Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tusen takk, ja får kanskje prøve selv først.. Ser flere mener det er lettest selv.

Hadde du mye bivirkninger av sprøytene?

🤎

Anonymkode: c379d...6da

Jeg gikk opp i vekt, 5 kg på 10 dager, men de gikk jeg raskt ned igjen da jeg slutta 😊 Og var kanskje mer oppblåst enn vanlig! Men ingen humør-problemer som jeg fryktet, så gikk absolutt bedre enn forventet 😊

Anonymkode: b8833...a58

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde innsett for snart 2 uker siden og er klar for blodprøve snart. Men akurrat den dagen jeg skal ta blodprøve er det veldig vasklig for meg å få fri fra jobben.. Tror dere det er greit at jeg tar den blodprøven noen dager senere da lab er åpent lenger? Noen som har måtte gjøre det samme? Tenker å sende en melding til de i morgen å spørre, men er ikke sikert at jeg får svar så fort.  

Anonymkode: a19ab...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde innsett for snart 2 uker siden og er klar for blodprøve snart. Men akurrat den dagen jeg skal ta blodprøve er det veldig vasklig for meg å få fri fra jobben.. Tror dere det er greit at jeg tar den blodprøven noen dager senere da lab er åpent lenger? Noen som har måtte gjøre det samme? Tenker å sende en melding til de i morgen å spørre, men er ikke sikert at jeg får svar så fort.  

Anonymkode: a19ab...e96

Det går nok helt fint! Jeg tok blodprøve en annen dag en planlagt nettopp fordi lab hadde åpent sent på kvelden og jeg ikke kunne ta fri. 

Anonymkode: 8e999...b87

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått opp 4 kg (enda ikke gått ned) kjempe oppblåst, forstoppa, pustebesvær, svette, gikk dere opp av litinus?????? Var gravid, mista 5+3 har 4 dag med mens nå, vekta er lik :( fra 73 kg 31/12 til 77 idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 19.11):

Kanskje greit å nevne at «gratis tilbakeføring av FET» er ETTER behandling 1 og 2 ved kjøp av 3 pakk☺️

Anonymkode: c1eaf...e64

Ja det er sant, ikke meningen å utelate det. det gjelder ikke ved kjøp av ett forsøk nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har time for kontroll på onsdag, og skal etter planen starte med sprøyter på torsdag. Men, jeg har fremdeles ikke fått mensen, noe man skal ha før man starter på sprøyter... Kan jeg sa anta at sprøytestart blir utsatt om jeg ikke får mens innen onsdag? 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.2.2023 den 8.07):

Jeg gikk opp i vekt, 5 kg på 10 dager, men de gikk jeg raskt ned igjen da jeg slutta 😊 Og var kanskje mer oppblåst enn vanlig! Men ingen humør-problemer som jeg fryktet, så gikk absolutt bedre enn forventet 😊

Anonymkode: b8833...a58

Takk for svar, godt å høre at du synes det var bedre enn forventet.  Vi har foreløpig ikke vært åpne på jobb om dette og er redd jeg ikke klarer å skjule det om det blir helt sykt mye bivirkninger.

🤎

Anonymkode: c379d...6da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (18 timer siden):

Jeg har time for kontroll på onsdag, og skal etter planen starte med sprøyter på torsdag. Men, jeg har fremdeles ikke fått mensen, noe man skal ha før man starter på sprøyter... Kan jeg sa anta at sprøytestart blir utsatt om jeg ikke får mens innen onsdag? 😏

Jeg har absolutt ingen erfaring da vi ikke starter sprøyter før mens kommer i mars, så beste er nok å spørre når du er på kontrollen.

