Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ginger83 skrev (12 minutter siden):

Ca 80000 norske kroner totalt med inkludert alt. kommer jo litt an øæ dansk kronekurs også. 2500-3000 kr ca for assiated hatching. Koster jo 77000 for 3 ok i Norge ca. og da er det jo ikke inkludert tilbakeføring av frosne embryo. Får man ofte ut mange embryo som kommer på frys kan man jo da få opptil 10-12 eller flere forsøk for 80000, som jeg synes er veldig bra.. :)

 

Så synes prisen we bra.

Det var noe ganske annet enn i Norge ja. 😳 3000 for å øke sjansene er virkelig verdt hver krone! Vi må bestille 3pk i Norge uansett, så hvorfor ikke bestille 4pk i Danmark. Sist forsøk fikk jeg 3 på frys, så det å måtte betale for innsett vil jo bli en betydelig kostnad i Norge. Å reise til Danmark og bo på hotell vil bli billigere. Litt mer kronglete med fri fra jobb og lage unnskyldninger til folk som kommer til å lure på hvorfor jeg ikke er hjemme (f.eks. om de skal levere noe til meg eller spør om jeg kan komme og fikse ting hos dem, jeg er en folk spør om hjelp fra). Må bli flink til å finne på masse unnskyldninger da. 😅

Men tenk om man er så heldige å få samme flotte resultat som dere, da slipper man å lyve så mye. Kjenner to andre som har gjennomgått IVF og begge fikk det til på første forsøk i Danmark! De jeg kjenner som gjør IVF i Norge har ikke samme suksesshistorie.

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjenner to andre som har gjennomgått IVF og begge fikk det til på første forsøk i Danmark! De jeg kjenner som gjør IVF i Norge har ikke samme suksesshistorie.

Anonymkode: 0ce56...af5

Dette tror jeg absolutt er tilfeldigheter. Vi hadde flere forsøk i Norge og byttet til Danmark når vi skulle kjøpe ny 3-pakk fordi vi ønsket tilgang til bl.a. Assisted hatching. 
 

For vår del så anbefalte de ikke assisted hatching, de gjorde en vurdering av det på lab-en etter at eggene var tatt ut, men de gjorde en slags «vask» av sædcellene som gjorde at de eliminerte de svakeste. Når vi ser tilbake på den medisinske oppfølgingen så var det veldig likt, nesten identisk, i Danmark som i Norge, og vi ble ikke gravide før forsøk 3. Men det endte også i et vellykket svangerskap. Vi er veldig fornøyd med å ha byttet klinikk, men det er noe med at når man har x antall mislykkede forsøk så er det fint å prøve noe nytt. Men helt ærlig, så tror jeg vi like gjerne hadde blitt gravide i Norge med opplegget her. 

Anonymkode: 93a0f...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette tror jeg absolutt er tilfeldigheter. Vi hadde flere forsøk i Norge og byttet til Danmark når vi skulle kjøpe ny 3-pakk fordi vi ønsket tilgang til bl.a. Assisted hatching. 
 

For vår del så anbefalte de ikke assisted hatching, de gjorde en vurdering av det på lab-en etter at eggene var tatt ut, men de gjorde en slags «vask» av sædcellene som gjorde at de eliminerte de svakeste. Når vi ser tilbake på den medisinske oppfølgingen så var det veldig likt, nesten identisk, i Danmark som i Norge, og vi ble ikke gravide før forsøk 3. Men det endte også i et vellykket svangerskap. Vi er veldig fornøyd med å ha byttet klinikk, men det er noe med at når man har x antall mislykkede forsøk så er det fint å prøve noe nytt. Men helt ærlig, så tror jeg vi like gjerne hadde blitt gravide i Norge med opplegget her. 

Anonymkode: 93a0f...958

Du har nok rett, er ikke akkurat voldsom statistikk jeg viser til. 😅

Jeg tror bare jeg er veldig farget av at de i det offentlige har gjort ekstremt mye feil i min sak. Og så har jeg ringt til Livio for å spørre om de gjennomfører alternativer til det jeg har vært igjennom og hun dama jeg snakket med (3minutters samtale) virket bare sykt uinteressert. Hun sa aldri at jeg måtte ha en konsultasjonssamtale med dem for å få svar på mine spørsmål, så hvorfor hun virket sur helt fra start vet jeg ikke. Fikk vertfall ingen god følelse av dem. Var hos dem på en utredning før vi startet opp offentlig, fikk ikke så mye svar da heller, men da visste jeg ikke riktig hva vi skulle/burde spørre om så skal ikke "ta" dem på det.

