Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da er søknad om IVF sendt. Føles litt godt å nå bare skulle vente, vi kan liksom ikke gjøre noe mer.

Noen som nylig har gått til offentlig IVF-behandling i Oslo? Hvor lang ventetid opplevde dere?

Anonymkode: d0d1b...75f

Jeg ble henvist til søskenforsøk i oktober i fjor og fikk innsett i mars. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde innsett i dag.  Vi er på 2. fryseforsøk av blastocyst. Er så spent. Er klar for rugedager, men den ventetiden er såå dryg. Enn om det virkelig kunne ha klaffet denne gangen. 🥹 Har hørt at bevegelse er bra, så skal satse på mye turgåing og fokus på vanninntak

Endret av blona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blona skrev (20 minutter siden):

Hadde innsett i dag. 2. fryseforsøk av blastocyst. Er så spent. Rugedager forut, men den ventetiden er såå dryg. Ein om d virkelig kunne ha klaffet denne gangen. 🥹

Ventetiden er grusom. Skal begynne på Gonal neste uke, men tiden går enda saktere etter innsett. Lykke til! 🤗

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blona skrev (1 time siden):

Vi hadde innsett i dag.  Vi er på 2. fryseforsøk av blastocyst. Er så spent. Er klar for rugedager, men den ventetiden er såå dryg. Enn om det virkelig kunne ha klaffet denne gangen. 🥹 Har hørt at bevegelse er bra, så skal satse på mye turgåing og fokus på vanninntak

🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻 krysser alt.. Jeg hadde innsett av fryst 5 dagers for 10 dager siden... 4 dager til blodprøve 🤞🏻 Føler de 10 dagene har vært flere mnd 🙈🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som flere som venter på svar fra riksen? Eller bli oppringt fra sykepleie telefon?

svarer de i helgene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blona skrev (På 27.4.2023 den 21.08):

Holder på å bli forkjøla og har innsett på lørdag. Noen som vet om forkjølelse vil påvirke sjansen for at blastocysten fester seg? Lite krise i topplokket akkurat nå. 

Jeg har faktisk vært forkjøla ved alle tre innsettene mine av blastocyst der jeg ble gravid❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sommerfugl154 skrev (50 minutter siden):

Noen som flere som venter på svar fra riksen? Eller bli oppringt fra sykepleie telefon?

svarer de i helgene?

Jeg fikk sms om ekstremt stor pågang.

Det er så sinnsykt frustrerende at man ikke får tak i de når man trenger det. De trenger å sette flere folk på telefon!

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk sms om ekstremt stor pågang.

Det er så sinnsykt frustrerende at man ikke får tak i de når man trenger det. De trenger å sette flere folk på telefon!

Anonymkode: 0ce56...af5

Ja, jeg fikk den samme sms-en.

Blir litt frustrert for jeg har allerede startet på medisinene nå, og skal etter planen ha Ul-kontroll på ca dag 8 med sprøyter og er på dag 4 i dag, noe som betyr at dag 8 er på onsdag. Har enda ikke fått noen bekreftelse på time eller svar på digital dialog og blir oppfordret til å ikke ringe.

Sendte beskjed om mensen for fem dager siden 🙄 (har alltid fått svar tidligere så trodde ikke det skulle være noen problem nå heller) - og nå får jeg vel ikke svar før på tirsdag da pga helligdager.. 

Går tom for medisiner på tirsdag og skulle gjerne ha fått litt veiledning på hvilken dose jeg bør hente påfyll av osv, pluss at planlegging med jobb er vanskelig når vi ikke vet noen konkrete tidspunkter. 
 

Jaja. Det ordner seg nok. 
 

Apoteket på riksen har vel beholdning av disse medisinene? (Gonal og fyremadel)

det er jo en viss bestillingstid på lokale apotek, men satser på å kjøre til Riksen på tirsdag for å hente ut mer uansett svar eller ikke 🤔

Frustrerende dårlig kommunikasjon i allefall!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (32 minutter siden):

Ja, jeg fikk den samme sms-en.

Blir litt frustrert for jeg har allerede startet på medisinene nå, og skal etter planen ha Ul-kontroll på ca dag 8 med sprøyter og er på dag 4 i dag, noe som betyr at dag 8 er på onsdag. Har enda ikke fått noen bekreftelse på time eller svar på digital dialog og blir oppfordret til å ikke ringe.

Sendte beskjed om mensen for fem dager siden 🙄 (har alltid fått svar tidligere så trodde ikke det skulle være noen problem nå heller) - og nå får jeg vel ikke svar før på tirsdag da pga helligdager.. 

Går tom for medisiner på tirsdag og skulle gjerne ha fått litt veiledning på hvilken dose jeg bør hente påfyll av osv, pluss at planlegging med jobb er vanskelig når vi ikke vet noen konkrete tidspunkter. 
 

Jaja. Det ordner seg nok. 
 

Apoteket på riksen har vel beholdning av disse medisinene? (Gonal og fyremadel)

det er jo en viss bestillingstid på lokale apotek, men satser på å kjøre til Riksen på tirsdag for å hente ut mer uansett svar eller ikke 🤔

Frustrerende dårlig kommunikasjon i allefall!

 

Jeg kan dessverre ikke si annet enn at jeg forstår din frustrasjon. Det er så innmari kjipt at man må stresse så mye med kommunikasjonen og usikkerheten det medfører midt i en allerede kjip situasjon full av følelser.

