Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvordan takle at et forsøk er fullstendig mislykket, og det ikke blir noen egg til innsett?😭

Anonymkode: fbac5...511

Hva skjedde som gjør at det ikke ble norn egg? 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du snakker om det med en god venninne og tar deg et ekstra stort glass vin. Så biter du renna sammen og gjør det samme en gang til og håper på at det da blir vellykket. ❤️

Anonymkode: d5eb4...7c0

❤️❤️ Er bare så utrolig skuffet over at det ikke ble noe.. Man har jo forhåpninger om at et uttak fører til et innsett, i alle fall når legene også tenker at det er svært sannsynlig. 

Anonymkode: fbac5...511

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

❤️❤️ Er bare så utrolig skuffet over at det ikke ble noe.. Man har jo forhåpninger om at et uttak fører til et innsett, i alle fall når legene også tenker at det er svært sannsynlig. 

Anonymkode: fbac5...511

Det skjønner jeg. Fikk du ut mange egg? Hva skjedde? 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan takle at et forsøk er fullstendig mislykket, og det ikke blir noen egg til innsett?😭

Anonymkode: fbac5...511

Da jeg fikk beskjed fra klinikken om at ingen embryoer var gode nok for frys ble jeg fullstendig knust. Har i ettertid trøstet meg med at det er bedre å vite at de er for dårlig kvalitet på før frys, enn å tro at opptining skal gå fint for så å få vite i ettertid at ingen tålte opptining. Skjønner at det ikke er helt samme situasjon, men for å takle din situasjon ville jeg nok forsøk å tenke at det er «like greit» å få vite om mislykket forsøk før innsett enn å få opp forhåpningene, så blir det negativt forsøk på testdag.. Vet ikke om det ble noen trøst, men vil uansett sende deg en god klem og håper at du finner mot og troen mot nytt forsøk🙏❤️ Har nettopp vært gjennom mislykket forsøk selv, og det var slik jeg kom meg videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det skjønner jeg. Fikk du ut mange egg? Hva skjedde? 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Fikk ut 10 egg, men ingen av de ble befruktet. Sædprøven var god. 

Newbee skrev (12 timer siden):

Da jeg fikk beskjed fra klinikken om at ingen embryoer var gode nok for frys ble jeg fullstendig knust. Har i ettertid trøstet meg med at det er bedre å vite at de er for dårlig kvalitet på før frys, enn å tro at opptining skal gå fint for så å få vite i ettertid at ingen tålte opptining. Skjønner at det ikke er helt samme situasjon, men for å takle din situasjon ville jeg nok forsøk å tenke at det er «like greit» å få vite om mislykket forsøk før innsett enn å få opp forhåpningene, så blir det negativt forsøk på testdag.. Vet ikke om det ble noen trøst, men vil uansett sende deg en god klem og håper at du finner mot og troen mot nytt forsøk🙏❤️ Har nettopp vært gjennom mislykket forsøk selv, og det var slik jeg kom meg videre..

Takk for støtte ❤️ Jeg prøver å tenke på at når vi en gang får ønskebarnet vårt, så er vi så glade for at det var akkurat han eller hun som kom til oss - og at han/hun ikke var blant disse eggene. Det er likevel veldig tungt å takle et sånt utfall når man hadde forventet seg et annet resultat.

Anonymkode: fbac5...511

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
Noen som har erfaringer med St.Olavs? 
Vi har gjennomført ett uttak og ett innsett nylig. Ble satt ut av behandlingen under innsett og fikk skikkelig «samlebånd» følelse. Legen skulle snakke med oss da de kun var ett egg som kunne settes inn igjen, men hun valgte å ta tlf og vi fikk ikke noe videre beskjed. Satte inn og dette var av god kvalitet, men sitter med en bismak og en negativ følelse. Selvom det i teorien er «positivt». 
 

vi valgte i utgangspunktet St Olavs nettopp fordi de var kjent for å ikke ha den samlebånd opplevelsen.
 

Anonymkode: 307e5...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CYCLOGEST!

Noen andre som har opplevd kløe og svie ved bruk av cyclogest? 
Har ringt avdelingen, men der er det jo evig kø før man blir ringt opp igjen. 

Om du har gjort det, hva var løsningen? For dette er slitsomt! 

Anonymkode: 64d89...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

CYCLOGEST!

Noen andre som har opplevd kløe og svie ved bruk av cyclogest? 
Har ringt avdelingen, men der er det jo evig kø før man blir ringt opp igjen. 

Om du har gjort det, hva var løsningen? For dette er slitsomt! 

