Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helene90 skrev (9 timer siden):

Så trist 💔🌹❤️ 

Noen klinikker/sykehus praktiserer kun hjemmetest, andre vil ha blodprøve uavhengig av hva hjemmetest sier. Jeg må alltid ta blodprøve. 

Veien videre kommer også ann på hvor du hører til, klinikkens kapasitet osv.. Noen kan hoppe rett på nytt innsett neste syklus, andre steder må man vente minst 2 sykluser, og andre steder lengre pga lite kapasitet. 

Har du brukt progesteron- kan dette holde mens tilbake for enkelte. Mensen vil da gjerne dukke opp 2-5dager etter du stopper på progesteron støtten. 

Jeg har for min del - ved helt negative forsøk kunnet fortsette på syklus nr 2 - altså ikke den syklusen som er startet etter mislykket forsøk, men neste. Men min klinikk har liten til ingen ventetid på nye innsett/forsøk når man først er kommet i gang. 

Denne gangen må jeg hoppe over 2 sykluser etter nylig MA - og får nytt innsett syklus nr 3. 

Veldig kort ventetid på den klinikken vi hører til, så vil ikke tro det blir venting med mindre mens blir veldig for sein, men nå nærmer det seg jul, så spørs hvordan di jobber i julen om det blir venting eller ikke. Har 2 store barn fra før også, å de har det veldig sensitivt i forhold til bursdag, så vil ikke risikere å "ta" dagen deres, så slites mellom å kjøre på og gamble, eller vente til februar for å være helt trygg...var nok veldig naivt å tro det skulle sitte på første forsøk 😔

Venter litt med progesteron i dag, pleier å ta den halv 9, men vil høre fra klinikken først. Så får vi håpe den ikke har utsatt mensen for lenge...leste i går at noen opplevde flere uker 🙈

Veldig trist å høre om veien din, med forsøk og nå MA også, det må være utrolig tungt å stå i når det skjer 💔 å måtte vente så lenge i tillegg, du har virkelig min medfølelse 💗 håper det går rett vei for deg neste gang 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

baby24*håper* skrev (6 timer siden):

Veldig kort ventetid på den klinikken vi hører til, så vil ikke tro det blir venting med mindre mens blir veldig for sein, men nå nærmer det seg jul, så spørs hvordan di jobber i julen om det blir venting eller ikke. Har 2 store barn fra før også, å de har det veldig sensitivt i forhold til bursdag, så vil ikke risikere å "ta" dagen deres, så slites mellom å kjøre på og gamble, eller vente til februar for å være helt trygg...var nok veldig naivt å tro det skulle sitte på første forsøk 😔

Venter litt med progesteron i dag, pleier å ta den halv 9, men vil høre fra klinikken først. Så får vi håpe den ikke har utsatt mensen for lenge...leste i går at noen opplevde flere uker 🙈

Veldig trist å høre om veien din, med forsøk og nå MA også, det må være utrolig tungt å stå i når det skjer 💔 å måtte vente så lenge i tillegg, du har virkelig min medfølelse 💗 håper det går rett vei for deg neste gang 🤞

Ja er mye som skal klaffe samtidig 🙈😉  

Litt sånn dritt å få beskjed om å vente på syklus nr 3 - for det høres såååå lenge ut.. Men samtidig så skal jo kroppen få lov til å null stille seg igjen og gå tilbake til normalen. Hadde nok måttet vente så lenge uansett for syklus nr 2 vil være rundt juletider mest sannsynlig 🙈 

Det er alltid lov å håpe det går på første! Jeg ble gravid på første innsett - men endre dessverre med at det var en exu 💔  Men det går! Det kan skje! Det skjer andre 😉  Lever fremdeles i optimismen jeg 🙈  

Ja det er ikke veldig kjekt mens det står på, men føler jeg stadig lærer noe nytt. Og gir ikke opp håpet med det første enda 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (29 minutter siden):

Ja er mye som skal klaffe samtidig 🙈😉  

Litt sånn dritt å få beskjed om å vente på syklus nr 3 - for det høres såååå lenge ut.. Men samtidig så skal jo kroppen få lov til å null stille seg igjen og gå tilbake til normalen. Hadde nok måttet vente så lenge uansett for syklus nr 2 vil være rundt juletider mest sannsynlig 🙈 

Det er alltid lov å håpe det går på første! Jeg ble gravid på første innsett - men endre dessverre med at det var en exu 💔  Men det går! Det kan skje! Det skjer andre 😉  Lever fremdeles i optimismen jeg 🙈  

Ja det er ikke veldig kjekt mens det står på, men føler jeg stadig lærer noe nytt. Og gir ikke opp håpet med det første enda 🌹

Kan du si noe om hvorfor du må vente til syklus 3? Vi har fått beskjed om å vente til syklus 2, men det blir 3 pga julestengt. Ønsker bare å vite slik at jeg kan ta et best mulig valg for oss hvis det viser seg at vi rekker syklus 2.

