Gå til innhold

Har hatt et forhold til en annen. Velger kona men vil likevel fortelle henne det. Hva kan jeg forvente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil anbefale M58 å høre podcasten  Guro & Guru, spesielt episoden som omhandler utroskap. Der peker han på mange faktorer som spiller en rolle i utroskap. Blant annet det å bruke utroskap som en flukt fra det vanskelige i eget samliv, en flukt fra smerten i eget liv. Man legger gjerne ansvaret for at man har det dårlig på partner, og så drømmer man om at livet med den nye skal løse alle problemer.

Lytt og bli utfordret!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, wintergirl skrev:

Akkurat. Kanskje kona også er lei og syns han er kjip. Det er ganske beleilig å legge alt over på den andre istedet for å ta praten, og kanskje  flørte med andre i tillegg. Tror mange hadde hatt godt av en pause hvor de var alene og ikke gikk rett inn i et nytt forhold. Flere burde også pratet sammen om hva som kan gjøres annerledes, bedre....  Dessuten så er det naturlig å falle for andre selv om man er godt gift, spesielt når det er en dårlig periode. Mange som har brent deg der når de satser fult på den andre. 

Synes jeg ser de sitte der, på hver sin tue og være misfornøyd uten å snakke sammen, før noen utenforstående gjør sin entre.

Han er skråsikker på at kona ikke vil forlate han. Jeg har spurt flere ganger om han har reflektert over om hun også kan ha avvist andre menn. Det kommer det ikke noe svar på.

Synes det sier litt om synet man har på ektefellen hvis man tror at man selv er den eneste som kan ha draget. 

Anonymkode: 01ca7...f97

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes jeg ser de sitte der, på hver sin tue og være misfornøyd uten å snakke sammen, før noen utenforstående gjør sin entre.

Han er skråsikker på at kona ikke vil forlate han. Jeg har spurt flere ganger om han har reflektert over om hun også kan ha avvist andre menn. Det kommer det ikke noe svar på.

Synes det sier litt om synet man har på ektefellen hvis man tror at man selv er den eneste som kan ha draget. 

Anonymkode: 01ca7...f97

Helt enig! Tenk om kona faktisk finner seg en annen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære mann 58. Jeg kunne vært den andre kvinnen du føler så mye for. Men det er jeg ikke, jeg er litt yngre, og han som kunne vært deg er litt yngre. . Noen deltaljer skurrer, men essensen er det samme.

for ett år og en måned siden møtte jeg tilfeldig på en mann som jeg kjente i ungdomsårene. Altså ca 25 år siden. Det var blikkontakt, og jeg kjente en spesiell følelse, det her er en sånn mann jeg vil ha! Han var ekstremt tiltrekkende for meg, og jeg vurderte å legge han til på Facebook. Jeg gjorde ikke det. 

To uker etter fikk jeg en melding på Instagram, der han lurte på om vi hadde drevet med samme idrett i ungdommen, om det var der han hadde meg fra. Og så skrev han at han hadde sett meg den dagen jeg nevnte. 

Det eskalerte, veldig fort. Mye meldinger. Der vi begge ville treffes, men han var jo gift. Han sto fast på at ekteskapet var av gammel vane, men mye holdt han igjen, hus, barn, båt og diverse.

det gikk lang tid med meldinger der det oppsto en situasjon der jeg fikk følelser jeg ikke hadde sjans å få utløp for. Det samme sa han. 

Han ønsket å gå fra sin kone, men jeg tror ikke han fikk det til, det var for mye som var historie der. Jeg pushet ikke. 

Ti måneder gikk. Fremdeles meldinger hver dag, og jeg ble oppgitt. En kvinne får alltid forespørsler. Hvertfall en singel en:-)

vi hadde på det tidspunktet hatt noen stjålne bilturer. Der vi pratet, og kysset. Aldri mer. Men Gud vet, jeg ønsket mer. 

Tilslutt sa jeg fra om at dette ble feil for meg, jeg følte veldig på at følelsene mine ble hos en som var et annet sted. Og jeg foretrakk at han måtte enten rydde opp der han var, eller så måtte vi stoppe. Han var lett å bli glad i.

 

Så kom hans versjon. Han var ikke mindre betatt. Han hadde vært gift i 25 år. Men hverdagen med konen var mer et AS, det var ikke et kjæresteforhold. Men det var vanskelig å bryte. For hva med familie venner og alt utad? 

