Gå til innhold

Har hatt et forhold til en annen. Velger kona men vil likevel fortelle henne det. Hva kan jeg forvente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis flerårig emosjonell utroskap er en litt laber periode i ditt hode, så lurer jeg på hva som er ei krise for deg.

Anonymkode: f0e4d...c75

Det var dette med leseforståelse, da...

Anonymkode: 01ca7...f97

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts her. Ser flere ønsker seg en oppdatering. Er ikke noe å oppdatere. Har resignert. Overfor hun andre men også overfor kona. Beklager, ingen spennende oppdatering. Har utsatt prat eller treff med den andre, og har heller ikke sagt noe hjemme enda.

Kjenner meg forøvrig igjen i et annet innlegg jeg så noen postet her for i dag, om å fortelle hjemme dersom man skal fortsatt treffes. Jeg kjenner også på det. Jeg vil jo gjerne treffe hun andre igjen, i det minste for å ta farvel, men det svir så i samvittigheten nå at jeg ikke tror jeg klarer det uten at jeg bare MÅ legge kortene på bordet til kona. Jeg MÅ informere hjemme, hvis jeg skal gå hen og treffe hun andre, jeg tror jeg bare må det. Det blir feil. Sier ikke det litt om at jeg faktisk er glad i kona kanskje? 

m58

Anonymkode: a0a99...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Ser flere ønsker seg en oppdatering. Er ikke noe å oppdatere. Har resignert. Overfor hun andre men også overfor kona. Beklager, ingen spennende oppdatering. Har utsatt prat eller treff med den andre, og har heller ikke sagt noe hjemme enda.

Kjenner meg forøvrig igjen i et annet innlegg jeg så noen postet her for i dag, om å fortelle hjemme dersom man skal fortsatt treffes. Jeg kjenner også på det. Jeg vil jo gjerne treffe hun andre igjen, i det minste for å ta farvel, men det svir så i samvittigheten nå at jeg ikke tror jeg klarer det uten at jeg bare MÅ legge kortene på bordet til kona. Jeg MÅ informere hjemme, hvis jeg skal gå hen og treffe hun andre, jeg tror jeg bare må det. Det blir feil. Sier ikke det litt om at jeg faktisk er glad i kona kanskje? 

m58

Anonymkode: a0a99...647

Fortell kona di. 
Hun kommer til å klikke, men da får du ta straffa. Straffa er enten at hun vil skille seg eller at dere får det veldig vanskelig veldig lenge. 
 

Anonymkode: 184b5...c54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Meg meg meg meg. Dette er noe av det mest egosentriske jeg har lest, og jeg har vært på KG i 15 år... 

Vet du hva? Jeg håper kona di finner det ut. Jeg håper at hun klikker og kan ta avgjørelsen for deg. Så slipper du. Ikke fordi du er en jævel som var utro. Men fordi du som du selv sier er skikkelig, skikkelig feig. Dette er faktisk noe av det feigeste jeg har lest om. 
 

Så, du har forelsket deg i en annen mens du var gift? Du er ikke den første som gjør det. Du vurderte å forlate kona? Ikke den første som gjør det heller. Det kan skje alle - tror jeg. Men vet du hva? Det verste er at du evner ikke å se at du bedrar henne så på det groveste fortsatt. Du sier du har gitt hjertet ditt til en annen dame. Du setter denne damen på en pidestall, og kona di (enn så traust og kjær hun er) når ikke opp. Hun har ikke en sjans i havet. Og hun aner det ikke en gang!! Hun aner ikke hva slags rolle hun plutselig har fått i sitt eget liv. Og du mener du er glad i henne? Hjelpe meg, hvis det er slik du behandler dine kjære, hvordan behandler du da dine fiender? 
 

