Gå til innhold

Har hatt et forhold til en annen. Velger kona men vil likevel fortelle henne det. Hva kan jeg forvente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Mann10 skrev:

Hvor mange eksempler har du? Halvparten av de jeg kjenner er skilt, noen skilt flere ganger. Ingen har vendt noen av dem ryggen som jeg kjenner til. 
Jeg har aldri hørt at familie og venner vender noen ryggen pga en skilsmisse, hadde det vært slik hadde det jammen vært mye mer uvennskap i familier.. Er det ikke slik at omtrent halvparten av de som gifter seg ender opp som skilt? Dvs det er like vanlig å holde sammen som å gjøre det slutt. 
Høl i hue om familien vender ryggen til deg bare fordi du skiller deg... sorry men det skjer bare ikke. Eneste gangene jeg vet de nærmeste vender ryggen er i alvorlige saker... og da sikter jeg til kriminelle saker. 

Det finnes ulike sosiale lag i samfunnet med ulike sosiale forventninger og krav til folk, du vet det? Så dermed er det ikke sånn at skilsmissene er jevnt fordelt blant alle i befolkningen.

Anonymkode: 01ca7...f97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Mann10 skrev:

Hvor mange eksempler har du? Halvparten av de jeg kjenner er skilt, noen skilt flere ganger. Ingen har vendt noen av dem ryggen som jeg kjenner til. 
Jeg har aldri hørt at familie og venner vender noen ryggen pga en skilsmisse, hadde det vært slik hadde det jammen vært mye mer uvennskap i familier.. Er det ikke slik at omtrent halvparten av de som gifter seg ender opp som skilt? Dvs det er like vanlig å holde sammen som å gjøre det slutt. 
Høl i hue om familien vender ryggen til deg bare fordi du skiller deg... sorry men det skjer bare ikke. Eneste gangene jeg vet de nærmeste vender ryggen er i alvorlige saker... og da sikter jeg til kriminelle saker. 

Nå må du følge med. Tråden handler ikke om en "normal" skilsmisse. Den handler om et stort svik. Et sånt svik rammer ikke bare den stakkars konen, sviket rammer også barna som nå er voksne, og sviket vil påvirke hvordan barnebarna og slekt og venner ellers ser på TS og denne elskerinnen hans. Svik er ikke lett å tilgi når man opplever det nært på kroppen. Og når ens nærmeste må gjennomgå et helvete, er hatet til den som forårsaker slik smerte sterkt.

Som den før meg skriver, så kan det også tenkes at slike svik tas mer alvorlig i kretser der mennesker har en viss moralsk standard. Det er langt fra alle som tar lett på utroskap, spesielt når det gjøres kalkulert og utspekulert gjennom lang tid.

Anonymkode: 8b969...ea2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du følge med. Tråden handler ikke om en "normal" skilsmisse. Den handler om et stort svik. Et sånt svik rammer ikke bare den stakkars konen, sviket rammer også barna som nå er voksne, og sviket vil påvirke hvordan barnebarna og slekt og venner ellers ser på TS og denne elskerinnen hans. Svik er ikke lett å tilgi når man opplever det nært på kroppen. Og når ens nærmeste må gjennomgå et helvete, er hatet til den som forårsaker slik smerte sterkt.

Som den før meg skriver, så kan det også tenkes at slike svik tas mer alvorlig i kretser der mennesker har en viss moralsk standard. Det er langt fra alle som tar lett på utroskap, spesielt når det gjøres kalkulert og utspekulert gjennom lang tid.

Anonymkode: 8b969...ea2

M50. All den tid jeg har omgåttes folk, har jeg aldri hørt om historier der barn, barnebarn, og venner hater. Hat og svik er sterke ord, og jeg tror de fleste pårørende er i stand til å se menneskene bak både utroskap og brudd. 

Men at det finnes berørte, og moralister fra sidelinja, som helst så den utro utstøtt de neste ti generasjoner, det finnes sikkert.  

Anonymkode: c18ee...799

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

M50. All den tid jeg har omgåttes folk, har jeg aldri hørt om historier der barn, barnebarn, og venner hater. Hat og svik er sterke ord, og jeg tror de fleste pårørende er i stand til å se menneskene bak både utroskap og brudd. 

