Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Becka skrev (47 minutter siden):

❤❤  jeg fikk beskjed om at man må stå over 1 syklus ja. 😔 har heller ingen på frys, så blir samme her i såfall. 

😔 Ser ikke frem til ny runde med stimulering og uttak. Alt gikk litt for bra første gang, ingen bivirkninger eller reaksjoner på noe. Får vel alt neste forsøk😅 Blir 36 i år og det hadde vært fint å få et barn i løpet av dette året🙈 

Neste syklus ser ut som kan krasje med påska, så håper Spiren har en plan for det, for jeg står ikke over 2 sykluser🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Uhm, gikk å dobbeltsjekket testen nå, og da er det en svak svak strek på den 🧐 Prøvde med en annen test nå og da er det helt hvitt. Helt skjelven. Skal ta enda en nå... Testetøs blitt. 

Ja, dette er tøffere enn jeg trodde. "Alle andre" produserer barn så enkelt som ingenting... Føles så urettferdig. 

Anonymkode: c55b3...616

Jeg kostet på meg Clearblue ultratidlig for å slippe spekuleringen i om testen kunne være feil. Tok en i går og en i dag, begge negative🥺 

Et vennepar av oss har et labert sex-liv og ingen planer om barn med det første. De hadde sex en gang i januar i fjor og da ble det kid i oktober. Urettferdig at det er så lettvint for noen ja, skulle vært like enkelt med ivf så det satt på første forsøk. 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Uhm, gikk å dobbeltsjekket testen nå, og da er det en svak svak strek på den 🧐 Prøvde med en annen test nå og da er det helt hvitt. Helt skjelven. Skal ta enda en nå... Testetøs blitt. 

Ja, dette er tøffere enn jeg trodde. "Alle andre" produserer barn så enkelt som ingenting... Føles så urettferdig. 

Anonymkode: c55b3...616

Oi! Hold oss oppdatert. 
 

Huff ja, så mange i min vennekrets som har greid det på aller første forsøk, helt sykt og så urettferdig!☹️

Endret av G1994
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er clear blue tidligtesten som har denne svake streken i dag. Vi tenker at det må være noe feil med testen..eller forsøker å beskytte oss mot skuffelse.. Den andre (metode) er helt hvit. 

Anonymkode: c55b3...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om at jeg må operere bort endometriose før neste (og tredje og siste offentlige) forsøk... 🥺

Det er virkelig bra at det går mot lysere tider for det å måtte prosessere at endometriosen ikke ble oppdaget tidligere og at det betyr ytterligere venting er utrolig kjip. Jeg har jo foreslått at jeg kan ha endometriose tidligere, så hvorfor har ikke dette blitt sjekket ordentlig før nå? Heldigvis traff jeg på den legen jeg gjorde. ❤️

Jeg blir så... frustrert.

Og så skal de gjøre mer når de først er inni der, bl.a. skylle egglederne. Vet ikke om det har noe å si når man gjennomgår IVF, men da blir det hvertfall gjort.

Har noen her operert endometriose før? Hva er deres erfaringer med det? Hjalp det med å bli gravid?

Skal sies at vi i utgangspunktet har fått beskjed om at det er mannlig faktor hos oss som er årsaken til barnløsheten.

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camrod skrev (3 timer siden):

😔 Ser ikke frem til ny runde med stimulering og uttak. Alt gikk litt for bra første gang, ingen bivirkninger eller reaksjoner på noe. Får vel alt neste forsøk😅 Blir 36 i år og det hadde vært fint å få et barn i løpet av dette året🙈 

Neste syklus ser ut som kan krasje med påska, så håper Spiren har en plan for det, for jeg står ikke over 2 sykluser🙄

Ja alt gikk bra med meg å! Fikk påbegynt rett etter utredningen, og ingen bivirkninger. Alt gikk som perler på en snor frem til siste GU undersøkelse. Da hadde jeg bare 2 eggposer som var blitt store nok etter all den hormonbehandlingen, og kun ett egg som kom ut. Så all sats på ett egg. Hadde så håpt å få noen på frys! Så ville ikke prossesen føles like omfattende. Får håpe de gjør et par endringer da, mtp lite respons på hormonbehandlingen.  

