Gå til innhold

Drapene i Marokko og mediene.


julia83

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Vagt said:

Jeg har ikke det? Hvorfor lyver du? Jeg har blant annet kommet med:

Jeg har i motsetning til fremmedfryktskaperne her i tråden kommet med gode kilder. De kommer med personlige anekdoter, personlige anekdoter og generalisering basert på å stikke fingeren i været og tro.

Du føler deg bedre ved å snakke nedsettende om andre postere?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Vagt skrev:

Jeg har ikke det? Hvorfor lyver du? Jeg har blant annet kommet med:

1: Reisetips USA: Utøv normal forsiktighet. 

2: Reisetips UD: Sier at de aller fleste reisene til UD er problemfrie.

3: Det er flere drap i f.eks. Finland enn i Marokko: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate 

4: Marokko blir regnet som et svært fredfullt land, iht. Global Peace Index: https://en.wikipedia.org/wiki/Global_Peace_Index#Global_Peace_Index_rankings 

 - Faktisk mer fredfullt enn Hellas, et av de mest populære reisemålene. Du bør vel advare mot å reise til Hellas nå da?

 

Jeg har i motsetning til fremmedfryktskaperne her i tråden kommet med gode kilder. De kommer med personlige anekdoter, personlige anekdoter og generalisering basert på å stikke fingeren i været og tro.

Hellas er jo overfylt av flyktninger fra Syria. Afghanistan, Pakistan, marokko(var det ikke fredelig der?) og andre muslimske land. Europa nekter å ta imot disse flyktningene så de sitter fast i Hellas. Så skjønner godt at det ikke er særlig fredfylt der lenger.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ops2 skrev:

Jeg har ikke spredt terrormateriell. En hver b-kjendis i Norge som får litt tyn på Facebook, får screenshots av disse plastret opp i alle aviser. En ukjent person lavt i FrP skriver at Erna er en landssviker, uten å true henne, identifiseres med navn og screenshots.

Hvem som poster bilder av drapene, skal det ikke snakkes høyt om.

Bevis hva du påstår om at jeg har sagt at Marokko er et livsfarlig land. Det er et land hvor man må te seg etter forholdene, og det er et land hvor det har vært kjent lenge at IS har aktive celler og det er foretatt mange arrester.

Ved å legge ord i munnen på meg som jeg ikke har sagt, tror du kanskje at du irriterer meg. Men jeg gjennomskuer deg.

Du spredte indirekte terrormateriell ved å poste link til screenshots av det som ble postet på FB-veggen (som jo er terrormedvirkning). Det er grunn til å skamme seg.

Du har gjennom tråden i stor grad forsøkt å skape frykt over hvor farlig det er å reise til Marokko. Det er bare å se på innleggene dine.

1 minutt siden, BlackCloud skrev:

Uhm, en tidligere i tråden her la ved kilder på at 83% av de i Marokko ønsker Sharia. Bare det viser at Marokko ikke er et trygt sted for kvinner, og ingen kvinner burde anse det som et trygt land.

Nå vil jeg gjerne se kildene på dette igjen. Jeg er ikke så sikker på at disse kildene stemmer. 

 

4 minutter siden, BlackCloud skrev:

Det står nå i hvert fall at familien til Maren ikke har sett videoen 

Medier i andre land forteller tydelig at de ble utsatt for veldig morbide handlinger og at hodet ble kuttet av, hvorfor sier ikke norske medier det egentlig? Da jeg kun hadde lest norske medier (og sett ingen videoer) så jeg for meg noen knivstikk i magen. Det var et mye verre drap enn jeg hadde kunnet forestille meg, og jeg ble veldig berørt av det. Jeg synes det er interessant hvordan mediene oppfører seg så annerledes, er det pga vær varsom-plakaten? Familiene til jentene leser nok ikke nyhetene eller er på nettet nå, håper jeg 

Ærlig talt, er det voksenopplæring vi driver med her? Fordi norske medier har en VVP-plakat, samt norsk lovverk å forholde seg til, og presseetikk. De er, i motsetning til nøtteskaller på Facebook, avhengig av å få bekreftet at det som er i videoene, faktisk stemmer. De er også avhengig av å få det bekreftet via obduksjoner. Norsk politi må først få det bekreftet at marokkansk politi. Hva hvis pressen går ut og bekrefter noe som senere viser seg å være feil? Hva hvis pressen hadde postet videoen, og informasjonen senere viste seg å være feil? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skriver US om Marokko:   https://ma.usembassy.gov/security-alert-u-s-mission-morocco/

December 20, 2018

Location:  Morocco, countrywide

Event:  In light of the recent killings of two Scandinavian tourists in a rural region near Imlil, Morocco, the U.S. Mission advises U.S. citizen travelers to exercise increased caution at this time.  Media reports state that Moroccan authorities have temporarily restricted access to the area.

