Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, CatMom82 said:

Got a little curious, how young is he? My partner is quite a bit younger than me, so I wonder if that had an effect on us getting pregnant right away. 

Ser ut som det har en effekt, han var 30. Jeg er ikke hans første eldre kvinne som ble gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutes ago, Anonymous User said:

Happy to join this thread, even though I think it's incredibly scary..

We start with the medicus in March, and will have ICSI.. Tried for 3 years, but it didn't work as the husband has few swimmers. 

I really have no idea what I'm doing, and at the same time I'm afraid that I'm not ready for children 😅 Very conflicting feelings because it's also the only thing I really want.
 

🤎

 

Anonymkode: c379d...6da

Det er normalt, jeg hadde mange motstridende tanker. Men alt ble mye klarere over tid og når jeg ble gravid. Alle disse "mistankefølelsene" er borte..I begynnelsen visste jeg ikke engang om jeg egentlig ville. Jo mer vi mislyktes med mannen min, jo mer tenkte jeg på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, damer! Jeg bare har et skikkelig dumt spørsmål. Jeg skal starte med Rekovelle på dag 2 av neste mens om en måned ish. Skal ha 12 mcg og har regnet ut at jeg har nok til da 9 dager. Jeg pleier ikke få eggløsning før sånn dag 15, men Rekovelle gjør meg kanskje klar litt før? Jeg har ikke nok til 15 dager nemlig  :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnBanan skrev (53 minutter siden):

Det er normalt, jeg hadde mange motstridende tanker. Men alt ble mye klarere over tid og når jeg ble gravid. Alle disse "mistankefølelsene" er borte..I begynnelsen visste jeg ikke engang om jeg egentlig ville. Jo mer vi mislyktes med mannen min, jo mer tenkte jeg på det

Tror det hadde vært lettere å blitt gravid på slump og kunne sagt «ups det bare skjedde» nå når det er så til de grader planlagt og kalkulert føler jeg nesten at man må være 100 % i alle arenaer som hus, økonomi og jobb. Selv om det aldri kommer til å passe helt perfekt sliter jeg med skyldfølelsen 😅

Alt på stell, men ble nylig fast ansatt i en stilling jeg elsker som jeg ikke vet om vil være forenlig med familieliv.. Bah, jeg grugleder meg.

 

🤎

Anonymkode: c379d...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginger83 skrev (21 timer siden):

Hei Frøken Pøls og andre her. Husker jeg snakket med deg og at vi begge prøvde få søsken. Ikke lett alltid å måtte gjøre ivf, men bra du holder ut, og alle andre her og :)

 

hvor er du i prosessen nå Frk. Pøls? :)

Sender babystøv til alle 💫💫, må vi alle lykkes i år!! 🙏🙏🙏

 

 jeg var aktiv for ca et år siden her. Hadde to fryseforsøk for ca et år siden i februar og mars. Vi har vært på Maigaard i Danmark nylig og satte inn embryo tirsdag 10.1, og jeg går nå å venter på. å teste på mandag... blir vanskelig å vente, ikke sikkert jeg klarer det. Kan foresten anbefale Maigaard klinikken utrolig mye, så UTROLIG snille og behagelige folk, og de virker utrolig dyktige!! image.gif.cf69d68328c87e672c6e79f78e45725d.gif

Sist ble jeg gravid var på første fersk forsøk på Livio klinikken, Og i fjor ble det to fryseforsøk som desverre ikke gikk. Men Maigaard trodde det at jeg ammet ganske mye kanskje var årsak.

På Maigaard fikk jeg ut seks egg mot 15 i 2019..og kun ett egg befruktet riktig versus fire sist.. så ja alder virker det definitivt som spiller en rolle. selv om. min amh er på 6 som ikke er såå ille for å være 39. men, fikk inn ett gullegg...de mente var veldig bra. så det satser vi på.image.gif.03114849e6e60cccb1d28014f0036a12.gif

Håper det går veien, og tror fersk forsøk er noe som fungerer for meg. muligens fordi jeg reagerer positivt pp ovitrelle og hcg støtt har jeg tenkt. og at det er bra for meg med styrt syklus. det er min teori. Vi gjorde assisted hatching på Maigaard også og håper det gjør susen!! image.gif.bb5b6dbd179cd0ee2699d7cfbba89cb8.gif

Fint å følge med på dere og håper igjen at vi alle lykkes til slutt!

Hei Ginger83!

