Gå til innhold

Destruktiv kritikk av offentlige personer. Stakkars


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

På 25.10.2018 den 19.15, Jegskulleønskeat skrev:
 

Det er mange unge mennesker som er blitt offentlige: forfattere, bloggere, youtubere, feminister og politikere. Men uavhengig av hva disse menneskene gjør, sier og fronter så blir de hetset (og nei, alt er ikke konstruktiv kritikk. Å kalle noen «fitte» er bare teit) og evaluert opp og i mente. Godt voksne mennesker sitter og skriver dritt til mennesker de ikke kjenner. De kritiserer utseendet, følelsene, familiesituasjonen, eksponering, fokus, tanker og reaksjoner. Uansett hva personen gjør så finner noen noe negativt å si, som om disse kjente menneskene bare gjorde gale ting og aldri noe bra. Jeg synes det er skikkelig trist. Det er veldig forskjell på å kommentere selvdiagnostisering, plastiske operasjoner, dobbelt moral, usunt kroppsfokus osv, men i det man bruker insults som «fitte», «ubrukelige kjerring», «Du burde dø», «du er et elendig forbilde din sopp» osv så blir det bare tragisk 😢 Jeg får så vondt av mange av disse menneskene. Hvor ble det av ordtaket; «Hvis du ikke har noe godt å si, så hold kjeft?» Hvorfor må folk slenge dritt og hat istedenfor å diskutere saklig? 

Dette er HI. Her omtales drittsnakk om kjente folk som INGEN synes er ok eller innafor. Så da er vi enig; stygge ord som fitte osv skal selvsagt ikke brukes, men legitim kritikk er ok. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Kollontaj skrev:
 

Dette er HI. Her omtales drittsnakk om kjente folk som INGEN synes er ok eller innafor. Så da er vi enig; stygge ord som fitte osv skal selvsagt ikke brukes, men legitim kritikk er ok. 

👍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
3 minutter siden, Bacon2015 skrev:
 

Nå har vi som er uenige med deg dokumentert det vi står for. 

Dokumentasjon på denne masteroppgaven takk :)

Bra du og andre er uenig med meg kunne ikke bry meg mer :)

Jeg kommer ikke på bloggn avnet hennes det eneste jeg vet er at hun bloggeren la fram deler av master oppgaven sin på bloggen sin men jeg husker ikke blogg navnet på henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Bra du og andre er uenig med meg kunne ikke bry meg mer :)

Jeg kommer ikke på bloggn avnet hennes det eneste jeg vet er at hun bloggeren la fram deler av master oppgaven sin på bloggen sin men jeg husker ikke blogg navnet på henne. 

En blogger skriver oppgave om eget synspunkt på hva hets er, som masteroppgave? Jeg skulle gjerne sett hva slags forskning hun bygger dette på, så jeg også vil ha dokumentasjon. Ellers er dette utelukkende spekulasjoner. Jeg kan også si at jeg en gang har sett en blogger skrive en oppgave om at kritikk er positivt, og en velkommen tilbakemelding. Så det så! Det er helt sant, for jeg har sett det på internett! 🏳️

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence

Jeg mister litt oversikt over hva som er greia her kjenner jeg. 

Alle er vel enige om at usaklig drittslenging ikke hører hjemme noen steder. 

Men det er veldig mye kritikkverdig i bloggindustrien. At de jobber alene er absolutt ingen grunn til å skåne de fra kritikk angående lovbrudd etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er en offentlig person? 

Offentlig, offentlig kjent, offentliggjort og lignende: Det vil si noe som er kjent av allmennheten og av mange personer – i motsetning til bare kjent av én eller få personer. At noe er offentlig kan ha rettsligbetydning, bl.a. i forhold til reglene om taushetsplikt, patent- og opphavsrett, ærekrenkelser m.m. Det trekkes også et skille mellom det offentlige rom og den private sfæren. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Offentlig

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg. Hva er det med dere? Har dere mistet alt som heter respekt for handres meninger? Hvis @Carina Maria har et positivt syn på Anne Brith er det hennes egen sak og ikke deres.

Er det virkelig slik på forumet Rampelyset på KG at de som ikke er enige med majoriteten nærmest blir latterliggjort og halshugd pga sine meninger?

Det er ikke alle som er så opptatt av lover og regler for bloggere. Men som leser blogger for å kose seg.

Hvis jeg får være ærlig mot dere reagerer jeg på tråden som handler om Anne Brith. Ikke bare på tråden om Anne Brith. Men mange andre tråder om andre toppbloggere. Mye er så mye stygt og usaklig skrevet.

Ikke kom med unnskyldningen om at det er bloggbedriften dere kritiserer. For ut fra det jeg leser er det mye personlig rettet mot Anne Brith og andre toppbloggere i andre tråder bak kommentarer som har blitt skrevet.