Jeg var beinhard, selv om jeg gråt etterpå, for det var denne mannen jeg ville ha. Jeg sa at en dag, så kommer jeg til å si ja til en invitasjon som kommer min vei, og da stopper kontakten mellom deg og meg. 

Mulig det fikk han på en tanke, for da tok det to uker. Så var han hos meg. Brutt med kona. Det ble et helvete. Men vi hadde hverandre. Nå, ca to mnd etter har veldig mye roet seg. Fremdeles mye å ta hensyn til og tenke på, men vi to har hverandre.

poenget mitt er, følg hjertet ditt. Du kommer alltid til å være glad i din kone, men beklager-de kapitlene er over. Nå venter et nytt kapittel. Det hadde blitt fantastisk, det er jeg overbevis om. Du må bare tørre å følge hjertet ditt. Jeg fulgte mitt. Tilslutt fulgte han sitt. Og jeg har endelig fått en mann jeg virkelig ønsker å ha. 

Jeg har fulgt begge trådene dine, Ts, du er en god mann som vil så gjerne. Men nå må du ta tak. Den andre kvinnen er ikke et blaff, hun er i hjertet ditt. Du er ulykkelig uten henne.  

Jeg ønsker deg alt godt, og lykke til!😊

Anonymkode: 0ce1f...e62

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjære mann 58. Jeg kunne vært den andre kvinnen du føler så mye for. Men det er jeg ikke, jeg er litt yngre, og han som kunne vært deg er litt yngre. . Noen deltaljer skurrer, men essensen er det samme.

for ett år og en måned siden møtte jeg tilfeldig på en mann som jeg kjente i ungdomsårene. Altså ca 25 år siden. Det var blikkontakt, og jeg kjente en spesiell følelse, det her er en sånn mann jeg vil ha! Han var ekstremt tiltrekkende for meg, og jeg vurderte å legge han til på Facebook. Jeg gjorde ikke det. 

To uker etter fikk jeg en melding på Instagram, der han lurte på om vi hadde drevet med samme idrett i ungdommen, om det var der han hadde meg fra. Og så skrev han at han hadde sett meg den dagen jeg nevnte. 

Det eskalerte, veldig fort. Mye meldinger. Der vi begge ville treffes, men han var jo gift. Han sto fast på at ekteskapet var av gammel vane, men mye holdt han igjen, hus, barn, båt og diverse.

det gikk lang tid med meldinger der det oppsto en situasjon der jeg fikk følelser jeg ikke hadde sjans å få utløp for. Det samme sa han. 

Han ønsket å gå fra sin kone, men jeg tror ikke han fikk det til, det var for mye som var historie der. Jeg pushet ikke. 

Ti måneder gikk. Fremdeles meldinger hver dag, og jeg ble oppgitt. En kvinne får alltid forespørsler. Hvertfall en singel en:-)

vi hadde på det tidspunktet hatt noen stjålne bilturer. Der vi pratet, og kysset. Aldri mer. Men Gud vet, jeg ønsket mer. 

Tilslutt sa jeg fra om at dette ble feil for meg, jeg følte veldig på at følelsene mine ble hos en som var et annet sted. Og jeg foretrakk at han måtte enten rydde opp der han var, eller så måtte vi stoppe. Han var lett å bli glad i.

 

Så kom hans versjon. Han var ikke mindre betatt. Han hadde vært gift i 25 år. Men hverdagen med konen var mer et AS, det var ikke et kjæresteforhold. Men det var vanskelig å bryte. For hva med familie venner og alt utad? 

Jeg var beinhard, selv om jeg gråt etterpå, for det var denne mannen jeg ville ha. Jeg sa at en dag, så kommer jeg til å si ja til en invitasjon som kommer min vei, og da stopper kontakten mellom deg og meg. 

Mulig det fikk han på en tanke, for da tok det to uker. Så var han hos meg. Brutt med kona. Det ble et helvete. Men vi hadde hverandre. Nå, ca to mnd etter har veldig mye roet seg. Fremdeles mye å ta hensyn til og tenke på, men vi to har hverandre.

poenget mitt er, følg hjertet ditt. Du kommer alltid til å være glad i din kone, men beklager-de kapitlene er over. Nå venter et nytt kapittel. Det hadde blitt fantastisk, det er jeg overbevis om. Du må bare tørre å følge hjertet ditt. Jeg fulgte mitt. Tilslutt fulgte han sitt. Og jeg har endelig fått en mann jeg virkelig ønsker å ha. 

