Gå til innhold

Har hatt et forhold til en annen. Velger kona men vil likevel fortelle henne det. Hva kan jeg forvente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men i alle dager. Ja hun andre, som ikke er en elskerinne(!!), betyr veldig mye for meg, periodevis har hun betydd mer enn kona ja. jeg mener at når kona innser at jeg valgte henne, så vil hun tenke at det er hun som betyr mest. det er slik jeg mener det. hva jeg føler betyr jo ikke så mye, så lenge konen vil tenke at jeg tross alt velger henne og kanskje blir litt fornøyd med det. ikke nå men på sikt.  jeg surrer ikke. jeg vet hva jeg vil, jeg blir hos kona. men jeg har de sterkeste følelsene hos hun andre. Er det så rart  å forstå etter to års forhold til henne?hadde jo aldri holdt det gående så lenge om jeg ikke var forelsket, da,.

nå orjer jeg ikke informere mer eller diskutere sviket mitt jeg spør igjen, hva dere tror jeg kan forvente av kona, .

Anonymkode: a0a99...647

Så fint at du tenker på hva kona di vil også... og at du forventer at hun blir fornøyd med dette grusomt vanskelige valget du tar for deg selv.

*ironi.

Dette er ikke ditt valg, herregud.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men i alle dager. Ja hun andre, som ikke er en elskerinne(!!), betyr veldig mye for meg, periodevis har hun betydd mer enn kona ja. jeg mener at når kona innser at jeg valgte henne, så vil hun tenke at det er hun som betyr mest. det er slik jeg mener det. hva jeg føler betyr jo ikke så mye, så lenge konen vil tenke at jeg tross alt velger henne og kanskje blir litt fornøyd med det. ikke nå men på sikt.  jeg surrer ikke. jeg vet hva jeg vil, jeg blir hos kona. men jeg har de sterkeste følelsene hos hun andre. Er det så rart  å forstå etter to års forhold til henne?hadde jo aldri holdt det gående så lenge om jeg ikke var forelsket, da,.

nå orjer jeg ikke informere mer eller diskutere sviket mitt jeg spør igjen, hva dere tror jeg kan forvente av kona, .

Anonymkode: a0a99...647

Jeg tror du kan forvente at hun går. Hun vil sikkert finne ut hvem hun andre er, kanskje også oppsøke henne. Det ville hvertfall jeg gjort. Sånn, der har du svaret mitt. Lykke til!

Anonymkode: bb112...1a2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men i alle dager. Ja hun andre, som ikke er en elskerinne(!!), betyr veldig mye for meg, periodevis har hun betydd mer enn kona ja. jeg mener at når kona innser at jeg valgte henne, så vil hun tenke at det er hun som betyr mest. det er slik jeg mener det. hva jeg føler betyr jo ikke så mye, så lenge konen vil tenke at jeg tross alt velger henne og kanskje blir litt fornøyd med det. ikke nå men på sikt.  jeg surrer ikke. jeg vet hva jeg vil, jeg blir hos kona. men jeg har de sterkeste følelsene hos hun andre. Er det så rart  å forstå etter to års forhold til henne?hadde jo aldri holdt det gående så lenge om jeg ikke var forelsket, da,.

nå orjer jeg ikke informere mer eller diskutere sviket mitt jeg spør igjen, hva dere tror jeg kan forvente av kona, .

Anonymkode: a0a99...647

 

Dette tror jeg:

 

16 minutter siden, loveli skrev:

Man kan tilgi ett uhell.

Et forhold over flere år... vel... Jeg tror ikke du blir mer glad i kona når hennes reaksjon på din utroskap utfolder seg... Dine følelser for kona svinger etter hennes humør. Hennes humør vil med all sannsynlighet svinge oftere og kraftigere i tiden etter din avsløring! Da vil du nok angre bittert på å ha valgt kona, følelsene vil igjen forsvinne og da vil dine følelser for denne andre kvinnen forsterkes. Du vil angre, så jævelig, på valget ditt hvis du velger kona.

Kona di betyr i tillegg mindre for deg enn denne andre kvinnen, det skriver du selv. Så hva tror du vil skje?