Du sier du ble gravid på tredje forsøk, mener du tredje fulle forsøk eller tredje innsett? Hvor mange uttak/innsett har du hatt? I Norge og i Danmark? 🤗

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var noe ganske annet enn i Norge ja. 😳 3000 for å øke sjansene er virkelig verdt hver krone! Vi må bestille 3pk i Norge uansett, så hvorfor ikke bestille 4pk i Danmark. Sist forsøk fikk jeg 3 på frys, så det å måtte betale for innsett vil jo bli en betydelig kostnad i Norge. Å reise til Danmark og bo på hotell vil bli billigere. Litt mer kronglete med fri fra jobb og lage unnskyldninger til folk som kommer til å lure på hvorfor jeg ikke er hjemme (f.eks. om de skal levere noe til meg eller spør om jeg kan komme og fikse ting hos dem, jeg er en folk spør om hjelp fra). Må bli flink til å finne på masse unnskyldninger da. 😅

Men tenk om man er så heldige å få samme flotte resultat som dere, da slipper man å lyve så mye. Kjenner to andre som har gjennomgått IVF og begge fikk det til på første forsøk i Danmark! De jeg kjenner som gjør IVF i Norge har ikke samme suksesshistorie.

Anonymkode: 0ce56...af5

Det er mulig det var 2500 danske kroner. Men jeg tror det er verdt det i alle fall for eldre kvinner. men de vurderer det sikkert fra person til person, som en annen her sa. 

Ja du får blir flinkere til å komme med unnskyldninger. Kanskje du har en venn som hele tiden låner deg en fin hytte, for eksempel? ;)

 Ja jeg synes det er ålreit psykisk sett med 4 pakk, det at man vet man har ganske mange forsøk å gå på om det ikke skulle gå på første forsøk. og går det fort har jeg tenkt at da kan de pengene komme klinikken til gode og til å hjelpe andre par som sliter med å bli gravide ☺️💞

 

 

Endret av Ginger83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du har nok rett, er ikke akkurat voldsom statistikk jeg viser til. 😅

Jeg tror bare jeg er veldig farget av at de i det offentlige har gjort ekstremt mye feil i min sak. Og så har jeg ringt til Livio for å spørre om de gjennomfører alternativer til det jeg har vært igjennom og hun dama jeg snakket med (3minutters samtale) virket bare sykt uinteressert. Hun sa aldri at jeg måtte ha en konsultasjonssamtale med dem for å få svar på mine spørsmål, så hvorfor hun virket sur helt fra start vet jeg ikke. Fikk vertfall ingen god følelse av dem. Var hos dem på en utredning før vi startet opp offentlig, fikk ikke så mye svar da heller, men da visste jeg ikke riktig hva vi skulle/burde spørre om så skal ikke "ta" dem på det.

Du sier du ble gravid på tredje forsøk, mener du tredje fulle forsøk eller tredje innsett? Hvor mange uttak/innsett har du hatt? I Norge og i Danmark? 🤗

Anonymkode: 0ce56...af5

De på. Maigaard ringer en personlig og vil prate, vi hadde en utrolig hyggelig samtale på ca 40 min men mannen på første konsultasjon der med en av de ledende legene der John Kirk. Man blir bare så glad av de danskene synes jeg, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ginger83 skrev (2 timer siden):

Ca 80000 norske kroner totalt med inkludert alt. kommer jo litt an øæ dansk kronekurs også. 2500-3000 kr ca for assiated hatching. Koster jo 77000 for 3 ok i Norge ca. og da er det jo ikke inkludert tilbakeføring av frosne embryo. Får man ofte ut mange embryo som kommer på frys kan man jo da få opptil 10-12 eller flere forsøk for 80000, som jeg synes er veldig bra.. :)

 

Så synes prisen we bra.

Kanskje greit å nevne at «gratis tilbakeføring av FET» er ETTER behandling 1 og 2 ved kjøp av 3 pakk☺️

Anonymkode: c1eaf...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi så smått begynt å lade opp til icsi. Bestilte medisiner i dag og brått ble prosessen litt mer virkelig. Litt sprøyteskrekk så gruer meg til å sette de.. Må man sette selv, eller kan partner gjøre det? Føler det er lettere om han gjør det.

🤎

 

Anonymkode: c379d...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da har vi så smått begynt å lade opp til icsi. Bestilte medisiner i dag og brått ble prosessen litt mer virkelig. Litt sprøyteskrekk så gruer meg til å sette de.. Må man sette selv, eller kan partner gjøre det? Føler det er lettere om han gjør det.

