Gå til innhold

Drapene i Marokko og mediene.


julia83

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Vagt skrev:

Ut fra hva jeg skrev, hva gir deg noe som helst grunnlag for å vurdere eller en gang diskutere om jeg var naiv eller ikke? Selvsagt skal man ta forhåndsregler. Men det finnes grenser for hvor lang man skal tøye strikken. Marokko er en svært populær destinasjon. Norwegian flyr direkte til Marrakech med fullastede fly med nordmenn. Dersom det faktisk hadde vært utrygt, så hadde det utvilsomt vært snakk om det.

Du er åpenbart preget av en overdrevet frykt, og det er tydeligvis du som taper på det. Lenge leve frykten og den trygge nisseluen man kan dra nedover øynene! :) 

Jeg gjør den vurderingen basert på at du sier du følte deg helt trygg. Når man føler seg helt trygg er man naiv. 

Jeg kan ikke se at jeg taper på å ikke være naiv på noen som helst slags vis, annet enn at jeg selvsagt minimerer risikoen for å bli drept og voldtatt betraktelig. Det at du synes man taper på å ikke være blåøyd naiv får du ta på egen kappe altså :) Man ser jo bare hvor mye man faktisk kan tape på å være naiv i en sak som dette. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Vagt skrev:

Ut fra hva jeg skrev, hva gir deg noe som helst grunnlag for å vurdere eller en gang diskutere om jeg var naiv eller ikke? Selvsagt skal man ta forhåndsregler. Men det finnes grenser for hvor lang man skal tøye strikken. Marokko er en svært populær destinasjon. Norwegian flyr direkte til Marrakech med fullastede fly med nordmenn. Dersom det faktisk hadde vært utrygt, så hadde det utvilsomt vært snakk om det.

Du er åpenbart preget av en overdrevet frykt, og det er tydeligvis du som taper på det. Lenge leve frykten og den trygge nisseluen man kan dra nedover øynene! :) 

Slik jeg har forstått Marokko så er det store sjanser for å bli utsatt for trakassering av marokkanske menn hvis man reiser som kvinne? Opplevde du noe slikt da du var der? Selv om jeg absolutt ikke tror at Marokko generelt er et voldelig land, så hadde jeg allikevel følt meg utrygg hvis jeg ikke kunne bevege meg alene uten å risikere trakassering.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ops2 skrev:

 

Drap, da mener jeg at de ville blitt drept for verdisakene, eller drept for at de ikke skulle melde fra om en voldtekt, eller drept i en krangel med noen.

Du har åpenbart den merkeligste definisjonen eller forståelse av drap jeg noensinne har sett. Det er en grov fornærmelse mot ofre som blir drept (det skal ikke bli behandlet eller forstått som drap). I følge din definisjon ble ingen drept 11. september eller 22. juli. Hyggelig.

 

Det er åpenbart at du forsøker å definere deg bort fra hva som er saken. Jeg oppdager det naturligvis, men skriver det for at andre også skal være oppmerksom på det retoriske virkemiddelet du forsøker å utøve. Med en slik definisjon kan du "slippe unna" all statistikk som sier hvor mange personer som er drap. Land som Honduras, Brasil, El Salvador, Mexico blir jo utvilsomt mye mer attraktivt, siden de ikke har "terror" (slik du forstår det).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, HalldirV2 skrev:

Denne tråden handler om utfordringene innad i islam. Hvis du ikke vil ta del av den diskusjonen kan heller du gå et annet sted. Og det whataboutism argumentet ditt holder ikke vann, nå er det islam det er snakk om. Neste gang en kristen terrorist som Breivik kommer gående så tar jeg gjerne diskusjonen rundt kristenekstremisme igjen, men pr. dags dato utgjør slik ekstremisme en prosentpromille i forhold til islam. 

Jeg kunne saktens diskutert religion og kultur, og utfordringene knyttet til globalisering og skandinavisk naivitet, men ikke her og nå. Slike diskusjoner i anonyme fora pleier å utarte. Jeg har vært borte et par timer, og tråden har allerede kollapset til den vanlige usaklige drittslengingen. Yep - I´m out.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Vagt said:

Eh, nå snakket jeg om terrorangrep i Norge vs. Marokko. Terrorangrepet jeg sikter til er naturligvis 22. juli, hvor hvite hedninger ble drept av en hvit kristen.

