Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på ultralyd i dag (første kontroll på dag 7) og det var bare 5 egg på 12-13mm og resten var bare rundt 6.. så han sa det sannsynligvis ikke ble noe av de andre eggene. Det var så skuffende.. hadde fått forespeilet fra klinikken at vi kom til å få 10-15 egg (utifra blodprøvene) så da var dette skikkelig nedtur 😕 nå kjenner jeg meg skikkelig negativ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynner på Gonal F sprøyter i morgen med lag protokoll. Hvor lenge gikk dere på sprøyter? Og hvor store var eggene når dere var på første kontroll? Venter i spenning på hvordan jeg takler hormonene. Går på synarela, og har hatt få og ikke plagsomme bivirkninger. Håper det fortsetter🤞

Anonymkode: 2e7be...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (4 timer siden):

Jeg var på ultralyd i dag (første kontroll på dag 7) og det var bare 5 egg på 12-13mm og resten var bare rundt 6.. så han sa det sannsynligvis ikke ble noe av de andre eggene. Det var så skuffende.. hadde fått forespeilet fra klinikken at vi kom til å få 10-15 egg (utifra blodprøvene) så da var dette skikkelig nedtur 😕 nå kjenner jeg meg skikkelig negativ

Da 🤞 for at det er et gullegg blant de 5 eggene. Hold motet oppe, har hørt om folk som kun har fått ut 2 og fikk unger av begge. ( 1 Fersk og 1 frys) 

Anonymkode: 2e7be...43b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, det er sikkert flere enn meg som har stått på gonal f her. Et spørsmål:

når jeg hentet ut medisinene sa de ingenting om at det måtte oppbevares i kjøleskap. Nå nylig leste jeg i pakningsvedlegget at det skulle oppbevares kjølig, men jeg forstod det som at det var etter åpning (Noe som er feil), men samtidig står det at man KAN oppbevare i romtemp under 25 grader i tre måneder. 

Kan kontakte apoteket i morgen, men hva tenker dere jeg bør gjøre i natt?

Er det viktigere å ha en stabil temp på medisinene eller burde jeg fra nå oppbevare i kjøleskapet?

leste litt forskjellig rundt omkring og ble ikke klok på pakningsvedlegget. Betyr det at den IKKE skal på kjøl hvis den først har vært oppbevart i romtemp? 
jeg skjønner ikke 😅


Vi er i gang med første injeksjon i allefall! Veldig spennende 🤭

61B33168-AD4D-4E25-A6F3-6CF3DD78BEFA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (33 minutter siden):

Heisann, det er sikkert flere enn meg som har stått på gonal f her. Et spørsmål:

når jeg hentet ut medisinene sa de ingenting om at det måtte oppbevares i kjøleskap. Nå nylig leste jeg i pakningsvedlegget at det skulle oppbevares kjølig, men jeg forstod det som at det var etter åpning (Noe som er feil), men samtidig står det at man KAN oppbevare i romtemp under 25 grader i tre måneder. 

Kan kontakte apoteket i morgen, men hva tenker dere jeg bør gjøre i natt?

Er det viktigere å ha en stabil temp på medisinene eller burde jeg fra nå oppbevare i kjøleskapet?

leste litt forskjellig rundt omkring og ble ikke klok på pakningsvedlegget. Betyr det at den IKKE skal på kjøl hvis den først har vært oppbevart i romtemp? 
jeg skjønner ikke 😅


Vi er i gang med første injeksjon i allefall! Veldig spennende 🤭

61B33168-AD4D-4E25-A6F3-6CF3DD78BEFA.jpeg

Den kan oppbevares i rom temp ( maks 25grader) i 3 mnd.  👍 Det sa de til meg på Riksen i alle fall. 

Anonymkode: 2e7be...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den kan oppbevares i rom temp ( maks 25grader) i 3 mnd.  👍 Det sa de til meg på Riksen i alle fall. 

Anonymkode: 2e7be...43b

Og når den er påbegynt , må den brukes innen 28 dager. 

Anonymkode: 2e7be...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Krise! 

Vi er i gang med straks vår 2. runde. Innsett av fryst blastocyst denne gang. Mensen min kommer når den vil og jeg har derfor tatt primolut og nå hormoner for å bli klar. Hva skjer? Riksen svarer ikke og ringer heller ikke opp. Ut fra beregningen skal vi inn søndag. Men, hva gjør vi? Ingen telefontid i morgen. Har lagt igjen melding i helsenorge, og ringt. Fikk mensen forrige uke, og de vet det derfor fortsatt ikke!!! Er de i ferd med å ødelegge forsøket vårt nå? 

 

Dette er unødig dårlig stress. 

Anonymkode: c55b3...616

Fikk du tak i dem? Vi fikk beskjed om å ringe når mensen kom, fikk ikke du det?

Anonymkode: 8e999...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke smertestillende er det man helst ikke skal ta under behandling?

Jeg går på Synarela og har fått mensen. Mensensmertene er helt grusomme. Kan jeg ta Naproxen? Husker ikke hvilke smertestillende man helst ikke skal ta fordi det kludrer til syklus, eggløsning og de greiene der.

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvilke smertestillende er det man helst ikke skal ta under behandling?