Actions to take:

  • Exercise additional vigilance, especially in isolated or rural areas.
  • Review your personal security plans.
  • Keep a low profile.
  • Be aware of your surroundings.
  • Monitor local media for updates.

Så informasjonen din er gammel, @Vagt

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BlackCloud said:

Uhm, en tidligere i tråden her la ved kilder på at 83% av de i Marokko ønsker Sharia. Bare det viser at Marokko ikke er et trygt sted for kvinner, og ingen kvinner burde anse det som et trygt land.

Du ser hvordan han argumenterer, han overser alle kilder som han ikke er enig med. Og fortsetter med fornærmelser og direkte løgner. Og innrømmer ikke feil, som når jeg beviste hva som egentlig sto i reisetips for USA. Du ser, han fortsetter å lyve om at det jeg siterte sto i på den samme siden, litt under "Utøv normal forsiktighet".

Normal forsiktighet, hva er normalen dit man reiser? Det må man tenke på. Er det normalt å spørre en mann på gata om veien hvis man har gått seg bort?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Drizzt skrev:

Dette skriver US om Marokko:   https://ma.usembassy.gov/security-alert-u-s-mission-morocco/

December 20, 2018

Location:  Morocco, countrywide

Event:  In light of the recent killings of two Scandinavian tourists in a rural region near Imlil, Morocco, the U.S. Mission advises U.S. citizen travelers to exercise increased caution at this time.  Media reports state that Moroccan authorities have temporarily restricted access to the area.

Actions to take:

  • Exercise additional vigilance, especially in isolated or rural areas.
  • Review your personal security plans.
  • Keep a low profile.
  • Be aware of your surroundings.
  • Monitor local media for updates.

Så informasjonen din er gammel, @Vagt

Jeg har allerede linket til det der. Jada, man skal ekstra årvåkenhet  - men reisetipset om at man skal utøve "normal precautions" gjelder fremdeles.

Hvis du tar de rådene der som et bevis for at Marokko er et livsfarlig land, ja - vær så god. Da tror jeg du bør holde deg trygt innenfor grensene. Eller leiligheten din, for den saks skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.12.2018 den 17.28, julia83 skrev:

Episoden er ikke unik for jeg kjenner andre norske jenter som har reiste til landet og som også har prøvd å reise eller gå litt for seg selv, men så fort marokkanske menn ser vestlige kvinner alene, virker det som det blir helt kortsluttning.

Dette gjelder ikke bare Marokko! Det gjelder hele det islamske beltet som strekker seg over hele Nord Afrika og langt inn i Asia iberegnet hele midtøsten. Som ung flott jente, bør du være litt forsiktig med hvor du ferdes alene blant denne søpla av menn som ikke eier anstendighet mange av de. Og de hater vestlige verdier, og ikke minst når man kler seg som "horer" slik disse mennene ser det, da er det det som å "oppfordre" til voldtekt iallefall slik mange muslimske menn ser det. Altså det er bare ikke trygt.

Unntaket er turiststedene som er beskyttet fra resten av samfunnet.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Vagt said:

Du spredte indirekte terrormateriell ved å poste link til screenshots av det som ble postet på FB-veggen (som jo er terrormedvirkning). Det er grunn til å skamme seg.

Du har gjennom tråden i stor grad forsøkt å skape frykt over hvor farlig det er å reise til Marokko. Det er bare å se på innleggene dine.

Nå vil jeg gjerne se kildene på dette igjen. Jeg er ikke så sikker på at disse kildene stemmer. 

 

Javel. Du trenger ikke skremme meg eller true meg. Jeg vet hva jeg postet. Løgnene dine er gjennomskuet. Det jeg postet var screenshot av arabisk skrift med smilefjes, som uttrykte glede. Du står fritt til å anmelde meg til PST, og Kvinneguiden vil selvsagt oppgi min informasjon hvis PST vil snakke med meg.

