Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Elise93 skrev (13 minutter siden):

Nei, det har jeg ikke.. Men fikk beskjed om at jeg fikk en 5-dagers blasto på frys idag og er veldig fornøyd med det ❤️😍 

Hurra! 😍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elise93 skrev (3 timer siden):

Nei, det har jeg ikke.. Men fikk beskjed om at jeg fikk en 5-dagers blasto på frys idag og er veldig fornøyd med det ❤️😍 

Så bra! Gratulerer! Vet du når det blir innsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (1 time siden):

Så bra! Gratulerer! Vet du når det blir innsett?

Takk! 🥰 Ja, det blir i april tror jeg. Vi skal gifte oss snart så venter til etter bryllupet! Ellers hadde det blitt rett før og da tror jeg ikke jeg hadde klart å kose meg i bryllupet! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (29 minutter siden):

Takk! 🥰 Ja, det blir i april tror jeg. Vi skal gifte oss snart så venter til etter bryllupet! Ellers hadde det blitt rett før og da tror jeg ikke jeg hadde klart å kose meg i bryllupet! 🙈

Veldig forståelig 😅 Lurt å ta én ting av gangen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (På 10.2.2023 den 20.36):

Du kan som oftest stole på et resultat 10/11 dpo, da hcg bør være et visst nivå da 🙂

dersom du har tatt ovittelle eggløsningssprøyte så skal den være ute av kroppen etter 10 dager, så enten må du teste ut denne eller vente til minst 10 dager etter du satte den. 

Ja, det er den ovitrellen som forvirrer meg.. Tok ovitrelle på kvelden den 05.02 og uttak 07.02. Bør være ute av kroppen etter imorgen (altså 15.)? Kanskje jeg tar en test på fredag, 10 dpo 🙊 Testdato er 22.02, føles uendelig lenge til🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag tre av rugingen. Fikk ett ferskt og tre på frys på dag 5. Føler meg elendig, feberfølelse og magesmerter. Skal man ha veldig vondt over en uke etter uttak? Tar disse vaginalkapslene og har lest at man kan få magevondt av disse. Men så vondt?! 

 

HP

Anonymkode: c55b3...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dag tre av rugingen. Fikk ett ferskt og tre på frys på dag 5. Føler meg elendig, feberfølelse og magesmerter. Skal man ha veldig vondt over en uke etter uttak? Tar disse vaginalkapslene og har lest at man kan få magevondt av disse. Men så vondt?! 

 

HP

Anonymkode: c55b3...616

Jeg hadde veldig vondt i nesten 2 uker etter uttak. Måtte gå på blodfortynnende i 10 dager, fordi jeg nesten ikke klarte å gå 😬 

Anonymkode: a19ab...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er ikke henvist til ivf enda, men har noen spørsmål jeg håper noen av dere kan ta dere tid til å svare på om dere vet :)

Vi har vært prøvere siden september 2021, jeg har påvist endomeriose og er 35 år.

Vi skulle egentlig henvises til IVF i septermer 2022 derfor vi ikke ble spontant gravide.

Vi har ikke lykkes før i desember 22, men dette endte i exu i januar.

Nå mener sykehuset vi må fortsette å prøve i 12 mnd til før de kan sende henvisning?

Finnes det noen regler på dette? og hvor kan jeg eventuelt finne det? har prøvd å google og google men blir ikke klokere.

kjenner tiden renner ifra oss og har så si mistet all tro :(

Anonymkode: fcb50...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei!

Er ikke henvist til ivf enda, men har noen spørsmål jeg håper noen av dere kan ta dere tid til å svare på om dere vet :)

Vi har vært prøvere siden september 2021, jeg har påvist endomeriose og er 35 år.

Vi skulle egentlig henvises til IVF i septermer 2022 derfor vi ikke ble spontant gravide.

Vi har ikke lykkes før i desember 22, men dette endte i exu i januar.

Nå mener sykehuset vi må fortsette å prøve i 12 mnd til før de kan sende henvisning?

