Gå til innhold

Har hatt et forhold til en annen. Velger kona men vil likevel fortelle henne det. Hva kan jeg forvente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Familytree
9 minutter siden, Gorilla skrev:

Jeg hadde ikke ønsket å leve i et forhold hvor ting forble gjemt og skjult for meg. Ei heller hadde jeg følt meg trygg i et forhold basert på løgner. Men nå har jeg et ekstremt behov for kontroll; for å få vite sannheten om alt som kan ha skjedd - nettopp fordi det jeg ikke vet eller er bevisst blir uforutsigbart og utrygt for meg. Jeg trenger informasjon. Så jeg vil heller ha sannheten, vite hva jeg har å forholde meg til og at folk skal være ærlig med meg. 

Du kan ikke kontrollere alt. Behovet for kontroll er en usikkerhet i seg selv.
 Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lama_Drama
44 minutter siden, Gorilla skrev:

Jeg hadde ikke ønsket å leve i et forhold hvor ting forble gjemt og skjult for meg. Ei heller hadde jeg følt meg trygg i et forhold basert på løgner. Men nå har jeg et ekstremt behov for kontroll; for å få vite sannheten om alt som kan ha skjedd - nettopp fordi det jeg ikke vet eller er bevisst blir uforutsigbart og utrygt for meg. Jeg trenger informasjon. Så jeg vil heller ha sannheten, vite hva jeg har å forholde meg til og at folk skal være ærlig med meg. 

Jeg vil ha en mann som tenker på meg, og ikke bare seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med henne over. Ikke kontakt henne om du ikke vet. Det er bare vondt for alle. Selvfølgelig går hun og håper på å høre fra deg men det hun håper at du skal si er at du har snakket med kona og nå vil satse på henne. 
Skaff deg en hybel eller lignende, vet ikke din økonomiske situasjon men det står så mye mer respekt for en mann som er handlingskraftig. 

Jeg er godt voksen dame som har vært gift i mange år, 3 store barn. Vanlig A4 liv med båt, hytte, familie alle de greiene der.. et liv med opplevelser gleder og sorger.. masse historie. 

MEN hvis min mann hadde falt så pladask for et annet kvinnemenneske så håper jeg at han hadde kommet til meg og fortalt meg dette. Jeg hadde selvfølgelig blitt helt KNUST og vet ikke hva jeg hadde gjort men jeg hadde uansett ikke gått inn for å ødelegge for noen.. jeg ser du frykter reaksjonen til omgivelsene. 
Mange hadde sikkert blitt sjokkert men det går fort over... alle har som regel nok med sitt. Og familie er familie uansett.. kanskje litt murring i rekkene men ser ikke det som noe problem. Jeg vet våre barn ikke ville at vi skulle holde sammen bare for syns skyld de vil jo at foreldrene skal være lykkelige. 
 

Jeg hadde nok bedt min man være diskret vedr den nye damen sin en stund. For min del og alles egentlig så hadde jeg bedt han om å ikke «vise» hennes frem på en stund hvis du skjønner. Hvis denne damen skal inn i familien så er det ikke lurt at det er hun som har «ødelagt» ekteskapet hvis du skjønner. Da får hun og dere en dårlig start. 
 

DET hadde vært mitt eneste krav til han. 

Anonymkode: 76025...804

Veldig enig.

Anonymkode: dc175...3d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Jeg vil ha en mann som tenker på meg, og ikke bare seg selv.

