Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ååå takk for beroligende forklaring. Har vært litt bekymret siden jeg har vært i "slosskamp"😂 Da går jeg for uten, det er det beste🥰💖

Anonymkode: 0f25d...af5

Jeg lover - innsett er absolutt ikke noe å grue deg for. Du kjenner det ikke. En tynn myk plastikkslange og 2 min senere ser du en lys prikk på ultralyden (som er utvendig ved innsett, ikke innvendig UL), og du er ferdig ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ååå takk for beroligende forklaring. Har vært litt bekymret siden jeg har vært i "slosskamp"😂 Da går jeg for uten, det er det beste🥰💖

Anonymkode: 0f25d...af5

Det beste er uten smertestillende ja.

Men fordi jeg selv liker å stille forberedt så må jeg si at det absolutt kan kjennes når det første røret stikkes gjennom livmorhalsen. Det er ikke grøsselig vondt, men som om noen klyper deg. Bare sånn at du kan være forberedt på det hvis det skjer deg. 🤗 Men når røret er inne, tar 2 sekunder, så kjenner jeg ingenting resten av innsettet.

Men nå er jeg veldig sensitiv i underlivet da. Når de vasker inni der før de starter prosedyren så synes jeg også at det gjør vondt. Som om de rasper inni med sandpapir.

Har høy smerteterskel ellers, men har veldig mange nerver i underlivet tydeligvis. Så om du er som meg så hadde jeg bare forberedt meg på et stikk akkurat ved innføring av røret. Så slipper du å skvette eller tro det skjer noe galt.

Masse lykke til! 🤞

Anonymkode: 0ce56...af5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ååå takk for beroligende forklaring. Har vært litt bekymret siden jeg har vært i "slosskamp"😂 Da går jeg for uten, det er det beste🥰💖

Anonymkode: 0f25d...af5

Som de andre sier: jeg merket ikke at de var der inne engang, og plutselig var man ferdig! 

Anonymkode: 8e999...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Vilde78 said:

Jeg lover - innsett er absolutt ikke noe å grue deg for. Du kjenner det ikke. En tynn myk plastikkslange og 2 min senere ser du en lys prikk på ultralyden (som er utvendig ved innsett, ikke innvendig UL), og du er ferdig ❤️

Er det vanlig med ultralyd ved innsett? Hos oss virket det som om de bare satset på at den hadde kommet inn der et sted. Sjekket tuben raskt under mikroskop om den fortsatt var der og så var det ut døra igjen for vår del. Vi gjorde ved Rikshospitalet.

Anonymkode: 02d97...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det vanlig med ultralyd ved innsett? Hos oss virket det som om de bare satset på at den hadde kommet inn der et sted. Sjekket tuben raskt under mikroskop om den fortsatt var der og så var det ut døra igjen for vår del. Vi gjorde ved Rikshospitalet.

Anonymkode: 02d97...9f7

Har samme erfaring på Riksen. De sjekker ikke med ultralyd etter innsett, bare stikker inn det de skal, sjekker røret for egget og satser på at det gikk bra I guess.

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er det vanlig med ultralyd ved innsett? Hos oss virket det som om de bare satset på at den hadde kommet inn der et sted. Sjekket tuben raskt under mikroskop om den fortsatt var der og så var det ut døra igjen for vår del. Vi gjorde ved Rikshospitalet.

Anonymkode: 02d97...9f7

Vi fikk beskjed at vi kan følge med på skjermen at de setter inn, så regner med at det er ultralyd samtidig ja.

(Klinikk Hausken vi bruker)

Anonymkode: 0f25d...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har samme erfaring på Riksen. De sjekker ikke med ultralyd etter innsett, bare stikker inn det de skal, sjekker røret for egget og satser på at det gikk bra I guess.

Anonymkode: 0ce56...af5

Sist jeg hadde innsett brukte de ultralyd utenpå i tillegg, det var i november i fjor 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (1 minutt siden):

Sist jeg hadde innsett brukte de ultralyd utenpå i tillegg, det var i november i fjor 🙂

Kom på nå at jeg hadde en lege som tok ultralyd da han satte inn første gangen. De andre gangene har de ikke sjekket. Kanskje det handler om erfaringen til legen? 🤗 

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kom på nå at jeg hadde en lege som tok ultralyd da han satte inn første gangen. De andre gangene har de ikke sjekket. Kanskje det handler om erfaringen til legen? 🤗 

Anonymkode: 0ce56...af5

Mye mulig 🙂 husker ikke om de gjorde det ved innsettet i juni 😛rart hvor fort man glemmer detaljer som dette etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (10 minutter siden):

Mye mulig 🙂 husker ikke om de gjorde det ved innsettet i juni 😛rart hvor fort man glemmer detaljer som dette etterhvert

Det er ganske utrolig. 😅 Og litt skremmende. 😬

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ganske utrolig. 😅 Og litt skremmende. 😬

Anonymkode: 0ce56...af5

ja 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det vanlig med ultralyd ved innsett? Hos oss virket det som om de bare satset på at den hadde kommet inn der et sted. Sjekket tuben raskt under mikroskop om den fortsatt var der og så var det ut døra igjen for vår del. Vi gjorde ved Rikshospitalet.

