Gå til innhold

Har hatt et forhold til en annen. Velger kona men vil likevel fortelle henne det. Hva kan jeg forvente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke slå meg i hodet. Jeg vet det jeg har gjort er galt. Jeg er en gift mann som har hatt et forhold til en annen dame. Hun er yngre, penere og har så uendelig mange kvaliteter jeg beundrer. 

Det skal sies at vi ikke har ligget sammen. Det har vært mest på det emosjonelle. Jeg er solgt. Hun har fått hjertet mitt, jeg kan ikke si noe annet. 

Vi har hatt dette forholdet i omtrent 2 år. Ettersom tiden skrider frem så innser jeg at jeg må bli hos min kone. Jeg er glad i henne og vi har alt i alt et greit liv. Hun er ustabil og livet mitt og min glede svinger med hennes svingninger. Jeg har hatt perioder der jeg ikke har vært glad i henne lenger. 

Jeg har lenge håpet på meg og hun andre. Men jeg får meg ikke til å gå. Og da går det jo ikke. Har tatt den vanskelige samtalen med hun andre og sagt at jeg vil bli hos kona. Jeg har bedt henne legge vekk håpet om oss to. Jeg har sagt jeg vil fortsette å prate med henne av og til, for det vil jeg, men rent vennskapelig. Men hun vet også at jeg har sterke følelser for henne som vil vare. Innerst inne vil jeg aldri klare å slippe henne. Det vet jeg bare. 

Jeg og hun andre er blitt enige om at konen min har rett på å få vite. Hun vil bli skuffa og overrasket. Jeg vet ikke hvordan hun vil ta dette. 

Jeg sliter med en ekstremt dårlig samvittighet overfor kona. Jeg har spilt et dobbeltspill. Hjertet mitt rives i to for jeg elsker dem begge. Har knust hun andre nå. Det er helt grusomt for meg. 

Konen må få vite om. Jeg må få det av hjertet mitt. Jeg spør dere damer, eller menn med tilsvarende erfaring. Hva er sannsynlig å forvente fra kona? Jeg skal være helt ærlig med henne og jeg har jo ikke ligget med hun andre. Vil kanskje og hjelpe at jeg forteller at hun andre har vært mest "på". 

Er det sannsynlig at jeg blir forlatt? Selv tenker jeg jo at hun blir hos meg. 

/mann58

Anonymkode: a0a99...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde hivd deg ut med en gang. Har selv opplevd at eksen var utro, ikke en, men flere ganger. Og det vil jeg ikke oppleve en gang til.

Den smerten du har, får du bære selv og ikke påføre din kone enda mer smerte. 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, en forferdelig situasjon. Dersom du ikke sier noe, så er det du som får det kjipt. Det er sin samvittighet som plager deg. Forteller du henne det så overfører du mye av smerten over på din kone. Og tro meg, det blir ikke rosenrødt for deg heller av den grunn. Her er det du som har gjort en feil, og jeg syns ikke du skal såre kona di med dette. Det er noe i ordtaket, det man ikke vet har man ikke vondt av. Ta deg sammen fra nå av, kutt all kontakt med den andre kvinnen, og vær den beste versjonen av deg selv. Plei forholdet og ta vare på kona di. Gresset er ikke grønnere på den andre siden, det er grønnest der man vanner det...

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil at hun skal ta valget for deg, så forteller du. 

Vil du bli, så holder du kjeft og tåler den dårlige samvittigheten som vil plage deg.

Anonymkode: 3ea43...982

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du elsker med den andre kvinnen. Hennes utseende, beundring for deg, ingen kritikk eller negativitet! I motsetning til din kone som lever med deg i alle situasjoner. Bare spør!

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du vil at hun skal ta valget for deg, så forteller du. 

Vil du bli, så holder du kjeft og tåler den dårlige samvittigheten som vil plage deg.

Anonymkode: 3ea43...982

👆🏻👍🏻 Det her. 

Det eneste positive du oppnår med å fortelle kona de dette er å ta bort den dårlige skyldfølelsen du har. 
 

Er du mann nok så lar du vær med å si noe og kutter den andre damen for godt. Du har gjort noe galt og da må du leve med det, ikke kona de.

 

kan også legge til at jeg hadde forlatt deg på sekundet. 

Anonymkode: c57af...628

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke inn på hva jeg elsker hos den andre. Hun er fantastisk. Vi har en helt helt spesiell kjemi . Det er alt jeg har å si. 