For mitt vedkommende skal sprøyter tas dag to av mens så om mens blir forsinket blir den planlagte starten utsatt selvom det pr nå er antatt å være 19 februar 😀

Anonymkode: c379d...6da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 17.41):

Du har nok rett, er ikke akkurat voldsom statistikk jeg viser til. 😅

Jeg tror bare jeg er veldig farget av at de i det offentlige har gjort ekstremt mye feil i min sak. Og så har jeg ringt til Livio for å spørre om de gjennomfører alternativer til det jeg har vært igjennom og hun dama jeg snakket med (3minutters samtale) virket bare sykt uinteressert. Hun sa aldri at jeg måtte ha en konsultasjonssamtale med dem for å få svar på mine spørsmål, så hvorfor hun virket sur helt fra start vet jeg ikke. Fikk vertfall ingen god følelse av dem. Var hos dem på en utredning før vi startet opp offentlig, fikk ikke så mye svar da heller, men da visste jeg ikke riktig hva vi skulle/burde spørre om så skal ikke "ta" dem på det.

Du sier du ble gravid på tredje forsøk, mener du tredje fulle forsøk eller tredje innsett? Hvor mange uttak/innsett har du hatt? I Norge og i Danmark? 🤗

Anonymkode: 0ce56...af5

6 uttak og 7 innsett. 3+1 i Norge og 3 i Danmark. 

Anonymkode: 93a0f...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklus dag 11 i dag. Vært på UL i dag for å sjekke follikkler. Venter på innsett i naturlig syklus uten noe ekstra hormon støtte da alle prøver er fine. 

Follikklene målte i dag 9mm og var enda ikke synlig dominant follikkel. Legen mente de var veldig små til å være dag 11 med tanke på eggløsning nærliggende. Jeg har normalt sett eggløsning dag 17-18, altså "normalt sett" 6-7 dager til. 

Legen var usikker på om vi kom til å få det til å klaffe denne syklusen, men skal fortsette med eggløsningstester frem til og med neste mandag. Har ikke eggløsningstest slått ut innen da, må vi vente til neste syklus. Skal sette inn 5 dagers blasto, og hvis eggløsningstest slo ut senere enn neste mandag vil innsett falle på helg og da er avdelingen stengt 🙈  

Krysser fingrene for at eggløsningstest slår ut innen neste mandag.. Har ikke litt lyst å måtte vente enda mer 😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Takk for svar, godt å høre at du synes det var bedre enn forventet.  Vi har foreløpig ikke vært åpne på jobb om dette og er redd jeg ikke klarer å skjule det om det blir helt sykt mye bivirkninger.

🤎

Anonymkode: c379d...6da

Kan jeg få gi deg et råd, selv om du ikke har spurt om det? 💛 Vær åpen med sjef og kollegaer om hva du skal i gjennom 😊 Vi var veldig usikre i starten på om vi i det hele tatt skulle fortelle det til noen, og landet heldigvis på at vi ønsker å fortelle sjefene våre, nærmeste kollegaer og nærmeste venner og familie- og jeg er så glad! Ja, det blir kanskje mer spørsmål om ting og tang vedrørende prosessen, men vi får så mye støtte og forståelse av folk rundt oss! Jeg tror at åpenhet for vår del av «lettet» en byrde da vi slipper å finne på unnskyldninger og hvite løgner. Og etter at vi valgte å fortelle om det, så har flere rundt oss åpnet seg om prosessen- og plutselig er vi ikke så alene som vi trodde 😊 Men selvfølgelig, vi er forskjellige og jeg har full forståelse for at ikke alle ønsker å fortelle!

Anonymkode: b8833...a58

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er det noen her som har fått positive graviditetstester, begynt å blø (men hatt fin stigning på hcg og tester som ikke blir svakere), men sluttet å blø når du sluttet på Lutinus??

Anonymkode: b8833...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er ok å ta en paraset før innsetting av egg? Så "mørkanket" og øm etter egguttak og eggløsning🙈

Anonymkode: 0f25d...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen andre som driver med PGT her? Må nesten inrømme at jeg "misunner" gangen i IVF der det går så kort tid mellom uttak og innsett. I den grad det går ann da. Knalltøft er det jo uansett..

Vi har bare ett ordentlig forsøk bak oss, men har holdt på i 2,5 år så langt. Fikk ut 18 egg sist, til slutt stod vi igjen med hele 11 5-dagers blastoer, men de måtte testes for genfeil og etter 4 måneders ventetid stod vi igjen med bare 1. Mange av de hadde ikke tålt prosessen dessverre. Den ene ville ikke sitte heller så nå venter vi på å kunne starte 6-månedersløpet igjen. Hater ventetiden mer enn noe. Sprøyter og uttak og hormoner og greier er vårt minste problem. Det er ventetiden som veier tyngst. 