Kilde for 83% støtte til sharia, vær så god. Første tabell, du trenger ikke scrolle mer en bittelitt ned. Her er hvert enkelt land listet opp.

http://www.pewforum.org/2013/04/30/the-worlds-muslims-religion-politics-society-overview/

gsi2-overview-3.png

Mange av tabellene har en median av svarene i en region, som for Marokko er MENA. (Middle East, North Africa). Her er noen av tabellene lenger ned som er interessante i forhold til kvinnesyn. Noe er selvmotsigende. For hvis en kvinne må adlyde sin ektemann, kan hun si nei til å dekke seg til hvis han sier det? Kan hun si nei til sex?

gsi2-overview-11.png

gsi2-overview-12.png

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ops2 skrev:

Du ser hvordan han argumenterer, han overser alle kilder som han ikke er enig med. Og fortsetter med fornærmelser og direkte løgner. Og innrømmer ikke feil, som når jeg beviste hva som egentlig sto i reisetips for USA. Du ser, han fortsetter å lyve om at det jeg siterte sto i på den samme siden, litt under "Utøv normal forsiktighet".

Normal forsiktighet, hva er normalen dit man reiser? Det må man tenke på. Er det normalt å spørre en mann på gata om veien hvis man har gått seg bort?

Jeg tror at det faktisk er vanskelig for mange som er vokst opp i trygge Norge å innse at kvinner er ekstremt utsatt i veldig mange land, og at grufulle ting skjer med kvinner hele tiden. Som jente i tjueårene har denne saken faktisk berørt meg ekstremt mye, og virkelig fått meg til å fundere. Slike ting er veldig fjernt for en som bor i Norge. Jeg synes liksom det gjør ekstra vondt at dette var naive jenter som sikkert tenkte at Marokko var trygt, og som var medmenneskelige og sa at man aldri skulle "judge by apperance". Og så ble de drept på en helt forferdelig måte, etter å ha antagelig blitt torturert og misbrukt av disse tre feige, ekle mennene.

De fleste er selvfølgelig ikke slik, men det finnes også mange menn som ikke forstår at kvinner er redde for å bli voldtatt, eller at voldtekter kan påvirke et menneske masse i ettertid. Jeg har til gode å se en kvinne tenke slik. Jeg forstår ikke hvordan denne personen kan prøve å si at Marokko er trygt. Det er et kvinnefiendtlig land. Kanskje det er trygt å reise dit som mann, men ikke som kvinne. Jeg tror faktisk at sannsynligheten for å bli voldtatt om man går alene i fjellene som kvinne I Marokko er ganske høy. Den er ikke det på Geilo, liksom. Eller Jotunheimen. Eller Lofoten. Jeg har gått masse alene i fjellet i Norge, men jeg ville ikke gjort det i et land som Marokko

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BlackCloud said:

jeg tror at det faktisk er vanskelig for mange som er vokst opp i trygge Norge å innse at kvinner er ekstremt utsatt i veldig mange land, og at grufulle ting skjer med kvinner hele tiden. Som jente i tjueårene har denne saken faktisk berørt meg ekstremt mye, og virkelig fått meg til å fundere. Slike ting er veldig fjernt for en som bor i Norge. Jeg synes liksom det gjør ekstra vondt at dette var naive jenter som sikkert tenkte at Marokko var trygt, og som var medmenneskelige og sa at man aldri skulle "judge by apperance". Og så ble de drept på en helt forferdelig måte, etter å ha antagelig blitt torturert og misbrukt av disse tre feige, ekle mennene.

helt enig her. Når du kommer fra naive Norge og skal ut i den store verden og tror alt er roser og brokkoli, så er sjansene store for at du blir overrasket når det ikke stemmer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BlackCloud skrev:

De fleste er selvfølgelig ikke slik, men det finnes også mange menn som ikke forstår at kvinner er redde for å bli voldtatt, eller at voldtekter kan påvirke et menneske masse i ettertid. Jeg har til gode å se en kvinne tenke slik. Jeg forstår ikke hvordan denne personen kan prøve å si at Marokko er trygt. Det er et kvinnefiendtlig land. Kanskje det er trygt å reise dit som mann, men ikke som kvinne. Jeg tror faktisk at sannsynligheten for å bli voldtatt om man går alene i fjellene som kvinne I Marokko er ganske høy. Den er ikke det på Geilo, liksom. Eller Jotunheimen. Eller Lofoten. Jeg har gått masse alene i fjellet i Norge, men jeg ville ikke gjort det i et land som Marokko

De som ikke forstår dette du her sier, ja de er naive og totalt blottet for kunnskap. Du kan reise som jente dit, ja  og det kan gå bra. Men hvorfor i alle dager ta den risikoen? For du eksponerer deg for fare! Og du er bare ikke i stand til å beskytte de selv om du havner i bråk, langt utenfor alfarvei alene som kvinne. Da er du i voldtektsmennene sin hule hånd. Slike drap er ikke dagligdags noe sted, var det kanskje midt i verste helvete av IS land, når det eksisterte. Men de demonene er sendt tilbake til helvete de kom fra store deler av de, og det bør vi gjøre med resten av de som har overlevd også.