Jeg går på Synarela og har fått mensen. Mensensmertene er helt grusomme. Kan jeg ta Naproxen? Husker ikke hvilke smertestillende man helst ikke skal ta fordi det kludrer til syklus, eggløsning og de greiene der.

Anonymkode: 0ce56...af5

Jeg fikk beskjed om å absolutt unngå ibux og andre medisiner med samme virkestoff. Og at paracet alltid var første valget hvis jeg trengte smertestillende under behandling og graviditet. 😊

Anonymkode: a19ab...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvilke smertestillende er det man helst ikke skal ta under behandling?

Jeg går på Synarela og har fått mensen. Mensensmertene er helt grusomme. Kan jeg ta Naproxen? Husker ikke hvilke smertestillende man helst ikke skal ta fordi det kludrer til syklus, eggløsning og de greiene der.

Anonymkode: 0ce56...af5

Du kan ikke ta naproxen hvis du skal unngå Ibux i alle fall 😊

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk beskjed om å absolutt unngå ibux og andre medisiner med samme virkestoff. Og at paracet alltid var første valget hvis jeg trengte smertestillende under behandling og graviditet. 😊

Anonymkode: a19ab...e96

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan ikke ta naproxen hvis du skal unngå Ibux i alle fall 😊

Anonymkode: d5eb4...7c0

Tusen takk for svar!

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å bli forkjøla og har innsett på lørdag. Noen som vet om forkjølelse vil påvirke sjansen for at blastocysten fester seg? Lite krise i topplokket akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blona skrev (20 minutter siden):

Holder på å bli forkjøla og har innsett på lørdag. Noen som vet om forkjølelse vil påvirke sjansen for at blastocysten fester seg? Lite krise i topplokket akkurat nå. 

Jeg var forkjølet og er gravid. Fikk beskjed om at de kunne avbryte om jeg ville, men at det ikke skulle ha så mye å si. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg var forkjølet og er gravid. Fikk beskjed om at de kunne avbryte om jeg ville, men at det ikke skulle ha så mye å si. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Takk, det var godt å høre. Har så lite lyst å avbryte, da det ble avlyst sist gang pga påske, også når man liksom har preppa med hormoner og alt ting. Krysser fingrene for at det stopper opp med bare litt snørr og halsvondt. Ble bare litt redd for at kroppen brukte energien på å bli frisk, og ikke å ta i mot embryoet. Gått å høre at det ikke hadde så mye å si.  Gratulerer med vellykket forsøk da🤩 vi er i gang med vårt 2. fryseforsøk, og er så spent, er så mye følelser i sving. 

Endret av blona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hørt noe om lettbrus og innsett? Bør man slutte helt med det, med tanke på den kunstige søtningen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blona skrev (46 minutter siden):

Noen som har hørt noe om lettbrus og innsett? Bør man slutte helt med det, med tanke på den kunstige søtningen? 

Jeg drikker bare vann nå under stimulering og skal bare drikke vann frem til eventuell negativ test.

Man vet ikke hva kunstig søtning gjør med kroppen, så hvorfor ta sjansen. Forskere er uenige, noen mener at alt er flott så lenge det ikke inneholder kalorier, mens andre tenker mer på hva som er naturlig for mennesket å spise. Sukkeralkoholer er ikke naturlig. Og derfor tenker jeg at jeg vil prøve å gi meg selv best sjanse til å bli gravid, og bar et beste mulige start på livet.

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

blona skrev (1 time siden):

Noen som har hørt noe om lettbrus og innsett? Bør man slutte helt med det, med tanke på den kunstige søtningen? 

Jeg drakk mye lettbrus og ikke hørt at det skulle gjøre noe galt? 

Anonymkode: d5eb4...7c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er søknad om IVF sendt. Føles litt godt å nå bare skulle vente, vi kan liksom ikke gjøre noe mer.

Noen som nylig har gått til offentlig IVF-behandling i Oslo? Hvor lang ventetid opplevde dere?

Anonymkode: d0d1b...75f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Da er søknad om IVF sendt. Føles litt godt å nå bare skulle vente, vi kan liksom ikke gjøre noe mer.

Noen som nylig har gått til offentlig IVF-behandling i Oslo? Hvor lang ventetid opplevde dere?

Anonymkode: d0d1b...75f

Er nok ganske lang ventetid i Oslo dessverre, jeg vet om de som bytter til St.Olavs i Tr.heim.

Vi fikk henvisning sendt August i fjor, er i gang med sprøyter nå. Så det tar sin tid! Vi har ikke noe ekstra som har forsinket løpet, det er bare den ventetiden det er dessverre.

Fikk første time til utredning desember i fjor, deretter sprøyteopplæring i Mars og i gang med hormoner nå

 

Gratulerer med å ha fått sendt søknad i allefall! Lykke til☺️

Endret av sommerfugl154
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er søknad om IVF sendt. Føles litt godt å nå bare skulle vente, vi kan liksom ikke gjøre noe mer.

Noen som nylig har gått til offentlig IVF-behandling i Oslo? Hvor lang ventetid opplevde dere?

Anonymkode: d0d1b...75f

Jeg har vært i gamet en stund, men de har sagt til meg det siste året at jeg har måttet vente med fryseforsøk pga sprengt kapasitet. Riksen.

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...