Hvorfor kan du ikke bare gå? Ta litt ansvar for det du har stelt i stand? Hvorfor er du så sykt feig? Gi deg selv en sjanse til å bli lykkelig da, mann. Gå til denne dama. Kanskje hun fortsatt vil ha deg. Gi kona di en sjanse til å bli lykkelig uten deg. Ja, det blir et sjokk for henne, men å leve med en man tror elsker en er et usannsynlig stort svik. Skjønner du ikke at hun tror det går fint? Hun har ingen anelse om alt du går igjennom - uten henne??? Du bedrar henne hvert eneste minutt av dagen, mann!! At du ikke har vært fysisk utro spiller ingen trille, du har satt et annet menneske foran din livspartner. Du ønsker at noe skal skje med din kone, så du kan gå til din elskerinne. Du har kjærlighetssorg. Du går kanskje glipp av kvinnen i ditt liv. Du har en solstorm i hodet ditt som du ikke kan dele med noen. Og alt dette aner din kone ingenting om. At du greier å sove ved siden av henne om kvelden, det fatter jeg ikke... 

Anonymkode: 25fad...9aa

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg MÅ informere hjemme, hvis jeg skal gå hen og treffe hun andre, jeg tror jeg bare må det. Det blir feil. Sier ikke det litt om at jeg faktisk er glad i kona kanskje? 

m58

Anonymkode: a0a99...647

Egentlig ikke. Det sier bare litt om at du begynner å tæres av samvittigheten. Har fint lite med kjærlighet til kona å gjøre. Mener jeg da. 

Forstår dette er en vanskelig situasjon og skulle ønske du hadde håndtert den annerledes. Du skulle sagt fra til kona for lenge siden, og deretter våget å velge hun andre du skriver om. Men du har vært for svak. Det er derimot aldri for sent. Ikke strev så med dette lenger, du sier valget er tatt, men du kaver veldig...du vil i bunn og grunn ha hun andre. Følg hjertet ditt, men fortell kona også. Da gjør du to ting rett. Lykke til . 

Anonymkode: f1885...b4f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennom tråden er det mange som har skrevet: "Håper kona di skiller seg fra deg." Som om det var en straff mot TS.

TS hadde jo innerst inne blitt glad dersom kona skilte seg fra han. Han VIL jo ikke være gift med kona. Han VIL HA hun andre.

Han velger å gjøre det han ikke vil.

Så en skilsmisse er ikke mye til straff eller trussel.

Sikter ikke til den siste med  Anonymkode: 25fad...9aa .

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Ser flere ønsker seg en oppdatering. Er ikke noe å oppdatere. Har resignert. Overfor hun andre men også overfor kona. Beklager, ingen spennende oppdatering. Har utsatt prat eller treff med den andre, og har heller ikke sagt noe hjemme enda.

Kjenner meg forøvrig igjen i et annet innlegg jeg så noen postet her for i dag, om å fortelle hjemme dersom man skal fortsatt treffes. Jeg kjenner også på det. Jeg vil jo gjerne treffe hun andre igjen, i det minste for å ta farvel, men det svir så i samvittigheten nå at jeg ikke tror jeg klarer det uten at jeg bare MÅ legge kortene på bordet til kona. Jeg MÅ informere hjemme, hvis jeg skal gå hen og treffe hun andre, jeg tror jeg bare må det. Det blir feil. Sier ikke det litt om at jeg faktisk er glad i kona kanskje? 

m58

Anonymkode: a0a99...647

Du er sikkert fortsatt glad i kona. Men hvis du elsker henne og vil ha henne, er det ikke da på tide at du begynner å oppføre deg som om du vil det?

Hvis du fortsetter på denne kursen her kan jeg dessverre fortelle deg hva som vil skje: Forholdet til kona di vil ta slutt. Kanskje ikke i dag eller i år, men til slutt. Og når det tar slutt har den andre kvinnen for lengst gått videre. Da får du alle de negative konsekvensene du frykter, men uten noen positive effekter.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, CamillaCollett skrev:

Du er sikkert fortsatt glad i kona. Men hvis du elsker henne og vil ha henne, er det ikke da på tide at du begynner å oppføre deg som om du vil det?

Hvis du fortsetter på denne kursen her kan jeg dessverre fortelle deg hva som vil skje: Forholdet til kona di vil ta slutt. Kanskje ikke i dag eller i år, men til slutt. Og når det tar slutt har den andre kvinnen for lengst gått videre. Da får du alle de negative konsekvensene du frykter, men uten noen positive effekter.

