Gå til innhold

Drapene i Marokko og mediene.


julia83

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Privatbruker skrev:

Var inne på innlegget på FB til moren til Maren, så skulle jeg bare se kommentarene litt oppover for å lese støtte osv. Så kommer det bilde av hodet til datteren som er lagt ut av en stygg jævel med «latterfjes». Et helt tydelig bilde. Jeg ble helt lamslått, fikk hjerte opp i halsen. HVA I HELVETE feiler det mennesker!

Har droppet å se videoen for å unngå bilder i hodet, så får jeg dette servert ufrivillig. Har ikke ord for hva jeg føler akkurat nå. Dette er en familie som har blitt revet vekk det kjærste de har, hvordan noen kan få seg til å legge ut det er for meg uforståelig. Nå blir dette brent fast i minnet mitt for evig tid.

Fy f. Du burde rapportere det men skjønner også at du klikker deg vekk. Har Facebook så lite kontroll? Visste ikke før Igår at det tydeligvis er lov med drapsvideoer på fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Privatbruker skrev:

Var inne på innlegget på FB til moren til Maren, så skulle jeg bare se kommentarene litt oppover for å lese støtte osv. Så kommer det bilde av hodet til datteren som er lagt ut av en stygg jævel med «latterfjes». Et helt tydelig bilde. Jeg ble helt lamslått, fikk hjerte opp i halsen. HVA I HELVETE feiler det mennesker!

Har droppet å se videoen for å unngå bilder i hodet, så får jeg dette servert ufrivillig. Har ikke ord for hva jeg føler akkurat nå. Dette er en familie som har blitt revet vekk det kjærste de har, hvordan noen kan få seg til å legge ut det er for meg uforståelig. Nå blir dette brent fast i minnet mitt for evig tid.

Akkurat dette så jeg og... Jeg rapporterte bildet. Men det var også lagt igjen kommentar på flere steder, hvor det så ut som om noen hadde benyttet seg av google translate. Detaljer om hodekapping og voldtekt. Jeg skjønner ikke hva som er galt med mennesker... Stakkars, stakkars familie. Kjenner meg så sint.! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange høyreekstreme har laget falske kontoer med muslimske navn for å spre eder og galle med bilder. Vær obs folkens! 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Coffee1234 said:

Akkurat dette så jeg og... Jeg rapporterte bildet. Men det var også lagt igjen kommentar på flere steder, hvor det så ut som om noen hadde benyttet seg av google translate. Detaljer om hodekapping og voldtekt. Jeg skjønner ikke hva som er galt med mennesker... Stakkars, stakkars familie. Kjenner meg så sint.! 

Så det er ikke Per og Lasse som gjør dette? Interessant. Det tyder på at en del andre menn innen en viss kultur synes det IS gjør er kult.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Catliner said:

Mange høyreekstreme har laget falske kontoer med muslimske navn for å spre eder og galle med bilder. Vær obs folkens! 

Ja, akkurat som det var SD-tilhengere som brente biler i Sverige før valget? :sarkasme:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagbladet gjør det ikke enkelt for seg selv... Nå har de en toppsak om hvor mange sympatierklæringer moren har mottatt, men ikke et ord om hvor mye faenskap hun har fått. Det bygger jo bare opp under mistroen mot "msm", i mangel på et bedre ord. Jeg skulle ønske at de var litt mer bevisst på hvordan dette kommer til å oppfattes, og ikke gå i klisteret igjen! De setter seg selv i en posisjon hvor alle som har blitt litt skeptiske til om "media alltid skjuler noe" får rett, og da skyves de bare enda lenger bort! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant de som sprer filmene er det nok både IS-tilhengere, høyreekstreme, gale folk og misslykkede som føler seg bedre ved å påføre andre lidelse.

At noen høyreekstreme gir seg ut for å være IS-tilhengere vil ikke være noe nytt. Det har vært gjort mange ganger tidligere av mange partnere i forskjellige konflikter. Tanken er man vil vekke egne tilhengere. Unnskyldningen er at målet heliger midlet og at "ved å ofre noe få så redder man mange". Å spre denne filmen gavner kun IS-tilhengere og de høyreekstreme. 