Anonymkode: 64d89...a5f

Har lest at noen har puttet den inn analt, men om det hjelper eller er rådet til fra lege det vet jeg ikke! Kanskje ender du opp med kløe og svie både framme og bak? 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

CYCLOGEST!

Noen andre som har opplevd kløe og svie ved bruk av cyclogest? 
Har ringt avdelingen, men der er det jo evig kø før man blir ringt opp igjen. 

Om du har gjort det, hva var løsningen? For dette er slitsomt! 

Anonymkode: 64d89...a5f

Ja, opplevde det. Gikk over etterhvert

Anonymkode: e9a6e...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! 
Noen som har erfaringer med St.Olavs? 
Vi har gjennomført ett uttak og ett innsett nylig. Ble satt ut av behandlingen under innsett og fikk skikkelig «samlebånd» følelse. Legen skulle snakke med oss da de kun var ett egg som kunne settes inn igjen, men hun valgte å ta tlf og vi fikk ikke noe videre beskjed. Satte inn og dette var av god kvalitet, men sitter med en bismak og en negativ følelse. Selvom det i teorien er «positivt». 
 

vi valgte i utgangspunktet St Olavs nettopp fordi de var kjent for å ikke ha den samlebånd opplevelsen.
 

Anonymkode: 307e5...103

Det er absolutt samlebånd hos st Olavs på mange måter. Det som gjør de "bedre" enn andre er kort ventetid på alt fra behandling til legetime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei! 
Noen som har erfaringer med St.Olavs? 
Vi har gjennomført ett uttak og ett innsett nylig. Ble satt ut av behandlingen under innsett og fikk skikkelig «samlebånd» følelse. Legen skulle snakke med oss da de kun var ett egg som kunne settes inn igjen, men hun valgte å ta tlf og vi fikk ikke noe videre beskjed. Satte inn og dette var av god kvalitet, men sitter med en bismak og en negativ følelse. Selvom det i teorien er «positivt». 
 

vi valgte i utgangspunktet St Olavs nettopp fordi de var kjent for å ikke ha den samlebånd opplevelsen.
 

Anonymkode: 307e5...103

Sånn er det vel offentlig uansett hvor man går. Det er virkelig bare "Hei! Opp i stolen med deg. Er ditt personnummer 02837362626? Ok. Fint. Der ja. Sånn, nå er vi ferdig. Hade!" Så gjør de klar til neste pasient mens du kler på deg. Sist da jeg gikk ut døra ig sa hade så fikk jeg ikke svar engang. 🤣

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånn er det vel offentlig uansett hvor man går. Det er virkelig bare "Hei! Opp i stolen med deg. Er ditt personnummer 02837362626? Ok. Fint. Der ja. Sånn, nå er vi ferdig. Hade!" Så gjør de klar til neste pasient mens du kler på deg. Sist da jeg gikk ut døra ig sa hade så fikk jeg ikke svar engang. 🤣

Anonymkode: 0ce56...af5

Vi fikk vite på Riksen at det er samlebånd til tider, og stort sett. De sa det rett ut så man satt forventningene med en gang. 1) Det er ulike leger fra gang til gang, de husker deg ikke nødvendigvis. 2) Inn, opp i stolen, gjennomfør, ferdig, ut. Har du spørsmål, ring etterpå. 3) De har ikke tid til å ta seg tid. Enkelt og greit. Jeg syns det var greit at de var så ærlige.

Anonymkode: 8e999...b87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har lest at noen har puttet den inn analt, men om det hjelper eller er rådet til fra lege det vet jeg ikke! Kanskje ender du opp med kløe og svie både framme og bak? 

Anonymkode: d5eb4...7c0

hahaha! Kan se det for meg 

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, opplevde det. Gikk over etterhvert

Anonymkode: e9a6e...406

Det gjorde det? Tok det lang tid?
Har gått på den en runde før også, men da fikk jeg ikke sånne bivirkninger. 

 

Neutral90 skrev (50 minutter siden):

Cyclogest er helt klart best opp bak... 🙂

Den er det ja. Den får samme effekt selv om den blir tatt bak? 
Krysser fingrene for at de ringer meg opp i morgen. Usikker på om jeg tør å endre innførings sted før de har sagt det. Men gruer meg til kveldsdosen 🫣😳

Anonymkode: 64d89...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

hahaha! Kan se det for meg 

 

Det gjorde det? Tok det lang tid?
Har gått på den en runde før også, men da fikk jeg ikke sånne bivirkninger. 

 

Den er det ja. Den får samme effekt selv om den blir tatt bak? 
Krysser fingrene for at de ringer meg opp i morgen. Usikker på om jeg tør å endre innførings sted før de har sagt det. Men gruer meg til kveldsdosen 🫣😳

Anonymkode: 64d89...a5f

Bedre effekt sa legen til meg. Tenk, det er mange medisiner som settes rektalt og ikke vaginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (11 timer siden):

Bedre effekt sa legen til meg. Tenk, det er mange medisiner som settes rektalt og ikke vaginalt.