Du har dem som ønsker å bli i forholdet samma fuckings hva. Det er min erfaring. Så det er ikke sikkert ekteskapet tar slutt.

Anonymkode: d2429...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har dem som ønsker å bli i forholdet samma fuckings hva. Det er min erfaring. Så det er ikke sikkert ekteskapet tar slutt.

Anonymkode: d2429...45b

Sant. Hvis man har bestemt seg for at man vil ha et stusslig liv kan jeg jo bare ønske lykke til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Ser flere ønsker seg en oppdatering. Er ikke noe å oppdatere. Har resignert. Overfor hun andre men også overfor kona. Beklager, ingen spennende oppdatering. Har utsatt prat eller treff med den andre, og har heller ikke sagt noe hjemme enda.

Kjenner meg forøvrig igjen i et annet innlegg jeg så noen postet her for i dag, om å fortelle hjemme dersom man skal fortsatt treffes. Jeg kjenner også på det. Jeg vil jo gjerne treffe hun andre igjen, i det minste for å ta farvel, men det svir så i samvittigheten nå at jeg ikke tror jeg klarer det uten at jeg bare MÅ legge kortene på bordet til kona. Jeg MÅ informere hjemme, hvis jeg skal gå hen og treffe hun andre, jeg tror jeg bare må det. Det blir feil. Sier ikke det litt om at jeg faktisk er glad i kona kanskje? 

m58

Anonymkode: a0a99...647

For første gang i min «kg-karriere» trekker jeg meg ut av en tråd. 

Du Ts er ikke en mann, og selv med hundrevis gode råd, gjør du ingenting.

Du har mistet min respekt! All honnør til kona di som har holdt ut i alle år. Det KAN ikke ha vært lett.

 

Anonymkode: 4c6ef...688

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at så mange voksne mennesker kan la seg lure av et åpenbart troll.

Anonymkode: a5c91...691

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så er du fryktelig tafatt, eller så holder du igjen med å fortelle kona di for å melke denne tråden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/11/2019 at 2:20 PM, AnonymBruker said:

Faen så feige dere menn er! 

Anonymkode: fa830...a0a

Faen så horete dere kvinner er!

Slapp av, jeg mente det ikke litt en gang. Men, når jeg først fikk oppmerksomheten din, ser du nå hvor idiotisk det ser ut når man generaliserer og overdriver? 

Anonymkode: c0d82...533

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt med på denne tråden en stund nå og tror dere kan redde ekteskapet om dere har elsket hverandre før og begge ønsker å gjøre det igjen. 

Min mann har bedratt meg, og han mente denne andre fylte et tomrom og han var skrekkelig forelsket. Da jeg fant ut, ville han bryte med henne å prøve å finne tilbake med meg. Jeg er ikke helt sikker på hvorfor, men han hadde det vanskelig med kjærlighetssorg noen dager. Etter noen uker forsto han at hun egentlig var helt feil for ham og at det var vi to som hørte sammen. Etter det tok det ikke lang tid før han kunne si at han elsket meg. Vi har gått i terapi og vi er opptatt av å snakke sammen om hva vi trenger og hva vi ønsker. Dette er fire år siden og ting er fremdeles vanskelig og trist og slitsomt, men vi har det også utrolig fint sammen. Og så er det det fine livet vi har etter 20 år sammen. 

Jeg vil tro dere vil kunne få det lettere og at det kan gå fortere over om hun ikke får vite noe om dette. Jeg fikk vite tidlig i prosessen at han ikke elsket meg, og jeg trodde lenge det var det eneste problemet, men nå skulle jeg ønske at jeg ikke hadde visst hva som egentlig var problemet, at han lurte seg selv med et virvar av følelser som gjorde ham blind. For det ser vi begge tydelig, at de følelsene han hadde var for sterke til at han klarte å se klart. 

Jeg vil også anbefale boka "Kjærlighetens fem språk", og finn språket til din kone. Snakk med henne om det, og begynn å snakke hennes språk. Om ikke hun er så ivrig og viser lyst i starten, vil det at du viser henne kjærlighet på hennes språk føre til at hun "tiner opp" og ønsker å få det fint med deg igjen etter en stund. 