Jeg har tenkt så mye på deg! Gratulerer så mye som ruger! Godt å høre at du har fått så gode erfaringer fra Danmark 🥰Hva prøvde du som var annerledes denne gangen? Og hvordan har det gått med bivirkninger?
Så spennende å følge deg 😊 


Jeg hadde som du vet et fryseforsøk i sommer, som ikke gikk. Hadde et ferskforsøk i november hvor jeg satt igjen noe traumatisert etter et litt dramatisk uttak. Det forsøket fikk jeg ut 4 egg og bare ett ble befruktet, så ingen på frys. Det forsøket gikk heller ikke. Men, med tanke på at jeg nå har funnet ut at jeg tikker nesten alle boksene på giftlig stress, så er jeg ikke lenger overrasket over hvorfor det ikke funket før jul. Så, nå er jeg sykmeldt fra i går av og prøver å roe ned sånn at jeg ikke går over kanten og blir utbrent.

Jeg startet med synarela 8. januar, men fikk mensen 5 dager tidligere enn ventet på grunn av stress. Jeg har ikke uttak før i uke 8, så jeg var redd for at jeg måtte vente enda en syklus. Sykepleieren som satte uke 8, satte meg egentlig opp noen uker for sent i forhold til syklusen min, og jeg skulle da egentlig gå lenge på synarela for å slippe å vente med uttak. Meeen... så fikk jeg jo mens for tidlig, og jeg skulle slutte med synarela. Heldigvis rekker jeg uttaket i uke 8 allikevel, og skal begynne igjen med synarela 24.januar. Skal derfor ha kontroll 8. februar for å være sikker på at jeg er godt nok nedregulert og skal da forhåpentligvis starte med sprøyter  den 9. 

Står på høyere dose gonal-F denne gangen, 375 og jeg har fått cyclogest i stedet for crinone. Noe jeg har litt blandede følelser for. Ikke fordi jeg skal prøve noe nytt, men fordi jeg har nesten en helt full eske fra sist gang som jeg da ikke får brukt. men, det blir spennende å se om det ender i positivt resultat denne gangen 😊

Endret av Frk.Pøls
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang med forberedelser til første forsøk, venter menstruasjon i løpet av helgen og skal da begynne med sprøyter (Menopur) Kan ikke forstå hvordan jeg skal klare å sette disse på meg selv?😳 Men må jo😄 Noe tips til å få det enklest til? Hva er deres erfaring? 

Anonymkode: 0f25d...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er i gang med forberedelser til første forsøk, venter menstruasjon i løpet av helgen og skal da begynne med sprøyter (Menopur) Kan ikke forstå hvordan jeg skal klare å sette disse på meg selv?😳 Men må jo😄 Noe tips til å få det enklest til? Hva er deres erfaring? 

Anonymkode: 0f25d...af5

Du skal ikke injisere under huden med den lange og tykkere sprøytspissen, men den korte og tynne. Det går helt fint.

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (1 time siden):

Ingen som har svar for meg? :sukk:

Du må regne med at du må ha mer medisin, men at de skriver ut ny resept på kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (7 minutter siden):

Du må regne med at du må ha mer medisin, men at de skriver ut ny resept på kontroll :)

Yay, mer kostnad :ler: jaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (57 minutter siden):

Yay, mer kostnad :ler: jaja

Ja 😒 I know. Heldigvis jobber du deg mot gratis medisiner, egenandelen er 18.000 noe. Husk å be om spesifisert kvittering :)

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er i gang med forberedelser til første forsøk, venter menstruasjon i løpet av helgen og skal da begynne med sprøyter (Menopur) Kan ikke forstå hvordan jeg skal klare å sette disse på meg selv?😳 Men må jo😄 Noe tips til å få det enklest til? Hva er deres erfaring? 

Anonymkode: 0f25d...af5

Akuratt ferdig med Menopur kur er ikke vondt i det heletatt:) går helt fint♥️Lykke til

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theresecsk skrev (Akkurat nå):

Akuratt ferdig med Menopur kur er ikke vondt i det heletatt:) går helt fint♥️Lykke til

Lettere enn man forventer 👌🏼😀

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frk.Pøls skrev (På 19.1.2023 den 13.04):

Hei Ginger83!

Jeg har tenkt så mye på deg! Gratulerer så mye som ruger! Godt å høre at du har fått så gode erfaringer fra Danmark 🥰Hva prøvde du som var annerledes denne gangen? Og hvordan har det gått med bivirkninger?
Så spennende å følge deg 😊 


Jeg hadde som du vet et fryseforsøk i sommer, som ikke gikk. Hadde et ferskforsøk i november hvor jeg satt igjen noe traumatisert etter et litt dramatisk uttak. Det forsøket fikk jeg ut 4 egg og bare ett ble befruktet, så ingen på frys. Det forsøket gikk heller ikke. Men, med tanke på at jeg nå har funnet ut at jeg tikker nesten alle boksene på giftlig stress, så er jeg ikke lenger overrasket over hvorfor det ikke funket før jul. Så, nå er jeg sykmeldt fra i går av og prøver å roe ned sånn at jeg ikke går over kanten og blir utbrent.

