Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Laizz skrev (19 timer siden):

Så bra😁❤️ Våknet opp med mensen i går + god gammeldags forkjølelse😅❤️ Er heldigvis håp før jul🥹❤️ Starter på letrozol på søndag, time til UL 11. desember så vente på positiv EL test, håper den kommer så vi rekker innsett i uke 51🤞🏻❤️

Håper du også får innsett før jul🤞🏻❤️

Tidligere var det slik at vi helst ikke ønsket termin i september da utrolig mange i familien har bursdag da, men nå vil vi ta de sjansene vi får❤️ Har selv bursdag i september og hadde vært litt av en bursdagsgave å få🥹❤️

Såå godt å høre at du også har fått mensen!! Og at planen er klar! 😍 det er jo helt supert. La oss håpe at El ikke blir forsinka denne gangen. Vi også hadde sånne tanker om at vi ikke ønsker november/desemberbarn men nå har vi holdt på så lenge at vi tar det vi får:p 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 11/29/2023 at 6:46 PM, AnonymBruker said:

Dette gikk heldigvis veien, satt inn et perfekt bloastocyst i dag på dag 5.

Det var kun 1 av 4 egg som utviklet seg etter dag 1, så jeg turte ikke håpe på innsett en gang for 4 dager siden. Så glad det ble innsett, selv om jeg selvsagt håper på graviditet så tror jeg skuffelsen hadde vært enda verre om det stoppet etter uttak. 

Anonymkode: d0d1b...75f

En uke etter innsett. Lørdag fikk jeg lettere murringer, har hatt de litt av og på siden. I natt fikk jeg kraftige smerter i korsryggen, kjentes akkurat ut som når jeg får mensen. Ikke fått blødning enda, men jeg begynner å få en følelse av at dette ikke gikk. Mest av alt er jeg sliten nå og vil bare vite, men skal ikke ta blodprøve før på mandag.

Vi har besøk i helga, men er enige om å teste søndag ettermiddag når de har dratt. Da er jeg 16 DPO, da går det vel greit å teste på ettermiddagen?

Anonymkode: d0d1b...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/6/2023 at 7:46 AM, AnonymBruker said:

En uke etter innsett. Lørdag fikk jeg lettere murringer, har hatt de litt av og på siden. I natt fikk jeg kraftige smerter i korsryggen, kjentes akkurat ut som når jeg får mensen. Ikke fått blødning enda, men jeg begynner å få en følelse av at dette ikke gikk. Mest av alt er jeg sliten nå og vil bare vite, men skal ikke ta blodprøve før på mandag.

Vi har besøk i helga, men er enige om å teste søndag ettermiddag når de har dratt. Da er jeg 16 DPO, da går det vel greit å teste på ettermiddagen?

Anonymkode: d0d1b...75f

Okei, det ble testing nå i kveld fordi jeg plutselig har fått noen mistenkelige symptomer. Og det ble positiv på kveldsurin, 13 dpo. 😍 Litt redd for å slippe jubelen helt løs, men jeg tenker å ta en test i morgen tidlig, og har en digital jeg sparer til søndag.

Anonymkode: d0d1b...75f

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/7/2023 at 8:58 PM, AnonymBruker said:

Okei, det ble testing nå i kveld fordi jeg plutselig har fått noen mistenkelige symptomer. Og det ble positiv på kveldsurin, 13 dpo. 😍 Litt redd for å slippe jubelen helt løs, men jeg tenker å ta en test i morgen tidlig, og har en digital jeg sparer til søndag.

Anonymkode: d0d1b...75f

Fikk 2-3 på digital, er 16 DPO i dag. Oi, det føles rart med positive tester etter å ha prøvd i nesten 2 år. Skal måle HCG i morgen. 

Det e jo tidlig og mye kan fortsatt skje, så har ikke helt fått en euforisk lykkefølelse enda, men håper det kommer. Og håper det gir håp til dere andre!