Jeg tror også du må bryte så fort som mulig med hun andre hvis du fremdeles kjenner på forelskelsen til henne, for ellers vil ikke arbeidet hjemme kunne gjøres helhjertet, og da vil det ikke funke for noen av dere. Det kan godt være den kjærlighetssorgen vil gå over ganske fort. Om du må bryte med din kone en gang er det mye bedre om det er fordi dere ikke kan leve godt sammen enn at det er pga en forelskelse eller andre typiske følelser som gjør blind. Dersom dere har vært riktige for hverandre en gang, vil det kunne gå an å få det tilbake, og da tror jeg det er større sannsynlighet for å bli lykkelig der enn å måtte starte helt på nytt med noen andre med masse bagasje og liten felles hverdagserfaring. Men dette skjønner jeg at er vanskelig å se når man er blendet av forelskelse. 

Anonymkode: 68579...539

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fulgt med på denne tråden en stund nå og tror dere kan redde ekteskapet om dere har elsket hverandre før og begge ønsker å gjøre det igjen. 

Min mann har bedratt meg, og han mente denne andre fylte et tomrom og han var skrekkelig forelsket. Da jeg fant ut, ville han bryte med henne å prøve å finne tilbake med meg. Jeg er ikke helt sikker på hvorfor, men han hadde det vanskelig med kjærlighetssorg noen dager. Etter noen uker forsto han at hun egentlig var helt feil for ham og at det var vi to som hørte sammen. Etter det tok det ikke lang tid før han kunne si at han elsket meg. Vi har gått i terapi og vi er opptatt av å snakke sammen om hva vi trenger og hva vi ønsker. Dette er fire år siden og ting er fremdeles vanskelig og trist og slitsomt, men vi har det også utrolig fint sammen. Og så er det det fine livet vi har etter 20 år sammen. 

Jeg vil tro dere vil kunne få det lettere og at det kan gå fortere over om hun ikke får vite noe om dette. Jeg fikk vite tidlig i prosessen at han ikke elsket meg, og jeg trodde lenge det var det eneste problemet, men nå skulle jeg ønske at jeg ikke hadde visst hva som egentlig var problemet, at han lurte seg selv med et virvar av følelser som gjorde ham blind. For det ser vi begge tydelig, at de følelsene han hadde var for sterke til at han klarte å se klart. 

Jeg vil også anbefale boka "Kjærlighetens fem språk", og finn språket til din kone. Snakk med henne om det, og begynn å snakke hennes språk. Om ikke hun er så ivrig og viser lyst i starten, vil det at du viser henne kjærlighet på hennes språk føre til at hun "tiner opp" og ønsker å få det fint med deg igjen etter en stund. 

Jeg tror også du må bryte så fort som mulig med hun andre hvis du fremdeles kjenner på forelskelsen til henne, for ellers vil ikke arbeidet hjemme kunne gjøres helhjertet, og da vil det ikke funke for noen av dere. Det kan godt være den kjærlighetssorgen vil gå over ganske fort. Om du må bryte med din kone en gang er det mye bedre om det er fordi dere ikke kan leve godt sammen enn at det er pga en forelskelse eller andre typiske følelser som gjør blind. Dersom dere har vært riktige for hverandre en gang, vil det kunne gå an å få det tilbake, og da tror jeg det er større sannsynlighet for å bli lykkelig der enn å måtte starte helt på nytt med noen andre med masse bagasje og liten felles hverdagserfaring. Men dette skjønner jeg at er vanskelig å se når man er blendet av forelskelse. 

Anonymkode: 68579...539

Vi har nøyaktig samme historie som deres, bortsett fra at utroskapsforholdet var over da jeg fikk vite om det.  Jeg er enig med deg om at det kanskje hadde vært bedre å ikke visst. Jeg ville gjerne ha visst når det stod på, og jeg er ganske bitter på dem som viste om dette uten å fortelle meg det. (Utroskapspartneren var en jeg kjente, og et par av mine bekjente visste hva som foregikk), men så lenge jeg ikke fikk vite det før det var slutt, hadde det nok vært bedre om jeg hadde vært uvitende. 