Jeg har fulgt begge trådene dine, Ts, du er en god mann som vil så gjerne. Men nå må du ta tak. Den andre kvinnen er ikke et blaff, hun er i hjertet ditt. Du er ulykkelig uten henne.  

Jeg ønsker deg alt godt, og lykke til!😊

Anonymkode: 0ce1f...e62

For noe tull. 

Det er en forelskelse, ikke kjærlighet. 

Anonymkode: 55b6c...a80

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket forhold har du til din kone? Er hun bare husmor som steller rundt deg? Jeg hadde aldri fått til eller han å skjule noe slikt i 2 år.

Vi er veldig nære og deler alt. Jeg klarer ikke å dikte opp at jeg skal treffe en veninne og så gå hjem og leke skuespiller. Jeg forteller alt til min mann og han får hele meg. Han elsker meg 7 år sammen. 

Men din kone er bare din nye mamma sikkert. Hun må ikke være helt god som ikke vet dette. Hun bryr seg sikkert ikke om deg og hva du gjør. Kansje hun venter på at du skal dra ifra henne. Kansje hun vet om at du treffer en annen men at hun ikke bryr seg. 

Anonymkode: 8cbd8...7a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig forhold når han sier at kona kommer til å bli sur en stund, når han forteller henne om et 2 år langt forhold. Man blir ikke sur, dersom man bryr seg om hverandre. Å si hun blir sur høres helt sprøtt ut. Dersom kona er bittelitt glad i mannen, blir hun såret, knust, trist, fortvilet, redd, mister selvfølelse og tillit, og mye mer. Når han sier hun blir sur en stund, høres det ut som en slags kjølig foretningsavtale, ikke et mangeårig ekteskap. Enten er hele greia en oppdiktet tråd, eller så er det mye usannheter i historien. Kona tillegges jo omtrent ingen normale følelser som menneske som blir grovt sviktet opplever.

Anonymkode: 463ba...228

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2019 den 17.59, Mann10 skrev:

Hvordan går det TS?

Hadde ikke tenkt skrive mer her men ok.

Det går ikke så bra. Det har gått to uker siden jeg brøt og jeg har enda ikke klart å fortelle min kone om dette. Tenker på det hele tiden og jeg tenker på den andre hele tiden. 

Har ikke sett henne og det uroer meg litt. Pleier ser henne langs veien eller rundt forbi. Ikke nå. Jeg tenker mye på hvor mye jeg har såret henne og jeg bare vet at den dagen jeg møter på henne igjen, kommer jeg til å fiske etter følelsene hennes igjen. For jeg vil ikke at hun skal gå videre selvom det er hva jeg sa til henne. Jeg sa hun ikke skulle vente på meg og hun kan jo ikke det men jeg håper likevel følelsene hennes for meg består. 

Jeg har fortsatt mye følelser for henne. Hun er den siste jeg tenker på når jeg legger meg. Og det gjør vondt i hjertet mitt. Fysisk vondt.

Og så har jeg en stor oppgave foran meg. Fortelle kona. Har bestemt meg for det. Blir vel i løpet av måneden. 

Slik går det. Er trist og tung til sinns. Lurer på hvordan hun har det. 

Ts

PS. Takk til deg ab e62 som er kvinne og forteller din historie som ligner min. Det gjorde noe med meg. 

Anonymkode: a0a99...647

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære vene, mann på 58! 😔
 

Alt jeg kan si når jeg leser her er dette : dette er ikke over! Langt i fra. Dette er "to be continued".... Ser du det ikke selv?
 

Ønsker deg av hjerte alt godt og håper du klarer finne ro i sjelen og den ekte, dype kjærlighetslykken du drømmer om, til slutt 💚

Hold oss oppdatert. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske du mann58 var mannen jeg hadde ett forhold til. Dype følelser, forelskelse, her fant konen ut og han kuttet meg ut uten å blunke. Knust er vell en underdrivelse av hva jeg er. Tror ikke han engang tenker på meg, eller husker at jeg har eksistert. Ett intenst år, hvor jeg trodde vi følte det samme, svosj, borte sånn der, som om det aldri hadde vært.