Jeg har tidligere fått time på dagen, men jeg er heldig som kan snu meg rundt slik, ikke alle kan det faktisk. Å ikke vite ting man burde vite til enhver tid er en stor og unødvendig ekstrabelastning, for man kan ikke gjøre så mange feil med behandlingen før alt er ødelagt og man må utsette forsøket. Man blir gjerne veldig stressa av akkurat det. Og må man utsette da, så er de fulle neste måned og plutselig nå man vente helt til høsten igjen pga sommerstengt osv...

Lurer på hvor mange forsøk som blir avbrutt pga at de er umulige å få tak i og folk gjør feil...

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kan dessverre ikke si annet enn at jeg forstår din frustrasjon. Det er så innmari kjipt at man må stresse så mye med kommunikasjonen og usikkerheten det medfører midt i en allerede kjip situasjon full av følelser.

Jeg har tidligere fått time på dagen, men jeg er heldig som kan snu meg rundt slik, ikke alle kan det faktisk. Å ikke vite ting man burde vite til enhver tid er en stor og unødvendig ekstrabelastning, for man kan ikke gjøre så mange feil med behandlingen før alt er ødelagt og man må utsette forsøket. Man blir gjerne veldig stressa av akkurat det. Og må man utsette da, så er de fulle neste måned og plutselig nå man vente helt til høsten igjen pga sommerstengt osv...

Lurer på hvor mange forsøk som blir avbrutt pga at de er umulige å få tak i og folk gjør feil...

Anonymkode: 0ce56...af5

Ja. Jeg tenker at heldigvis er sjefen min ganske flex og vet om situasjonen så jeg får nok ordnet fri på kort varsel uansett, men det er ikke ideelt.

Hvis de sier at de ikke har kapasitet til kontroll så skal jeg krangle meg til det 😆 De MÅ jo det når de har satt meg i gang på sprøyter 🙄 

Så jeg ringer dem på tirsdag om jeg ikke har hørt noe så satser jeg på at det skal gå fint ☺️ Må kanskje hente ut mer medisiner men det får gå tenker jeg.

 

Hvilken sprøytedag har du/dere vært på første UL kontroll?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (24 minutter siden):

Ja. Jeg tenker at heldigvis er sjefen min ganske flex og vet om situasjonen så jeg får nok ordnet fri på kort varsel uansett, men det er ikke ideelt.

Hvis de sier at de ikke har kapasitet til kontroll så skal jeg krangle meg til det 😆 De MÅ jo det når de har satt meg i gang på sprøyter 🙄 

Så jeg ringer dem på tirsdag om jeg ikke har hørt noe så satser jeg på at det skal gå fint ☺️ Må kanskje hente ut mer medisiner men det får gå tenker jeg.

 

Hvilken sprøytedag har du/dere vært på første UL kontroll?

Hadde første UL på sprøytedag 8 i ferskt forsøk, og første UL på sprøytedag 7 i frysforsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (16 minutter siden):

Hadde første UL på sprøytedag 8 i ferskt forsøk, og første UL på sprøytedag 7 i frysforsøk. 

Gikk du på sprøyter når du hadde fryseforsøk? 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Gikk du på sprøyter når du hadde fryseforsøk? 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Ja hadde styrt syklus, så da gikk jeg på gonal-f 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene90 skrev (57 minutter siden):

Ja hadde styrt syklus, så da gikk jeg på gonal-f 

Åja jeg trodde det var for å stimulere kroppen til å lage flere egg jeg. 😊

Anonymkode: f85cc...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (1 time siden):

Ja hadde styrt syklus, så da gikk jeg på gonal-f 

Da brukes det nok forskjellige ting i styrt syklus 😊

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da brukes det nok forskjellige ting i styrt syklus 😊

Anonymkode: d5eb4...7c0

Ja som med resten av ivf behandling, så varierer medikamentene fra person til person og klinikk til klinikk 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 4/28/2023 at 8:02 PM, sommerfugl154 said:

Er nok ganske lang ventetid i Oslo dessverre, jeg vet om de som bytter til St.Olavs i Tr.heim.

Vi fikk henvisning sendt August i fjor, er i gang med sprøyter nå. Så det tar sin tid! Vi har ikke noe ekstra som har forsinket løpet, det er bare den ventetiden det er dessverre.

Fikk første time til utredning desember i fjor, deretter sprøyteopplæring i Mars og i gang med hormoner nå

Gratulerer med å ha fått sendt søknad i allefall! Lykke til☺️

Takk for svar. Det er den ventetiden jeg har regnet med, men får se om det blir enda lenger da.

Anonymkode: d0d1b...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (På 29.4.2023 den 20.19):

🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻 krysser alt.. Jeg hadde innsett av fryst 5 dagers for 10 dager siden... 4 dager til blodprøve 🤞🏻 Føler de 10 dagene har vært flere mnd 🙈🙈 

Åååh, må få høre hvordan det har gått. Krysser fingrene 🤞🤞

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå igang med mitt første ivf forsøk, kort regime og jeg bruker bemfola.  

 

Jeg opplever at jeg er endel kvalm og oppblåst og er kun på sprøytedag 2. Andre opplevd dette?

Anonymkode: 39868...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 2. forsøk nå med ICSI. Hadde egguttak i dag, og det var fra før av planlagt totalfrys pga mange eggposer og fare for overstimulering. Ved egguthenting i dag fikk de bare ut 7 egg pga flere tomme eggposer. Noen som vet årsaken til dette? De virket overrasket selv.

Anonymkode: b8833...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...