🤎

 

Anonymkode: c379d...6da

Partner kan gjøre det, men jeg synes det var lettere å gjøre det selv 🙈 han tok den første sprøyten for meg siden jeg var så redd, og ville venne meg til hvordan det føltes (har/hadde veldig sprøyte skrek også) men var virkelig ikke så ille som jeg fryktet 😅

Anonymkode: a19ab...e96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har nok rett, er ikke akkurat voldsom statistikk jeg viser til. 😅

Jeg tror bare jeg er veldig farget av at de i det offentlige har gjort ekstremt mye feil i min sak. Og så har jeg ringt til Livio for å spørre om de gjennomfører alternativer til det jeg har vært igjennom og hun dama jeg snakket med (3minutters samtale) virket bare sykt uinteressert. Hun sa aldri at jeg måtte ha en konsultasjonssamtale med dem for å få svar på mine spørsmål, så hvorfor hun virket sur helt fra start vet jeg ikke. Fikk vertfall ingen god følelse av dem. Var hos dem på en utredning før vi startet opp offentlig, fikk ikke så mye svar da heller, men da visste jeg ikke riktig hva vi skulle/burde spørre om så skal ikke "ta" dem på det.

Du sier du ble gravid på tredje forsøk, mener du tredje fulle forsøk eller tredje innsett? Hvor mange uttak/innsett har du hatt? I Norge og i Danmark? 🤗

Anonymkode: 0ce56...af5

Vi hadde tenkt til å benytte oss av Livio men eliminerte dem bort etter én samtale pr telefon. Elendig kundeservice, og vi gidder ikke å forholde oss til sur dame om det finnes andre alternativer :) Endte opp med Medicus, men ble "avbrutt" pga. at timen hos det offentlige endelig kom.

 

HP

Anonymkode: c55b3...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi hadde tenkt til å benytte oss av Livio men eliminerte dem bort etter én samtale pr telefon. Elendig kundeservice, og vi gidder ikke å forholde oss til sur dame om det finnes andre alternativer :) Endte opp med Medicus, men ble "avbrutt" pga. at timen hos det offentlige endelig kom.

 

HP

Anonymkode: c55b3...616

Ja, altså... hvis de vil ha kunder så kan de ikke svare slik den damen jeg snakket med gjorde. "M-hmmm, jaha, nei, vet ikke." "Ok, du gjorde det sånn ja, jaha. Nei vi kan også gjøre det sånn altså, sååeh". 😳 Ble faktisk ganske sjokkert av hvor utrolig sur hun var. Fascinerende å ansette en slik en på en privatklinikk som er avhengig av kunder. Kanskje de hadde for fulle lister. 😅

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig februar! Og mens: haha og det betyr at jeg akkurat har gitt beskjed til riksen via digital dialog, så spent på hva de sier. Om vi må vente eeeenda en måned og melde inn mens neste gang, eller om vi kan få starte i mars allerede? 
visste ikke helt hva jeg skulle skrive heller, bare sånn «hei jeg har fått mens nå, hva skjer videre?»-type melding. Det står at Svartisen er opptil fire dager så får vi se da om dette dialog systemet faktisk fungerer!

Har digital dialog fungert greit for noen av dere?

 

Bestemte meg forresten om å være ærlig med sjefen om at vi skal ha ivf denne våren. Det ble veldig mye enklere sånn da det er planlagt en del jobbreiser som jeg potensielt ikke kan være med på. Dette er også noe som bør planlegges litt i forveien og man vet jo aldri helt med nøyaktige datoer i denne prosessen. Han tok det veldig fint og var støttende så det var en lettelse :) 

 

God helg!

Endret av sommerfugl154
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hcg på onsdag denne uka var på over 100. Hadde da doblet seg siden mandagen. Tok ingen test i går. Tok clear blue digital i dag som viste 2-3 (betyr at hcg er på over 200), så virker til at hcg stiger som det skal. Allikevel har jeg takvise smerter/ubehag (minner veldig om mensensmerter), og noe blødning. Jeg har blødd i 1 uke nå, og det gjør jeg ALDRI når jeg har mensen 🙈 På grunn av dette har vi liksom ikke klart å nyte at vi er gravide og at hcg stiger.. Er det noen som har lignende eller samme erfaring som oss, som vil fortelle sin historie? Jeg vil bare slappe av litt, og nyte tiden fremover i stedet for å konstant være bekymret for å miste.