Det vil jeg også. Men sier bare at hvis han hadde vært utro, så hadde jeg ville visst det og ikke levd i uvisshet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kommer til å skje her er at TS ikke sier noe til kona (det tør han ikke fordi han er redd for bråk og at hun kanskje skal gå fra han), og han kommer ikke til å kontakte den andre dama mer (tror ikke han tør det heller og det er bra for hun må få fred så lenge han ikke klarer å satse på henne). Etterhvert kommer TS og kona tilbake til den vanlige tralten (alle samliv blir sånn etter mange nok år) og minnene om denne andre dama vil blekne mer og mer. Han vil aldri glemme henne helt, men få henne så mye på avstand at han kan leve greit med minnene. Og sannsynligvis vil han være glad for at han ble hos kona til syvende og sist. Hvordan forholdet hadde blitt til den andre dama hvis han hadde valgt henne vet ingen og det er umulig å si. Akkurat det får TS aldri vite, og det er prisen han betaler for å vende tilbake til kona og tryggheten. Det kan godt være at det tross alt er det beste for han og kona også når alt kommer til alt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, pistasjenøtt15 skrev:

Det som kommer til å skje her er at TS ikke sier noe til kona (det tør han ikke fordi han er redd for bråk og at hun kanskje skal gå fra han), og han kommer ikke til å kontakte den andre dama mer (tror ikke han tør det heller og det er bra for hun må få fred så lenge han ikke klarer å satse på henne). Etterhvert kommer TS og kona tilbake til den vanlige tralten (alle samliv blir sånn etter mange nok år) og minnene om denne andre dama vil blekne mer og mer. Han vil aldri glemme henne helt, men få henne så mye på avstand at han kan leve greit med minnene. Og sannsynligvis vil han være glad for at han ble hos kona til syvende og sist. Hvordan forholdet hadde blitt til den andre dama hvis han hadde valgt henne vet ingen og det er umulig å si. Akkurat det får TS aldri vite, og det er prisen han betaler for å vende tilbake til kona og tryggheten. Det kan godt være at det tross alt er det beste for han og kona også når alt kommer til alt. 

Bra oppsummert 👍. Mulig sannheten vil kommer for en dag, men sannsynligvis blir det nok slik pistasjenøtt15 skriver. Mann58 vil ikke fortelle om sin utroskap til kona og alt går seg til på et vis. Det blir nok et helt middelmådig ekteskap framover, men sikkert mange som har det slik etter mange år sammen. Rart at kona ikke har merket noen endringer på sin mann. Min kone merker med en gang hver minste ting med meg og spør hva som plager meg. Nytter ikke å skjule noe for henne og jeg har ikke behov for det heller... heldigvis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, 911 skrev:

Bra oppsummert 👍. Mulig sannheten vil kommer for en dag, men sannsynligvis blir det nok slik pistasjenøtt15 skriver. Mann58 vil ikke fortelle om sin utroskap til kona og alt går seg til på et vis. Det blir nok et helt middelmådig ekteskap framover, men sikkert mange som har det slik etter mange år sammen. Rart at kona ikke har merket noen endringer på sin mann. Min kone merker med en gang hver minste ting med meg og spør hva som plager meg. Nytter ikke å skjule noe for henne og jeg har ikke behov for det heller... heldigvis.

Hvem vet om hun ikke har merket noe?  Vi har kun mannens ord om at hun ikke "ser" ham. Kanskje hun har gitt opp, etter å ha spurt flere ganger og bare fått svar som "det er ikke noe", " er bare sliten for tiden" osv. 

Jeg tar Mann58 sine utsagn om kona og hennes reaksjoner med en stor klype salt, han vil jo helst unnskylde og ha gode grunner for å ha falt for den yngre dama. Dermed er det nok enklest for ham å tegne kona i et noe dårlig lys for oss her inne. 

Anonymkode: a5aee...a56

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for at du delte dette. Det får meg til å tenke. Alt er bare så vanskelig. 

Jeg elsker min kone. Kan ikke si noe annet etter så mange år. Om jeg elsker hun andre og? Ja, det gjør jeg, på en helt annen måte. Elsker hele hennes vesen. Kona elsker jeg nok mest pga historie og alt vi har delt, de sterke båndene som tross alt er der etter så lang tid. Jeg har hatt perioder der jeg ikke lenger elsket kona, men så har jeg blitt glad i henne igjen, og så dabber det av igjen. Som nevnt mange ganger, det svinger litt for mye dessverre. 

