Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter samtale med sykehuset i dag har vi laget en ( enda en) ny plan siden mensen ikke dukket opp her denne syklusen, og jeg nå er på syklus dag 46 uten eggløsning og mensen. 

Det blir en runde med Provera for å restarte systemet. Venter med å starte til 1.april sånn at det ikke krasjer med påsken. 

Deretter Letrozol, Gonal og Ovitrelle. Så da er det håp for ett forsøk som ikke blir avbrutt 🤞🏻 

Nå skal jeg bruke tiden frem til 1.april på å gå meg noen lange turer, lese en bok og prøve å koble ut prosessen de neste 18 (laaange)  dagene... 

Endret av Helene90
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Er mot slutten av medisinering av menopur og fyremadel, skal ha uttak på mandag🤞 men, har så grådig med eggløsningsslim om dagen, er livredd for at eggløsning skjer før vi kommer oss til uttak på mandag. Var på ultralyd på onsdag og spurte selvsagt om det er mulig, tross fyremadel. Det benektet legen, så stoler på det. Men så blir jeg likevel ihjelstresset av all el-slimet. Helt tullerusk, men hjernen er ikke alltid rasjonell 😂 

Vet ikke hva jeg vil med dette, en utblåsning kanskje? Noen som har opplevd det samme og har noe «trøstende» ord😊

Anonymkode: 7db25...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei :)

Er mot slutten av medisinering av menopur og fyremadel, skal ha uttak på mandag🤞 men, har så grådig med eggløsningsslim om dagen, er livredd for at eggløsning skjer før vi kommer oss til uttak på mandag. Var på ultralyd på onsdag og spurte selvsagt om det er mulig, tross fyremadel. Det benektet legen, så stoler på det. Men så blir jeg likevel ihjelstresset av all el-slimet. Helt tullerusk, men hjernen er ikke alltid rasjonell 😂 

Vet ikke hva jeg vil med dette, en utblåsning kanskje? Noen som har opplevd det samme og har noe «trøstende» ord😊

Anonymkode: 7db25...647

Hei.

Jeg var også stresset pga masse eggløsningsslim under stimulering. Det begynte, tok seg opp, og begynte å forsvinne. Var på kontroll dag 9 (onsdag) og følte kroppen min var ferdig med eggløsning og alt da, men neida alt var fint. Satte ovitrelle samme kveld og hadde uttak fredag. Stol på legen din du ;) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter uteblitt mens og nå på syklusdag 49 kom endelig positivt utslag på EL test! Klinikken ble nå litt sånn usikker på om vi skal vente på neste syklus eller prøve å utnytte denne muligheten. UL kontroll mandag, så får vi se 🙈   Jeg som var så innstilt på å vente til 1.april med noe nytt nå 🙈😂  Men er veldig fornøyd med å se at kroppen bare hadde en liten hikke da 👍 Og med eggløsning nå så vil vi jo potensielt være i samme tidsplan som tenkt om vi venter, så det kan jeg leve med, selv om jeg veldig veldig gjerne skulle fått høre på mandag at " vi kjører på"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått behandlingsplanen, bestilt medisinene og så er det bare å vente tålmodig. Dessverre får jeg mensen neste uke og da klaffer det ikke mtp påska så vi må vente 5 uker til før vi kan begynne. For en tålmodighetsprøve! Har litt krisetanker til tider, at ikke de får ut noe særlig med egg, eller at det skjer andre komplikasjoner. Er også litt redd for egguttak. Sykepleieren snakket om at jeg skal få midazolam men det har jo ingen smertestillende effekt. Er det vanlig å kun få det? Ikke en oxycontin eller morfin feks? Dere som har hatt egguttak før: hva fikk dere? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (18 minutter siden):

Da har jeg fått behandlingsplanen, bestilt medisinene og så er det bare å vente tålmodig. Dessverre får jeg mensen neste uke og da klaffer det ikke mtp påska så vi må vente 5 uker til før vi kan begynne. For en tålmodighetsprøve! Har litt krisetanker til tider, at ikke de får ut noe særlig med egg, eller at det skjer andre komplikasjoner. Er også litt redd for egguttak. Sykepleieren snakket om at jeg skal få midazolam men det har jo ingen smertestillende effekt. Er det vanlig å kun få det? Ikke en oxycontin eller morfin feks? Dere som har hatt egguttak før: hva fikk dere? 