Anonymkode: b8833...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei! Hcg på onsdag denne uka var på over 100. Hadde da doblet seg siden mandagen. Tok ingen test i går. Tok clear blue digital i dag som viste 2-3 (betyr at hcg er på over 200), så virker til at hcg stiger som det skal. Allikevel har jeg takvise smerter/ubehag (minner veldig om mensensmerter), og noe blødning. Jeg har blødd i 1 uke nå, og det gjør jeg ALDRI når jeg har mensen 🙈 På grunn av dette har vi liksom ikke klart å nyte at vi er gravide og at hcg stiger.. Er det noen som har lignende eller samme erfaring som oss, som vil fortelle sin historie? Jeg vil bare slappe av litt, og nyte tiden fremover i stedet for å konstant være bekymret for å miste.

Anonymkode: b8833...a58

Dette er nok bedre om du hører om i forumet for gravide 😊 Er nok vanskelig å si for mange her som aldri har opplevd en graviditet før 🙂 Forhold deg til det legene dine sier og prøv så godt det er å puste med magen, ta en dag av gangen 😊 Masse lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Da har vi så smått begynt å lade opp til icsi. Bestilte medisiner i dag og brått ble prosessen litt mer virkelig. Litt sprøyteskrekk så gruer meg til å sette de.. Må man sette selv, eller kan partner gjøre det? Føler det er lettere om han gjør det.

🤎

 

Anonymkode: c379d...6da

Jeg satte alle sprøyter selv! Gikk veldig fint, og følte det var det letteste. Lykke til 😊

Anonymkode: b8833...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg satte alle sprøyter selv! Gikk veldig fint, og følte det var det letteste. Lykke til 😊

Anonymkode: b8833...a58

Tusen takk, ja får kanskje prøve selv først.. Ser flere mener det er lettest selv.

Hadde du mye bivirkninger av sprøytene?

🤎

Anonymkode: c379d...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tusen takk, ja får kanskje prøve selv først.. Ser flere mener det er lettest selv.

Hadde du mye bivirkninger av sprøytene?

🤎

Anonymkode: c379d...6da

Ekkelt første dag, er så små tynne nåler, går helt fint. Migrene hodepine sånn skikkelig og helt helt forstoppa :)

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg satte alle sprøyter selv! Gikk veldig fint, og følte det var det letteste. Lykke til 😊

Anonymkode: b8833...a58

Veldig enig! Jeg trodde også det skulle være UMULIG å gjøre selv, så for meg at jeg måtte kjøre til jobben til mannen min for at skulle sette de😂😂, da han jobber turnus og det skulle settes til faste tider. Men det er så tynne nåler så det går så fint. 

 

Anonymkode: 0f25d...af5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttak av egg denne uken, gikk så fint og det var 8 egg. Var visst ganske så bra til en 45 åring å være🥰 4 har blitt befruktet, så nå venter vi på telefon om hvordan de har klart seg til neste stadige. 🙏🏼 for at det blir insetting neste uke💗 

 

Jeg vil også si til de som eventuelt aldri har vært gjennom egguttak, og som i likhet med meg gruer seg veldig og frykter det er smertefullt.. Det gikk veldig fint! Ikke vondt, bare ubehagelig. God virkning av smertestillende. Merket dagene etterpå at eggstokkene hadde vært i "slåsskamp", men en ibux nå og da så går det også bra. 

❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: 0f25d...af5

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uttak av egg denne uken, gikk så fint og det var 8 egg. Var visst ganske så bra til en 45 åring å være🥰 4 har blitt befruktet, så nå venter vi på telefon om hvordan de har klart seg til neste stadige. 🙏🏼 for at det blir insetting neste uke💗 

 

Jeg vil også si til de som eventuelt aldri har vært gjennom egguttak, og som i likhet med meg gruer seg veldig og frykter det er smertefullt.. Det gikk veldig fint! Ikke vondt, bare ubehagelig. God virkning av smertestillende. Merket dagene etterpå at eggstokkene hadde vært i "slåsskamp", men en ibux nå og da så går det også bra. 

❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: 0f25d...af5

Jeg fikk å ut 8, 4 befruktet, 2 overlevde til blasto. Uttak 11 Jan. 1 på frys :) hadde innsett 16 januar, ble gravid men mistet i uke 5 på mandag 😞 jeg er snart 39 men var bare 2 som overlevde så har 1 igjen. Det var bra for å være 45. Masse lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...