Anonymkode: bb112...1a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du gjør riktig å informere din kone. Da tar du hull på bobla. Kanskje hennes reaksjon vil vekke deg til å bli værende hos henne (hvis hun vil ha deg), eller kanskje hun kaster deg ut. 
 

Ønsker deg lykke til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min far var utro over en lang periode da han var gift med min stemor. Kona oppdaget til slutt utroskapen, og det ble slutt. Faren min og den nye damen hadde store planer for fremtiden den første tiden, men etter noen måneder senere forlot hun ham. Det var ikke like spennende lenger da hun fikk ham og måtte dele hverdagene med ham. Nå har du en fantasi om at elskerinnen din er feilfri og at dere alltid kommer til å ha det fantastisk, men hverdagene vil komme, og hun kommer til å ha dager hvor hun er sur, og humøret vil svinge. Ja, kanskje du kommer til å gjøre henne grinete og frakoblet til og med. Fantasien du har nå kan du bare glemme uansett hvordan dette ender. Kanskje går hun lei ganske raskt.

Med det sagt, jeg synes det eneste rettferdige mot konen sin nå er å la henne få valget om å forlate deg. Du snakker hele tiden om ditt valg, men dette er ikke bare ditt valg. Jeg unner henne ikke den smerten hun kommer til å oppleve den dagen hun finner ut om sviket ditt (all smerten du har beskrevet her, den vil overføres til henne), men jeg håper for hennes del at hun har guts til å forlate deg. Jeg håper hun finner denne tråden, for selv om det kommer til å gjøre innmari vondt å lese hvor lavt du setter henne, så får hun også se at hun fortjener så mye bedre enn deg. Jeg håper hun forlater deg mens dere fortsatt er relativt unge. Tenk deg å finne ut av dette sviket når hun er 78, og finner ut at alt hun trodde om deg og dine følelser og seg selv og sitt liv er løgn. Du bør gi henne valget nå. Og hvis hun velger å forlate deg, ja da får du mulighet til sjekke ut kjærligheten til hun andre. Uten at kona di trenger å dø. 

Du må komme deg ut av den offerrollen du befinner deg i nå. Du er ikke offeret her. Og dette er ikke ditt valg. Det er ikke sikkert at hun trenger deg i det hele tatt. Kanskje klarer hun seg helt fint uten deg.

Anonymkode: a2b70...4d8

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor i alle dager forlater du den kvinnen som du har mest følelser for???

Anonymkode: 70323...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager forlater du den kvinnen som du har mest følelser for???

Anonymkode: 70323...96e

Fordi han tror verden vil hate han. 🤷‍♀️🤦‍♀️

Fordi han ikke har garantier for veien videre. Men det her man ikke uansett- kona kan jo være utro -mange ting kan skje i livet. Men lykken er nå-idag. Man er ansvarlig for sin egen lykke. 
Håper mannen tar oppgjør med kona. Så kan tre mennesker bli lykkelige i stedet for ingen. 

Anonymkode: 184b5...c54

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han tror verden vil hate han. 🤷‍♀️🤦‍♀️

Fordi han ikke har garantier for veien videre. Men det her man ikke uansett- kona kan jo være utro -mange ting kan skje i livet. Men lykken er nå-idag. Man er ansvarlig for sin egen lykke. 
Håper mannen tar oppgjør med kona. Så kan tre mennesker bli lykkelige i stedet for ingen. 

Anonymkode: 184b5...c54

Ja så klart! Ingen garantier. Og håper på kona blir smigret av å velge henne? Håper hun hiver han ut. 
«Idag» lykkelig.

ja mannen har hatt det fint på si.

mitt forslag: fortell du😂

Anonymkode: 70323...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2019 den 11.59, AnonymBruker skrev:

Jeg våger ikke fortelle henne at jeg elsker en annen,det blir for sårende, men jeg skal si jeg er blitt veldig glad i en annen. 

Anonymkode: a0a99...647

Å herregud idiot! Lyge og fortelle «sannheten» samtidig, pakke det inn i gullpapir, og være stolt av at du ikke har hatt sex i tillegg... lykke til, svake svake «mann»

Anonymkode: 70323...96e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...