Jeg skal ha uttak neste uke,og har fått oxynorn (morfinpreparat), Paracet, voltarol, dextametason og kvalmestillende. En heisakur, med andre ord😅👍

Anonymkode: 7db25...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skal ha uttak neste uke,og har fått oxynorn (morfinpreparat), Paracet, voltarol, dextametason og kvalmestillende. En heisakur, med andre ord😅👍

Anonymkode: 7db25...647

Det der syns jeg høres mye bedre ut enn Paracet og litt beroligende😅 ser at de i utlandet får lett-narkose. Så skjønner ikke hvorfor det ikke blir tilbudt mer enn midazolam. Tror jeg skal høre om oxynorm 😛 har du hatt et veldig smertefullt uttak før eller er dette vanlig prosedyre der du går?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (48 minutter siden):

Da har jeg fått behandlingsplanen, bestilt medisinene og så er det bare å vente tålmodig. Dessverre får jeg mensen neste uke og da klaffer det ikke mtp påska så vi må vente 5 uker til før vi kan begynne. For en tålmodighetsprøve! Har litt krisetanker til tider, at ikke de får ut noe særlig med egg, eller at det skjer andre komplikasjoner. Er også litt redd for egguttak. Sykepleieren snakket om at jeg skal få midazolam men det har jo ingen smertestillende effekt. Er det vanlig å kun få det? Ikke en oxycontin eller morfin feks? Dere som har hatt egguttak før: hva fikk dere? 

Jeg fikk paracet, oxynorm, voltaren og dexamethason før egguttak. Skulle ta dem hjemme 1t før oppmøte. 

ventetiden med denne prosessen, uavhengig av hvor i prosessen man er, er tortur 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (31 minutter siden):

Det der syns jeg høres mye bedre ut enn Paracet og litt beroligende😅 ser at de i utlandet får lett-narkose. Så skjønner ikke hvorfor det ikke blir tilbudt mer enn midazolam. Tror jeg skal høre om oxynorm 😛 har du hatt et veldig smertefullt uttak før eller er dette vanlig prosedyre der du går?

Jeg har aldri hatt uttak før, så jeg tror dette er vanlig prosedyre her😊 

Anonymkode: 7db25...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (23 minutter siden):

Da har jeg fått behandlingsplanen, bestilt medisinene og så er det bare å vente tålmodig. Dessverre får jeg mensen neste uke og da klaffer det ikke mtp påska så vi må vente 5 uker til før vi kan begynne. For en tålmodighetsprøve! Har litt krisetanker til tider, at ikke de får ut noe særlig med egg, eller at det skjer andre komplikasjoner. Er også litt redd for egguttak. Sykepleieren snakket om at jeg skal få midazolam men det har jo ingen smertestillende effekt. Er det vanlig å kun få det? Ikke en oxycontin eller morfin feks? Dere som har hatt egguttak før: hva fikk dere? 

Jeg fikk ikke noen sterke medisiner første uttak og jeg hadde så vondt at hjelp.

Andre gang spurte jeg om å få mer for å dempe smerten pga vondt uttak sist og det fikk jeg, så kanskje du kan etterspørre? Legen som utførte andre uttaket brukte en annen teknikk enn første lege, kan være at det var litt årsaken, men tror ikke det bare var det.

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg fikk ikke noen sterke medisiner første uttak og jeg hadde så vondt at hjelp.

Andre gang spurte jeg om å få mer for å dempe smerten pga vondt uttak sist og det fikk jeg, så kanskje du kan etterspørre? Legen som utførte andre uttaket brukte en annen teknikk enn første lege, kan være at det var litt årsaken, men tror ikke det bare var det.

Anonymkode: 0ce56...af5

Jeg har ikke lyst til å risikere så mye vondt.. det er så unødvendig når der finnes ting å få? I tillegg, når jeg tok den egglederundersøkelsen og telling av follikler så lå venstre eggstokk litt vanskelig til. Orker ikke sånn ekstra smertefull pirking og poking😅 virker som om uttaket for mange er veldig vond..

Endret av Månestråla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke lyst til å risikere så mye vondt.. det er så unødvendig når der finnes ting å få? I tillegg, når jeg tok den egglederundersøkelsen og telling av follikler så lå venstre eggstokk litt vanskelig til. Orker ikke sånn ekstra smertefull pirking og poking😅 virker som om uttaket for mange er veldig vond..

Ikkesant, jeg ser virkelig ikke poenget med å ikke ta imot alt av smertestillende som man kan få.

Det var helt grusomt å ligge der og få så vondt mens en fremmed person stakk fremmedlegemer opp i skjeden. Ikke for å være dramatisk, men har opplevd voldtekt og det var grusomt det første uttaket. Alt som skjer rundt et uttak er nok, trenger ikke den smerten der hvis jeg kan unngå det.

Andre uttak var null stress, fordi smertene var milde. Såpass lite vondt var det i forhold at jeg snakket med legene og vi spøkte og lo.

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (3 timer siden):

Da har jeg fått behandlingsplanen, bestilt medisinene og så er det bare å vente tålmodig. Dessverre får jeg mensen neste uke og da klaffer det ikke mtp påska så vi må vente 5 uker til før vi kan begynne. For en tålmodighetsprøve! Har litt krisetanker til tider, at ikke de får ut noe særlig med egg, eller at det skjer andre komplikasjoner. Er også litt redd for egguttak. Sykepleieren snakket om at jeg skal få midazolam men det har jo ingen smertestillende effekt. Er det vanlig å kun få det? Ikke en oxycontin eller morfin feks? Dere som har hatt egguttak før: hva fikk dere? 