Dette har jeg vurdert og jeg har gjort det. Tok det opp med henne for ca et år siden og det ble en fin prat. Og det ble litt bedre etter det. Vi kom nærmere hverandre. Så dabbet det litt av igjen og nå er vi litt nærmere hverandre igjen. Men hun ser ikke ut til å merke at jeg er distansert og fjern. Jeg syns det er rart. Hun ser meg ikke nok. Jeg kan selvsagt ta en ny prat med henne om alt, men jeg tror jeg også bør få fingeren ut og få fortalt henne alt sammen. Vi lever side om side, gode venner. Det er det som er problemet. Det svinger altfor mye med oss. 

Ja det er nok synd på henne, men jeg er snill med henne. Om ikke annet. Og det er da vitterlig ikke JEG som holder liv i tråden, det er stadig noen som spør meg hva som skjer! Og da svarer jeg, før eller siden. 

m58

Anonymkode: a0a99...647

Vil du si at kona di er snill med deg hvis hun går bak ryggen din i 2 år?

Anonymkode: 9e7eb...148

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et valg du skal følge hjertet ditt, og ikke det praktiske. Du må velge hun du har mest følelser for, og hun som er i hjertet ditt, hun du vil ha, hun du tenker på, hun du savner. Du har bare et liv  

Anonymkode: 70323...96e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2019 den 7.24, Kariannne skrev:

Jeg vil også si deg en ting til Ts. Sannheten kommer alltid for en dag, alltid. 

Hvorfor så skråsikker på det? Det er kun meg og hun andre som vet om forholdet vårt. Jeg har ikke betrodd meg til venner eller noen. Hun sier hun har fortalt det til kun en nær venninne som bor i en helt annen by. Jeg er ikke så sikker på at dette noen gang kommer ut. Kanskje hun forteller kona mi eller døtrene mine det, den dagen jeg er borte... ;) Ellers lite tro på at det kommer ut. 

På 17.11.2019 den 7.11, AnonymBruker skrev:

Enig med henne over. Ikke kontakt henne om du ikke vet. Det er bare vondt for alle. Selvfølgelig går hun og håper på å høre fra deg men det hun håper at du skal si er at du har snakket med kona og nå vil satse på henne. 
Skaff deg en hybel eller lignende, vet ikke din økonomiske situasjon men det står så mye mer respekt for en mann som er handlingskraftig. 

Jeg er godt voksen dame som har vært gift i mange år, 3 store barn. Vanlig A4 liv med båt, hytte, familie alle de greiene der.. et liv med opplevelser gleder og sorger.. masse historie. 

MEN hvis min mann hadde falt så pladask for et annet kvinnemenneske så håper jeg at han hadde kommet til meg og fortalt meg dette. Jeg hadde selvfølgelig blitt helt KNUST og vet ikke hva jeg hadde gjort men jeg hadde uansett ikke gått inn for å ødelegge for noen.. jeg ser du frykter reaksjonen til omgivelsene. 
Mange hadde sikkert blitt sjokkert men det går fort over... alle har som regel nok med sitt. Og familie er familie uansett.. kanskje litt murring i rekkene men ser ikke det som noe problem. Jeg vet våre barn ikke ville at vi skulle holde sammen bare for syns skyld de vil jo at foreldrene skal være lykkelige. 
 

Jeg hadde nok bedt min man være diskret vedr den nye damen sin en stund. For min del og alles egentlig så hadde jeg bedt han om å ikke «vise» hennes frem på en stund hvis du skjønner. Hvis denne damen skal inn i familien så er det ikke lurt at det er hun som har «ødelagt» ekteskapet hvis du skjønner. Da får hun og dere en dårlig start. 
 

DET hadde vært mitt eneste krav til han. 

