Gå til innhold

Har hatt et forhold til en annen. Velger kona men vil likevel fortelle henne det. Hva kan jeg forvente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du ts. Vil du heller leve ulykkelig resten av livet med et hjerte som konstant gjør vondt, eller velge hun andre og gå igjennom en veldig tøff og tung periode, men bli lykkelig på sikt?

Anonymkode: 7bf82...289

Hvordan vet du dette? Mange som tar det valget ender opp dypt ulykkelige - også "på sikt!". Hadde TS visst at lykken var garantert, så hadde han selvsagt valgt den andre.

Anonymkode: 79957...87a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du ts. Vil du heller leve ulykkelig resten av livet med et hjerte som konstant gjør vondt, eller velge hun andre og gå igjennom en veldig tøff og tung periode, men bli lykkelig på sikt?

Anonymkode: 7bf82...289

Det finnes ikke noen garantier at dette paret blir lykkelig på sikt. Hverdagen kommer også der.  Det er selvfølgelig  risiko i begge valgene.  Men hva vi kan lære oss av dette og min egen erfaring av min manns utroskap er å ikke start å  dyrke følelser for en annen person enn din partner om du ikke er klar å ta konsekvensene. Det går full fart fra en kopp kaffe til et glas vin, fra  en melding til 100 meldinger, fra klem til kyss til ..., fra en flyktig møte til påhittede firmaturer med hotel overnattinger mm.

Anonymkode: 5ac05...b05

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2019 den 12.04, AnonymBruker skrev:

 

Jo jeg tror jo kona vil bli glad for at jeg velger henne. Hvorfor ikke? Jeg kunne fått ei som er mye mer flott og sexy, ung og sprek. Skulle tro konen vil føle seg beæret over at hun andre ikke ble valgt? 

Det skal sies det har vært et tungt valg. 

Anonymkode: a0a99...647

Gadd ikke lese alle sidene, men seriøst? Hvor gammel er du? Da jeg møtte mannen min hadde jeg møtt to personer som jeg hadde god kjemi med. Den ene var noen år yngre enn meg, veltrent og kjekk, reflektert og smart (jeg trodde han var eldre da vi møttes). Den andre var noen år eldre enn meg, og kler seg ennå eldre enn han er. Typen som ikke bryr seg om hvordan han ser ut. Men vi har de samme verdiene, ønsker det samme ut av livet, forstår hverandre godt, samarbeider godt, skjønner hverandres humor. Vi har det veldig fint sammen, alt føltes riktig fra første sekund. 

For meg var ikke valget vanskelig, og jeg føler på ingen måte at jeg har gjort mannen min en tjeneste ved å velge ham "foran" en som er ung og veltrent. Jeg valgte ham jo fordi han er den beste matchen for meg. Fordi det er han jeg fungerer best sammen med, i den virkelige verden. For meg er han finere enn noen. 

 

På 11.10.2019 den 12.17, AnonymBruker skrev:

Takk for forståelse. 

Jeg har tenkt på dette. Det vil nok bli noen store utfordringer fremover. Jeg tror bare ikke konen vil forlate meg. Hun er glad i meg og har holdt seg til meg i alle år. Jeg har falt pladask for et annet menneske jeg nå velger bort. Hun må da forstå at det er hun jeg velger som betyr mest for meg?

 

Anonymkode: a0a99...647

Sånn jeg har forstått deg har du mer lyst på den unge sexy damen, men blir hos kona fordi det er mer praktisk. Det er ikke et kompliment i det hele tatt, det er et slag i trynet. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det finnes ingen garantier for noe som helst i verden så det er ingen vits i å tenke i de baner i det heletatt. 
Denne mannen elsker helt tydelig den andre damen. 
Tenk om at et år frem i tid så har kona plutselig funnet en ny .... da står TS der med skjegget i postkassa og hater seg selv fordi han burde ha valgt sitt livs kjærlighet da han hadde mulighet. 
 

 

Anonymkode: 184b5...c54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kariannne skrev:

Det er opplagt! Kroppen, hodet, hjerter alt forteller det samme. Gå til henne. 

Du er redd for tap av ansikt. Jeg vet om fler som har gått fra partner for en annen, til og med ei som gikk fra mann og to små barn for ei dame. Ja hun var lesbisk. Folk snakker litt en stund, men helt ærlig, de færreste bryr seg.

Presis!!!