Så man burde faktisk da Lutinus ol rektalt? Det hadde vært en glede neste runde å slippe den vaginalt. Dette skal jeg prøve, men selvfølgelig spørre sykehuset om også.

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neutral90 skrev (14 timer siden):

Bedre effekt sa legen til meg. Tenk, det er mange medisiner som settes rektalt og ikke vaginalt.

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så man burde faktisk da Lutinus ol rektalt? Det hadde vært en glede neste runde å slippe den vaginalt. Dette skal jeg prøve, men selvfølgelig spørre sykehuset om også.

Anonymkode: 0ce56...af5

Rart det ikke er gitt informasjon om det. Om det faktisk er bedre effekt?
Men igjen, jeg er ikke overrasket at informasjon ikke blir gitt...

Anonymkode: 64d89...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krise! 

Vi er i gang med straks vår 2. runde. Innsett av fryst blastocyst denne gang. Mensen min kommer når den vil og jeg har derfor tatt primolut og nå hormoner for å bli klar. Hva skjer? Riksen svarer ikke og ringer heller ikke opp. Ut fra beregningen skal vi inn søndag. Men, hva gjør vi? Ingen telefontid i morgen. Har lagt igjen melding i helsenorge, og ringt. Fikk mensen forrige uke, og de vet det derfor fortsatt ikke!!! Er de i ferd med å ødelegge forsøket vårt nå? 

 

Dette er unødig dårlig stress. 

Anonymkode: c55b3...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måbare80 skrev (På 14.4.2023 den 23.55):

Hei!

Jeg er ny her, og håper dette er riktig tråd for det jeg vil ta opp. Jeg er 43 år, enslig,og vurderer sterkt å begynne på prosessen med prøverør. Jeg har lest litt om de ulike alternativene og slikt, men det er allikevel mye jeg lurer på. Spesielt fra dere med litt erfaring, som kanskje har vært gjennom prosessen og/eller har blitt mamma på egen hånd

Det jeg gjerne vil ha innspill på er: 

  • Norge vs Danmark: Fordi det kun har vært lovlig i Norge i et par år, er jeg redd for om de kanskje ikke er like flinke/erfarne som de danske klinikkene som har gjort dette i mange år. Er det noen som vet litt om forskjellene der? Tror dere det ville være større sannsynlighet for suksess i Danmark? Og er det noen spesifikke erfaringer med norske klinikker?
  • Valg av kjønn. Pga helsemessige årsaker, må jeg velge kjønn på barnet. Jeg vet at det er mulig via PGD i Norge, men skjønner at det må søkes etter å få det godkjent. Er det noen som har erfaring med det? Hvor lang tid tar det eventuelt å få det behandlet? Hvordan foregår det i Danmark?
  • Omsorgstest: Jeg er bekymret for om jeg kommer til å bli vurdert som ikke egnet, med tanke på at jeg har vært ufør en stund, og slitt med litt psykiske plager. Selv vet jeg med meg selv at det ikke er noe som vil være hinder for meg, men jeg er redd for hvordan det blir vurdert av evt lege osv. Det jeg er mest bekymret for selv, er vekten og den fysiske formen min. Kan dette være ting som spiller inn i vurderingen av omsorgstest? Noen erfaringer med dette?
  • Kilder til informasjon: Er det f.eks noen steder man kan lese om erfaringer fra prøverørsbarn? 

Takk på forhånd for vennligstilte svar :) 

Hei, jeg vet ikke så mye om spørsmål 1 og 2. Men ang omsorgstest,  så er det opp til din lege. Jeg har også slitt med psykiske plager, men legen min gikk god for meg. Jeg har ikke hatt noen alvorlige plager, og fungerer i hverdagen. Nå vet ikke jeg i hvilken grad du plages, men det er jo selvfølgelig viktig at man kan ha omsorg for et barn alene. Jeg har såpass innsikt i mine plager, og siden jeg også er "litt eldre" ,( 39 ) føler meg godt rustet den dag i dag, kontra for 15 år siden for.eks. 

Tenker du privat? Offentlig har vel en grense på søknad før fylte 39, mener jeg.. Privat har høyere grense. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 runde er jeg på, og uttak til fredag! 🙏🙏🙏 sist gang fik jeg kun ut ETT egg. Så jeg er søren så spent og nervøs nå. Jeg har reagert mer på hormonsprøytene denne gangen... men spørsmålet er jo om det er egg inni å ta ut. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...