Gå til innhold

Har hatt et forhold til en annen. Velger kona men vil likevel fortelle henne det. Hva kan jeg forvente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker ikke inn på hva jeg elsker hos den andre. Hun er fantastisk. Vi har en helt helt spesiell kjemi . Det er alt jeg har å si. 

Jeg forstår at dere gir meg kritikk. Jeg vet det jeg har gjort har vært galt. Jeg har fått tilbud om å ligge med hun andre men har sagt nei. Er ikke det en god ting da? Vil det ikke hjelpe å høre det, for konen min?

Jeg har det helt grusomt. Hvorfor fortelle? Fordi jeg forstår at når det har gått så langt at jeg elsker et annet menneske så holder jeg konen for narr. Jeg vil ikke at hun skal gå fra meg men om hun gjør det ja så blir jeg fri.  Men det er ikke hva hun ønsker. 

Å leve med denne dårlige samvittigheten jeg har, videre i et langt ekteskap, det klarer jeg ikke. 

/mann58 

Anonymkode: a0a99...647

Hvorfor tror du at den dårlige samvittigheten blir borte av å fortelle?

Saken er at du må velge - enten å ha dårlig samvittighet for å ikke si noe, eller dårlig samvittighet for at kona di forlater deg pga at du elsker en annen.

Anonymkode: 3ea43...982

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke slå meg i hodet. Jeg vet det jeg har gjort er galt. Jeg er en gift mann som har hatt et forhold til en annen dame. Hun er yngre, penere og har så uendelig mange kvaliteter jeg beundrer. 

Det skal sies at vi ikke har ligget sammen. Det har vært mest på det emosjonelle. Jeg er solgt. Hun har fått hjertet mitt, jeg kan ikke si noe annet. 

Vi har hatt dette forholdet i omtrent 2 år. Ettersom tiden skrider frem så innser jeg at jeg må bli hos min kone. Jeg er glad i henne og vi har alt i alt et greit liv. Hun er ustabil og livet mitt og min glede svinger med hennes svingninger. Jeg har hatt perioder der jeg ikke har vært glad i henne lenger. 

Jeg har lenge håpet på meg og hun andre. Men jeg får meg ikke til å gå. Og da går det jo ikke. Har tatt den vanskelige samtalen med hun andre og sagt at jeg vil bli hos kona. Jeg har bedt henne legge vekk håpet om oss to. Jeg har sagt jeg vil fortsette å prate med henne av og til, for det vil jeg, men rent vennskapelig. Men hun vet også at jeg har sterke følelser for henne som vil vare. Innerst inne vil jeg aldri klare å slippe henne. Det vet jeg bare. 

Jeg og hun andre er blitt enige om at konen min har rett på å få vite. Hun vil bli skuffa og overrasket. Jeg vet ikke hvordan hun vil ta dette. 

Jeg sliter med en ekstremt dårlig samvittighet overfor kona. Jeg har spilt et dobbeltspill. Hjertet mitt rives i to for jeg elsker dem begge. Har knust hun andre nå. Det er helt grusomt for meg. 

Konen må få vite om. Jeg må få det av hjertet mitt. Jeg spør dere damer, eller menn med tilsvarende erfaring. Hva er sannsynlig å forvente fra kona? Jeg skal være helt ærlig med henne og jeg har jo ikke ligget med hun andre. Vil kanskje og hjelpe at jeg forteller at hun andre har vært mest "på". 

Er det sannsynlig at jeg blir forlatt? Selv tenker jeg jo at hun blir hos meg. 

/mann58

Anonymkode: a0a99...647

Det er faktisk verre i min bok at du har vært emosjonelt utro enn fysisk utro. Å ha følelser for ei annen er verre enn at du bare har feid over henne noen netter pga sexen.

Du kan nok forvente at hun velger å forlate deg, for det er jo faktisk ikke ditt valg. Du kan si at du velger kona, men hun kan velge deg vekk. Det er hennes valg og det er det jeg hadde gjort i hennes situasjon, dessverre

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det tror du ikke hun skjønner? Hvor «ærlig» har du egentlig tenkt å være?

Anonymkode: 1934e...834

Nei det vil hun ikke skjønne. Jeg veksler dessuten mellom å tenke om hun andre at jeg er glad i henne og at jeg elsker henne. Så det blir ikke løgn å si jeg er glad i en annen. 