Anonymkode: dc175...3d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skill deg fra kona og gå til hun du elsker. Blir ca 6 mnd med slit. Alternativet høres ut som 25 år (kommer an på hvor lenge du lever), men hjertesorg. Dessuten er det så utrolig stygt gjort mot kona di å fortsette å være sammen med henne når du elsker noen andre -veldig stygt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det finnes ingen garantier for noe som helst i verden så det er ingen vits i å tenke i de baner i det heletatt. 
Denne mannen elsker helt tydelig den andre damen. 
Tenk om at et år frem i tid så har kona plutselig funnet en ny .... da står TS der med skjegget i postkassa og hater seg selv fordi han burde ha valgt sitt livs kjærlighet da han hadde mulighet. 
 

 

Anonymkode: 184b5...c54

"Sitt livs kjærlighet", for noe sprøyt. Her har man lest for mange kjærlighetsromaner.

Kona var sikkert også hans livs kjærlighet den gangen det ble dem. Men hverdagen kommer, og det vil den gjøre i dette tilfellet også. Når det ikke er så spennende å snike og bedra bak ryggen på hele familien, så kommer dagene med bustete hår og krangel til dem også. Da først, etter at man ser den andre på godt og vondt, vil man se hva forholdet er verd.

Tåpelige floskler som "følg hjertet" og "sitt livs kjærlighet", kom ned på jorden! Dette er to drittsekker som har rundlurt alle, tror de.

Anonymkode: 8b969...ea2

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å angre på noe man har gjort enn å angre på noe man aldri torde å gjøre.

Du vet ikke hvordan kona di kommer til å reagere. Mulig hun tar det lettere enn du tror. Uansett tenker jeg det er urettferdig mot kona di å fortsette å leve med henne. Du elsker jo en annen. Du tar bare letteste valg. 
Det verste er å sette i gang. Å si de første ordene. Resten går av seg selv. Det blir ikke lett, men det tar ikke evigheter. Og folk kommer til å forstå deg, tro meg. Som noen skrev her, bare de færreste bryr seg. Alle har egne problemer. 

Anonymkode: dc175...3d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke sånn at bare de færreste bryr seg.

Han vet godt at barna kommer til å vende seg mot ham når de ser hvordan han og denne kvinnen har bedratt moren deres. Jeg har mange eksempler der barna (og barnebarna) har vendt slike folk ryggen.

Anonymkode: 8b969...ea2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du fortelle at du har funnet deg en annen? Må du være ærlig? Jeg vet det ikke er riktig å lyve, men man kan spare de andre for smerter. Det er sikkert mange grunner for å avslutte ekteskapet ditt.

Hvordan er det mulig at dere ikke hadde sex? Føles litt unaturlig. 

Anonymkode: dc175...3d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke sånn at bare de færreste bryr seg.

Han vet godt at barna kommer til å vende seg mot ham når de ser hvordan han og denne kvinnen har bedratt moren deres. Jeg har mange eksempler der barna (og barnebarna) har vendt slike folk ryggen.

Anonymkode: 8b969...ea2

Hvor mange eksempler har du? Halvparten av de jeg kjenner er skilt, noen skilt flere ganger. Ingen har vendt noen av dem ryggen som jeg kjenner til. 
Jeg har aldri hørt at familie og venner vender noen ryggen pga en skilsmisse, hadde det vært slik hadde det jammen vært mye mer uvennskap i familier.. Er det ikke slik at omtrent halvparten av de som gifter seg ender opp som skilt? Dvs det er like vanlig å holde sammen som å gjøre det slutt. 
Høl i hue om familien vender ryggen til deg bare fordi du skiller deg... sorry men det skjer bare ikke. Eneste gangene jeg vet de nærmeste vender ryggen er i alvorlige saker... og da sikter jeg til kriminelle saker. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må du fortelle at du har funnet deg en annen? Må du være ærlig? Jeg vet det ikke er riktig å lyve, men man kan spare de andre for smerter. Det er sikkert mange grunner for å avslutte ekteskapet ditt.

Hvordan er det mulig at dere ikke hadde sex? Føles litt unaturlig. 

Anonymkode: dc175...3d8

TS: Foreslår at du har sex med henne.. tenk hvor fantastisk det ville være. Du kunne likesågodt hatt det med henne allerede.. damer synes at den emosjonelle utroskapen er like ille som selve akten. 
Du har allerede valgt henne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du det...? 

Skal innrømme at jeg tenkte, da jeg brøt med henne, at det at hele kroppen min ristet, jeg skalv, jeg gråt, jeg kjente bare at alt gikk i svart, ja det var kanskje kroppens måte å si fra på... Hadde jeg reagert så sterkt, fysisk, om jeg ikke virkelig elsket henne? Jeg vet jommen ikke....

Anonymkode: a0a99...647

Seriøst... Slutt å vær så dramatisk. 