Marokko er en svært populær feriedestinasjon. Har selv vært der, og følte meg aldri utrygg. Men jeg tror ikke jeg klarer å overtale deg når frykten åpenbart har tatt overhånd. Terroren har fungert på deg.

Anders behring Breivik er ikke kristen.

https://www.moroccoworldnews.com/2017/08/225124/morocco-dangerous-solo-female-travelers/amp/

Morocco 2nd Most Dangerous Country for Solo Female Travelers: Trip.com

Så du kan bruke hersketeknikker så mye du vil på meg. Realiteten forblir den samme, selv om du ikke vil erkjenne det. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, herremann skrev:

Anders behring Breivik er ikke kristen.

https://www.moroccoworldnews.com/2017/08/225124/morocco-dangerous-solo-female-travelers/amp/

Morocco 2nd Most Dangerous Country for Solo Female Travelers: Trip.com

Så du kan bruke hersketeknikker så mye du vil på meg. Realiteten forblir den samme, selv om du ikke vil erkjenne det. 

 

 

Joda, Breivik var en kristen guttebass.

Linken viser ikke til selve studien (død link), så det er vanskelig å ettergå kilden din. Uansett så er farene som blir listet opp at kvinner bør dekke seg til, de risikerer å bli ranet og at de kan få uønsket oppmerksomhet fra menn. Høres ut som en kveld ute på byen i Norge det, hvor kvinner også bør gå hjem med noen de kjenner og holde seg i belyste områder. Det er blant annet flere drap pr. innbygger i Finland enn i Marokko. USA er jo galskap å reise til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for avsporinger, innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med, spekulasjoner, innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette. Elaine Marley, mod.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.12.2018 den 22.01, frk.Helene Hare skrev:

Religion er én ting, ekstremisme en annen. Ekstremister utnytter religioner og saker for å støtte oppunder sine handlinger. For hver ekstremist er det lassevis med gode mennesker, alle innenfor én og samme religion.

Religioner er per definisjon ekstreme. Jo mindre ekstrem utøvelsen er, desto lenger unna kjernen i religionen kommer man.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.12.2018 den 18.40, Vagt skrev:

 

Joda, Breivik var en kristen guttebass.

Linken viser ikke til selve studien (død link), så det er vanskelig å ettergå kilden din. Uansett så er farene som blir listet opp at kvinner bør dekke seg til, de risikerer å bli ranet og at de kan få uønsket oppmerksomhet fra menn. Høres ut som en kveld ute på byen i Norge det, hvor kvinner også bør gå hjem med noen de kjenner og holde seg i belyste områder. Det er blant annet flere drap pr. innbygger i Finland enn i Marokko. USA er jo galskap å reise til. 

Breivik er like kristen som jeg er. Dvs ikke praktiserende, ikke religiøs, men foretrekker kristelige verdier framfor islamske. Du kan ikke mene seriøst at hans handlinger var motivert av religion slik terrohandlinger i islams navn er?

På 21.12.2018 den 16.53, Vagt skrev:

Jeg vil ikke kalle det fornuftig å hevde at man vet hva man snakker om, når man aldri har vært i nærheten av det.  Lenge leve nisselue, fordommer og generalisering (så lenge det er muslimer involvert). 

For litt siden var det en annen her i tråden som forsøkte å vise at Marokko var et farlig land, med å vise til en kilde som viser at Marokko ikke er et farlig land (takk til den som gjorde det, forresten): https://www.atlasandboots.com/most-dangerous-countries-in-the-world-ranked/

Jeg har selv vært i Marokko midt under Ramadan, og det har vært min favorittdestinasjon. Følte meg aldri utrygg. Det har jeg heller ikke noen grunn til å være nå heller.