 

Tenker som deg, ingen tid å miste!❤❤ Min neste blir mot slutte  av mars, så blir vel rundt påske det. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjertespar skrev (På 17.2.2023 den 20.33):

Hei Elise ❤️

Jeg har ikke hatt flere forsøk siden september. Måtte hente meg litt inn igjen først, og så har jeg hatt store utgifter med andre ting som jeg bare har måttet prioritere 🙄 men nå er jeg snart i gang igjen med denne testen og så planlegger jeg siste fryseforsøk i mars. 🤞🏻 jeg har hatt tre forsøk totalt - to ferskforsøk og et frys. Hvordan går det med deg?? ❤️

Okei, skjønner! ❤️ Ja, er viktig å hente seg inn innimellom. Det kan være ganske tøft med mange forsøk tett etter hverandre. Krysser fingrene! 🤞❤️ jeg har hatt 3 uttak og har nå fått første blasto på frys. Veldig fornøyd med det! Også ble jeg jo spontant gravid i høst som endte i MA igjen dessverre... 😢 uansett så er jeg innkalt til offentlig behandling i april siden jeg nå har brukt alle forsøkene privat 😊 men håper egget jeg har på frys gjør susen, det var visst ganske bra kvalitet 🤞 masse lykke til med fryseforsøket! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G1994 skrev (7 timer siden):

Søren òg altså 🥺🥺 Så mange her inne som får negative tester i disse dager. Alt vi må forholde oss til og stå i. Folk sku bare visst. Godt vi har hverandre i det minste ❤️

Ja mye negative tester ute å går om dagen, men lov å håpe den "trenden" snur etterhvert 🤞🏻

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becka skrev (3 timer siden):

Ja alt gikk bra med meg å! Fikk påbegynt rett etter utredningen, og ingen bivirkninger. Alt gikk som perler på en snor frem til siste GU undersøkelse. Da hadde jeg bare 2 eggposer som var blitt store nok etter all den hormonbehandlingen, og kun ett egg som kom ut. Så all sats på ett egg. Hadde så håpt å få noen på frys! Så ville ikke prossesen føles like omfattende. Får håpe de gjør et par endringer da, mtp lite respons på hormonbehandlingen.  

 

Tenker som deg, ingen tid å miste!❤❤ Min neste blir mot slutte  av mars, så blir vel rundt påske det. 🙈

Påsken kommer i uke 14 - første uka i april, så krysser fingrene for at du får kommet i gang før det 🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dpo 13 og blodprøven er tatt i dag. Fikk som nevnt over en svak svak strek på cear blue testen i går. Kjøpte tre nye tester på Riksen nå og alle tre er positive, også den digitale (1-2 uker gravid, stod det). Slipper ikke jubelen løs før evt Riksen bekrefter. 

Anonymkode: c55b3...616

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (23 timer siden):

Okei, skjønner! ❤️ Ja, er viktig å hente seg inn innimellom. Det kan være ganske tøft med mange forsøk tett etter hverandre. Krysser fingrene! 🤞❤️ jeg har hatt 3 uttak og har nå fått første blasto på frys. Veldig fornøyd med det! Også ble jeg jo spontant gravid i høst som endte i MA igjen dessverre... 😢 uansett så er jeg innkalt til offentlig behandling i april siden jeg nå har brukt alle forsøkene privat 😊 men håper egget jeg har på frys gjør susen, det var visst ganske bra kvalitet 🤞 masse lykke til med fryseforsøket! ❤️

Tusen takk ❤️Føler med deg også og håper det lykkes for dere! Har du fått satt inn blastoen enda, eller venter du på det? 
Hva mente du forresten med at du har «brukt opp» alle forsøkene privat? Betalte dere for en pakke med tre forsøk som nå er brukt opp?  Jeg hadde ikke inntrykk av at de bare gir et visst antall forsøk på private klinikker.. men kanskje det varierer fra klinikk til klinikk 🙂

Jeg har også fått plass i det offentlige og skal gå rett på det hvis det siste på frys ikke sitter 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klinikk Spiren altså, de er gull 😊 

Fikk mensen i går, og siden neste mens kommer i slutten av mars er det ikke mulig å starte på nytt forsøk da pga påska. Og siden vi ikke vil vente til langt uti april skal vi prøve en alternativ vri med primolut i 14 dager nå slik at eggløsning blir forskyvet og jeg går inn i en ny naturlig syklus med mensstart og oppstart medisiner i selve påska. Alt avhenger nå av at jeg får mensen etter 3. april (har kjapp modning på egg, så sist ble det eggløsningssprøyte på dag 9). 

Noen andre som har prøvd noe tilsvarende? Jeg krysser alle fingrene for at kroppen spiller på lag de neste ukene slik at det blir nytt forsøk på "neste" syklus 🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dpo 13 og blodprøven er tatt i dag. Fikk som nevnt over en svak svak strek på cear blue testen i går. Kjøpte tre nye tester på Riksen nå og alle tre er positive, også den digitale (1-2 uker gravid, stod det). Slipper ikke jubelen løs før evt Riksen bekrefter. 

Anonymkode: c55b3...616

Riksen mener hcg nivået er for lavt, og at det er liten sannsynlighet for liv. En skikkelig nedtur, hjemmetestene viste positivt. Ny blodprøve om noen dager. 

Anonymkode: c55b3...616

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Riksen mener hcg nivået er for lavt, og at det er liten sannsynlighet for liv. En skikkelig nedtur, hjemmetestene viste positivt. Ny blodprøve om noen dager. 