Fikk midazolam pr os, Paracet og voltaren. Sa ifra til sykepleier før uttak at jeg ikke merker noen effekt av medisinene, følte meg egt mer urolig av midazolam. Hadde et jævlig uttak med masse smerter. Gråt under hele uttaket. Hadde dog eggstokker som vrei seg så sykepleier måtte presse ned på magen min. Ble lovet morfin neste gang

Anonymkode: e9a6e...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Fikk midazolam pr os, Paracet og voltaren. Sa ifra til sykepleier før uttak at jeg ikke merker noen effekt av medisinene, følte meg egt mer urolig av midazolam. Hadde et jævlig uttak med masse smerter. Gråt under hele uttaket. Hadde dog eggstokker som vrei seg så sykepleier måtte presse ned på magen min. Ble lovet morfin neste gang

Anonymkode: e9a6e...406

Tror det er den blandingen de sa jeg skulle å også. Kjenner at det der er helt uaktuelt 😅 syns skikkelig synd i deg som hadde så mye vondt. Syns at morfin eller andre opiater burde være standard når det er så mange som opplever sterke smerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (6 timer siden):

Tror det er den blandingen de sa jeg skulle å også. Kjenner at det der er helt uaktuelt 😅 syns skikkelig synd i deg som hadde så mye vondt. Syns at morfin eller andre opiater burde være standard når det er så mange som opplever sterke smerter. 

Det henger vel sammen med at det er kvinnehelse. Kanskje?

Men det er helt merkelig at det skal være sånn. Man tar gjerne to tabletter, 1g Paracet, når man har veldig mye mindre smerter enn det er å stikke en tykk nål gjennom to organer (ut av skjedeveggen og inn i eggstokken). Hvilke andre liknende inngrep blir utført på 1g Paracet? Jeg lurer oppriktig på hva man kan sammenligne med, hvor pasienten ikke får bedøvelse eller beroligende.

Hadde det bare vært ett kjapt og stille stikk så hadde det sikkert vært greiere, men de holder på en god stund, roter rundt og skal stikke to ganger.

Nei fy.

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (21 timer siden):

Etter uteblitt mens og nå på syklusdag 49 kom endelig positivt utslag på EL test! Klinikken ble nå litt sånn usikker på om vi skal vente på neste syklus eller prøve å utnytte denne muligheten. UL kontroll mandag, så får vi se 🙈   Jeg som var så innstilt på å vente til 1.april med noe nytt nå 🙈😂  Men er veldig fornøyd med å se at kroppen bare hadde en liten hikke da 👍 Og med eggløsning nå så vil vi jo potensielt være i samme tidsplan som tenkt om vi venter, så det kan jeg leve med, selv om jeg veldig veldig gjerne skulle fått høre på mandag at " vi kjører på"....

Lykke til på mandag!! 🤞🏼 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det henger vel sammen med at det er kvinnehelse. Kanskje?

Men det er helt merkelig at det skal være sånn. Man tar gjerne to tabletter, 1g Paracet, når man har veldig mye mindre smerter enn det er å stikke en tykk nål gjennom to organer (ut av skjedeveggen og inn i eggstokken). Hvilke andre liknende inngrep blir utført på 1g Paracet? Jeg lurer oppriktig på hva man kan sammenligne med, hvor pasienten ikke får bedøvelse eller beroligende.

Hadde det bare vært ett kjapt og stille stikk så hadde det sikkert vært greiere, men de holder på en god stund, roter rundt og skal stikke to ganger.

Nei fy.

Anonymkode: 0ce56...af5

Ja, det er akkurat det samme jeg har kommet frem til at er tilfelle. Vi kvinner skal måtte tåle alt sånt men jeg er ganske sikker på at hvis en mann hadde gjennomgått samme prosedyre så hadde de fått en lett narkose eller i alle fall en god dose med morfin. Når man er hos tannlegen og må borre så sørger tannlegen jo også for at man er helt bedøvd? Hvorfor skal det være annerledes i dette tilfellet? Nei ugreit altså. Skal skrive til Medicus og høre om annen smertelindring:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare dele det et sted! Jeg har to streker på testen 😭🙈😍

Anonymkode: d5eb4...7c0

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg må bare dele det et sted! Jeg har to streker på testen 😭🙈😍

Anonymkode: d5eb4...7c0

Gratulerer så mye! ❤️ Ønsker deg en fin graviditet!

Neste gang kan du kanskje poste i graviditetstesttråden eller inne på gravid-forumet dersom du bare ønsker å dele en slik nyhet et eller annet sted, det er veldig sårt å poste akkurat dette i en prøverørtråd for mennesker som sliter med å bli gravide.

Anonymkode: 4d08a...811

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Gratulerer så mye! ❤️ Ønsker deg en fin graviditet!

Neste gang kan du kanskje poste i graviditetstesttråden eller inne på gravid-forumet dersom du bare ønsker å dele en slik nyhet et eller annet sted, det er veldig sårt å poste akkurat dette i en prøverørtråd for mennesker som sliter med å bli gravide.

Anonymkode: 4d08a...811

Jeg er gravid med IVF forsøk altså 😊

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...