Anonymkode: 02d97...9f7

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kan jeg få gi deg et råd, selv om du ikke har spurt om det? 💛 Vær åpen med sjef og kollegaer om hva du skal i gjennom 😊 Vi var veldig usikre i starten på om vi i det hele tatt skulle fortelle det til noen, og landet heldigvis på at vi ønsker å fortelle sjefene våre, nærmeste kollegaer og nærmeste venner og familie- og jeg er så glad! Ja, det blir kanskje mer spørsmål om ting og tang vedrørende prosessen, men vi får så mye støtte og forståelse av folk rundt oss! Jeg tror at åpenhet for vår del av «lettet» en byrde da vi slipper å finne på unnskyldninger og hvite løgner. Og etter at vi valgte å fortelle om det, så har flere rundt oss åpnet seg om prosessen- og plutselig er vi ikke så alene som vi trodde 😊 Men selvfølgelig, vi er forskjellige og jeg har full forståelse for at ikke alle ønsker å fortelle!

Anonymkode: b8833...a58

Ja jeg heller vel egentlig mot å gjøre det, men jobber med kun menn så føles litt vanskelig. I tillegg betyr en graviditet nærmest slutten på jobben jeg har nå (operativ politi) 😅 Blir jeg gravid må jeg over på en annen avdeling og det gjør litt vondt i sjela.. Føler også at jeg ikke burde få barn ennå fordi jeg nylig ble ansatt i fast stilling, litt dårlig samvittighet der altså. Ah!! Jobber hardt med å skyve alle teite tanker bort ☺️

Hvor er du i prosessen nå da? 

 

Anonymkode: c379d...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja jeg heller vel egentlig mot å gjøre det, men jobber med kun menn så føles litt vanskelig. I tillegg betyr en graviditet nærmest slutten på jobben jeg har nå (operativ politi) 😅 Blir jeg gravid må jeg over på en annen avdeling og det gjør litt vondt i sjela.. Føler også at jeg ikke burde få barn ennå fordi jeg nylig ble ansatt i fast stilling, litt dårlig samvittighet der altså. Ah!! Jobber hardt med å skyve alle teite tanker bort ☺️

Hvor er du i prosessen nå da? 

 

Anonymkode: c379d...6da

Aah, ja da skjønner jeg at det blir mer vanskelig! 🙈 5 uker i dag! Men har en del blødninger så legen mistenker SA, men har fin øking i hcg og knallpositive tester så har ikke gitt opp håpet helt enda 🤞🏻

Anonymkode: b8833...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aah, ja da skjønner jeg at det blir mer vanskelig! 🙈 5 uker i dag! Men har en del blødninger så legen mistenker SA, men har fin øking i hcg og knallpositive tester så har ikke gitt opp håpet helt enda 🤞🏻

Anonymkode: b8833...a58

Åh, krysser alt som krysses kan for dere 💜

Anonymkode: c379d...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Åh, krysser alt som krysses kan for dere 💜

Anonymkode: c379d...6da

Takk, og lykke til til dere💛

Anonymkode: b8833...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Noen som vet om det er ok å ta en paraset før innsetting av egg? Så "mørkanket" og øm etter egguttak og eggløsning🙈

Anonymkode: 0f25d...af5

Du kan fint ta en paracet før innsetting. Men innsett gjør ikke vondt, en celleprøve er direkte smertefullt i forhold 😅 jeg var ganske mørbanket etter uttak sist, men kjente ikke innsettet, trodde ikke at de hadde startet engang 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (Akkurat nå):

Du kan fint ta en paracet før innsetting. Men innsett gjør ikke vondt, en celleprøve er direkte smertefullt i forhold 😅 jeg var ganske mørbanket etter uttak sist, men kjente ikke innsettet, trodde ikke at de hadde startet engang 

Ååå takk for beroligende forklaring. Har vært litt bekymret siden jeg har vært i "slosskamp"😂 Da går jeg for uten, det er det beste🥰💖

Anonymkode: 0f25d...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...