Endret av Bag
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Privatbruker skrev:

Var inne på innlegget på FB til moren til Maren, så skulle jeg bare se kommentarene litt oppover for å lese støtte osv. Så kommer det bilde av hodet til datteren som er lagt ut av en stygg jævel med «latterfjes». Et helt tydelig bilde. Jeg ble helt lamslått, fikk hjerte opp i halsen. HVA I HELVETE feiler det mennesker!

Gratulerer som enda en bidragsyter til å spre grusomhetene! Forstår du ikke at slike innlegg er med å sprer innholdet? Nå har du fått nye kanskje 10-20 stk. til å lete dette frem.... I et innlegg med over 5000 kommentarer er det få som gidder å scrolle opp i evigheter for å se på kondolanser. Frem til nå når de vet at det ligger et bilde lengre opp i teksten....

Igjen, gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars stakkars familier! Tenk å oppleve det vondeste som kan skje deg,  og vite at det har skjedd på en så grusom måte. Og at det finnes videoer og bilder av det som de får tilsendt. Kjenner jeg blir helt dårlig av bare tanken på hvordan de etterlatte har det og hva de kanskje har sett 😭😭😭

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Heisann1234 skrev:

Jeg er ex-muslim, og har lest versene som oppfordrer til drap, voldtekt og sexslaver. Jeg støtter ikke dette, så dermed var det enten Islam eller ingen Islam. Og valgte var enkelt. Skulle ønske flere muslimer gjorde dette.

 

10 timer siden, ops2 skrev:

Merkelig at du vet mer om islam enn en ex-muslim.....

Men ok, det finnes snille og gode muslimer som ikke tar til seg alt i koranen. Antallet er dessverre ikke 99 av 100.

 

9 timer siden, megda skrev:

Nå er vel også kultur og verdier i verden ganske forskjellige og dermed blir vel også hvordan man tolker tekstene forskjellige. Hvordan islam opererer i Norge og hvordan den håndheves i enkelte land i østen er heldigvis meget forskjellig. Riktignok, så lurer jeg jo på hvordan Islam hadde operert i Norge om dette var slik majoriteten tenkte. 

Bare få bort religion i sin helhet, så blir jeg fornøyd. 

 

9 timer siden, Heisann1234 skrev:

Du skjønner ikke poenget. Slutt å forsvar slike religioner. Ingenting godt har kommet ut av de.

 

9 timer siden, frk.Helene Hare skrev:

 

 

Kan dere ikke ta slike diskusjoner et annet sted? Det er grusomheter begått i mange religioner. 

Takk! Skjønner ikke hvorfor noen føler denne trangen for å diskutere Islam overalt. Det begynner å bli pinlig.

9 timer siden, Heisann1234 skrev:

Jeg er helt enig. Vet ikke helt heller hva annet som skal diskuteres i en sånn tråd da men.. Synes disse tingene burde prates mer høyt om enn på en diskusjonsforum. Det blir bare verre og verre med ekstremisme jo mer stille vi er. 

Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å adressere noen av disse islam-innleggene -av respekt for trådens emne. Men når denne selvkalte ex-muslimen (for en utrolig rar betegnelse. Tatt fra eksmann og ekskjæreste) så ser jeg meg nødt til å i hvert fall si; jeg og mange andre muslimer har både lest og hører dere rundt omkring, men ikke tro at det at vi velger å ikke svare betyr at dere har rett. Jeg ler i mitt stille sinn om hvor stakkarslige dere er. Så vær så snill å Finn dere et annet sted å spre trolltankene deres, dette er hverken sted eller tid for vrølet deres.

hilsen en som anser seg som ekstremist i den forstand at hun ber 5 ganger daglig, og føler religionen har gjort henne til et bedre menneske med blant annet å vise nestekjærlighet og mye annet godt religionen har lært meg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg ikke sove i natt bare fordi noen her inne skrev at de ikke fikk sove etter å ha sett noen sekunder av videoen😭😭 Blir helt kvalm av å tenke på hva de stakkars jentene gikk gjennom (aner ikke en brøkdel, men likevel😭😭) og hvordan familiene har det nå 😭😭 Jeg hadde ikke vært menneske om dette skjedde med noen av mine 😭😭