Anonymkode: 76025...804

Dette var et tydelig og fint innlegg. Jeg er enig med deg. Jeg kontakter henne ikke dersom jeg ikke vet hva jeg vil. Jeg må være sikker. Det er nå gått noen uker siden bruddet og jeg kjenner meg tom og på randen av små-deprimert. Ikke helt tilgjengelig hjemme. Fjern og er helst ute og jobber med noe, i garasjen, eller tar en tur med hunden. Alene. Jeg er redd tiden vil gjøre at jeg blir spist opp innvendig, men håper på det motsatte, at jeg får henne ut av systemet. Har ikke sett henne, hun gjør seg vel utilgjengelig for meg, tenker jeg. Helt uvanlig å ikke ses tilfeldig. Men takk igjen for det du sier. 

På 17.11.2019 den 7.39, Mann10 skrev:

Hei Mann58,

Hvor lenge er for lenge spør du? Det er umulig å si. Kanskje hun våkner opp idag og føler seg lettere.. kjenner at hun skal klare å komme seg videre. At hun virkelig ikke vil ha en mann som river ned selvtilliten hennes (det gjør du jo -du forteller henne jo gang på gang at du ikke vet om hun er bra nok til å innvolveres i livet ditt.. hva tror du det gjør med et menneske)? 
Hun fortjener en mann som ringer på døren hennes med blomster og spør om hun vil være med ut og spise middag.. en mann som er stolt av å vise henne frem til verden, som beskytter hjertet hennes. Det er denne mannen hun venter på. Hvis du ikke er denne mannen så fjern deg fra døråpningen og la henne slippe noen andre inn -noen som virkelig elsker henne. 
 

Jeg tviler ikke et sekund på at hun håper på at du tar kontakt - og med alt du skriver så er det ikke tvil hvor hjertet ditt er.

Og tenk hvor mye dere har å snakke om når hun skal lære å kjenne hele historien om livet ditt. 

Ah, det er dette jeg håper ikke skjer. At jeg en dag ser henne med en annen mann. Eller at hun står langs veien og klemmer en fyr eller at jeg snapper opp at hun har gått videre. Det er en vond tanke, for jeg hadde henne, jeg hadde muligheten til alt med henne, men jeg ga det opp. For kona og familien. Og det er vel det beste jeg kan gjøre. Men at jeg går på akkord med mine følelser, ja det gjør jeg, så definitivt. 

Jeg tror også hun håper på at jeg tar kontakt. Jeg lovte henne det, dersom det skjedde en endring. men foreløpig skjer jo ingenting og det er min feil. Jeg finner unnskyldninger hele tiden. Snart er det jul. Kan ikke ødelegge den. Så er det konas bursdag. kan ikke ødelegge den heller. Forteller jeg henne, blir jo stemningen helt annerledes, så jeg kvier meg for å gjøre det. Men jeg tror jeg skal, vet bare ikke når :( Dere får bare bli oppgitte på meg, jeg VET jeg er feig. Innrømmer det så gjerne. Feig, redd og en pingle som ikke følger hjerte, men fornuften :(

På 17.11.2019 den 12.13, Festlig skrev:

Har fulgt med på denne tråden i rykk og napp.. Det som vil skape en ny tidsregning i M58s liv er når hun andre snart blir engasjert i et annet, nytt forhold. Det vil skje før en forventer det vil jeg tro. Det er nok at hun møter en handlekraftig og sterk mann med vilje.  Det vil virke befriende på henne.

Da hjelper det lite alle planer og valg som M58 har gjort.  Da er det dame 1 og 2 som har kontroll og bedre fotfeste.. Enkelte går i sin egen verden , og blir lamslått når de oppdager at folk rundt de gjør sine egne valg .  Sånn er det å sove i timen 

Ja du har vel rett i dette dessverre. Men hva søren skal jeg gjøre når jeg ikke klarer, overhode, å svikte min egen kone? Jeg har ikke NOE vondt å si om henne. Jo hun svinger, men legger ikke skyld på henne av den grunn. Jeg har virkelig ikke noe vondt å si om henne...så jeg har ingen legitim grunn til å gå fra henne...??!! Folk vil jo tro jeg er gal, ingen vil vel forstå dette. Og jeg kan ikke gå fordi jeg tror jeg får det bedre, for jeg har det jo sånn sett bra allerede....bra nok i alle fall ....