Tror du kona di vil bli blidere etter at du åpner deg? Isåfall tar du nok grådig feil. Hun vil bli sint, skuffet, forbanna, osv. Hun vil bebreide deg, skjelle deg ut, slamre med dørene og være sur. I en lang periode. Kanskje mange år. Hvordan blir dine følelser for kona da tror du?

Forholdet til kona er dødsdømt. Tror jeg.

 

Jeg tror ikke du vet hva du går til.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså TS... De som svarer her inne er unge. Jeg er selv på din alder, med ett tilsvarende ekteskapslengde og liv. 

1. Jeg hadde ikke gått fra deg. 

2. Du måtte avslutte ALT av kontakt med hun andre. 

3. Jeg ville vist mest mulig om henne. 

4. Du måtte ha lagt deg flat i måneder og jobbet hardt for å beholde meg. 

Man bryter ikke så enkelt opp ett helt liv i vår alder. Men du har nok laget dype sår i ekteskapet ditt som aldri vil gro helt. Det vil bli arr. Hun vil bli såret. Hun vil bli rasende. Hvordan dette går kommer Ann på hvordan du oppfører deg i etterkant. 

Anonymkode: 55b6c...a80

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo jeg tror jo kona vil bli glad for at jeg velger henne. Hvorfor ikke? Jeg kunne fått ei som er mye mer flott og sexy, ung og sprek. Skulle tro konen vil føle seg beæret over at hun andre ikke ble valgt? 

Å herre...

Hvor mange deilige hunks tror du ikke hun har takket nei til, gjennom sitt liv, for å i stedet være trofast mot en tulling som deg?

Anonymkode: 01ca7...f97

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt fortell, og la kone ta beslutningen. Blir Ts fri er det jo bare å gå til hun andre. Sikkert det som dypt sett var ønskelig og. Noen menn eier ikke baller og mangler det vesentlige i topplokket :sleep: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke slå meg i hodet. Jeg vet det jeg har gjort er galt. Jeg er en gift mann som har hatt et forhold til en annen dame. Hun er yngre, penere og har så uendelig mange kvaliteter jeg beundrer. 

Det skal sies at vi ikke har ligget sammen. Det har vært mest på det emosjonelle. Jeg er solgt. Hun har fått hjertet mitt, jeg kan ikke si noe annet. 

Vi har hatt dette forholdet i omtrent 2 år. Ettersom tiden skrider frem så innser jeg at jeg må bli hos min kone. Jeg er glad i henne og vi har alt i alt et greit liv. Hun er ustabil og livet mitt og min glede svinger med hennes svingninger. Jeg har hatt perioder der jeg ikke har vært glad i henne lenger. 

Jeg har lenge håpet på meg og hun andre. Men jeg får meg ikke til å gå. Og da går det jo ikke. Har tatt den vanskelige samtalen med hun andre og sagt at jeg vil bli hos kona. Jeg har bedt henne legge vekk håpet om oss to. Jeg har sagt jeg vil fortsette å prate med henne av og til, for det vil jeg, men rent vennskapelig. Men hun vet også at jeg har sterke følelser for henne som vil vare. Innerst inne vil jeg aldri klare å slippe henne. Det vet jeg bare. 

Jeg og hun andre er blitt enige om at konen min har rett på å få vite. Hun vil bli skuffa og overrasket. Jeg vet ikke hvordan hun vil ta dette. 

Jeg sliter med en ekstremt dårlig samvittighet overfor kona. Jeg har spilt et dobbeltspill. Hjertet mitt rives i to for jeg elsker dem begge. Har knust hun andre nå. Det er helt grusomt for meg. 

Konen må få vite om. Jeg må få det av hjertet mitt. Jeg spør dere damer, eller menn med tilsvarende erfaring. Hva er sannsynlig å forvente fra kona? Jeg skal være helt ærlig med henne og jeg har jo ikke ligget med hun andre. Vil kanskje og hjelpe at jeg forteller at hun andre har vært mest "på". 

Er det sannsynlig at jeg blir forlatt? Selv tenker jeg jo at hun blir hos meg. 