Men at det finnes berørte, og moralister fra sidelinja, som helst så den utro utstøtt de neste ti generasjoner, det finnes sikkert.  

Anonymkode: c18ee...799

Mann55 her. Enig med deg. TS er ikke akkurat i en uvanlig situasjon... mange vinglepettere der ute av begge kjønn om rives mellom kjærlighet og fornuft. 
Kanskje mange får «sjokk» når man sier at man skiller seg men jeg tenker også at det kommer an på hvordan man som voksne mennesker håndterer dette. 
Hvis kona har et snev av fornuft -og det har hun helt sikkert så vil hun forstå at det ikke er sikkert at barn osv har godt av å vite om detaljene rundt bruddet. 
Jeg er helt sikkert på at kona tross alt ønsker det beste for sin familie -og det er jo ikke å skape splid og hat. 
Men ja folk reagerer forskjellig -men min erfaring er at kona blir dritsur (selvfølgelig) men klarer å dempe dette til fordel felles beste. 
Rykter vil gå men sålenge de nærmeste er informert først så går det som regel veldig bra. Det er min erfaring med skilte venner og familemedlemmer.

TS: Hvordan går det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ulike sosiale lag i samfunnet med ulike sosiale forventninger og krav til folk, du vet det? Så dermed er det ikke sånn at skilsmissene er jevnt fordelt blant alle i befolkningen.

Anonymkode: 01ca7...f97

Tror jeg hadde meldt meg ut av det «samfunnet» gitt 🤣 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mann10 skrev:

Tror jeg hadde meldt meg ut av det «samfunnet» gitt 🤣 

Sorry, men jeg har levd for lenge til at min lykke skal være godkjent av et samfunnslag. Høres ut som noe som foregikk for 150 år siden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS kan du fortelle litt om hva som gjør denne andre kvinnen så fantastisk? 

Anonymkode: 16bd3...04d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også emosjonelt utro, om man kan kalle det det. Og jeg synes det er bra du har valgt kona. Så her er det du må gjøre:

Ring familievernkontoret og bestill time. Du kan godt gå alene de første gangene. Det er vanskelig å gjøre dette alene. 

Les boken «kjærlighetens fem språk» og finn ut hva din kones språk er og begynn å bruk det. 

Kutt all kontakt med flammen din. Det blir tøft ja. Bruk 3 dager på å sørge henne og bruk så resten av tiden på å pleie kjærligheten hjemme. 

For kjærligheten er som en plante. Den må vannes og næres. Og mens du har dyrket forelskelsen med venninna di, har du neglisjert kona. Nå må du gjøre der omvendt  

Alle helst skulle du gjort disse stegene for 2 år siden. Aller helst 3. Før problemene oppsto  

 

Mitt valg ble annerledes. Jeg ville ikke skille meg Pga en forelskelse. Skulle jeg bryte, måtte det være fordi ekteskapet ikke var liv laga. Så jeg brøt med dem begge. Ektemann og venn. Det var tøffest å miste vennen min, men som med alle andre kjærlighetssorger, gikk det over. Og snart skjønte jeg ikke hva jeg hadde tenkt. Men han fylte et tomrom jeg hadde i ekteskapet der og da. Men det hadde ikke blitt er bra forhold. Hadde jeg hatt et godt ekteskap, hadde jeg nok valgt som deg. 

Slutt å tenk på deg selv, dra hjem og begynn å overøs kona di med kjærlighet. Det vil være vanskelig i starten, men les boken og gjør et forsøk. Gå i terapi og finn ut hva som mangler og fiks hullet som venninna di fylte. 

Du har vært forelsket i kona di en gang også. 

Anonymkode: 68e5e...7f7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var også emosjonelt utro, om man kan kalle det det. Og jeg synes det er bra du har valgt kona. Så her er det du må gjøre:

Ring familievernkontoret og bestill time. Du kan godt gå alene de første gangene. Det er vanskelig å gjøre dette alene. 

Les boken «kjærlighetens fem språk» og finn ut hva din kones språk er og begynn å bruk det. 

Kutt all kontakt med flammen din. Det blir tøft ja. Bruk 3 dager på å sørge henne og bruk så resten av tiden på å pleie kjærligheten hjemme. 

