Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 dager etter innsett og 5 DPO. Første IvF-forsøk!

Dette er så ulidelig spennende🫣🙈 Har lyst å begynne og teste, men det er jo selvsagt ikke noe poeng i nå. Sjeldent jeg håper en helg går fort, men måtte denne fly avgårde😅🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kone92 skrev (På 12.3.2023 den 10.19):

Liten oppmuntring herfra: Vi prøvde å få barn i fire år. To år med prøverør. To uttak og ni(!) innsett. Ingen positive tester før det siste innsettet. Som resulterte i vår nydelige datter ♥️

Denne så jeg ikke før nå... men tusen takk for oppmuntringene, det gjorde meg glad og rørt ♥️Jeg skal ha et nytt innsett med mitt siste blasto på frys på mandag. Er så spent. Håper selvsagt på at det kan sitte denne gangen, men hvis ikke skal jeg fortsette. 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 8.46):

Takk 😊😍 Håper min IVFreise ender her 😊

Anonymkode: d5eb4...7c0

Gratulerer❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newbee skrev (4 timer siden):

2 dager etter innsett og 5 DPO. Første IvF-forsøk!

Dette er så ulidelig spennende🫣🙈 Har lyst å begynne og teste, men det er jo selvsagt ikke noe poeng i nå. Sjeldent jeg håper en helg går fort, men måtte denne fly avgårde😅🤞🤞

Ja det er veldig spennende og nervepirrende! Føler med deg og vet hvordan det er... Tok du Ovitrell før uttak? I så fall vet du kanskje at den kan sitte i kroppen i opp til 10 dager og evt gi et falskt positivt svar. Så i så fall er det lurt å vente med testing❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (2 minutter siden):

Ja det er veldig spennende og nervepirrende! Føler med deg og vet hvordan det er... Tok du Ovitrell før uttak? I så fall vet du kanskje at den kan sitte i kroppen i opp til 10 dager og evt gi et falskt positivt svar. Så i så fall er det lurt å vente med testing❤️

Ja tok ovitrelle, og har brukt den i naturlig syklus også før oppstart IvF, så er godt kjent med den, men tusen takk ellers🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newbee skrev (7 minutter siden):

Ja tok ovitrelle, og har brukt den i naturlig syklus også før oppstart IvF, så er godt kjent med den, men tusen takk ellers🥰 

Masse lykke til med ventetiden i hvertfall! Jeg skal ha nytt innsett på mandag, så straks ventetid på meg også🫠😬 har du noen gode tips for å fordrive tiden? Jeg vurderer å kjøpe meg strikketøy og begynne på et skikkelig prosjekt som tar mye tid og konsentrasjon, så har jeg også noe å bruke tiden på gjennom påskeferien😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en ny donor! 🥳

Da er vi endelig så smått i gang igjen. Hun starter på sprøyter om en måneds tid. Bare å håpe på bedre resultater denne gangen 🤞

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (2 timer siden):

Masse lykke til med ventetiden i hvertfall! Jeg skal ha nytt innsett på mandag, så straks ventetid på meg også🫠😬 har du noen gode tips for å fordrive tiden? Jeg vurderer å kjøpe meg strikketøy og begynne på et skikkelig prosjekt som tar mye tid og konsentrasjon, så har jeg også noe å bruke tiden på gjennom påskeferien😁 

Tusen takk🥰

Masse lykke til med både innsett og ventetiden!🤞🤞 Det er så spennende!! Er det fryseforsøk da? 😊🤞

Har dessverre ingen gode råd, jeg er rastløs og googler meg ihjel😅 venter på å få trene igjen, kanskje det kan hjelpe litt på tiden🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newbee skrev (21 timer siden):

Tusen takk🥰

Masse lykke til med både innsett og ventetiden!🤞🤞 Det er så spennende!! Er det fryseforsøk da? 😊🤞

Har dessverre ingen gode råd, jeg er rastløs og googler meg ihjel😅 venter på å få trene igjen, kanskje det kan hjelpe litt på tiden🙈

Ja, det er fryseforsøk. Siste blastocysten på frys på den private klinikken. Sitter ikke den, blir det nytt egguttak på Riksen. Men fokuserer på dette forsøket først nå🤞🏻☺️

Hvor mange dager er det siden innsett nå? Du kan vel trene litt moderat selv etter innsett? 😌 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (3 timer siden):

Ja, det er fryseforsøk. Siste blastocysten på frys på den private klinikken. Sitter ikke den, blir det nytt egguttak på Riksen. Men fokuserer på dette forsøket først nå🤞🏻☺️

Hvor mange dager er det siden innsett nå? Du kan vel trene litt moderat selv etter innsett? 😌 

Skjønner, krysser fingrene for klaff denne gangen🤞😊😊 

Jo, man kan det😊 men hadde uttak på mandag og kjenner fremdeles at eggstokkene er store, så fikk anbefalt å ta langsom opptrening foreløpig, til de er i normal størrelse igjen. Forstod at det kunne ta noen dager🥴 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newbee skrev (35 minutter siden):