Anonymkode: d0d1b...75f

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært i lignende situasjon før? Fikk positiv test etter fryseforsøk, men hcg var for lavt, så de ville at jeg skulle ta en ny blodprøve i dag. Men i dag har vi fått omgangssyke, og kan derfor ikke ta den blodprøven. Har testet hjemme hver dag og ser jo at hcg synker. Ikke fort, men den synker. Er det da greit at jeg slutter på medisiner?

Anonymkode: 35683...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Noen som har vært i lignende situasjon før? Fikk positiv test etter fryseforsøk, men hcg var for lavt, så de ville at jeg skulle ta en ny blodprøve i dag. Men i dag har vi fått omgangssyke, og kan derfor ikke ta den blodprøven. Har testet hjemme hver dag og ser jo at hcg synker. Ikke fort, men den synker. Er det da greit at jeg slutter på medisiner?

Anonymkode: 35683...54e

Tar du bare progesteron eller dyrere medisiner?

Hvis du tar medisiner som er relativt billige hadde jeg fortsatt og tatt blodprøve når jeg ble frisk igjen.

Men dessverre tror jeg ikke det er veldig mye håp så du kan vel egentlig bare slutte hvis du vil.

Hjemmetester skal man ikke se på om blir sterkere eller svakere sies det, men det stemmer jo for 99% av alle som bruker testene sånn. 💔

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Tar du bare progesteron eller dyrere medisiner?

Hvis du tar medisiner som er relativt billige hadde jeg fortsatt og tatt blodprøve når jeg ble frisk igjen.

Men dessverre tror jeg ikke det er veldig mye håp så du kan vel egentlig bare slutte hvis du vil.

Hjemmetester skal man ikke se på om blir sterkere eller svakere sies det, men det stemmer jo for 99% av alle som bruker testene sånn. 💔

Anonymkode: 0ce56...af5

Er ikke veldig dyre medisiner - bare progynova og cyclogest. Vet at man ikke skal bruke testene for å måle økning/fall i hcg, men det er såpass mange dpo nå at testene burde vært knallsterke hvis det skulle være noe håp. Og det er de ikke.

Prøver å få kontakt med Riksen igjen litt senere i dag, men tror jeg bare slutter på medisiner uansett.

Anonymkode: 35683...54e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (På 2.12.2023 den 8.14):

Såå godt å høre at du også har fått mensen!! Og at planen er klar! 😍 det er jo helt supert. La oss håpe at El ikke blir forsinka denne gangen. Vi også hadde sånne tanker om at vi ikke ønsker november/desemberbarn men nå har vi holdt på så lenge at vi tar det vi får:p 

Hvordan går det med deg?❤️ Blir det innsett før jul?

Jeg var på UL i dag, 2 folikker 15mm og 16mm så fikk beskjed om at det blir innsett før jul🥹❤️ Letrozol har hvertfall gjort det den skal, booste eggeløsning😊 Hvis jeg ikke får positiv EL test innen fredag morgen så skal jeg sette ovitrelle på kvelden så vi rekker det. Håper EL kommer av seg selv, men den pleier jo å komme på dag 15-16 og er bare dag 12 i dag. 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Noen som har vært i lignende situasjon før? Fikk positiv test etter fryseforsøk, men hcg var for lavt, så de ville at jeg skulle ta en ny blodprøve i dag. Men i dag har vi fått omgangssyke, og kan derfor ikke ta den blodprøven. Har testet hjemme hver dag og ser jo at hcg synker. Ikke fort, men den synker. Er det da greit at jeg slutter på medisiner?

Anonymkode: 35683...54e

Ååh så kjipt...  Hvis du tydelig ser at strekene synker kan du non helt fint stoppe på medisinene hvis du selv ønsker det. 

Håper du fikk noe oppklarende svar hos Riksen i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (9 timer siden):

Hvordan går det med deg?❤️ Blir det innsett før jul?

Jeg var på UL i dag, 2 folikker 15mm og 16mm så fikk beskjed om at det blir innsett før jul🥹❤️ Letrozol har hvertfall gjort det den skal, booste eggeløsning😊 Hvis jeg ikke får positiv EL test innen fredag morgen så skal jeg sette ovitrelle på kvelden så vi rekker det. Håper EL kommer av seg selv, men den pleier jo å komme på dag 15-16 og er bare dag 12 i dag. 