Anonymkode: c55b3...616

Uff. Så leit å lese! Kan jeg spørre hva HCG var på? :hjerte: Krysser alt som krysses kan! 

Anonymkode: 8e999...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Uff. Så leit å lese! Kan jeg spørre hva HCG var på? :hjerte: Krysser alt som krysses kan! 

Anonymkode: 8e999...b87

Hcg på 10, dpo 13 (de hadde satt opp feil dag). Ny blodprøve om noen dager. Utrolig kjedelig avslutning på noe som begynte så bra i dag (flere positive tester). 😏 Kommer aldri til å stole på en graviditetstest igjen (skulle vise fra 25 hcg, men slo tydelig ut på 10).

Anonymkode: c55b3...616

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hcg på 10, dpo 13 (de hadde satt opp feil dag). Ny blodprøve om noen dager. Utrolig kjedelig avslutning på noe som begynte så bra i dag (flere positive tester). 😏 Kommer aldri til å stole på en graviditetstest igjen (skulle vise fra 25 hcg, men slo tydelig ut på 10).

Anonymkode: c55b3...616

:klem3: Visste ikke at det gikk an engang at de slo ut på lavere. Så leit å høre. 

Anonymkode: 8e999...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Riksen mener hcg nivået er for lavt, og at det er liten sannsynlighet for liv. En skikkelig nedtur, hjemmetestene viste positivt. Ny blodprøve om noen dager. 

Anonymkode: c55b3...616

Så leit ❤️🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becka skrev (På 19.2.2023 den 14.15):

Ja alt gikk bra med meg å! Fikk påbegynt rett etter utredningen, og ingen bivirkninger. Alt gikk som perler på en snor frem til siste GU undersøkelse. Da hadde jeg bare 2 eggposer som var blitt store nok etter all den hormonbehandlingen, og kun ett egg som kom ut. Så all sats på ett egg. Hadde så håpt å få noen på frys! Så ville ikke prossesen føles like omfattende. Får håpe de gjør et par endringer da, mtp lite respons på hormonbehandlingen.  

 

Tenker som deg, ingen tid å miste!❤❤ Min neste blir mot slutte  av mars, så blir vel rundt påske det. 🙈

Hei! Hvordan går det med deg? Tenker du ny runde med forsøk, eller avvente? La en alternativ plan i dag for å unngå at neste kræsjer med påska, men nå angrer jeg litt. Kanskje bedre å ta en pause før nytt kjør med hormoner🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camrod skrev (51 minutter siden):

Hei! Hvordan går det med deg? Tenker du ny runde med forsøk, eller avvente? La en alternativ plan i dag for å unngå at neste kræsjer med påska, men nå angrer jeg litt. Kanskje bedre å ta en pause før nytt kjør med hormoner🤔

Nei det går jo ikke så bra, selvom man vet at dette kunne skje. Ja jeg så det,❤ og jeg tror jeg ønsker det samme om mulig. Jeg føler jeg må rett " opp på hesten " igjen. Men det er jo som du sier, tøft for kropp og psyke. Jeg bare føler jeg ikke har tid å miste. Og i og med at jeg ikke har hatt særlig bivirkninger av hormonene,  så tror jeg det skal gå bra. Men klart, tøft blir det, spes når man er i full jobb. 

Jeg har ikke fått avklart denne runden helt ennå, men håpet svinner... 😔😔 jeg har ikke sluttet å blø. Jeg antar full menstruasjon er på vei, og at det er lutinus som har tullet det til litt. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becka skrev (8 minutter siden):

Nei det går jo ikke så bra, selvom man vet at dette kunne skje. Ja jeg så det,❤ og jeg tror jeg ønsker det samme om mulig. Jeg føler jeg må rett " opp på hesten " igjen. Men det er jo som du sier, tøft for kropp og psyke. Jeg bare føler jeg ikke har tid å miste. Og i og med at jeg ikke har hatt særlig bivirkninger av hormonene,  så tror jeg det skal gå bra. Men klart, tøft blir det, spes når man er i full jobb. 

Jeg har ikke fått avklart denne runden helt ennå, men håpet svinner... 😔😔 jeg har ikke sluttet å blø. Jeg antar full menstruasjon er på vei, og at det er lutinus som har tullet det til litt. 

Huff, det verste er å være i limbo, når man ikke vet noe om noe enda🙄 Krysser fingrene for at det ikke er mensen på vei hos deg, men som du har sagt, er sjansen stor🥺

Tøft å stå i full jobb ja, skulle gjerne hatt gradert sykmelding, men orker ikke spørsmålene som kommer av det🙈 Vi har valgt å ikke være åpne om hva vi holder på med pga det blir så mye mas og snakk, men nå kjenner jeg det hadde vært greit å kunne fått litt støtte når det ikke går veien🙄🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...