 

Man vet hva man snakker om når man bevisst unngår å sette seg selv i fare ved å besøke steder hvor man med veldig høy sannsynlighet blir utsatt for kriminell handling. Det er ren fornuft å unngå å sette seg selv i fare. Å ta unødvendig høy risiko er å gamble med livet sitt og det er ikke fornuft, det er behov for adrenalin og/eller naivitet. Det er ikke kun muslimske land jeg unngår, men også alle utrygge land generelt. Særlig de hvor det er utbredt med kvinnefiendtlige holdninger og lovverk som diskriminerer kvinner. Jeg har ingenting der å gjøre annet enn å risikere livet.

Marokko er et farlig land. Å hevde det motsatte er å lyve. Særlig farlig for utenlandske kvinner uten tilstrekkelig med mannlig følge.

På 21.12.2018 den 16.58, Vagt skrev:

Jeg har ikke uttalt meg om kjønnet mitt. Uansett opplever jeg flere som advarer kvinner mot å gå alene hjem fra byen her i trygge lille Norge, og holde seg i belyste områder.

Terrorangrepet i Marokko var politisk motiverte, med grunnlag i en fundamentalistisk tolkning av Islam. Terrorangrepet i Norge var politisk motivert, med grunnlag i en fundamentalistisk tolkning av kristendom i tillegg til nasjonalisme. Religion og politiske motiv er ikke to motsetninger, ei heller gjensidig utelukkende.

Jo, jeg er 99% sikker at det sto mann og du har byttet til ikke viktig nå. Derfor reagerte jeg og ville opplyse deg om at selv om du som mann har følt deg trygg, blir det ikke tilfelle for kvinner, spesielt utenlandske og uten tilstrekkelig med mannlig følge. Nettet florerer av blogger hvor folk advarer mot å reise til Marokko og skriver sine 6, 9, 10 osv regler å følge hvis man skal dit. De skriver av egne erfaringer.

Se her. Skrevet av en fra landet: https://www.quora.com/How-dangerous-is-Morocco

Siden dette er skrevet av en mann fra dette landet, stoler jeg mer på ham enn på deg.

På 21.12.2018 den 17.08, Emmy_H skrev:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/qn40EE/slik-splitter-fns-migrasjonspakt-europa   Så du innrømmer at grunnlaget for avtalen ikke er åpne grenser? Hva praksisen blir kan man vel ikke si noe om før det skjer noe aktivt? At de mest høyrevridde landene har trukket seg fra avtalen sier sitt. Hva er problemet med å behandle asylanter humant? 

Jeg innrømmet at grunnlaget for avtalen er åpne grenser. I praksis blir det også det som skjer. Definer ''behandle asylanter humant''. Prøv å være så utdypende og konkret som mulig. Se behandlingen også i forhold til vertslandet, vertsbefolkningen, økonomiske og samfunnskritiske endringer, samt konsekvensene hvis alle skal få samme behandling. Husk at vi snakker om flere hundre millioner som lever i fattigdom i hjemlandet og ifølge avtalen har rett til å bosette seg et annet sted når de ikke kan skape seg et godt liv hjemme.

Endret av Drizzt
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, jabx skrev:

Religioner er per definisjon ekstreme. Jo mindre ekstrem utøvelsen er, desto lenger unna kjernen i religionen kommer man.

Men hvordan definerer du ekstrem i denne sammenhengen? Hvordan oppfører en ekstrembuddhist seg?

Og kan du vise til kilder som understøtter din påstand? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/21/2018 at 6:40 PM, Vagt said:

 

Joda, Breivik var en kristen guttebass.

Linken viser ikke til selve studien (død link), så det er vanskelig å ettergå kilden din. Uansett så er farene som blir listet opp at kvinner bør dekke seg til, de risikerer å bli ranet og at de kan få uønsket oppmerksomhet fra menn. Høres ut som en kveld ute på byen i Norge det, hvor kvinner også bør gå hjem med noen de kjenner og holde seg i belyste områder. Det er blant annet flere drap pr. innbygger i Finland enn i Marokko. USA er jo galskap å reise til. 

Det er også en link videre til denne siden: https://travel.state.gov/content/travel/en/international-travel/International-Travel-Country-Information-Pages/Morocco.html

Du kan sjekke Safety and Security, klikk på + for å få opp teksten. Det står mye, jeg siterer bare noen linjer slik det er lov.