Jeg klarer ikke leve med at jeg har sviktet. Det gjør vondt i hele kroppen min. Det er nokså svart hos meg. 

Jo jeg tror jo kona vil bli glad for at jeg velger henne. Hvorfor ikke? Jeg kunne fått ei som er mye mer flott og sexy, ung og sprek. Skulle tro konen vil føle seg beæret over at hun andre ikke ble valgt? 

Det skal sies det har vært et tungt valg. 

Anonymkode: a0a99...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste grunnen til at du vil fortelle er fordi du håper hun går i fra deg. 
 

voks opp, fortell at du har vært en dritt og så lar du kona di gå. Hun fortjener bedre enn å være andrevalget fordi du er for feig til å gå.

Anonymkode: 5ec68...0dc

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du at den dårlige samvittigheten blir borte av å fortelle?

Saken er at du må velge - enten å ha dårlig samvittighet for å ikke si noe, eller dårlig samvittighet for at kona di forlater deg pga at du elsker en annen.

Anonymkode: 3ea43...982

Jeg kjenner konen min og tror hun tilgir. Vi har levd sammen i 32 år. Hun kommer ikke til å kaste det på båten. Det er også min vurdering i dette. Det er ikke bare pga konen at jeg blir men også pga omstendighetene. Altså familien og økonomi og slike ting. 

Anonymkode: a0a99...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker ikke inn på hva jeg elsker hos den andre. Hun er fantastisk. Vi har en helt helt spesiell kjemi . Det er alt jeg har å si. 

Jeg forstår at dere gir meg kritikk. Jeg vet det jeg har gjort har vært galt. Jeg har fått tilbud om å ligge med hun andre men har sagt nei. Er ikke det en god ting da? Vil det ikke hjelpe å høre det, for konen min?

Jeg har det helt grusomt. Hvorfor fortelle? Fordi jeg forstår at når det har gått så langt at jeg elsker et annet menneske så holder jeg konen for narr. Jeg vil ikke at hun skal gå fra meg men om hun gjør det ja så blir jeg fri.  Men det er ikke hva hun ønsker. 

Å leve med denne dårlige samvittigheten jeg har, videre i et langt ekteskap, det klarer jeg ikke. 

/mann58 

Anonymkode: a0a99...647

Du har det helt jævlig nå, men det vil gå over etter hvert, eller iallfall dempes med tiden. Det viktigste er at bruddet med hun du elsker må være klokkerent. Tilbakefall vil forlenge smerten og sorgen.  Jeg tror du vil kunne takle samvittigheten også, ved hjelp av tid. Du må bare orke å ha det fælt en periode, og så vil det dempes.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner konen min og tror hun tilgir. Vi har levd sammen i 32 år. Hun kommer ikke til å kaste det på båten. Det er også min vurdering i dette. Det er ikke bare pga konen at jeg blir men også pga omstendighetene. Altså familien og økonomi og slike ting. 

Anonymkode: a0a99...647

Det er ikke sikkert det er så greit å fortsette familielivet selv om kona tilgir. Det kan skade hennes kjærlighet til deg, og du kan ende opp med varig svekket ekteskap og godfølelse.  Jeg tror du er i ferd med å miste begge to.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, I Grosny skrev:

Du har det helt jævlig nå, men det vil gå over etter hvert, eller iallfall dempes med tiden. Det viktigste er at bruddet med hun du elsker må være klokkerent. Tilbakefall vil forlenge smerten og sorgen.  Jeg tror du vil kunne takle samvittigheten også, ved hjelp av tid. Du må bare orke å ha det fælt en periode, og så vil det dempes.

Takk for forståelse. 

1 minutt siden, I Grosny skrev:

Det er ikke sikkert det er så greit å fortsette familielivet selv om kona tilgir. Det kan skade hennes kjærlighet til deg, og du kan ende opp med varig svekket ekteskap og godfølelse.  Jeg tror du er i ferd med å miste begge to.

Jeg har tenkt på dette. Det vil nok bli noen store utfordringer fremover. Jeg tror bare ikke konen vil forlate meg. Hun er glad i meg og har holdt seg til meg i alle år. Jeg har falt pladask for et annet menneske jeg nå velger bort. Hun må da forstå at det er hun jeg velger som betyr mest for meg?

