet på "riktig plass". Men, alder har nok noe å si denne gangen ja. 

Har egentlig fine erfaringer med crinone, ikke merket noe søl som mange gjør. Men, husker veldig godt den første gangen og jeg sto på jobb. Måtte nyse og nøs rett og slett ut en stor klump med crinone.. det var ganske udigg😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camrod skrev (1 time siden):

Mensen kom i dag, så i morgen blir det oppstart med Gonal f, og Fyremadel på dag 6. Hvordan reagerte dere på hormonstimulering? Ble dere veldig oppblåst? Føler at jeg trenger ikke å se gravid ut akkurat nå😅🙈

 

Så ut som om jeg var 6 mnd gravid ja🙈🤣 og det er så vondt når man er så opplåst 😝 kjæresten min startet og gni magen min og snakke til den med baby stemme "bare noen mnd til nå vennen" .. 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: a19ab...e96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...