Quote

The potential for terrorist violence against U.S. interests and citizens exists in Morocco. Moroccan authorities continue to disrupt groups seeking to attack U.S. or Western-affiliated and Moroccan government targets, arresting numerous individuals associated with international terrorist groups. With indications that such groups still seek to carry out attacks in Morocco, it is important for U.S. citizens to be keenly aware of their surroundings and adhere to prudent security practices such as avoiding predictable travel patterns and maintaining a low profile. 

Det står mer under "crime"

"Crime: Crime in Morocco is a serious concern, particularly in major cities and tourist areas."

Kvinners sikkerhet, seksuell trakassering, ran, ran med kniv, ferdsel om natten, opplyste områder, stort sett alt som er tatt opp utallige ganger i tråden og som du ignorerer.

Jeg kan knapt nok tenke meg følelsene til den danske moren som sikkert prøvde å si det jeg sier, bare for oppleve å ikke bli trodd og oppleve sin kjære datter utsette seg for farer fordi hun skal bevise at det bare er fordommer. Hun må være nærmest fra seg og ønske at hun kunne hindret datteren å reise. Men hva skal man gjøre, hun var myndig.

Heldigvis slipper de fleste fra det med livet i behold. Det bør være klart nå at å reise med "a companion" betyr ikke at det er trygt å reise to kvinner sammen.

"Women Travelers: Women walking alone in certain areas of cities and rural areas are particularly vulnerable to assault by men. They should exercise caution when in public spaces, including nightclubs or other social establishments. Women are advised to travel with a companion or in a group when possible and to ignore any harassment. "

I tillegg har du reisetips for kvinner. https://travel.state.gov/content/travel/en/international-travel/before-you-go/travelers-with-special-considerations/women-travelers.html

Under "General Tips" kommer det fram igjen å unngå mørke, øde plasser om natten, og å ikke dele opplysninger om reisen med fremmede. Å campe i mørket, to kvinner alene, er totalt imot sunn fornuft og alle reisetips.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Drizzt skrev:

Breivik er like kristen som jeg er. Dvs ikke praktiserende, ikke religiøs, men foretrekker kristelige verdier framfor islamske. Du kan ikke mene seriøst at hans handlinger var motivert av religion slik terrohandlinger i islams navn er?

Man vet hva man snakker om når man bevisst unngår å sette seg selv i fare ved å besøke steder hvor man med veldig høy sannsynlighet blir utsatt for kriminell handling. Det er ren fornuft å unngå å sette seg selv i fare. Å ta unødvendig høy risiko er å gamble med livet sitt og det er ikke fornuft, det er behov for adrenalin og/eller naivitet. Det er ikke kun muslimske land jeg unngår, men også alle utrygge land generelt. Særlig de hvor det er utbredt med kvinnefiendtlige holdninger og lovverk som diskriminerer kvinner. Jeg har ingenting der å gjøre annet enn å risikere livet.

Marokko er et farlig land. Å hevde det motsatte er å lyve. Særlig farlig for utenlandske kvinner uten tilstrekkelig med mannlig følge.

Jo, jeg er 99% sikker at det sto mann og du har byttet til ikke viktig nå. Derfor reagerte jeg og ville opplyse deg om at selv om du som mann har følt deg trygg, blir det ikke tilfelle for kvinner, spesielt utenlandske og uten tilstrekkelig med mannlig følge. Nettet florerer av blogger hvor folk advarer mot å reise til Marokko og skriver sine 6, 9, 10 osv regler å følge hvis man skal dit. De skriver av egne erfaringer.

Se her. Skrevet av en fra landet: https://www.quora.com/How-dangerous-is-Morocco

Siden dette er skrevet av en mann fra dette landet, stoler jeg mer på ham enn på deg.