Jeg forstår at dere gir meg kritikk. Jeg vet det jeg har gjort har vært galt. Jeg har fått tilbud om å ligge med hun andre men har sagt nei. Er ikke det en god ting da? Vil det ikke hjelpe å høre det, for konen min?

Jeg har det helt grusomt. Hvorfor fortelle? Fordi jeg forstår at når det har gått så langt at jeg elsker et annet menneske så holder jeg konen for narr. Jeg vil ikke at hun skal gå fra meg men om hun gjør det ja så blir jeg fri.  Men det er ikke hva hun ønsker. 

Å leve med denne dårlige samvittigheten jeg har, videre i et langt ekteskap, det klarer jeg ikke. 

/mann58 

Anonymkode: a0a99...647

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan drite i å ha noe som helst kontakt med Hu andre iallefall. For det er det første kona de vil kreve om hun blir hos deg. 

Anonymkode: 55b6c...a80

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sannsynlig at jeg blir forlatt? Selv tenker jeg jo at hun blir hos meg. 

Uansett hva framtiden vil bringe av konstellasjoner; du og din kone, eller du og flammen, så vil bagasjen ødelegge forholdet uansett. Og så er det lett å bli forledet til å tro at det noble i en slik situasjon er å fortelle, vel, virkeligheten kan fort vise seg å være motsatt.

Anonymkode: 110b1...049

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det vil ikke hjelpe. Du har vært emosjonelt utro i to år!! Tror du hun godtar at du elsker en annen kvinne?

Jeg håper ikke det!

Anonymkode: 1934e...834

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det her kommer til å gå til helvete

Anonymkode: c23cb...0da

Kommer det ikke an på hvordan jeg ordlegger meg?

Anonymkode: a0a99...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det vil ikke hjelpe. Du har vært emosjonelt utro i to år!! Tror du hun godtar at du elsker en annen kvinne?

Jeg håper ikke det!

Anonymkode: 1934e...834

Jeg våger ikke fortelle henne at jeg elsker en annen,det blir for sårende, men jeg skal si jeg er blitt veldig glad i en annen. 

Anonymkode: a0a99...647

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du forestiller deg kanskje en slags fantasi situasjon der du forteller henne at du har vært svært betatt av ei i noen år men nå har bestemt deg for å satse på ekteskapet likevel, og så kaster hun seg rundt halsen din av glede?  

Tipper hun blir svært lei seg og kjempesint. Og hun vil aldri stole helt på deg igjen. Og hver minste ting som plager henne med deg vil hun tåle mindre enn noen sinne. Hun kommer til å være bitter og det seksuelle mellom dere vil forsvinne. 

Ta heller en alvorsprat med henne om forholdet mellom dere to. Si ting du ikke er fornøyd med. Be henne være ærlig om det som plager henne med deg. Og se om dere sammen kan få igjen noe av romantikken og gleden som dere opplevde i hverandre når dere var nygifte

Endret av Trofekone
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg våger ikke fortelle henne at jeg elsker en annen,det blir for sårende, men jeg skal si jeg er blitt veldig glad i en annen. 

Anonymkode: a0a99...647

Det tror du ikke hun skjønner? Hvor «ærlig» har du egentlig tenkt å være?

Anonymkode: 1934e...834

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker ikke inn på hva jeg elsker hos den andre. Hun er fantastisk. Vi har en helt helt spesiell kjemi . Det er alt jeg har å si. 

Jeg forstår at dere gir meg kritikk. Jeg vet det jeg har gjort har vært galt. Jeg har fått tilbud om å ligge med hun andre men har sagt nei. Er ikke det en god ting da? Vil det ikke hjelpe å høre det, for konen min?

Jeg har det helt grusomt. Hvorfor fortelle? Fordi jeg forstår at når det har gått så langt at jeg elsker et annet menneske så holder jeg konen for narr. Jeg vil ikke at hun skal gå fra meg men om hun gjør det ja så blir jeg fri.  Men det er ikke hva hun ønsker. 

Å leve med denne dårlige samvittigheten jeg har, videre i et langt ekteskap, det klarer jeg ikke. 

/mann58 

Anonymkode: a0a99...647

Det virker som om du har lyst til at hun skal forlate det? Du sier jo nesten ikke noe positivt om kona de! 
 

og denne damen har sine dårlige sider også, men de får du jo se senere hvis det ender opp med å gå den veien.

Anonymkode: c57af...628

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...