For kjærligheten er som en plante. Den må vannes og næres. Og mens du har dyrket forelskelsen med venninna di, har du neglisjert kona. Nå må du gjøre der omvendt  

Alle helst skulle du gjort disse stegene for 2 år siden. Aller helst 3. Før problemene oppsto  

 

Mitt valg ble annerledes. Jeg ville ikke skille meg Pga en forelskelse. Skulle jeg bryte, måtte det være fordi ekteskapet ikke var liv laga. Så jeg brøt med dem begge. Ektemann og venn. Det var tøffest å miste vennen min, men som med alle andre kjærlighetssorger, gikk det over. Og snart skjønte jeg ikke hva jeg hadde tenkt. Men han fylte et tomrom jeg hadde i ekteskapet der og da. Men det hadde ikke blitt er bra forhold. Hadde jeg hatt et godt ekteskap, hadde jeg nok valgt som deg. 

Slutt å tenk på deg selv, dra hjem og begynn å overøs kona di med kjærlighet. Det vil være vanskelig i starten, men les boken og gjør et forsøk. Gå i terapi og finn ut hva som mangler og fiks hullet som venninna di fylte. 

Du har vært forelsket i kona di en gang også. 

Anonymkode: 68e5e...7f7

Flott og riktig alt det her, men som du skriver dette burde han gjort for leeeenge siden. 
Alt sammen kommer sikkert til å komme for en dag.. løgn og bedrag gjør som regel det. Selv om det tar litt tid. Sannheten går sakte men den kommer frem tilslutt.. 

Og hva tror du kona sier da? 
Og da er ENDA mer tid kastet bort. 
 

Flytt for deg selv TS og vær alene en stund til du får sortert tankene. Ikke noe skam i det. Så tar du et valg når du har fått roet deg ned.

Anonymkode: 16bd3...04d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest 26! sider med frem og tilbake.

Har ingen råd som ikke er nevnt fra før.

 

Konen din fremstiller du som nokså kald. Jeg er vel litt som henne, nokså kald og litt svingbar i humøret.

Utifra min situasjon, jeg elsker ikke min mann. hadde for meg vært revnende likegyldig om han var utro. Men jeg vil ikke gå, jeg klarer meg fint i eksteskapet uten ham. Han er en nyttig idiot som betaler regninger og er litt altmuligmann. Hadde vel egentlig blitt glad hvis han fikk sex ett annet sted. 

Men hadde han kommet hjem og fortalt din historie og latt det bli opp til meg om eksteskapet skulle bestå, gjett hva? Jeg hadde ikke tatt den avgjørelsen for ham. Min ultimate hevn hadde vært å bare fortsette som før, jeg elakwr jo ikke deg uansett. DA skulle du fått det gøy da, du hadde blitt spist opp innvendig.

Anonymkode: c65e4...509

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg lest 26! sider med frem og tilbake.

Har ingen råd som ikke er nevnt fra før.

 

Konen din fremstiller du som nokså kald. Jeg er vel litt som henne, nokså kald og litt svingbar i humøret.

Utifra min situasjon, jeg elsker ikke min mann. hadde for meg vært revnende likegyldig om han var utro. Men jeg vil ikke gå, jeg klarer meg fint i eksteskapet uten ham. Han er en nyttig idiot som betaler regninger og er litt altmuligmann. Hadde vel egentlig blitt glad hvis han fikk sex ett annet sted. 

Men hadde han kommet hjem og fortalt din historie og latt det bli opp til meg om eksteskapet skulle bestå, gjett hva? Jeg hadde ikke tatt den avgjørelsen for ham. Min ultimate hevn hadde vært å bare fortsette som før, jeg elakwr jo ikke deg uansett. DA skulle du fått det gøy da, du hadde blitt spist opp innvendig.

Anonymkode: c65e4...509

Wuthering Heights 😳

Anonymkode: 01ca7...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg lest 26! sider med frem og tilbake.

Har ingen råd som ikke er nevnt fra før.

 

Konen din fremstiller du som nokså kald. Jeg er vel litt som henne, nokså kald og litt svingbar i humøret.

Utifra min situasjon, jeg elsker ikke min mann. hadde for meg vært revnende likegyldig om han var utro. Men jeg vil ikke gå, jeg klarer meg fint i eksteskapet uten ham. Han er en nyttig idiot som betaler regninger og er litt altmuligmann. Hadde vel egentlig blitt glad hvis han fikk sex ett annet sted. 