22 timer siden, 911 skrev:

Bra oppsummert 👍. Mulig sannheten vil kommer for en dag, men sannsynligvis blir det nok slik pistasjenøtt15 skriver. Mann58 vil ikke fortelle om sin utroskap til kona og alt går seg til på et vis. Det blir nok et helt middelmådig ekteskap framover, men sikkert mange som har det slik etter mange år sammen. Rart at kona ikke har merket noen endringer på sin mann. Min kone merker med en gang hver minste ting med meg og spør hva som plager meg. Nytter ikke å skjule noe for henne og jeg har ikke behov for det heller... heldigvis.

Jo...det går seg nok til. Og jeg er enig, det blir ikke den store lidenskapen og jeg kommer til å bære min hemmelighet og min sorg. Middelmådig har vi jo hatt det lenge. Ikke noe sprit i forholdet vårt. Vi er gode venner, hverandres næreste på et vis. Jeg vet ikke om kona mi har merket noe, men jeg tror ikke det. Hun har kun spurt hvrorfor jeg er fjern og distansert, ikke noe annet. Er det ikke veldig rart? tror ikke jeg er en så god skuespilller heller. Hun må da ha sett glimtet i øynene, de dagene jeg er fra ,eg av lykke over det gode med hun andre, og smerten i øynene mine de dagene jeg tenker på dobbeltlivet mitt? men nei, hun virker rimelig fjern selv. Vi snakker sammen på kveldene, men om alt mulig annet. 

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem vet om hun ikke har merket noe?  Vi har kun mannens ord om at hun ikke "ser" ham. Kanskje hun har gitt opp, etter å ha spurt flere ganger og bare fått svar som "det er ikke noe", " er bare sliten for tiden" osv. 

Jeg tar Mann58 sine utsagn om kona og hennes reaksjoner med en stor klype salt, han vil jo helst unnskylde og ha gode grunner for å ha falt for den yngre dama. Dermed er det nok enklest for ham å tegne kona i et noe dårlig lys for oss her inne. 

Anonymkode: a5aee...a56

Tror ikke det er sånn, da. Men jeg vet jo ikke sikkert. Jeg har forresten sagt det du skriver, særlig den at det er mye på jobb, jeg er stresset, sliten, trett, har vondt i kroppen osv....Jeg vil forresten ikke ha gode unnskyldninger lenger, jeg har jo landet hos kona. Og det er jo det de aller fleste her har rådet meg til. Så får vi se hvor lykkelig jeg blir av det. Uansett er jeg for feig til å ta et annet valg. I allefall nå. Kanskje jeg snur om en dag, og da kan det være for sent :( 

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil du si at kona di er snill med deg hvis hun går bak ryggen din i 2 år?

Anonymkode: 9e7eb...148

Nei, beklager. Det var dumt sagt av meg, ser den. :( 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et valg du skal følge hjertet ditt, og ikke det praktiske. Du må velge hun du har mest følelser for, og hun som er i hjertet ditt, hun du vil ha, hun du tenker på, hun du savner. Du har bare et liv  

Anonymkode: 70323...96e

Jeg vet dette så inderlig vel. Men jeg forteller meg selv en forsvarstale hele tiden. Hver dag. Jeg fortalte hun andre en lang og nesten slem forsvarstale. Hun ble sint og ba meg drite i å gå i forsvar. Hun hadde jo rett. Jeg prøvde det jeg kunne å fortelle henne at jeg har tatt det rette valget, super bastant overfor henne. Fy så stygg jeg var mot henne, men var nødt for å prøve tro dette selv og prøve forsikre meg selv om at jeg gjør det rette. Jeg har aldri i mitt liv vært så fristet av en annen kvinne noen gang. Og nei, ikke bare fysisk (som vi ikke har vært), men emosjonelt. Hun er helt spesiell. Men det er kona mi og, må jeg vel egentlig si. Mye historie, bånd osv....det er jo spesielt å ha delt så mange år. Holder fast på det. 