Jeg innrømmet at grunnlaget for avtalen er åpne grenser. I praksis blir det også det som skjer. Definer ''behandle asylanter humant''. Prøv å være så utdypende og konkret som mulig. Se behandlingen også i forhold til vertslandet, vertsbefolkningen, økonomiske og samfunnskritiske endringer, samt konsekvensene hvis alle skal få samme behandling. Husk at vi snakker om flere hundre millioner som lever i fattigdom i hjemlandet og ifølge avtalen har rett til å bosette seg et annet sted når de ikke kan skape seg et godt liv hjemme.

Jeg har tatt juleferie, men er muligens tilbake etter Jul og Nyttår 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Vagtvil nok ikke like denne linken heller. https://www.forbes.com/sites/laurabegleybloom/2017/07/28/10-most-dangerous-places-for-women-travelers-and-how-to-stay-safe/#cc488af24481

Og pussig nok, Vagt nevner plutselig at han/hun har vært i Marokko, og ikke nok med det, i Marokko under Ramadan. Pussig nok sa ikke han/hun noe om det før jeg sa at jeg har vært i Marokko.

Da måtte Vagt være bedre enn meg, og ikke nok med at han/hun har vært i Marokko, men under Ramadan til og med. Nåvel. Jeg tenker mitt om den saken. Jeg håper andre gjennomskuer det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis det er så trygt som alle disse norskmarokkanerene hevder- hvorfor er det så mange her i Norge?  Har lest flere intervjuer på NRK, VG, Dagbladet pluss på TV2-nyhetene der norsk-marokkanere er i sjokk pga Marokko er et trygt og fredelig land og dette har aldri skjedd der før.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mediene angår, så er drap som er begått av etniske europeere helt ok for pressen å opplyse om i den minste detalj.

Kim Wall og Janne Jemtland er to eksempler på grufulle drap hvor media detaljert forklarte hvordan de ble drept.

Nå er det plutselig viktig å ikke opplyse om hvordan Maren og Louisa ble drept. Er det for å unngå det å-så-forferdelige ordet fremmedfrykt?

Som et annet eksempel, sammenlign den etnisk norske gutten som drepte to i Kristiansand, med asylsøkeren som drepte Håvard Pedersen. Sammenlign mediadekningen.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Klappe skrev:

Men hvis det er så trygt som alle disse norskmarokkanerene hevder- hvorfor er det så mange her i Norge?  Har lest flere intervjuer på NRK, VG, Dagbladet pluss på TV2-nyhetene der norsk-marokkanere er i sjokk pga Marokko er et trygt og fredelig land og dette har aldri skjedd der før.

På hvilket grunnlag sier du at det er så mange her? Jeg tviler på at det er så mange som du forsøker å få det til. Klart de er i sjokk, det har jo ikkje skjedd der før - og det er et fredelig land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, ops2 skrev:

Hva mediene angår, så er drap som er begått av etniske europeere helt ok for pressen å opplyse om i den minste detalj.

Kim Wall og Janne Jemtland er to eksempler på grufulle drap hvor media detaljert forklarte hvordan de ble drept.

Nå er det plutselig viktig å ikke opplyse om hvordan Maren og Louisa ble drept. Er det for å unngå det å-så-forferdelige ordet fremmedfrykt?

Som et annet eksempel, sammenlign den etnisk norske gutten som drepte to i Kristiansand, med asylsøkeren som drepte Håvard Pedersen. Sammenlign mediadekningen.

De opplyser jo om det, herrejesus. Hvor har du det fra at det ikke er viktig? Fra din egen, forbannede fantasi.

De publiserte verken bilder eller videoer av Kim Wall og Janne Jemtland, som flere nøtteskaller nå åpenbart gjør med ofrene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Drizzt skrev:

Breivik er like kristen som jeg er. Dvs ikke praktiserende, ikke religiøs, men foretrekker kristelige verdier framfor islamske. Du kan ikke mene seriøst at hans handlinger var motivert av religion slik terrohandlinger i islams navn er?

Man vet hva man snakker om når man bevisst unngår å sette seg selv i fare ved å besøke steder hvor man med veldig høy sannsynlighet blir utsatt for kriminell handling. Det er ren fornuft å unngå å sette seg selv i fare. Å ta unødvendig høy risiko er å gamble med livet sitt og det er ikke fornuft, det er behov for adrenalin og/eller naivitet. Det er ikke kun muslimske land jeg unngår, men også alle utrygge land generelt. Særlig de hvor det er utbredt med kvinnefiendtlige holdninger og lovverk som diskriminerer kvinner. Jeg har ingenting der å gjøre annet enn å risikere livet.