Jeg startet med synarela 8. januar, men fikk mensen 5 dager tidligere enn ventet på grunn av stress. Jeg har ikke uttak før i uke 8, så jeg var redd for at jeg måtte vente enda en syklus. Sykepleieren som satte uke 8, satte meg egentlig opp noen uker for sent i forhold til syklusen min, og jeg skulle da egentlig gå lenge på synarela for å slippe å vente med uttak. Meeen... så fikk jeg jo mens for tidlig, og jeg skulle slutte med synarela. Heldigvis rekker jeg uttaket i uke 8 allikevel, og skal begynne igjen med synarela 24.januar. Skal derfor ha kontroll 8. februar for å være sikker på at jeg er godt nok nedregulert og skal da forhåpentligvis starte med sprøyter  den 9. 

Står på høyere dose gonal-F denne gangen, 375 og jeg har fått cyclogest i stedet for crinone. Noe jeg har litt blandede følelser for. Ikke fordi jeg skal prøve noe nytt, men fordi jeg har nesten en helt full eske fra sist gang som jeg da ikke får brukt. men, det blir spennende å se om det ender i positivt resultat denne gangen 😊

Hei 🙂

Så kjedelig høres ut som du har hatt motgang men bra du kommer i gang snart. Jeg har veldig mye å gjøre på jobb nå, arrangerer noe i helgen, men svarer mer i morgen. :)

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på tråden med litt info om oss.:)

Vi har prøvd i nå 4 år. ble en veldig lang vente tid før vi endelig hadde uttak i november. Jeg ble overstimulert og etter et forferdelig vondt uttak kom vi ut med 16 egg.  Jeg kom tilbake etter 5 dager klar for innsett, men de måtte avbryte på grunn av overstimuleringen. Vi ble veldig skuffet, og ente opp med bare 2 egg på frys. Nå er det endelig tid for første innsett neste uke og vi krysser fingrene på at dette skal gå fint🤞 Det blir innsett på naturlig syklus og jeg er så utrolig spent :)  

Er det noen som har fått noen informasjon om hva man bør gjøre etter innsett? trene ikke trene etc.?  jeg vil gjøre alt for at dette skal ha størst mulig sjanse.  (og jeg har lett for å glemme alle spørsmål jeg har når legen spør om jeg har noen 🙃)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Noen her med erfaring med gonal f sammen med fyremadel? Er det sånn at oppstart av fyremadel alltid er på dag nr 5? Jeg hadde ultralyd på dag 5, men fikk ikke beskjed om å starte på fyremadel da. Eggene vart fortsatt veldig små, så skal tilbake på ultralyd igjen i morgen. Ble plutselig veldig stresset nå for om jeg har oversett noe informasjon om å begynne på fyremadel. Noen med erfaringer? 

Anonymkode: fcc53...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Noen her med erfaring med gonal f sammen med fyremadel? Er det sånn at oppstart av fyremadel alltid er på dag nr 5? Jeg hadde ultralyd på dag 5, men fikk ikke beskjed om å starte på fyremadel da. Eggene vart fortsatt veldig små, så skal tilbake på ultralyd igjen i morgen. Ble plutselig veldig stresset nå for om jeg har oversett noe informasjon om å begynne på fyremadel. Noen med erfaringer? 

Anonymkode: fcc53...4d8

Jeg fikk et brev på helsenorge før jeg startet behandling. og der sto det at  jeg skulle starte med fyremadel på dag 6. så det gjorde jeg uansett. :) står det noe i ditt brev? fyremadel er for å stoppe eggeløsningen, så er veldig viktig at du starter med den i tide :)

Anonymkode: 28e9e...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg fikk et brev på helsenorge før jeg startet behandling. og der sto det at  jeg skulle starte med fyremadel på dag 6. så det gjorde jeg uansett. :) står det noe i ditt brev? fyremadel er for å stoppe eggeløsningen, så er veldig viktig at du starter med den i tide :)

Anonymkode: 28e9e...84c

På mitt brev sto det at oppstart av fyremadel skulle avventes til etter ultralyd. Forventet da å få beskjed dersom jeg skulle starte😅 får heldigvis svar i dag på kontroll, kjenner jeg blir ekstremt stresset over å potensielt gjøre feil med det opplegget her…

Anonymkode: fcc53...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theresecsk skrev (På 19.1.2023 den 21.06):

Lettere enn man forventer 👌🏼😀

I kveld satte jeg første sprøyte.. dere hadde helt rett🤩 Det gikk så fint!😊😊 Litt uvirkelig at vi er i gang🥰❤️ 

Anonymkode: 0f25d...af5

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

På mitt brev sto det at oppstart av fyremadel skulle avventes til etter ultralyd. Forventet da å få beskjed dersom jeg skulle starte😅 får heldigvis svar i dag på kontroll, kjenner jeg blir ekstremt stresset over å potensielt gjøre feil med det opplegget her…

Anonymkode: fcc53...4d8

Hvordan gikk det i dag? 😊

Anonymkode: a19ab...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...