Du har kjærlighetssorg. Du har hatt en hekt. Du kommer ikke til å ha det sånn som nå bestandig. Nå er sorgen rådig og ny. Om noen måneder er damen bare ett minne, så tenker du sjeldnere og sjeldnere på henne til du plutselig finner ut at det er en uke siden, så en måned, så ett år. 

Du har kjærlighetssorg fordi du har hatt en hekt. Det går over. Jeg lover. 

Du vil slite mer over tid med å komme over sorgen til familien for de må du forholde deg til hele tiden. Se smerten, høre ordene, se forakten og det som følger med. Du kommer aldri til å få resten av livet ditt på samme avstand som du får henne. 

Anonymkode: 55b6c...a80

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det TS? Noe nytt i saken?

Anonymkode: 8b9ba...017

Klarer ikke si så mye. Bare lei meg. Har rotet til alt, jeg ser jo det.

Dere som ikke har lest hele tråden, jeg har for lengst gått vekk fra min dumme uttalelse om at kona bør være "glad" for at jeg velger henne over en mye mer "deilig dame". Jeg ser jo idiotien i den uttalelsen. Kona mi ser ikke så verst ut hun heller, og jeg er jo glad i henne.

Jeg har det bare så vondt at jeg klarer ikke helt skrive mer akkurat nå- Jeg får stort sett pepper her inne, og det er sikkert på sin plass. Men jeg bare takler det ikke nå. Og nei, jeg er ikke selvmedlidende, jeg ser for tusan hva jeg har gjort. Men jeg er like fullt trist og har det vondt inni meg. 

Kommer sterkere tilbake, håper jeg. M58

Anonymkode: a0a99...647

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer ikke si så mye. Bare lei meg. Har rotet til alt, jeg ser jo det.

Dere som ikke har lest hele tråden, jeg har for lengst gått vekk fra min dumme uttalelse om at kona bør være "glad" for at jeg velger henne over en mye mer "deilig dame". Jeg ser jo idiotien i den uttalelsen. Kona mi ser ikke så verst ut hun heller, og jeg er jo glad i henne.

Jeg har det bare så vondt at jeg klarer ikke helt skrive mer akkurat nå- Jeg får stort sett pepper her inne, og det er sikkert på sin plass. Men jeg bare takler det ikke nå. Og nei, jeg er ikke selvmedlidende, jeg ser for tusan hva jeg har gjort. Men jeg er like fullt trist og har det vondt inni meg. 

Kommer sterkere tilbake, håper jeg. M58

Anonymkode: a0a99...647

Huff! Bare huff!!

gi kona di en stooooor klem fra meg. Gudene skal vite at hun trenger det!

Anonymkode: 4c6ef...688

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære ts, jeg syns du får altfor mye kjeft og krtikk her inne. Jo, du kunne selvsagt gjort tingene på en helt annen måte, du kunne tatt noen valg før det gikk så langt som nå...MEN, når er det ikke slik, og da må du forholde deg til nettopp det.

Dette er hva JEG syns du skal gjøre: Du sier du vurderer nå å treffe den andre kvinnen en siste gang. Gjør det. Ikke nøl på det, vær en mann, treff henne, hør på henne, la henne lytte til deg. Vær litt "kjærester" for en kveld, kjenn etter hva det gjør med deg, hva forteller hjertet ditt deg, og handle ut fra det. En slik kveld vil gi deg en pekepinn på hva du skal gjøre nå. Kanskje blir det ingen avslutning men en begynnelse? Kanskje skal du også driste deg til å gå litt lenger enn den klemmen dere vil gi hverandre, kanskje skal dere holde lenge rundt hverandre, kysse hverandre, kose litt med hverandre...Kjenn etter! Våg det. Gi deg selv den kvelden og gi henne den kvelden. Ikke bare kutt henne ut av livet ditt, du har for sterke følelser for henne til å gjøre det. Det er brutalt.

Jo så er det en kone i dette, og det er helt klart at du har sviktet. Men skal du fortelle henne? Hvorfor ikke i så fall? jeg mener du bør fortelle. Men først, ta den kvelden med den andre, og våg å være ærlig med dine egne følelser. Gi deg litt hen, og ta deretter valget. For valget ditt SIER du har tatt, men det er såvisst ikke slik, kjære ts. Du har tatt et valg på feil premisser, og basert på alt annet enn det hjertet forteller deg. Gi deg hen litt...