 

Så spennende! Masse lykke til ❤️🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Helene90 said:

Ååh så kjipt...  Hvis du tydelig ser at strekene synker kan du non helt fint stoppe på medisinene hvis du selv ønsker det. 

Håper du fikk noe oppklarende svar hos Riksen i dag. 

Fikk heldigvis tak i dem, men fikk ikke lov å slutte på medisiner før ny blodprøve er tatt, og heller ikke om jeg begynner å blø masse. Uansett hva som skjer må jeg fortsette på medisiner og ta en ny blodprøve. Hjalp heller ikke å si at testene blir svakere.

Anonymkode: 35683...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Fikk heldigvis tak i dem, men fikk ikke lov å slutte på medisiner før ny blodprøve er tatt, og heller ikke om jeg begynner å blø masse. Uansett hva som skjer må jeg fortsette på medisiner og ta en ny blodprøve. Hjalp heller ikke å si at testene blir svakere.

Anonymkode: 35683...54e

Hmmm.. Ja nei de har vel egne protokoller på det også på Riksen 😄🙈  Men du fikk nå svar da iallefall 👍🤞🏻🤞🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (20 timer siden):

Hvordan går det med deg?❤️ Blir det innsett før jul?

Jeg var på UL i dag, 2 folikker 15mm og 16mm så fikk beskjed om at det blir innsett før jul🥹❤️ Letrozol har hvertfall gjort det den skal, booste eggeløsning😊 Hvis jeg ikke får positiv EL test innen fredag morgen så skal jeg sette ovitrelle på kvelden så vi rekker det. Håper EL kommer av seg selv, men den pleier jo å komme på dag 15-16 og er bare dag 12 i dag. 

 

Det hørtes jo lovende ut! Da blir det jo innsett uansett på deg😍 jeg fikk også gode nyheter. Har to ledende follikler og gynekologen trodde jeg kom til å få eggløsning om 4 dager så hvis det stemmer så blir det innsett 19 eller 20. Skikkelig glad for det 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Månestråla skrev (3 timer siden):

Det hørtes jo lovende ut! Da blir det jo innsett uansett på deg😍 jeg fikk også gode nyheter. Har to ledende follikler og gynekologen trodde jeg kom til å få eggløsning om 4 dager så hvis det stemmer så blir det innsett 19 eller 20. Skikkelig glad for det 😍

Så bra😁🙌🏻❤️ Da krysser vi fingrene for oss begge og håper på gode nyheter på slutten av året ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "reglene" for sex før fryseforsøk?🤔

Har forventet eggløsning om 3 dager ish, kommer den ikke innen fredag så settes ovitrelle. Man kan jo bli gravid i denne perioden, men jeg ser det som svært usannsynlig da det ikke har hendt for oss på snart 2 år som er grunnen til at vi nå holder på med IVF.

Denne gangen har jeg også fått letrozol som har ført til at det vil slippes 2 egg (bekreftet av klinikk) så i teorien kunne det blitt trillinger med 2 naturlig befruktede og ett innsett 🙈 

Eneste informasjon om samleie vi har fått er å avstå 1 uke etter innsett, men i hodet mitt så burde man egentlig avstå fra noen dager før eggløsning frem til 1 uke etter innsett, tenker jeg helt feil? Eller vil det kanskje være større sjanse for å lykkes sånn egentlig, da man har egg som slippes pluss et befruktet egg som skal inn? 

Nå forvirrer jeg meg selv veldig mye😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (42 minutter siden):

Hva er "reglene" for sex før fryseforsøk?🤔

Har forventet eggløsning om 3 dager ish, kommer den ikke innen fredag så settes ovitrelle. Man kan jo bli gravid i denne perioden, men jeg ser det som svært usannsynlig da det ikke har hendt for oss på snart 2 år som er grunnen til at vi nå holder på med IVF.

