Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mathildabc skrev (29 minutter siden):

Må bare holde ut, kan nok få tatt blodprøve på tirsdag tidligst 😅 

Dersom du har hatt spontanabort vil hcg sitte i en stund. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dersom du har hatt spontanabort vil hcg sitte i en stund. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Takk for svar 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊 hadde innsett 22 mars. Testdag 5 april. Negativt forsøkt, første forsøk. Trengte litt tid å logge av. Trolig nytt forsøk juni (må ha nytt uttak å hele pakken da ingen egg var gode nok for frys). Noen tips for hvordan komme seg gjennom de neste månedene uten å tenke seg ihjel? Må prøve å leve livet, men Gud så vanskelig det er nå…

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newbee skrev (3 timer siden):

Hei😊 hadde innsett 22 mars. Testdag 5 april. Negativt forsøkt, første forsøk. Trengte litt tid å logge av. Trolig nytt forsøk juni (må ha nytt uttak å hele pakken da ingen egg var gode nok for frys). Noen tips for hvordan komme seg gjennom de neste månedene uten å tenke seg ihjel? Må prøve å leve livet, men Gud så vanskelig det er nå…

Føler virkelig med deg. 💔

Det eneste som har funket for meg er tiden. Jeg får det mer på avstand jo lenger tid det går. Du har nettopp hatt en veldig negativ opplevelse, det er ikke rart det er vanskelig akkurat nå.

Og så fokuserer jeg på neste innsett, det hjelper litt. Jeg leser meg opp på hva som kan funke av medisiner, kosttilskudd og kosthold.

Men selve ventingen er grusom! Og det blir bare verre jo lenger tid det tar. Vi er på 3de året nå og ventingen er det som gjør prosessen så ekstra fæl. Usikkerheten man ikke får gjort noe med. Alt man gjør uten å ha en garanti for at det er verdt det.

Anonymkode: 0ce56...af5

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathildabc skrev (På 7.4.2023 den 21.46):

Takk for svar 😊 

Hvordan gikk det med deg? 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newbee skrev (14 timer siden):

Hei😊 hadde innsett 22 mars. Testdag 5 april. Negativt forsøkt, første forsøk. Trengte litt tid å logge av. Trolig nytt forsøk juni (må ha nytt uttak å hele pakken da ingen egg var gode nok for frys). Noen tips for hvordan komme seg gjennom de neste månedene uten å tenke seg ihjel? Må prøve å leve livet, men Gud så vanskelig det er nå…

Hei 🥰 jeg vet hvordan det føles, har hatt to uttak uten å få noe å sette inn igjen i det hele tatt! Mitt råd til deg er å ha noen aktiviteter eller hobbyer å distrahere seg med. Nå er det vår og varmere i lufta ☀️ hva med utepils/drink med venner? Vårrengjøring, vindusvask og hagestell er en fin distraksjon 😅 også føler man seg så bra etterpå! Gode serier/filmer? Finne noen kompliserte matlagingsoppskrifter/bakepppskrifter man ikke har prøvd før? Det er sånt som får ventingen til å gå raskere her hvertfall 😍

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvordan gikk det med deg? 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Negativ test noen dager etterpå, så var nok en kjemisk. Håper på bedre lykke nestegang 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg og mannen min fått ivf innvilget hos St olavs og skal ha forsøk om få uker. 

 

Er det noen her som har erfaring fra st olavs?

Anonymkode: 39868...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nå har jeg og mannen min fått ivf innvilget hos St olavs og skal ha forsøk om få uker. 

 

Er det noen her som har erfaring fra st olavs?

Anonymkode: 39868...753

Vi er på st Olavs. Fornøyd med de (ikke vært noe annet sted da) men har gjort meg den erfaringen at hvis jeg kommer på noe jeg vil spørre om så må det skrives ned så jeg har det klart til de ringer eller at jeg har det med når vi har vært der. Litt sånn fort inn og fort ut. Men aldri noe lang ventetid på svar der, verken på callback eller crypho. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, er det noen som vil dele hvor mange dager de gikk på sprøyter før det ble uttak? ☺️ Og eventuelt hva som gjorde at det tok kort tid/lenger tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (2 timer siden):

Heia, er det noen som vil dele hvor mange dager de gikk på sprøyter før det ble uttak? ☺️ Og eventuelt hva som gjorde at det tok kort tid/lenger tid?

Jeg startet på hormonsprøyter 21/5, uttak 1/6. 12 egg ut.

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (2 timer siden):

Heia, er det noen som vil dele hvor mange dager de gikk på sprøyter før det ble uttak? ☺️ Og eventuelt hva som gjorde at det tok kort tid/lenger tid?