Finnes det noen regler på dette? og hvor kan jeg eventuelt finne det? har prøvd å google og google men blir ikke klokere.

kjenner tiden renner ifra oss og har så si mistet all tro :(

Anonymkode: fcb50...80a

Vel..ut fra kriteriene er det korrekt, men de fleste vil likevel henvise siden dere hadde brukt over 12 mnd før exu. Jeg fikk samme svar etter min exu, må prøve i 12 mnd først. Veldig surt, fordi vi hadde fått beskjed om at den gjenværende egglederen mest trolig også var tett. 

Jeg ble spontan gravid midt under ivf behandling og da skrev legen at man måtte anta at ny spontan graviditet ville ta lang tid å oppnå og vi skulle derfor gå videre med neste ivf uttak som planlagt. 

Jeg ville påspandert meg en time hos en peivatklinikk som er vant til denne typen problemstilling for å ta utredning og henvisning hos de. Vel verdt 3000 kr, vil jeg påstå. 

Edit: når jeg prøver å finne inntakskriterier for deg så finner jeg ikke at det er krav om å ha prøvd X antall mnd uten oppnådd graviditet, men 12 mnd uten å ha oppnådd varig graviditet. Så jeg ville absolutt gått til privat klinikk for henvisning

Endret av Neutral90
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kan man egentlig ta graviditetstest (hjemme) før blodprøven? Vi prøvde i dag, 9 dager etter otrivelle og fikk negativ test. Men bare 2,5 dag siden innsett. Vil tro det er for tidlig mtp at evt hcg ikke stiger med en gang? Skal ta blodprøven på mandag (innsett 12.02), men er vi ikke satt opp litt tidlig for den offisielle testingen da? 

Anonymkode: c55b3...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Når kan man egentlig ta graviditetstest (hjemme) før blodprøven? Vi prøvde i dag, 9 dager etter otrivelle og fikk negativ test. Men bare 2,5 dag siden innsett. Vil tro det er for tidlig mtp at evt hcg ikke stiger med en gang? Skal ta blodprøven på mandag (innsett 12.02), men er vi ikke satt opp litt tidlig for den offisielle testingen da? 

Anonymkode: c55b3...616

Så de tar blodprøve 12 dpo? Det er jo flott, synes jeg. 12 dpo skal kroppen produsere hcg dersom du er gravid og du får et tidlig svar :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (28 minutter siden):

Så de tar blodprøve 12 dpo? Det er jo flott, synes jeg. 12 dpo skal kroppen produsere hcg dersom du er gravid og du får et tidlig svar :-) 

Ok, tusen takk for svar!

Anonymkode: c55b3...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (51 minutter siden):

Så de tar blodprøve 12 dpo? Det er jo flott, synes jeg. 12 dpo skal kroppen produsere hcg dersom du er gravid og du får et tidlig svar :-) 

Dag 8 dpo blir det blodprøvetest (om jeg har forstått begrepet "dpo" riktig, dvs innsett som dpo 0). Er det egentlig for tidlig å teste? Leste det skulle gå ca 14 dager, så er litt usikre på om vi har fått feil dato. 

Anonymkode: c55b3...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dag 8 dpo blir det blodprøvetest (om jeg har forstått begrepet "dpo" riktig, dvs innsett som dpo 0). Er det egentlig for tidlig å teste? Leste det skulle gå ca 14 dager, så er litt usikre på om vi har fått feil dato. 

Anonymkode: c55b3...616

Det er uttak som er dag 0, ikke innsett

Anonymkode: 93a0f...958

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dag 8 dpo blir det blodprøvetest (om jeg har forstått begrepet "dpo" riktig, dvs innsett som dpo 0). Er det egentlig for tidlig å teste? Leste det skulle gå ca 14 dager, så er litt usikre på om vi har fått feil dato. 

Anonymkode: c55b3...616

Innsett er aldri 0 dpo. Hvor mange dager etter uttak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (10 minutter siden):

Innsett er aldri 0 dpo. Hvor mange dager etter uttak?

12 dager blir det da! Da stemmer det du sa tidligere :)

Anonymkode: c55b3...616

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

12 dager blir det da! Da stemmer det du sa tidligere :)

Anonymkode: c55b3...616

12 dpo er fin testdag :) da får du ekte svar, også tidlig nok til å kunne gå videre til neste syklus dersom det ikke lykkes. Kjipt å vente til typ 19 dpo bare fordi klinikken har sen testdato.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...