Denne gangen har jeg også fått letrozol som har ført til at det vil slippes 2 egg (bekreftet av klinikk) så i teorien kunne det blitt trillinger med 2 naturlig befruktede og ett innsett 🙈 

Eneste informasjon om samleie vi har fått er å avstå 1 uke etter innsett, men i hodet mitt så burde man egentlig avstå fra noen dager før eggløsning frem til 1 uke etter innsett, tenker jeg helt feil? Eller vil det kanskje være større sjanse for å lykkes sånn egentlig, da man har egg som slippes pluss et befruktet egg som skal inn? 

Nå forvirrer jeg meg selv veldig mye😅 

Nå har jeg ingen mann så er ikke i samme situasjon men jeg tenker at når man holder på med ivf så er det som regel fordi man ikke klarer å bli gravid på egenhånd. Jeg hadde derfor ikke droppet å ha sex før innsett. Hadde faktisk kanskje hatt sex en gang ekstra pga av et liiiiite håp om en ekstra sjans 😛 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk beskjed om å bruke prevensjon ved samleie etter at eggløsningssprøyte var satt. Dette pga risiko for å befrukte flere egg. 

Anonymkode: f005f...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Helene90 said:

Hmmm.. Ja nei de har vel egne protokoller på det også på Riksen 😄🙈  Men du fikk nå svar da iallefall 👍🤞🏻🤞🏻 

Ja, selv om det ikke var det svaret jeg ville ha 😅

Anonymkode: 35683...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. 

Jeg er kanskje en av de få mennene som velger å uttrykke mine følelser på dette forumet. 
Kvinneguiden, især IVF forumene har vært til stor hjelp for meg og kona gjennom vår (forelølpig) mislykkede reise.
For hvert trinn i prosessen prøver man å lese seg opp, både på positive og negative tegn. Jeg savner noe tilsvarende for menn og IVF prosessen. Fordi det er en meget stor påkjenning for oss også. Vi har valgt å ikke dele vår reise med noen, så vi føler oss ganske alene og hver eneste dag er mildt sagt vanskelig. 

Vi har akkurat gått igjennom forsøk 1 med negativ HCG prøve. Det er trist, men vi er innstilt på å prøve igjen. 

Årsaken til at jeg skriver her er at jeg savner fora hvor man kan avtale fysiske møter med andre som er i samme situasjon kunne ha tenkt seg å ha møttes for å snakke litt om følelser vi som mann/kvinne/par/familie må  bearbeide gjennom denne tunge prosessen. Jeg tenker at det ville ha vært mye lettere å snakke over en kaffe. Vi hører til i Oslo og behandles på Riksen. 

  • Liker 2
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IVFParet skrev (16 timer siden):

Hei alle sammen. 

Jeg er kanskje en av de få mennene som velger å uttrykke mine følelser på dette forumet. 
Kvinneguiden, især IVF forumene har vært til stor hjelp for meg og kona gjennom vår (forelølpig) mislykkede reise.
For hvert trinn i prosessen prøver man å lese seg opp, både på positive og negative tegn. Jeg savner noe tilsvarende for menn og IVF prosessen. Fordi det er en meget stor påkjenning for oss også. Vi har valgt å ikke dele vår reise med noen, så vi føler oss ganske alene og hver eneste dag er mildt sagt vanskelig. 

Vi har akkurat gått igjennom forsøk 1 med negativ HCG prøve. Det er trist, men vi er innstilt på å prøve igjen. 

Årsaken til at jeg skriver her er at jeg savner fora hvor man kan avtale fysiske møter med andre som er i samme situasjon kunne ha tenkt seg å ha møttes for å snakke litt om følelser vi som mann/kvinne/par/familie må  bearbeide gjennom denne tunge prosessen. Jeg tenker at det ville ha vært mye lettere å snakke over en kaffe. Vi hører til i Oslo og behandles på Riksen. 

Så leit å høre at første forsøket ikke gikk❤️ masse lykke til med neste! På Facebook er det en gruppe for assistert befruktning som møtes regelmessig i Oslo for alle som er i samme situasjon og holder på med ivf. Tror de møtes på kafé feks. Kanskje det er noe for dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...