m58

Anonymkode: a0a99...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2019 den 7.59, AnonymBruker skrev:

Hvordan står det til med sexlivet oppi alt det her? Funker det? Kan du ha kjærlighetssorg og samtidig opprettholde et normalt sexliv? Kona di må da merke at «det er noe med deg» og sånne ting gir ofte utslag på soverommet.. eller er du en så god skuespiller?

Anonymkode: 76025...804

Vet du, interessant at du spør. For til og med her har jeg vært i "forsvar" (fornektelse) overfor hun andre. Hun spurte meg rett ut om jeg savner noe mer enn det å bli sett, hørt, og alt det som har med det emosjonelle å gjøre. Jeg sa nei. Hver gang hun spurte. Jeg sa nei og atter nei. Lot som om sexlivet er helt fint. men er det det? Nei. 

Jeg savner lidenskap, savner god, nær, intim sex. Men kona er i overgangsalder og lite interessert. De få gangene vi har hatt sex de siste månedene, har jeg dessverre også tenkt på hun andre. Vet det er stygt, men....

Nei det er labert med sexlivet. Har vært det lenge egentlig. En gang i ny og ne. Kjedelig, rutinepreget og som regel pga et behov for å i det hele tatt føle seg noe verdt. Men spenningen er borte, lidenskapen er borte. Og nei, det er ikke noe å tema å få dette til bedre. Jobbet med det tidligere. 

Tror ikke kona har merket noe her. Hvordan mener du at det vil være synlig i sex-akten at jeg er emosjonelt utro?

mann58

Anonymkode: a0a99...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg har ikke NOE vondt å si om henne. Jo hun svinger, men legger ikke skyld på henne av den grunn. 

Du svinger jo som bare det selv!  Fra glimt i øyet, som du selv skriver, til smerte i øynene dine de dagene du tenker på dobbellivet ditt (som du skriveri sitatet nedenfor). 

Jeg vet ikke om kona mi har merket noe, men jeg tror ikke det. Hun har kun spurt hvrorfor jeg er fjern og distansert, ikke noe annet. Er det ikke veldig rart? 

Nei, det er ikke så veldig rart, for du har vel ikke svart henne ærlig, har du vel?  Og når hun gjentatte ganger spør og får uærlige svar (en kone gjennom mange år merker det, tro du meg!), hva mener du hun skal gjøre?  Mase og mase og atter mase?  Vel, da hadde du kunnet klage over det også, "åh, kona mi maser bare dagen lang".

 Jeg har forresten sagt det du skriver, særlig den at det er mye på jobb, jeg er stresset, sliten, trett, har vondt i kroppen osv....

Ser du virkelig ikke at kona di har fått løgn etter løgn servert?  Men du ønsker at hun skal "se" deg? Da må du for pokker begynne å være ærlig med henne! Det eneste du viser henne nå, er en løgner og bedrager.  

 

Anonymkode: a0a99...647

 

Anonymkode: a5aee...a56

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, interessant at du spør. For til og med her har jeg vært i "forsvar" (fornektelse) overfor hun andre. Hun spurte meg rett ut om jeg savner noe mer enn det å bli sett, hørt, og alt det som har med det emosjonelle å gjøre. Jeg sa nei. Hver gang hun spurte. Jeg sa nei og atter nei. Lot som om sexlivet er helt fint. men er det det? Nei. 

Jeg savner lidenskap, savner god, nær, intim sex. Men kona er i overgangsalder og lite interessert. De få gangene vi har hatt sex de siste månedene, har jeg dessverre også tenkt på hun andre. Vet det er stygt, men....