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (1 time siden):

Ja er mye som skal klaffe samtidig 🙈😉  

Litt sånn dritt å få beskjed om å vente på syklus nr 3 - for det høres såååå lenge ut.. Men samtidig så skal jo kroppen få lov til å null stille seg igjen og gå tilbake til normalen. Hadde nok måttet vente så lenge uansett for syklus nr 2 vil være rundt juletider mest sannsynlig 🙈 

Det er alltid lov å håpe det går på første! Jeg ble gravid på første innsett - men endre dessverre med at det var en exu 💔  Men det går! Det kan skje! Det skjer andre 😉  Lever fremdeles i optimismen jeg 🙈  

Ja det er ikke veldig kjekt mens det står på, men føler jeg stadig lærer noe nytt. Og gir ikke opp håpet med det første enda 🌹

Ja er den ventingen som er fæl 😅 men sant som du sier, kroppen må komme seg... håper det går mye bedre neste gang for oss begge 💗 å ser ut som vi blir en del prøvere i januar da 😃 så får håpe de blir baby boom 9 mnd senere 😁🥰

Fikk mensen i dag da, merkelig nok ikke påvirket av progesteron, men det skjer vell ikke for alle hver gang heller 😊

Klinikken stenger 22 desember, så spørs om vi rekker desember, da må i såtilfelle eggløsning komme på rett dag, å klinikken må sette inn 5 dagers på dag 3 etter eggløsning, å som jeg forstår ut fra hva jeg har lest så er ikke det vanlig...så vi forbereder oss vertfall på januar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du si noe om hvorfor du må vente til syklus 3? Vi har fått beskjed om å vente til syklus 2, men det blir 3 pga julestengt. Ønsker bare å vite slik at jeg kan ta et best mulig valg for oss hvis det viser seg at vi rekker syklus 2.

Anonymkode: 0ce56...af5

Det er ikke noe spesiell grunn til det sånn sett, men det var det min lege ønsket at jeg skulle. Jeg kunne velge syklus nr 2 også, men i samråd med lege valgte vi 2 sykluser uten innsett. Dette basert på hvor langt på vei jeg var, ar kroppen kan bruke uviss tid på å nullstille seg og komme tilbake til normalen etter MA osv..

Så er det så kjipt hvis man innstiller seg på syklus 2 - som gjerne ville blitt avbrutt pga jul og klinikk stengt dersom syklus er noen dager forsinket eller EL kommer litt seint osv.. Så det er bare ett valg vi har blitt enig med legen vår om. Jeg vet det er veldig varierende hvordan det praktiseres rundt om, men har skjønt det sånn at det ikke er noe medisinsk holdepunkt sånn sett for å vente til 3 syklus versus 2 syklus 😊 

Alt i alt med IVF så er det veldig store variasjoner landsbasis hvordan ulike ting praktiseres, så ville stolt på den legen du har og gjøre din prosess i samråd med den legen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baby24*håper* skrev (15 minutter siden):

Ja er den ventingen som er fæl 😅 men sant som du sier, kroppen må komme seg... håper det går mye bedre neste gang for oss begge 💗 å ser ut som vi blir en del prøvere i januar da 😃 så får håpe de blir baby boom 9 mnd senere 😁🥰

Fikk mensen i dag da, merkelig nok ikke påvirket av progesteron, men det skjer vell ikke for alle hver gang heller 😊

Klinikken stenger 22 desember, så spørs om vi rekker desember, da må i såtilfelle eggløsning komme på rett dag, å klinikken må sette inn 5 dagers på dag 3 etter eggløsning, å som jeg forstår ut fra hva jeg har lest så er ikke det vanlig...så vi forbereder oss vertfall på januar 😊

Ja vi blir nok en del på nyåret her også- i ny tråd da 😉  Ja nei tror ikke de setter inn 5 dagers på dag 3.. De settes vel alltid inn på antall dager utviklet etter EL så vidt jeg vet..  