 

Anonymkode: a0a99...647

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det vil hun ikke skjønne. Jeg veksler dessuten mellom å tenke om hun andre at jeg er glad i henne og at jeg elsker henne. Så det blir ikke løgn å si jeg er glad i en annen. 

Jeg klarer ikke leve med at jeg har sviktet. Det gjør vondt i hele kroppen min. Det er nokså svart hos meg. 

Jo jeg tror jo kona vil bli glad for at jeg velger henne. Hvorfor ikke? Jeg kunne fått ei som er mye mer flott og sexy, ung og sprek. Skulle tro konen vil føle seg beæret over at hun andre ikke ble valgt? 

Det skal sies det har vært et tungt valg. 

Anonymkode: a0a99...647

Æsj

Anonymkode: 1934e...834

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker ikke inn på hva jeg elsker hos den andre. Hun er fantastisk. Vi har en helt helt spesiell kjemi . Det er alt jeg har å si. 

Jeg forstår at dere gir meg kritikk. Jeg vet det jeg har gjort har vært galt. Jeg har fått tilbud om å ligge med hun andre men har sagt nei. Er ikke det en god ting da? Vil det ikke hjelpe å høre det, for konen min?

Jeg har det helt grusomt. Hvorfor fortelle? Fordi jeg forstår at når det har gått så langt at jeg elsker et annet menneske så holder jeg konen for narr. Jeg vil ikke at hun skal gå fra meg men om hun gjør det ja så blir jeg fri.  Men det er ikke hva hun ønsker. 

Å leve med denne dårlige samvittigheten jeg har, videre i et langt ekteskap, det klarer jeg ikke. 

/mann58 

Anonymkode: a0a99...647

Hva vil du ha, klapp på ryggen da du ikke har ligget med denne kvinnen? Om det er en god ting? Du vet selv at ingenting med denne situasjonen er en god ting. 
 

Du har det grusomt.. Hvorfor legge all denne grusomheten på din kone? Du får se på det som en konsekvens av egen atferd å leve med samvittigheten din.  

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner konen min og tror hun tilgir. Vi har levd sammen i 32 år. Hun kommer ikke til å kaste det på båten. Det er også min vurdering i dette. Det er ikke bare pga konen at jeg blir men også pga omstendighetene. Altså familien og økonomi og slike ting. 

Anonymkode: a0a99...647

Denne tankegangen din i denne situasjonen er preget av en enorm egoisme . 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner konen min og tror hun tilgir. Vi har levd sammen i 32 år. Hun kommer ikke til å kaste det på båten. Det er også min vurdering i dette. Det er ikke bare pga konen at jeg blir men også pga omstendighetene. Altså familien og økonomi og slike ting. 

Anonymkode: a0a99...647

Kona kommer til å fortelle det til familie og venner,  og du blir kanskje dømt av dem også - enten hun kaster deg ut, eller ei! Kan du leve med at familie og venner "hater" deg? 

Anonymkode: 23926...429

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker ikke inn på hva jeg elsker hos den andre. Hun er fantastisk. Vi har en helt helt spesiell kjemi . Det er alt jeg har å si. 

Jeg forstår at dere gir meg kritikk. Jeg vet det jeg har gjort har vært galt. Jeg har fått tilbud om å ligge med hun andre men har sagt nei. Er ikke det en god ting da? Vil det ikke hjelpe å høre det, for konen min?

Jeg har det helt grusomt. Hvorfor fortelle? Fordi jeg forstår at når det har gått så langt at jeg elsker et annet menneske så holder jeg konen for narr. Jeg vil ikke at hun skal gå fra meg men om hun gjør det ja så blir jeg fri.  Men det er ikke hva hun ønsker. 

Å leve med denne dårlige samvittigheten jeg har, videre i et langt ekteskap, det klarer jeg ikke. 

/mann58 

Anonymkode: a0a99...647

Er det bedre at noen andre får det vondt da?? Egoistisk!

Anonymkode: 23926...429

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for forståelse. 