Jeg klarer ikke forstå at mennenesker kan bli så onde at de dreper et annet menneske, og spesielt ikke med kniv!!! De er besatt av djevelen 🤮😭 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kjenner jeg hatet blusse opp i meg. Disse galningene som tror de kommer til et paradis fordi de slakter uskyldige mennesker på den mest grusomme måte. Å tro på, og ikke minst finne det fristende, at man kommer til paradis som "utvalgt" (hvis jeg har forstått riktig essensen av hva disse premieidiotene mener) og få misbruke en drøss med jomfruer og hva nå annet som er "belønningen" for å bli martyr f.eks., hva i helvete for noe jævlig tøv. Hvor gal er det mulig å bli??Håper de får dødsstraff og kommer ned til et helvete hvor de hører hjemme. Akkurat nå krysser jeg fingrene for at Helvete finnes. Det finnes i så fall ikke tvil om at disse taperne kommer dit.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, noen må jo ta ansvar å stenge ned slik at ikke uvedkommende kan kommentere på jentene og deres pårørende sine kontoer. ☹️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de lagt ut på sosiale medier hvor de skulle, eller var det tilfeldig at terroristene var akkurat der oppe i fjellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, kvinneguide skrev:

Hadde de lagt ut på sosiale medier hvor de skulle, eller var det tilfeldig at terroristene var akkurat der oppe i fjellet?

Synes å ha lest at de fulgte etter jentene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Bag skrev:

Det er mange kristne som kjenner godt til de mindre hyggelige versene i det gamle testamentet og som er fullt komfortable med å være moderate. Det er også mange nordmenn som kjenner godt til den del av egen historie som ikke er like sympatisk (f.eks. vikingetiden) men som likefullt ikke har noe problem med å være nordmenn.

Skjønner hva du vil frem til, og jeg er veldig for å ikke dra alle under en kam, så der er vi enige. Syntes bare det ble litt for dumt å blande inn vikingtiden, det blir feil sammenligning...da kan man jo si det samme om absolutt alle folkeslag, religioner og land, for ALLE har negative epoker og hendelser i løpet av historien, faktisk uten unntak. Så skal man tenke sånn, så må jo isåfall hele verdens befolkning skamme seg pga hvem de er og hva de stammer fra. 

Vikingtiden var dessuten en svært kort tidsepoke, for veldig lenge siden da vi ikke visste bedre, og om man virkelig har kunnskap om den delen av historien, samt nyere oppdateringer, så vet man at vikingene først og fremst var handelsfolk og "landsbyboere/bønder" mesteparten av denne tidsepoken. Det er bare det, at det er grusomheter og negativitet som blir best husket og det man som regel stempler ting etter, uansett hvor lite eller stort. Slik fungerer menneskesinnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom tilfeldigvis over videoen i kommentarfeltet på Facebook’en til en av jentene :( Tenk å være så syk å legge det ut på hennes egen profil.. Det er et par dager siden, så regner med videoen er borte nå. Så heldigvis bare 1 sekund, men det var faen nok :(

Den frykten de må ha kjent :( Blir helt kvalm..

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym1002 skrev:

Ikke lett å være fakta-basert og imot terror i dag. Da er man tydeligvis "høyreekstrem".

Og rasist, nazist, fremmedfiendtlig, rett og slett et ekkelt menneske.

14 timer siden, Tulipanpiken skrev:

Hva gjelder terrorisme er Marokko rangert som et tryggere land enn Norge. Det har vært mange terrorangrep ulike steder på europeisk jord de siste årene, skal man slutte helt å reise dit? Disse jentene reiste til et kjent turistmål hvor det, meg bekjent, ikke har vært noen terroranslag tidligere. Å insinuere at de har vært uforsiktige er unødvendig og respektløst. 

Kan du vise til kilden av rangeringen?

 

Jeg synes det er ekstremt ubehagelig for moren til den danske jenta som prøvde å forhindre dattera i å dra. Jeg håper hun ikke klandrer seg selv for at det er hennes feil for det er den ikke. Det som skjedde kunne skje på grunn av terroristenes handlinger og jentenes svært uklokke beslutninger.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...