Krysser fingrene for en god januar for oss alle 🤞🌹❤️

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene90 skrev (2 timer siden):

Det er ikke noe spesiell grunn til det sånn sett, men det var det min lege ønsket at jeg skulle. Jeg kunne velge syklus nr 2 også, men i samråd med lege valgte vi 2 sykluser uten innsett. Dette basert på hvor langt på vei jeg var, ar kroppen kan bruke uviss tid på å nullstille seg og komme tilbake til normalen etter MA osv..

Så er det så kjipt hvis man innstiller seg på syklus 2 - som gjerne ville blitt avbrutt pga jul og klinikk stengt dersom syklus er noen dager forsinket eller EL kommer litt seint osv.. Så det er bare ett valg vi har blitt enig med legen vår om. Jeg vet det er veldig varierende hvordan det praktiseres rundt om, men har skjønt det sånn at det ikke er noe medisinsk holdepunkt sånn sett for å vente til 3 syklus versus 2 syklus 😊 

Alt i alt med IVF så er det veldig store variasjoner landsbasis hvordan ulike ting praktiseres, så ville stolt på den legen du har og gjøre din prosess i samråd med den legen 😊

Takk for svar. 😊 

Nå blir det mest sannsynlig innsett på meg også i januar, men hvis jeg rekker det før jul så vet jeg at du også hadde fått klarsignal for syklus 2 og at det ikke var en skikkelig god grunn til å vente lenger. 😅

Jeg er veldig opptatt av å skaffe meg mest mulig informasjon. Etter tre forsøk på Riksen så har jeg blitt helt "gal" etter det. Det var ikke så mye man fikk av info der, ei heller kunne man legge ansvaret for oppfølgingen hos dem, de gjorde så mye feil.

Jeg håper sånn å rekke innsett før jul, da jeg helst ikke ønsker baby de siste månedene i året. Men det er jo ikke sånt man kan velge i vår situasjon. Er allerede minst 38 år når barnet blir født og har holdt på en "evighet".

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående fødselsmåned og barnets bursdag, er det noe dere andre tenker på?

Det frister å prøve å inngå november og desember, men vet ikke om jeg vil utsette dette prosjektet heller...

Jeg er minst 38 når barnet blir født, vi har holdt på siden 2020. På én måte føles det ut som en dråpe i havet å stoppe prøvingen et par-tre måneder for å prøve å unngå uønskede fødselsmåneder, men på den andre siden føles det helt idiotisk lenge ut å vente. Man er jo aldri garantert en fødemåned uansett. Og vi som har litt uflaks med babylaging fra før hadde vel bare fått baby lenge før termin som en slags kilevink fra skjebnen. 😅

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gang med mitt 4 forsøk på aih og for første gang har jeg fått beskjed om at jeg må kanskje avbryte. Hadde 2 follikler på 14mm og 1 på 16mm, ny kontroll i morgen for å se hvordan det ender. Om de på 14 har vokst mye må jeg nok avbryte og vet jeg ikke kan gjøre noe med det men driver å kverner på det i hodet hele tiden. De andre gangene har jeg hatt follikler på samme str og tydeligvis ikke vært noe problem.  Etter kl 14 i morgen vet jeg om jeg må reise hjem tomhendt eller om det blir noe av, men fram til da googler og researcher jeg meg i hjel

Anonymkode: 678f2...6e8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Angående fødselsmåned og barnets bursdag, er det noe dere andre tenker på?

Det frister å prøve å inngå november og desember, men vet ikke om jeg vil utsette dette prosjektet heller...

Jeg er minst 38 når barnet blir født, vi har holdt på siden 2020. På én måte føles det ut som en dråpe i havet å stoppe prøvingen et par-tre måneder for å prøve å unngå uønskede fødselsmåneder, men på den andre siden føles det helt idiotisk lenge ut å vente. Man er jo aldri garantert en fødemåned uansett. Og vi som har litt uflaks med babylaging fra før hadde vel bare fått baby lenge før termin som en slags kilevink fra skjebnen. 😅

Anonymkode: 0ce56...af5

Jeg tenkte litt sånn halvveis over det med potensiell fødselsmnd når vi prøvde selv, men ikke i det hele nå med ivf.. Nå tar jeg det jeg får bare jeg lykkes 😉 Nok venting uten å hoppe over mer enn jeg trenger 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Angående fødselsmåned og barnets bursdag, er det noe dere andre tenker på?

Overhodet ikke. Var bare sjeleglad for å få forsøk når vi fikk forsøk uten tanke på en evt. positiv test, termin og fødselsmåned. Det virket jo som et skudd i blinde når vi sto midt oppe i det uansett.