Nei det er labert med sexlivet. Har vært det lenge egentlig. En gang i ny og ne. Kjedelig, rutinepreget og som regel pga et behov for å i det hele tatt føle seg noe verdt. Men spenningen er borte, lidenskapen er borte. Og nei, det er ikke noe å tema å få dette til bedre. Jobbet med det tidligere. 

Tror ikke kona har merket noe her. Hvordan mener du at det vil være synlig i sex-akten at jeg er emosjonelt utro?

mann58

Anonymkode: a0a99...647

Og din kones manglende sexlyst har null med at du har vært distansert og fjern, løyet henne huden full og hatt tankene dine hos en annen kvinne?  Neivel...

Anonymkode: a5aee...a56

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om kona mi har merket noe, men jeg tror ikke det. Hun har kun spurt hvrorfor jeg er fjern og distansert, ikke noe annet. Er det ikke veldig rart? tror ikke jeg er en så god skuespilller heller. Hun må da ha sett glimtet i øynene, de dagene jeg er fra ,eg av lykke over det gode med hun andre, og smerten i øynene mine de dagene jeg tenker på dobbeltlivet mitt? men nei, hun virker rimelig fjern selv. 

Tror ikke det er sånn, da. Men jeg vet jo ikke sikkert. Jeg har forresten sagt det du skriver, særlig den at det er mye på jobb, jeg er stresset, sliten, trett...

Anonymkode: a0a99...647

Du er en god skuespiller. Rett og slett fordi du kjenner kona di og vet hvordan du skal lure henne. Dessuten, din kone forsøker å tro på deg og dine forklaringer til hvorfor du er fjern og fraværende. Kanskje hun synes synd på deg som strever sånn på jobben. Kanskje hun ikke direkte mistenker at du er utro, men hun klager tydeligvis allerede over din mangel på emosjonelt nærvær. Du gir henne åpenbart lite emosjonelt om dagen. 

Anonymkode: f0e4d...c75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei M58, 

Jeg foreslår at du leser noen av bøkene til Sissel Gran, feks Kjærligheten tre porter og Det er slutt. Og gjerne også Nei Nei og atter nei av Nina Lycke. Alle sammen finnes som e-bok og lydbok, så du trenger ikke ha dem på nattbordet. Du kommer til å kjenne deg igjennom innse at det er mange som har opplevd det samme. 
 

Hilsen fra en kvinne som var der, jeg var gift, det var han og. Samme alder som deg og din kjæreste. Jeg skilte meg (jeg kunne ikke bli når jeg elsket en annen mann), han ble, av samme grunner som du blir. Jeg har gått videre. Jeg har funnet en herlig kjæreste som bare vil ha meg. Han, som ble, han har jobbet seg igjennom den krisen du står i nå. Forholdet hjemme er greit nok, men han tviler fortsatt på om det er riktig å bli. Jeg er ferdig med ham. Det tok meg måneder med sorg og sinne, nå synes jeg bare synd på ham. Og på kona hans. Men jeg er glad, for min egen del, at utfallet ble som det ble. 

Anonymkode: 2e32d...9bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei M58, 

Jeg foreslår at du leser noen av bøkene til Sissel Gran, feks Kjærligheten tre porter og Det er slutt. Og gjerne også Nei Nei og atter nei av Nina Lycke. Alle sammen finnes som e-bok og lydbok, så du trenger ikke ha dem på nattbordet. Du kommer til å kjenne deg igjennom innse at det er mange som har opplevd det samme. 
 

Hilsen fra en kvinne som var der, jeg var gift, det var han og. Samme alder som deg og din kjæreste. Jeg skilte meg (jeg kunne ikke bli når jeg elsket en annen mann), han ble, av samme grunner som du blir. Jeg har gått videre. Jeg har funnet en herlig kjæreste som bare vil ha meg. Han, som ble, han har jobbet seg igjennom den krisen du står i nå. Forholdet hjemme er greit nok, men han tviler fortsatt på om det er riktig å bli. Jeg er ferdig med ham. Det tok meg måneder med sorg og sinne, nå synes jeg bare synd på ham. Og på kona hans. Men jeg er glad, for min egen del, at utfallet ble som det ble. 