Jeg har tenkt på dette. Det vil nok bli noen store utfordringer fremover. Jeg tror bare ikke konen vil forlate meg. Hun er glad i meg og har holdt seg til meg i alle år. Jeg har falt pladask for et annet menneske jeg nå velger bort. Hun må da forstå at det er hun jeg velger som betyr mest for meg?

 

Anonymkode: a0a99...647

Handlingene dine vitner ikke om at konen betyr mest for deg. Du har deg selv i sentrum. Deg og dine behov, det du vil ha. Det lyser lange veier, meg, meg, meg.

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det vil hun ikke skjønne. Jeg veksler dessuten mellom å tenke om hun andre at jeg er glad i henne og at jeg elsker henne. Så det blir ikke løgn å si jeg er glad i en annen. 

Jeg klarer ikke leve med at jeg har sviktet. Det gjør vondt i hele kroppen min. Det er nokså svart hos meg. 

Jo jeg tror jo kona vil bli glad for at jeg velger henne. Hvorfor ikke? Jeg kunne fått ei som er mye mer flott og sexy, ung og sprek. Skulle tro konen vil føle seg beæret over at hun andre ikke ble valgt? 

Det skal sies det har vært et tungt valg. 

Anonymkode: a0a99...647

Stalltips: ikke legg det fram på den måten...

Hun kommer garantert ikke til å være beæret over at mannen hennes har vært emosjonelt utro i to år, for så å ville satse på henne SELVOM hun ikke er så pen, sexy og ung som hun andre.

Jeg vet ikke om jeg hadde gått, det kommer an på. Men hvis det der er hvordan du hadde lagt det frem så hadde jeg kasta deg ut med en gang. Hadde egentlig ikke trengt å snakke noe mer om det.

Anonymkode: 25472...532

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det vil hun ikke skjønne. Jeg veksler dessuten mellom å tenke om hun andre at jeg er glad i henne og at jeg elsker henne. Så det blir ikke løgn å si jeg er glad i en annen. 

Jeg klarer ikke leve med at jeg har sviktet. Det gjør vondt i hele kroppen min. Det er nokså svart hos meg. 

Jo jeg tror jo kona vil bli glad for at jeg velger henne. Hvorfor ikke? Jeg kunne fått ei som er mye mer flott og sexy, ung og sprek. Skulle tro konen vil føle seg beæret over at hun andre ikke ble valgt? 

Det skal sies det har vært et tungt valg. 

Anonymkode: a0a99...647

😳 Og akkurat her mistet jeg all respekt for deg ! Så du tror ikke din kone kan finne seg en som er mye finere, yngre og sprekere enn deg da?

Du setter deg selv ganske høyt når du sier slikt 😮

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i en lignende situasjon, bare at jeg fant det ut selv at han bedro meg. Jeg ville prøve å redde forholdet, men etterhvert så var jo det bare tull å prøve på. Altså dette er et svik så stort. 

Jeg gikk etter noen måneder. Og det håper jeg kona di gjør og! 

Anonymkode: fa830...a0a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for forståelse. 

Jeg har tenkt på dette. Det vil nok bli noen store utfordringer fremover. Jeg tror bare ikke konen vil forlate meg. Hun er glad i meg og har holdt seg til meg i alle år. Jeg har falt pladask for et annet menneske jeg nå velger bort. Hun må da forstå at det er hun jeg velger som betyr mest for meg?

 

Anonymkode: a0a99...647

Tror du virkelig at hun føler seg lettet og fornøyd når du kommer med en historie om at du har blitt glad i en annen men du velger å bli ??  Du forteller at din kone er ustabil etc,  og det er vel pga det du har søkt ut og falt for en annen?  Hun vil ikke bli noe mindre ustabil etter dette , det er iallefalll helt sikkert.  Du vil måtte leve med en konstant usikkerhet og tvil fra din kone i lang tid. Hun vil ha konkrete fakta, og det innebærer at du må fortelle hva hun andre har tilført deg som du ikke har fått hjemme. Du må bryte all kontakt med den nye, og hva står du igjen med da??? Jeg ser en naivitet og en mangel på selvinnsikt fra din side. 

Tror du bare må gjøre deg klar til å få livet ditt helt snudd opp ned, og du ville ønske deg langt bort til slutt.. Hvem skal ofres? Du eller konen din? 

Anonymkode: 0d5db...ee1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...