Anonymkode: f005f...b52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er syklus dag 12 og har time til UL.

Venter på positiv EL test og dato for innsett I naturlig syklus 🥹🙏🏼 Jeg er så spent! Det blir vårt første innsett og jeg er både redd og glad, håper selvfølgelig det går veien🙏🏼❤️

Lurer litt på hva de sjekker på ultralyden? Noen som vet? Og hvor mange dager etter positivt EL test setter de inn blasto? De sa 5 - 6 dager etter eggløsning, men man får jo somregel positiv EL test 24 - 36 t før selve eggløsningen.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (30 minutter siden):

I morgen er syklus dag 12 og har time til UL.

Venter på positiv EL test og dato for innsett I naturlig syklus 🥹🙏🏼 Jeg er så spent! Det blir vårt første innsett og jeg er både redd og glad, håper selvfølgelig det går veien🙏🏼❤️

Lurer litt på hva de sjekker på ultralyden? Noen som vet? Og hvor mange dager etter positivt EL test setter de inn blasto? De sa 5 - 6 dager etter eggløsning, men man får jo somregel positiv EL test 24 - 36 t før selve eggløsningen.

Så spennende 🫶🤞  Masse lykke til 🌹 

Kan bare svare for meg selv, men hos meg har de satt inn 5 dagers blasto   6 dager etter første positive EL test. 

På UL har de sjekket follikkel str for å sånn halvveis estimerer når EL skjer basert på str under UL og videre vekst (naturlig syklus) og slimhinne tykkelse. Ved styrt syklus såg de på det samme, men da vurdering i forbindelse med når Ovitrelle skulle settes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene90 skrev (12 timer siden):

Så spennende 🫶🤞  Masse lykke til 🌹 

Kan bare svare for meg selv, men hos meg har de satt inn 5 dagers blasto   6 dager etter første positive EL test. 

På UL har de sjekket follikkel str for å sånn halvveis estimerer når EL skjer basert på str under UL og videre vekst (naturlig syklus) og slimhinne tykkelse. Ved styrt syklus såg de på det samme, men da vurdering i forbindelse med når Ovitrelle skulle settes. 

Tusen takk for svar😊❤️ Hjemme igjen nå med litt blandede tanker og følelser 😬

Slimhinnen var 7 vet ikke om det er bra eller dårlig🤷🏻‍♀️ Folikkel størrelsen var bare 11, så han sa ingen tegn til eggløsning enda. Fikk spørsmål flere ganger om jeg har tatt EL tester og jeg har tatt digitale tester fra dag 9 uten positivt utslag. Han snakket litt frem og tilbake om det kunne ha skjedd allerede, men da ville jeg fått positiv test medmindre EL skjedde før jeg begynte å teste. I følge syklusene mine har jeg aldri hatt tidligere EL enn dag 10 og det var én gang😅

Fikk beskjed om å pause testing frem til fredag da det er usannsynlig at noe skjer før da, men er bare 1 dag og jeg har mange tester, så kommer nok til å ta en test i morgen også🙈

Ny time til UL på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (3 minutter siden):

Tusen takk for svar😊❤️ Hjemme igjen nå med litt blandede tanker og følelser 😬

Slimhinnen var 7 vet ikke om det er bra eller dårlig🤷🏻‍♀️ Folikkel størrelsen var bare 11, så han sa ingen tegn til eggløsning enda. Fikk spørsmål flere ganger om jeg har tatt EL tester og jeg har tatt digitale tester fra dag 9 uten positivt utslag. Han snakket litt frem og tilbake om det kunne ha skjedd allerede, men da ville jeg fått positiv test medmindre EL skjedde før jeg begynte å teste. I følge syklusene mine har jeg aldri hatt tidligere EL enn dag 10 og det var én gang😅

Fikk beskjed om å pause testing frem til fredag da det er usannsynlig at noe skjer før da, men er bare 1 dag og jeg har mange tester, så kommer nok til å ta en test i morgen også🙈

Ny time til UL på mandag.

Slimhinne på 7mm er helt normalt 👍 

Follikklene vokser vel ca 2mm per døgn, og EL skjer "normalt sett" når den dominante follikkelen er rundt 20mm. Så vokser de normalt så kan EL komme om 4-5 dager.. Vokser de litt sakte kan det gå en uke isj.. Men det er jo bare sånn ren gjettet etter hva som er "normalt" 

Jeg får selv aldri EL før tidligst syklus dag 17, seinest dag 20..  