Anonymkode: 2e32d...9bb

Har lest "nei, nei og atter nei" og ja kjenner igjen mye. Står fortsatt like fast.  Men takk for tips. skal se på de andre. Sissel Gran er bra.

Takk for at du deler historien din. Er visst mange av oss menn som vingler og er feige som fy. Mon tro hvorfor dere kvinner er mer bestemte. Tøft valg du tok og jeg håper du forblir lykkelig nå. Kanskje fyren du var med, angrer resten av livet :( m58

Anonymkode: a0a99...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du gå i fra kvinnen du elsker? For å leve videre med din kone i pliktforhold? Forkastelig! Null respekt! Jeg tenker mest på den sårede kvinnen som trodde hun hadde funnet mannen i sitt liv, tragisk! Du er tragisk i et tragisk forhold. 

Anonymkode: 70323...96e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du ikke har noen god grunn til å gå ifra kona di siden hun er et godt menneske. 
Vel, de fleste av oss er gode mennesker.. men noen ganger så kjølner følelsene og man finner lykken et annet sted. Det er ikke noe nytt fenomen, mange har opplevd det samme. Ville du at dine foreldre hadde holdt sammen hvis du visste at de var ulykkelige? Hadde du ikke tenkt at det var dumt?

Helsemessig så kan man gå inn i depresjon og sikkert få andre kroppslige reaksjoner når man hele tiden må gå på akkord med sine følelser. Jeg er redd du kaster bort verdifull tid. Tikk takk. Ditt livs kjærlighet venter på deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mann10 skrev:

Du skriver at du ikke har noen god grunn til å gå ifra kona di siden hun er et godt menneske. 
Vel, de fleste av oss er gode mennesker.. men noen ganger så kjølner følelsene og man finner lykken et annet sted. Det er ikke noe nytt fenomen, mange har opplevd det samme. Ville du at dine foreldre hadde holdt sammen hvis du visste at de var ulykkelige? Hadde du ikke tenkt at det var dumt?

Helsemessig så kan man gå inn i depresjon og sikkert få andre kroppslige reaksjoner når man hele tiden må gå på akkord med sine følelser. Jeg er redd du kaster bort verdifull tid. Tikk takk. Ditt livs kjærlighet venter på deg.

Signerer mann10 her. De fleste mennesker er snille og gode. Mennesker skiller seg hver dag. Og for veldig mange finnes det ikke noe spesiell grunn annet enn at man har sklidd fra hverandre. Følelsene har bleknet, men klarer ikke sammen få det man en gang hadde tilbake og man går rundt å har det helt ok. Du lever en gang, både du og din kone har dette livet, hvorfor skal du frata også henne muligheten til å få det bedre? Når du går rundt å føler du har det helt greit, kan jeg lovede at din kone føler det samme. Ett forhold handler om dynamikk, dynamikken i deres forhold er fortiden fraværende. Hun merker at du er en helt annen plass, kanskje hun går med en klump i magen og har sine mistanker, men hun tørr ikke spørre. Sett deg ned, prat med hun. Kan man ikke kommunisere er forholdet hvertfall over! Fortell at fu føler at dere ikke har det så bra lenger, spør hva hun føler og tenker. Dere må kommunisere. Og ut ifra det vil det skje to ting. Hun er enig med deg om at det ikke er bra lenger, dere finner frem til at det ikke er mulig å finne tilbake til det forholdet en gang var, kanskje blir dere enige om at dere har prøvd lenge nok og at det er på tide at deres reise som mann og kone er over, men som fortsatt kan være gode venner og foreldre for barna deres. Eller så finner dere lysten og kraften i å prøve jobbe med dette, komme dere igjennom. Men jeg syntes du skal være ærlig å snakke med hun. Det skylder du konen din, og ikke minst deg selv.

Anonymkode: bb112...1a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...