Skjønner, krysser fingrene for klaff denne gangen🤞😊😊 

Jo, man kan det😊 men hadde uttak på mandag og kjenner fremdeles at eggstokkene er store, så fikk anbefalt å ta langsom opptrening foreløpig, til de er i normal størrelse igjen. Forstod at det kunne ta noen dager🥴 

Huff ja, skjønner det! Man føler seg jo ikke helt som seg selv noen dager etter uttak🫠 jeg har hatt to uttak, og etter det første hadde jeg skikkelig smerter og kastet opp og følte meg elendig. Men da må de ha kommet borti en cyste eller et eller annet, slik at jeg fikk en skikkelig reaksjon etterpå. Andre gangen gikk det bedre, men man er jo øm og sånn noen dager😌 krysser fingrene for at det er verdt strevet og smertene for oss begge to til slutt!🤞🏻💕 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som vet om man må betale for donorsæd også på offentlig sykehus, om man får assistert befruktning som enslig? Jeg har gått privat til nå og betalt for donorsæd via European Sperm Bank. Men jeg har ikke funnet svar på om man betaler for sæd også i offentlig helsevesen (hvor det brukes norske donorer) - noen som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Hjertespar said:

Er det noen her som vet om man må betale for donorsæd også på offentlig sykehus, om man får assistert befruktning som enslig? Jeg har gått privat til nå og betalt for donorsæd via European Sperm Bank. Men jeg har ikke funnet svar på om man betaler for sæd også i offentlig helsevesen (hvor det brukes norske donorer) - noen som vet? 

Må betale kun egenandel og konsultasjon 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JohnHamish skrev (1 time siden):

Må betale kun egenandel og konsultasjon 

Takk, jeg hadde også inntrykk av at det var sånn det var😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er innsett gjort i dag, med blastocyst/5 dagers egg fra frys. Denne gangen skal jeg ta blodfortynnende sprøyter hver kveld til testing, håper det hjelper🤞🏻😌 Da er det bare å få tiden til å gå, det blir noen nervepirrende dager…🫠 Noe nytt hos dere andre? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (1 time siden):

Da er innsett gjort i dag, med blastocyst/5 dagers egg fra frys. Denne gangen skal jeg ta blodfortynnende sprøyter hver kveld til testing, håper det hjelper🤞🏻😌 Da er det bare å få tiden til å gå, det blir noen nervepirrende dager…🫠 Noe nytt hos dere andre? 

Så spennende😀 krysser fingrene for klaff for deg🤞🤞 Her er jeg nå på dag 5 etter innsett 8 DPO om mine beregninger er riktig😊Driver å tester ut ovitrelle for å få tiden til å gå, dagens test var negativ så nå håper jeg strekene blir sterkere snart🤞😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har vi på fredag vært på klinikken igjen (Spiren) Dem fryste ned prøve også får vi vite hvor mange egg som kommer på frys etter de har funnet Donormatch❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newbee skrev (25 minutter siden):

Så spennende😀 krysser fingrene for klaff for deg🤞🤞 Her er jeg nå på dag 5 etter innsett 8 DPO om mine beregninger er riktig😊Driver å tester ut ovitrelle for å få tiden til å gå, dagens test var negativ så nå håper jeg strekene blir sterkere snart🤞😊 

Takk for det! Håper det lykkes for deg også. Var det første innsett, husker jeg riktig? Klarer ikke helt å holde oversikten over alle her😄 ventingen er slitsom, men tiden går jo uansett! Jeg fordyper meg i serier og prøver å være mest mulig opptatt av andre ting. Ingen vits å kjenne på symptomer heller, fordi jeg hatt masse forskjellige symptomer på grunn av cyclogest ved de tidligere forsøkene (murring i magen, stikking i lyskene og korsryggen m.m), uten at jeg har blitt gravid. Så jeg skal prøve å ikke tolke de så mye🤷🏼‍♀️🙃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (1 time siden):

Takk for det! Håper det lykkes for deg også. Var det første innsett, husker jeg riktig? Klarer ikke helt å holde oversikten over alle her😄 ventingen er slitsom, men tiden går jo uansett! Jeg fordyper meg i serier og prøver å være mest mulig opptatt av andre ting. Ingen vits å kjenne på symptomer heller, fordi jeg hatt masse forskjellige symptomer på grunn av cyclogest ved de tidligere forsøkene (murring i magen, stikking i lyskene og korsryggen m.m), uten at jeg har blitt gravid. Så jeg skal prøve å ikke tolke de så mye🤷🏼‍♀️🙃 

Takk🙏

ja det stemmer, første uttak og innsett😊 ja nei symptomtolking er ingen vits. Er det en ting jeg har lært er at alt er symptomer på alt og ingenting😂 Hvordan blir det med testdag ved fryseforsøk, Samme som ved ferskforsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newbee skrev (9 minutter siden):

Takk🙏

ja det stemmer, første uttak og innsett😊 ja nei symptomtolking er ingen vits. Er det en ting jeg har lært er at alt er symptomer på alt og ingenting😂 Hvordan blir det med testdag ved fryseforsøk, Samme som ved ferskforsøk?

Ja, det blir det samme som første forsøk. ordinær testdato er 11 dager etter innsett. Men jeg kommer sikkert til å ta test et par dager før😇 (har ikke brukt Ovitrelle) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...