Men hadde han kommet hjem og fortalt din historie og latt det bli opp til meg om eksteskapet skulle bestå, gjett hva? Jeg hadde ikke tatt den avgjørelsen for ham. Min ultimate hevn hadde vært å bare fortsette som før, jeg elakwr jo ikke deg uansett. DA skulle du fått det gøy da, du hadde blitt spist opp innvendig.

Anonymkode: c65e4...509

😳

Hvorfor i all verden er du så stygg med en du deler livet ditt med?? Har dere barn? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Erfaringsmessig er det umulig å glemme en man elsker og det er umulig å leve med noen man ikke elsker av pikt uten å såre seg selv og den personen om og om igjen uansett hvor hardt du prøver, uansett hvor flink du er på å ikke ha kontakt med den du elsker og uansett hvor god du er på å "ofre deg" fordi følelser styrer mye mer enn hjernen gjør... En lukt, en sang, en farve, et sted, en film, en smak - og hver gang er du tilbake i følelsene dine selv om du rister dem av deg og smiler til din partner og later som - man kan vøre veldig flink på å late som, en periode, men over tid vil det gjøre deg syk, tom, energiløs, tung til sins og før eller senere sitter du igjen og innser at du har mistet begge, både kona og hjertet.. 

Anonymkode: 49575...fea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Erfaringsmessig er det umulig å glemme en man elsker og det er umulig å leve med noen man ikke elsker av pikt uten å såre seg selv og den personen om og om igjen uansett hvor hardt du prøver, uansett hvor flink du er på å ikke ha kontakt med den du elsker og uansett hvor god du er på å "ofre deg" fordi følelser styrer mye mer enn hjernen gjør... En lukt, en sang, en farve, et sted, en film, en smak - og hver gang er du tilbake i følelsene dine selv om du rister dem av deg og smiler til din partner og later som - man kan vøre veldig flink på å late som, en periode, men over tid vil det gjøre deg syk, tom, energiløs, tung til sins og før eller senere sitter du igjen og innser at du har mistet begge, både kona og hjertet.. 

Anonymkode: 49575...fea

Dette sa en psykolog til meg en gang jeg slet med noe lignende. Man kan ikke lure seg selv eller andre til å ha det bra. Det vil spise deg opp innvendig. Ikke idag og ikke i morgen men sakte men sikkert.. og det høres ut som om TS snart er ferdigspist. 

Anonymkode: 16bd3...04d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Vera said:

😳

Hvorfor i all verden er du så stygg med en du deler livet ditt med?? Har dere barn? 

Hun er ikke stygg. Han får bare som fortjent. Herlig...Jeg hadde gjort det samme.

Anonymkode: 1bb6a...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ikke stygg. Han får bare som fortjent. Herlig...Jeg hadde gjort det samme.

Anonymkode: 1bb6a...e36

Man kan også si det helt omvendt - at ei dame som er totalt likegyldig til sin mann, fortjener brudd eller utroskap. 

Anonymkode: f0e4d...c75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ikke stygg. Han får bare som fortjent. Herlig...Jeg hadde gjort det samme.

Anonymkode: 1bb6a...e36

Hva er det han har gjort?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ikke stygg. Han får bare som fortjent. Herlig...Jeg hadde gjort det samme.

Anonymkode: 1bb6a...e36

Men her er det hun som driter i han. Greit å begrunne det litt bedre da. Det virker som om hun bare vil han dritt uten videre, bare fordi hun har mistet følelser for han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ung, og blir litt skremt av denne tråden... Over hvor mange som sier at kona ikke må få vite, over hvor mange som støtter TS fordi han har det vanskelig akkurat nå. Er det dette jeg kan forvente meg når jeg før eller senere finner meg en mann? At det kan godt hende at han ikke har noe problem med å være emosjonelt utro og at folk viser forståelse for det? :( TS skriver at han har sterk samvittighets- og ansvarsfølelse - bull-fucking-shit. Synes hele situasjonen til TS er så skremmende, og så sykt gjort, at jeg blir dårlig og har ikke lyst å utsette meg selv for noe lignende. Stakkars kone. 

Anonymkode: 5d980...8c9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...