Lykke til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Moonbeam skrev:

Kjære ts, jeg syns du får altfor mye kjeft og krtikk her inne. Jo, du kunne selvsagt gjort tingene på en helt annen måte, du kunne tatt noen valg før det gikk så langt som nå...MEN, når er det ikke slik, og da må du forholde deg til nettopp det.

Dette er hva JEG syns du skal gjøre: Du sier du vurderer nå å treffe den andre kvinnen en siste gang. Gjør det. Ikke nøl på det, vær en mann, treff henne, hør på henne, la henne lytte til deg. Vær litt "kjærester" for en kveld, kjenn etter hva det gjør med deg, hva forteller hjertet ditt deg, og handle ut fra det. En slik kveld vil gi deg en pekepinn på hva du skal gjøre nå. Kanskje blir det ingen avslutning men en begynnelse? Kanskje skal du også driste deg til å gå litt lenger enn den klemmen dere vil gi hverandre, kanskje skal dere holde lenge rundt hverandre, kysse hverandre, kose litt med hverandre...Kjenn etter! Våg det. Gi deg selv den kvelden og gi henne den kvelden. Ikke bare kutt henne ut av livet ditt, du har for sterke følelser for henne til å gjøre det. Det er brutalt.

Jo så er det en kone i dette, og det er helt klart at du har sviktet. Men skal du fortelle henne? Hvorfor ikke i så fall? jeg mener du bør fortelle. Men først, ta den kvelden med den andre, og våg å være ærlig med dine egne følelser. Gi deg litt hen, og ta deretter valget. For valget ditt SIER du har tatt, men det er såvisst ikke slik, kjære ts. Du har tatt et valg på feil premisser, og basert på alt annet enn det hjertet forteller deg. Gi deg hen litt...

Lykke til.

Altså bare.. Nei. Bare nei. 

Ikke finn på å møt ho. Det er bare stygt gjort mot henne, mot deg og mot kona de. 

Anonymkode: 55b6c...a80

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Moonbeam skrev:

Kjære ts, jeg syns du får altfor mye kjeft og krtikk her inne. Jo, du kunne selvsagt gjort tingene på en helt annen måte, du kunne tatt noen valg før det gikk så langt som nå...MEN, når er det ikke slik, og da må du forholde deg til nettopp det.

Dette er hva JEG syns du skal gjøre: Du sier du vurderer nå å treffe den andre kvinnen en siste gang. Gjør det. Ikke nøl på det, vær en mann, treff henne, hør på henne, la henne lytte til deg. Vær litt "kjærester" for en kveld, kjenn etter hva det gjør med deg, hva forteller hjertet ditt deg, og handle ut fra det. En slik kveld vil gi deg en pekepinn på hva du skal gjøre nå. Kanskje blir det ingen avslutning men en begynnelse? Kanskje skal du også driste deg til å gå litt lenger enn den klemmen dere vil gi hverandre, kanskje skal dere holde lenge rundt hverandre, kysse hverandre, kose litt med hverandre...Kjenn etter! Våg det. Gi deg selv den kvelden og gi henne den kvelden. Ikke bare kutt henne ut av livet ditt, du har for sterke følelser for henne til å gjøre det. Det er brutalt.

Jo så er det en kone i dette, og det er helt klart at du har sviktet. Men skal du fortelle henne? Hvorfor ikke i så fall? jeg mener du bør fortelle. Men først, ta den kvelden med den andre, og våg å være ærlig med dine egne følelser. Gi deg litt hen, og ta deretter valget. For valget ditt SIER du har tatt, men det er såvisst ikke slik, kjære ts. Du har tatt et valg på feil premisser, og basert på alt annet enn det hjertet forteller deg. Gi deg hen litt...

Lykke til.

Jeg er enig i dette. Du må kjenne etter. Nå har dette gått så langt uansett. Slipp deg/det løs. Det er en grunn til at dette er så vanskelig for deg og det er fordi du stritter så imot det kropp og sinn prøver å fortelle deg. Du gjør deg selv syk og gal. 
For å finne ut av dette må du gi deg hen, jeg er enig i det som skrives.  
Får vondt av deg - men når du så til de grader elsker dette andre mennesket -for det gjør du - så må du bare gjøre det. 
Når ser du henne neste gang? Husk at hun lengter etter deg like mye. 

Anonymkode: 16bd3...04d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker motsatt. Bryt med henne tvert og ikke ta kontakt om du ikke er innstilt på å flytte ut. Hun har sikkert lyst på et avskjedsknull men det kan også såre om du ikke følger opp med å velge henne i dagslys. Du mister også ditt eneste formildende aspekt overfor kona di - også om det skulle ende i brudd mellom dere. 

Anonymkode: f0e4d...c75

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...