Men resten av den muslimske kulturen og kvinnesynet? Det er stort sett meget dårlig i alle islamske land, kvinner uten mannlig følge blir sett på som "horer". Det er noen få muslimske land som har en elite som er litt mer "sekulær", men de vet å beskytte seg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, BlackCloud skrev:

Jeg tror at det faktisk er vanskelig for mange som er vokst opp i trygge Norge å innse at kvinner er ekstremt utsatt i veldig mange land, og at grufulle ting skjer med kvinner hele tiden. Som jente i tjueårene har denne saken faktisk berørt meg ekstremt mye, og virkelig fått meg til å fundere. Slike ting er veldig fjernt for en som bor i Norge. Jeg synes liksom det gjør ekstra vondt at dette var naive jenter som sikkert tenkte at Marokko var trygt, og som var medmenneskelige og sa at man aldri skulle "judge by apperance". Og så ble de drept på en helt forferdelig måte, etter å ha antagelig blitt torturert og misbrukt av disse tre feige, ekle mennene.

De fleste er selvfølgelig ikke slik, men det finnes også mange menn som ikke forstår at kvinner er redde for å bli voldtatt, eller at voldtekter kan påvirke et menneske masse i ettertid. Jeg har til gode å se en kvinne tenke slik. Jeg forstår ikke hvordan denne personen kan prøve å si at Marokko er trygt. Det er et kvinnefiendtlig land. Kanskje det er trygt å reise dit som mann, men ikke som kvinne. Jeg tror faktisk at sannsynligheten for å bli voldtatt om man går alene i fjellene som kvinne I Marokko er ganske høy. Den er ikke det på Geilo, liksom. Eller Jotunheimen. Eller Lofoten. Jeg har gått masse alene i fjellet i Norge, men jeg ville ikke gjort det i et land som Marokko

Jeg synes det er fantastisk at denne saken har fått deg til å tenke mer på egen sikkerhet og minske faren for at du også blir utsatt til noe sånt. Jeg tror absolutt at de to har reist i god tro at det var trygt, at folk der er vennlige, at de kunne bare sette opp et telt hvor som helst og føle seg trygge. Men de burde vite bedre og iallefall tatt med 2-3 venner som er menn på den turen og ikke vandret alene. Moren til den danske jenta har advart henne mot å reise og bedt henne om å la være og jeg kan ikke en gang forestille meg hvordan hun har det nå. Men jeg håper flest mulig ser at Marokko ikke er trygt for kvinner.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

De som ikke forstår dette du her sier, ja de er naive og totalt blottet for kunnskap. Du kan reise som jente dit, ja  og det kan gå bra. Men hvorfor i alle dager ta den risikoen? For du eksponerer deg for fare! Og du er bare ikke i stand til å beskytte de selv om du havner i bråk, langt utenfor alfarvei alene som kvinne. Da er du i voldtektsmennene sin hule hånd. Slike drap er ikke dagligdags noe sted, var det kanskje midt i verste helvete av IS land, når det eksisterte. Men de demonene er sendt tilbake til helvete de kom fra store deler av de, og det bør vi gjøre med resten av de som har overlevd også.

Men resten av den muslimske kulturen og kvinnesynet? Det er stort sett meget dårlig i alle islamske land, kvinner uten mannlig følge blir sett på som "horer". Det er noen få muslimske land som har en elite som er litt mer "sekulær", men de vet å beskytte seg.

Ja, nettopp.

To jenter har akkurat har blitt torturert og drept på en helt forkastelig og grusom måte som attpåtil har blitt dokumentert slik at avskum kan leve på dette og "kose seg" med videoen for alltid. Videoen blir nå brukt for å fremme deres sak. Folk ler og gjør Gud vet hva med videoen. 

De ble drept pga de var naive og ubeskyttet i fjellene i Marokko. Så kommer det søren meg folk i denne tråden og skal snakke om hvor trygt Marokko er! Jeg blir kvalm. Jeg kan i hvert fall ikke tro at en levende sjel med et snev av samvittighet kan sitte og snakke om hvor trygt Marokko er dersom man har sett videoen. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Duftavsommerregn said:

De som ikke forstår dette du her sier, ja de er naive og totalt blottet for kunnskap. Du kan reise som jente dit, ja  og det kan gå bra. Men hvorfor i alle dager ta den risikoen? For du eksponerer deg for fare! Og du er bare ikke i stand til å beskytte de selv om du havner i bråk, langt utenfor alfarvei alene som kvinne. Da er du i voldtektsmennene sin hule hånd. Slike drap er ikke dagligdags noe sted, var det kanskje midt i verste helvete av IS land, når det eksisterte. Men de demonene er sendt tilbake til helvete de kom fra store deler av de, og det bør vi gjøre med resten av de som har overlevd også.