Anonymkode: 02d97...9f7

Jeg var på kk i bergen, og der var det ultralyd utenpå under insett slik at vi kunne se hva som skjedde, og at egget ble skutt riktig. Veldig ubehaglig å ha den ultralyden klemende på den fulle blæra 😂 men veldig intressant å se på 🥰

Anonymkode: a19ab...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi fikk beskjed at vi kan følge med på skjermen at de setter inn, så regner med at det er ultralyd samtidig ja.

(Klinikk Hausken vi bruker)

Anonymkode: 0f25d...af5

Hausken vi bruker også, de bruker utvendig ultralyd. Embryoet ligger i en slags dråpe veske, slik at dråpen kan synes på UL, embryoet er for lite. Da får de sjekket at det havnet på riktig sted 😊

Endret av Vilde78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde innsett i går. Ved uttak ble det kun ett egg som ble brukende. Så litt skuffende. Men nå er embryo satt inn, og så er det bare å krysse fingre og tær av dette ene var nok. 

Innsett gikk fint og var ikke vondt, borsett fra litt press på blæra som jo er full. 😲😄

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttak idag, 15 egg ut!! 🥰 er veldig fornøyd med det, håper i det minste det er ett bra egg blant de 15 🥰 nå begynner ventingen og de nervepirrende dagene🤞

Endret av Elise93
  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll i dag, og slimhinnen var på 11,5 😛 Så, absolutt ikke klar for sprøytestart i morgen. Har fått ny kontroll til uka, forhåpentligvis har mensen kommet til da ☺️Så da blir også uttaket utsatt i minst en uke, men det var visst ikke noe problem sa legen. Så det er jo fint 🙂

 

Elise93 skrev (1 time siden):

Uttak idag, 15 egg ut!! 🥰 er veldig fornøyd med det, håper i det minste det er ett bra egg blant de 15 🥰 nå begynner ventingen og de nervepirrende dagene🤞

15 egg er jo kjempe bra! Blir spennende dager nå 😃

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uttak i går og 8 egg ut. Alle har blitt befruktet og ser fine ut pr i dag. Har forstått det som at de mest kritiske dagene er de neste.. Om det deles etc, stemmer dette?

HP

Anonymkode: c55b3...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uttak i går og 8 egg ut. Alle har blitt befruktet og ser fine ut pr i dag. Har forstått det som at de mest kritiske dagene er de neste.. Om det deles etc, stemmer dette?

HP

Anonymkode: c55b3...616

Stemmer det. De må dele seg på riktig måte :) Vi fikk ut 9 egg, 4 befruktet, 1 falt fra på dag 2. Satte inn et perfekt 3-dagers embryo mandag, de siste to var også godkjent, men kvaliteten på delingen var bedre på det vi satte inn. Får høre i dag (dag 5) om de er gode nok til å fryses :) 

Jeg erfarte at dersom du ikke hører noe de neste dagene, fins det minimum ett godt embryo, og det er alt man trenger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camrod skrev (1 time siden):

Stemmer det. De må dele seg på riktig måte :) Vi fikk ut 9 egg, 4 befruktet, 1 falt fra på dag 2. Satte inn et perfekt 3-dagers embryo mandag, de siste to var også godkjent, men kvaliteten på delingen var bedre på det vi satte inn. Får høre i dag (dag 5) om de er gode nok til å fryses :) 

Jeg erfarte at dersom du ikke hører noe de neste dagene, fins det minimum ett godt embryo, og det er alt man trenger :) 

Vi fikk time på dag 5 for innsett, med beskjed om eventuelt innsett av to egg på dag tre (får da beskjed samme dag). Hva er grunnen til at de setter inn på dag 3 hos noen, og på dag 5 hos andre? Hos oss virker det ut til at det blir dag 5, men at det også kan bli dag 3 istedet.

Fikk dere beskjed på dag to om det egget som falt fra? 

Jeg har ikke tenkt på annet enn egg i hele dag! For en seig ventetid. 

 

HP

Anonymkode: c55b3...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan rugingen begynne❤️

To embryo trygt (håper vi) på plass, nå håper og ber vi for at dette går bra🙏🏼🥰💞

Anonymkode: 0f25d...af5

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...