Jeg gikk på stimuleringssprøyte (menopur) i 10 dager og nedreguleringssprøyte (fyremadel) i 6 dager før uttak :) ble fulgt med ultralyd midtveis og styrt etter det :) neste forsøk skal jeg trolig gå på sprøyter like lenge, men skal forsøke en annen type stimulering i tillegg til menopuren :) blir styrt med ultralyd da også, så antall dager kan nok variere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste UL kontroll i dag, alt såg bra ut og vi er klar for innsett igjen neste uke.. Endelig..! Nå må bare opptining gå bra.. Så får resten stå til og bli som det blir 🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Etter 2 avbrutt forsøk på rad, feirer jeg ikke før innsett er overstått 🙈😂 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene90 skrev (1 time siden):

Siste UL kontroll i dag, alt såg bra ut og vi er klar for innsett igjen neste uke.. Endelig..! Nå må bare opptining gå bra.. Så får resten stå til og bli som det blir 🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Etter 2 avbrutt forsøk på rad, feirer jeg ikke før innsett er overstått 🙈😂 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (7 timer siden):

Heia, er det noen som vil dele hvor mange dager de gikk på sprøyter før det ble uttak? ☺️ Og eventuelt hva som gjorde at det tok kort tid/lenger tid?

Jeg hadde rekovelle 12 dager (egentlig 20 dager, men ble 2 dager ekstra) , og fyremadel 5 dager. Hadde 2 UL undersøkelser før egguttaket. 

Antall dager/ lengde vil nok varierer med tanke på dosering, medikament, hvordan kroppen responderer på behandlingen m.m. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (15 timer siden):

Heia, er det noen som vil dele hvor mange dager de gikk på sprøyter før det ble uttak? ☺️ Og eventuelt hva som gjorde at det tok kort tid/lenger tid?

Startet på stimulering 10/1 og uttak 24/1 😊 Siste sprøyter to dager før uttak. Måtte til to ultralydkontroller før de var fornøyde med størrelsen på folliklene. Ble overstimulert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ila de siste månedene hatt tre mislykkede ivf-forsøk med kort protokoll. Jeg er 40 år og har en lav amh. Nå anbefaler legene lang protokoll med nedregulering. Er det noen som har erfaring med lang protokoll? Hvordan har dette vært sammenlignet med kort protokoll? 
takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med å ha et forventet lavere hcg nivå på testdag (14 dager etter egginnsett) for så at det øker ved andre testing?
 

Vi testet i dag med blodprøve fra sykehuset og de sa det var svakt positivt, men at de ønsket hcg nivået var over 100, nå lå jeg på 80-tallet. De ville teste igjen på mandag. Var så forberedt på to utfall i dag (ja eller nei) så ble litt satt ut da vi må vente flere dager på å få svaret.  
 

håper på at noen har noen positive erfaringer som gjør at jeg kan Klinge meg til håpet litt lengre 🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjsl skrev (3 timer siden):

Jeg har ila de siste månedene hatt tre mislykkede ivf-forsøk med kort protokoll. Jeg er 40 år og har en lav amh. Nå anbefaler legene lang protokoll med nedregulering. Er det noen som har erfaring med lang protokoll? Hvordan har dette vært sammenlignet med kort protokoll? 
takk for svar 😊

Ingen erfaring med lang protokoll, dessverre. Er 39 og har hatt to stimuleringer med kort. Når du sier mislykket, mener du mislykket fordi det ikke resulterte i graviditet, eller fordi de ble få egg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjsl skrev (3 timer siden):

Jeg har ila de siste månedene hatt tre mislykkede ivf-forsøk med kort protokoll. Jeg er 40 år og har en lav amh. Nå anbefaler legene lang protokoll med nedregulering. Er det noen som har erfaring med lang protokoll? Hvordan har dette vært sammenlignet med kort protokoll? 
takk for svar 😊

Lang protokoll offentlig brukte jeg nesespray, synarela i noen uker før jeg brukte  gonal f  i to uker (så lenge grunnet dårlig respons på medisinene). Tok eggløsningssprøyte. Fikk ut to egg. Dyrket i to dager. Ene er 2 år og nekter for øyeblikket å sove. Andre egget ble fryst ned og er nå 7 uker i magen. 
Jeg hadde kort protokoll privat og satt igjen med 4 egg 2 av de ble til blasto men ingen av de to ble til noe som helst. Ikke en eneste strek på test eller noe. 

Føler jeg har gullhår i ræva eller at det er for godt til å være sant. Jeg tenkte det knapt var vits å møte opp for fryseforsøket  vi hadde og etter uttaket jeg hadde hos  offentlig sykehus følte jeg de brukte opp på tull.  Det må jeg bite i meg altså. Jeg har alt å takke Riksen for. 
 


 

 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...