/mann58

Anonymkode: a0a99...647

Du fortjener å bli sparket ut døra umiddelbart, uansett hvordan ting er på hjemmefronten rettferdig gjør det ikke utro skap, og det e du er utro.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men i alle dager. Ja hun andre, som ikke er en elskerinne(!!), betyr veldig mye for meg, periodevis har hun betydd mer enn kona ja. jeg mener at når kona innser at jeg valgte henne, så vil hun tenke at det er hun som betyr mest. det er slik jeg mener det. hva jeg føler betyr jo ikke så mye, så lenge konen vil tenke at jeg tross alt velger henne og kanskje blir litt fornøyd med det. ikke nå men på sikt.  jeg surrer ikke. jeg vet hva jeg vil, jeg blir hos kona. men jeg har de sterkeste følelsene hos hun andre. Er det så rart  å forstå etter to års forhold til henne?hadde jo aldri holdt det gående så lenge om jeg ikke var forelsket, da,.

nå orjer jeg ikke informere mer eller diskutere sviket mitt jeg spør igjen, hva dere tror jeg kan forvente av kona, .

Anonymkode: a0a99...647

Jeg tror du kan forvente dårlig stemning, og at hun blir stiv og vond å ta på. At hun vil knyte seg på en litt lukket men agresseiv måte.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar utifrå meg då TS. Hvis jeg hadde sagt til  min mann at jeg har følelser for en annen så hadde min mann blitt usikker, hadde ødelagt forholdet,han hadde blitt kjempe lei seg,men det hadde blitt krangling mellom oss. 

Anonymkode: 4b453...d0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår reaksjonen. Det var bare en måte å si det på. Jeg skal jo ikke si det slik til henne. Tenkte bare kanskje hun ville føle seg litt bedre, tross alt, av å bli valgt over hun andre. 

Anonymkode: a0a99...647

Hva tenker du om rollene hadde vært omvendt? Konen din vil ha en bedre årgang enn deg selv..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Kan dere prøve holde dere til tema? Vi diskuterer ikke mine feil og svik her, men hva dere mener jeg kan forvente når kona får vite. Jeg er fast bestemt på å fortelle. Jeg kommer til å si til konen at jeg vet jeg har sviktet og ikke kan leve slik lenger. Hun vil bli svært skuffet, overrasket. Men utover det er jeg usikker på hva jeg kan forvente, annet enn at dere sier jeg mest sannsynlig blir kastet ut eller at hun flytter ut. :(

Anonymkode: a0a99...647

Hvis hun er som normale kvinner vil hun ønske å få vite mye, MYE. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en jævla puddig til fyr du er.

Du har holdt på i to år, holdt hu andre på gress. Holdt kona for narr.

Har etter 2 år bestemt deg for kona og for å si det, men har åpning for vennskapelig kontakt med hu andre (hvilken verden lever du i?)

Du har altså tatt en beslutning. Likevel er du fremdeles like vag, surrete og feig. Så utrygg på saken at du I TILLEGG MÅ SPØRRE OSS HER OM POTENSIELLE REAKSJONER FRA KONA! 

Nå får du fader meg rulle inn. Godt voksen mann. Ta ansvar for eget liv! Slutt med det vanvittige surret! 

La kona få vite. La ho få ta egne valg basert på sannheter- nei, ikke halvsannheter «er litt glad i ho andre», men den fulle og hele sannhet. 

Anonymkode: ef552...e6f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere prøve holde dere til tema? Vi diskuterer ikke mine feil og svik her, men hva dere mener jeg kan forvente når kona får vite. Jeg er fast bestemt på å fortelle. Jeg kommer til å si til konen at jeg vet jeg har sviktet og ikke kan leve slik lenger. Hun vil bli svært skuffet, overrasket. Men utover det er jeg usikker på hva jeg kan forvente, annet enn at dere sier jeg mest sannsynlig blir kastet ut eller at hun flytter ut. :(