Så til TS. Dersom du skal kutte all kontakt med hun andre, bør du ikke fortelle til kona di. Fortell henne heller at du savner det dere hadde, og be henne være med på å jobbe for å få det bedre sammen. 

Dersom du vil fortsette kontakten med hun andre skal og må du  fortelle det til kona di. 

Endret av Kanel1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.10.2019 den 19.26, AnonymBruker skrev:

Hei TS 

Vil si det at hvis du ønsker å snakke så er det å bare kontakte på pm. Ser at du har det tøft og vanskelig. 

Anonymkode: 4b453...d0b

Noe nytt, ts?

Anonymkode: dc175...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2019 den 22.52, AnonymBruker skrev:

Herregud. Meg meg meg meg. Dette er noe av det mest egosentriske jeg har lest, og jeg har vært på KG i 15 år... 

Vet du hva? Jeg håper kona di finner det ut. Jeg håper at hun klikker og kan ta avgjørelsen for deg. Så slipper du. Ikke fordi du er en jævel som var utro. Men fordi du som du selv sier er skikkelig, skikkelig feig. Dette er faktisk noe av det feigeste jeg har lest om. 
 

Så, du har forelsket deg i en annen mens du var gift? Du er ikke den første som gjør det. Du vurderte å forlate kona? Ikke den første som gjør det heller. Det kan skje alle - tror jeg. Men vet du hva? Det verste er at du evner ikke å se at du bedrar henne så på det groveste fortsatt. Du sier du har gitt hjertet ditt til en annen dame. Du setter denne damen på en pidestall, og kona di (enn så traust og kjær hun er) når ikke opp. Hun har ikke en sjans i havet. Og hun aner det ikke en gang!! Hun aner ikke hva slags rolle hun plutselig har fått i sitt eget liv. Og du mener du er glad i henne? Hjelpe meg, hvis det er slik du behandler dine kjære, hvordan behandler du da dine fiender? 
 

Hvorfor kan du ikke bare gå? Ta litt ansvar for det du har stelt i stand? Hvorfor er du så sykt feig? Gi deg selv en sjanse til å bli lykkelig da, mann. Gå til denne dama. Kanskje hun fortsatt vil ha deg. Gi kona di en sjanse til å bli lykkelig uten deg. Ja, det blir et sjokk for henne, men å leve med en man tror elsker en er et usannsynlig stort svik. Skjønner du ikke at hun tror det går fint? Hun har ingen anelse om alt du går igjennom - uten henne??? Du bedrar henne hvert eneste minutt av dagen, mann!! At du ikke har vært fysisk utro spiller ingen trille, du har satt et annet menneske foran din livspartner. Du ønsker at noe skal skje med din kone, så du kan gå til din elskerinne. Du har kjærlighetssorg. Du går kanskje glipp av kvinnen i ditt liv. Du har en solstorm i hodet ditt som du ikke kan dele med noen. Og alt dette aner din kone ingenting om. At du greier å sove ved siden av henne om kvelden, det fatter jeg ikke... 

Anonymkode: 25fad...9aa

Jeg vil bare understreke det forferdelige i akkurat dette. Å være helt uten kontroll over hvilken rolle man har i eget liv. 

I tillegg til alt annet feil du har gjort her, TS, så kan du legge til tiden du bruker på å ta beslutningen. Mann deg opp, du er bare respektløs mot kona di slik du holder på nå. 

Anonymkode: 92941...5a1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke noe for det, men jeg heier på at TS blir sammen med den andre damen. Det hadde jo løst mye. TS og den andre damen hadde blitt lykkelige.. kona hadde etterhvert  kommet seg videre etterhvert og sluppet å leve med en som egentlig ikke vil ha henne og heller finne noen som bare har øyne for henne. Sånn som det er nå er det 3 tapere. 
Kom igjen TS! Ring den andre damen og si at du elsker henne og vil ha henne! 

Anonymkode: 16bd3...04d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke noe for det, men ...

🙄

Nei, du er vel helt hjelpesløs - et blad i vinden - mot følelsenes voldsomme makt. 

Anonymkode: 01ca7...f97

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...