Men resten av den muslimske kulturen og kvinnesynet? Det er stort sett meget dårlig i alle islamske land, kvinner uten mannlig følge blir sett på som "horer". Det er noen få muslimske land som har en elite som er litt mer "sekulær", men de vet å beskytte seg.

Den norske kvinnen postet vel et innlegg på facebook som kan tolkes i den retning at hun ikke følte det var farlig da man ikke skal dømme andre mennesker. At de prinsippene da sier at det ikke er noen fare fordi man ser verden gjennom et filter kan vel bidra til at man tar noen bestemte valg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Drizzt skrev:

Jeg synes det er fantastisk at denne saken har fått deg til å tenke mer på egen sikkerhet og minske faren for at du også blir utsatt til noe sånt. Jeg tror absolutt at de to har reist i god tro at det var trygt, at folk der er vennlige, at de kunne bare sette opp et telt hvor som helst og føle seg trygge. Men de burde vite bedre og iallefall tatt med 2-3 venner som er menn på den turen og ikke vandret alene. Moren til den danske jenta har advart henne mot å reise og bedt henne om å la være og jeg kan ikke en gang forestille meg hvordan hun har det nå. Men jeg håper flest mulig ser at Marokko ikke er trygt for kvinner.

Det har den definitivt. Jeg fikk ikke en gang sove fordi jeg følte meg utrygg i mitt eget hus. Ikke klarer jeg å slutte å tenke på dem heller. Ser ansiktene til mennene for meg hele tiden og, de ekle krypene. Og over alt synes jeg bare at jeg ser naivitet og folk som skal late som om det ikke var så ille som det er. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, megda skrev:

Den norske kvinnen postet vel et innlegg på facebook som kan tolkes i den retning at hun ikke følte det var farlig da man ikke skal dømme andre mennesker. At de prinsippene da sier at det ikke er noen fare fordi man ser verden gjennom et filter kan vel bidra til at man tar noen bestemte valg.

Det er nettopp hennes fb-innlegg som får meg til å tro at de ikke visste hvor stor fare de utsatte seg for :( UDs informasjon er for gammel selv om de har oppdatert nå med en liten notis. Det bør være langt mer detaljert spesielt om man reiser som kvinne.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En del av meg skulle ønske at det ikke var lov å reise til slike land uten å få spesielle tillatelser, eller noe sånt. Og at du måtte gjennom kurs osv. Noen sikkerhetstiltak burde det være. Hvis man absolutt skal støtte slike land ved å dra dit. Maren og Louisa er ikke de eneste naive jentene som fantes i Norge, tro du meg. Man lever et beskyttet liv her og tror at alle mennesker i verden er snille, og at alle er vennene dine. Helt til man blir voldtatt eller drept... 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Drizzt said:

Det er nettopp hennes fb-innlegg som får meg til å tro at de ikke visste hvor stor fare de utsatte seg for :( UDs informasjon er for gammel selv om de har oppdatert nå med en liten notis. Det bør være langt mer detaljert spesielt om man reiser som kvinne.

ja, men du vet jo at de ikke kan det fordi det da blir diskriminerende. i 2018 er tross alt menn og kvinner nesten helt like og man skal være forsiktige med å henvise til noe annet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde jo være opplyst at det er farlig for kvinner å reise til muslimske land. Men dette er rasistisk så de kan IKKe gjøre det. Heldigvis vet de fleste kvinner etterhvert at man bør holde seg unna disse landene, og etter det som skjedde i Marokko vet nå enda flere det.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, megda skrev:

Den norske kvinnen postet vel et innlegg på facebook som kan tolkes i den retning at hun ikke følte det var farlig da man ikke skal dømme andre mennesker. At de prinsippene da sier at det ikke er noen fare fordi man ser verden gjennom et filter kan vel bidra til at man tar noen bestemte valg.

Dømme andre mennesker ja ? Bedømme kaller jeg det, og det må man gjøre. For når jeg reiser rundt i slike land så vet jeg hva som er der av faenskap. Det samme i Oslo en mørk fredagskveld. Man må bedømme, og gjør man ikke det med et reflektert sinn og basert på fakta, kan man fort komme i farlige situasjoner. Vær aldri naiv på dette, sier jeg til alle kvinner som vurderer å reise rundt i Islamske land. Ta forholdsregler. Det må også menn gjøre, når de reiser rundt der fysisk vold har en litt større forekomst en i vårt enda så fredelige land, iallefall store deler av det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...