Anonymkode: a0a99...647

Men hvorfor skal du fortelle når du har bestemt deg for å bli?  Hvorfor påføre konen din denne smerten ved å vite når du allerede har bestemt deg? Det er nesten så en skulle tro at du vil fortelle det så hun skal gjøre det slutt for deg. Det er det som folk her inne reagerer på. Ikke at du har følelser for en annen kvinne. Du må bære denne smerten som du kaller det alene. Denne smerten kalles hjertesorg. Den vil gå over med tiden. Den byrden er din å bære, ikke din fru. Hva du kan forvente? At hun får det ganske så dårlig i lang tid fremover uavhengig om dere holder sammen eller ikke. Selvtilliten kommer til å skikkelig smell. Men det virker som du er mest opptatt av hva det vil gjøre med deg. De formildende omstendighetene som du sier. Det med at hun nye er mye yngre, penere osv kommer bare til å gjøre vondt verre. Du må ikke finne på å nevne det engang. Men kjenner jeg damer rett kommer hun til å spørre og grave lenge. Tror du kommer til å angre på at du fortalte det. 

Anonymkode: ad7d0...356

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Muskath skrev:

Hvis hun er som normale kvinner vil hun ønske å få vite mye, MYE. 

Avhør, FBI stil kan han vente seg..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Avhør, FBI stil kan han vente seg..

Jeg håper det blir mer i KGB stil 🙂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, HansErik skrev:

Jeg håper det blir mer i KGB stil 🙂

Å, ja såpass 🤣 ja, kamerat 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir litt i tvil utfra alt dere skriver. Men jeg vet ikke om jeg klarer leve med uærligheten min. 

Blir helt krise om konen vil vite alt om hun andre, se bilder, se meldinger, vite alt om henne. Det kan jeg ikke påføre hun andre. 

Anonymkode: a0a99...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir litt i tvil utfra alt dere skriver. Men jeg vet ikke om jeg klarer leve med uærligheten min. 

Blir helt krise om konen vil vite alt om hun andre, se bilder, se meldinger, vite alt om henne. Det kan jeg ikke påføre hun andre. 

Anonymkode: a0a99...647

«Hun andre». Du er ikke en voksen mann som har vært gift i mange år, det kan jeg garantere.

Anonymkode: 79957...87a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir litt i tvil utfra alt dere skriver. Men jeg vet ikke om jeg klarer leve med uærligheten min. 

Blir helt krise om konen vil vite alt om hun andre, se bilder, se meldinger, vite alt om henne. Det kan jeg ikke påføre hun andre. 

Anonymkode: a0a99...647

Det burde dere vel ha tenkt på før?

Helt ærlig... enten

- bestemmer du deg for å bli hos kona di og holde kjeft om utroskapen. Men du må kutte ut hun andre dama, ikke ha kontakt igjen. Du må kutte henne fra hukommelsen og glemme henne helt.

Vær likevel klar over at kona di kan få vite om dette på et eller annet vis og du vil kanskje bli paranoid. Hvem snakker hun med? Vet hun noe? Og skyldfølelsen vil uansett komme som bølger, noen ganger gnage mer og andre ganger forsvinne litt. Men den vil alltid være der. Du vil føle som nå innimellom.

Eller

- fortelle kona og mest sannsynlig bli singel.

Hvis kona tilgir deg vil dere nok leve i et ødelagt ekteskap til døden skiller dere.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir litt i tvil utfra alt dere skriver. Men jeg vet ikke om jeg klarer leve med uærligheten min. 

Blir helt krise om konen vil vite alt om hun andre, se bilder, se meldinger, vite alt om henne. Det kan jeg ikke påføre hun andre. 

Anonymkode: a0a99...647

Du har jo allerede påført hun andre smerte. Hun tåler sikkert det her også. Du har jo ikke tenkt så mye på hun fra før, hvorfor gjøre det nå? 

Har du fortalt hun andre at du blir i ekteskapet? Hun er sikkert knust uansett. Så om kona de kommer for å prate med hun, tror jeg ikke det påfører så mye mer sorg for hun. Kanskje det kan hjelpe henne videre? Jeg ville gjerne ha snakket med den gifte mannen jeg har ett forhold til sin kone om hun kom og ba om det. Hadde vært så sønderknust uansett at jeg hadde ikke klart å bry meg.

Anonymkode: bb112...1a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...