Ja har du tester er det jo bare å teste 😉 det gjør jeg også 😅 

Jeg er 93% sikker på at jeg endelig får mensen iløpet av uka ENDELIG! Hvis ikke så er kroppen virkelig ute å sykler og lurer meg 🙈🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (55 minutter siden):

Slimhinne på 7mm er helt normalt 👍 

Follikklene vokser vel ca 2mm per døgn, og EL skjer "normalt sett" når den dominante follikkelen er rundt 20mm. Så vokser de normalt så kan EL komme om 4-5 dager.. Vokser de litt sakte kan det gå en uke isj.. Men det er jo bare sånn ren gjettet etter hva som er "normalt" 

Jeg får selv aldri EL før tidligst syklus dag 17, seinest dag 20..  

Ja har du tester er det jo bare å teste 😉 det gjør jeg også 😅 

Jeg er 93% sikker på at jeg endelig får mensen iløpet av uka ENDELIG! Hvis ikke så er kroppen virkelig ute å sykler og lurer meg 🙈🤞

Han sa de vokser sånn 2 - 3mm pr døgn så lov å håpe at det skjer og jeg får EL en eller annen gang snart 🙈 I de aller fleste sykluser har jeg testet EL positiv dag 15, noen unntak her og der, men stort sett dag 15. Da har jeg jo ikke vist hvor stor folikkelene var så vanskelig å vite om det blir positivt på dag 15 denne syklusen (bare dag 12 i dag).

Så bra! Er så frustrerende når man venter og venter, håper den dukker opp🙏🏼❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har testdag på fredag, skikkelig nervøs! Prøver å ha lite håp, men innerst inne er jo håpet veldig stort!😔 Googler statistikker og forbereder meg på at det er mer sannsynlig at det ikke har gått enn at det har gått (står jo 30% suksessrate)

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.11.2023 den 19.51):

Angående fødselsmåned og barnets bursdag, er det noe dere andre tenker på?

Det frister å prøve å inngå november og desember, men vet ikke om jeg vil utsette dette prosjektet heller...

Jeg er minst 38 når barnet blir født, vi har holdt på siden 2020. På én måte føles det ut som en dråpe i havet å stoppe prøvingen et par-tre måneder for å prøve å unngå uønskede fødselsmåneder, men på den andre siden føles det helt idiotisk lenge ut å vente. Man er jo aldri garantert en fødemåned uansett. Og vi som har litt uflaks med babylaging fra før hadde vel bare fått baby lenge før termin som en slags kilevink fra skjebnen. 😅

Anonymkode: 0ce56...af5

Vi valgte å hoppe over innsett nå i november, da jeg har barn fra før som har bursdag i august og har et sensitivt forhold til bursdag...så av hensyn så utsatte vi. Litt dumt, for vi mister neste syklus også pga jul, så vi får innsett i januar...håper på klaff da 🤞💗

Tenker at dere må veie opp for grunnen til at dere vurderer å utsette. Jeg snakket med barnet mitt og fikk bekreftet tankene jeg hadde om at det ville bli sårt. Men termin hadde vert noen dager etter bursdagen...hadde termin blitt i slutten av august, så hadde vi sjangset på det nå, da barnet måtte vert prematur for å havne nær/på bursdag, å det kan vi ikke styre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (På 8.11.2023 den 13.47):

Han sa de vokser sånn 2 - 3mm pr døgn så lov å håpe at det skjer og jeg får EL en eller annen gang snart 🙈 I de aller fleste sykluser har jeg testet EL positiv dag 15, noen unntak her og der, men stort sett dag 15. Da har jeg jo ikke vist hvor stor folikkelene var så vanskelig å vite om det blir positivt på dag 15 denne syklusen (bare dag 12 i dag).

Så bra! Er så frustrerende når man venter og venter, håper den dukker opp🙏🏼❤️

Ja de vokser sånn ca det.. 🤞 Satser på du får EL utslag som planlagt.. Og har du pleid å få utslag dag 15, så er jo EL rundt dag 16-17 👍 og det er jo helt innafor "normalen" det 🌹 

Krysser fingrene for at alt går som planlagt og håpt nå og at neste UL kontroll viser fremgang. 

Her er spottingen begynt, så regner med mens er like om hjørnet innen en dag eller 2 🎉  Ikke ofte jeg er happy for at mensen dukker opp 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her etter avbrutt første forsøk forrige uke. Fikk akkurat svar fra Riksen om at neste forsøk ikke blir før på nyåret grunnet kapasitet.. Noen erfaringer med dette? Ellers noen gode tips i venteperioden?

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...