Marokko er et farlig land. Å hevde det motsatte er å lyve. Særlig farlig for utenlandske kvinner uten tilstrekkelig med mannlig følge.

Jo, jeg er 99% sikker at det sto mann og du har byttet til ikke viktig nå. Derfor reagerte jeg og ville opplyse deg om at selv om du som mann har følt deg trygg, blir det ikke tilfelle for kvinner, spesielt utenlandske og uten tilstrekkelig med mannlig følge. Nettet florerer av blogger hvor folk advarer mot å reise til Marokko og skriver sine 6, 9, 10 osv regler å følge hvis man skal dit. De skriver av egne erfaringer.

Se her. Skrevet av en fra landet: https://www.quora.com/How-dangerous-is-Morocco

Siden dette er skrevet av en mann fra dette landet, stoler jeg mer på ham enn på deg.

Jeg innrømmet at grunnlaget for avtalen er åpne grenser. I praksis blir det også det som skjer. Definer ''behandle asylanter humant''. Prøv å være så utdypende og konkret som mulig. Se behandlingen også i forhold til vertslandet, vertsbefolkningen, økonomiske og samfunnskritiske endringer, samt konsekvensene hvis alle skal få samme behandling. Husk at vi snakker om flere hundre millioner som lever i fattigdom i hjemlandet og ifølge avtalen har rett til å bosette seg et annet sted når de ikke kan skape seg et godt liv hjemme.

Oi, hvis du er like kristen som Breivik bør vi vurdere å sende deg ut av landet. Hvis du i tillegg er nasjonalist, ja da er du ihvertfall en fare for rikets sikkerhet (ja, det mener jeg seriøst). Bare for å generalisere litt, slik mange gjør mot muslimer basert på enkelthendelser.

 

For all del, forhold deg til personlige blogger og sånt for å få din virkelighetsoppfatning. Du er i gang med å saumfare etter nettsider som forteller deg hvor skummelt og farlig det er. Jeg anbefaler deg å lese om "confirmation bias". Det er et litt søtt fenomen. Jeg kan like så finne personlige blogger som forteller hvor fantastisk Marokko er som reisemål, og hvor fantastiske mennesker som bor der også. Jeg sier ikke at Marokko ikke har sine problemer, men det finnes jaggu meg grenser for hvor langt man skal dra ned noldusluen i frykt for at noe fælt kan skje. For all del, hvis du vil leve livet ditt i frykt - så er du åpenbart et lett offer for terrorisme. Jeg klarer fint å lese meg opp på hvilke farer som potensielt eksisterer i et land, og justerer meg deretter. Som jeg har vist, så anbefaler USAs reisetips å utvise normal aktsomhet i Marokko. For all del, forsøk å gjør det farligere enn det er - men det er veldig åpenbart at du også har en agenda med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i Disney world Florida (USA) for ca 5 år siden jobbet jeg og bodde med mennesker fra 12 forskjellige land- Norge, Storbritannia, Mexico- Sør-Afrika - Tyskland -Italia - Frankrike- Kina- Japan- USA -Canada og Marokko. Alle disse landene er representert i parken epcot senteret. Vi bodde sammen i et inngjerdet område med masse hus og leiligheter. Det var et land som ikke kunne bo sammen med oss andre land- gjett hvem? Marokko. De hadde bodd i samme inngjerdete området før, men det var mye problemer med marokkanere (voldtekt, vold o.l) så se måtte til slutt få sitt eget område, og hadde ikke lov å komme inn på "vårt" område. Det sier litt.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Vagt skrev:

På hvilket grunnlag sier du at det er så mange her? Jeg tviler på at det er så mange som du forsøker å få det til. Klart de er i sjokk, det har jo ikkje skjedd der før - og det er et fredelig land.

Ehh har du vært i Oslo? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...