De fleste blogglesere tenker ikke over bloggeren som en bedrift men som en blogger.

 

Endret av Lambigirl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hets: Du er stygg, fæl, bitch og teit

Kritikk: hvorfor bruker du barna dine i reklame, hvor blir det av premiene på konkurransen du har avholdt? 

Ser dere virkelig ikke forskjellen? 🙄

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/25/2018 at 8:46 PM, CamillaS said:

Ta eks med bloggere. Bloggen er jobben deres, det står ofte et firmanavn bak. Et firma må tåle tilbakemeldinger på jobben som gjøres. Det gjelder alle. Et hvilket som helst firma som retter sin virksomhet mot kunder, har gjerne en Facebook-side, eller et mindre synlig kundesenter. De mottar også tilbakemeldinger på jobben de gjør.

Men hvorfor finner vi da ikke tråder med hundre-og-ørten sider på KG om for eksempel Telia, Kondomeriet, Meny, Veidekke, Dolce & Gabbana, Fjällräven, Estee Lauder, eller lignende?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vipser skrev:
 

Hets: Du er stygg, fæl, bitch og teit

Kritikk: hvorfor bruker du barna dine i reklame, hvor blir det av premiene på konkurransen du har avholdt? 

Ser dere virkelig ikke forskjellen? 🙄

Like ille begge dele etter mitt syn. Hold dette med barna til tråden om bloggbarna. Det handler ikke om bloggbarna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
12 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Hold dette til tråden om Anne Brith for jeg er ikke interessert i og diskutere henne her på tråden til @Jegskulleønskeat og jeg har skrevet hva jeg mener om henne på tråden som handler om henne. Godta det eller la vær og liker du ikke at jeg har et positivt syn på henne så der det du som har et problem med å respektere andres meninger og ikke jeg 🤬

Tråden om Anne Brith avskyr jeg og jeg setter ikke min fot på den tråden. 

Det er rivende likegyldig hvor du har skrevet noe. Poenget er at du åpenbart rett og slett ikke gidder å informere deg en døyt om temaet "blogger", men likevel krever å ta del i en diskusjon du følgelig har ingen forutsetninger for å kunne bidra med noe til. 

Jeg har ingen problemer med å respektere andres meninger, gitt at de faktisk har ei mening. Forutsetningen for å ha ei mening er at man har satt seg inn i temaet. Siden du - etter eget utsagn - ikke gidder å lese deg opp på hva bloggere og dertilhørende kommersiell bloggdrift er, for ikke å glemme lovverk, så er det trygt å anta at du faktisk ikke har noen mening. Ergo er det heller ingenting jeg må respektere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lambigirl skrev:
 

Like ille begge dele etter mitt syn. Hold dette med barna til tråden om bloggbarna. Det handler ikke om bloggbarna.

Flott, da fikk jeg hvertfall bekreftet dette (at dere også anser kritikk som hets). 

Endret av Vipser
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Lambigirl 

Hva legger du i begrepet blogger? Ikke en bedriftseier, men en privatperson som tjener penger på annonsesalg? Blogging og SoMe er jo jobben deres, de får trygdeytelser på lik linje med andre, de får pensjonspoeng og betaler skatt, så hvorfor skal ikke jobben de gjør kunne kritiseres?  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
5 minutter siden, Lambigirl skrev:
 

Like ille begge dele etter mitt syn. Hold dette med barna til tråden om bloggbarna. Det handler ikke om bloggbarna.

Hvorfor er det like ille? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lambigirl skrev:
 

Like ille begge dele etter mitt syn. Hold dette med barna til tråden om bloggbarna. Det handler ikke om bloggbarna.

Utlevering av bloggerbarna ble diskutert i begynnelsen av denne tråden med TS som ivrig debattant, så det virker som det er innenfor👍

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, Lambigirl skrev:
 

Unnskyld meg. Hva er det med dere? Har dere mistet alt som heter respekt for handres meninger? Hvis @Carina Maria har et positivt syn på Anne Brith er det hennes egen sak og ikke deres.

Er det virkelig slik på forumet Rampelyset på KG at de som ikke er enige med majoriteten nærmest blir latterliggjort og halshugd pga sine meninger?

Det er ikke alle som er så opptatt av lover og regler for bloggere. Men som leser blogger for å kose seg.

Hvis jeg får være ærlig mot dere reagerer jeg på tråden som handler om Anne Brith. Ikke bare på tråden om Anne Brith. Men mange andre tråder om andre toppbloggere. Mye er så mye stygt og usaklig skrevet.

Ikke kom med unnskyldningen om at det er bloggbedriften dere kritiserer. For ut fra det jeg leser er det mye personlig rettet mot Anne Brith og andre toppbloggere i andre tråder bak kommentarer som har blitt skrevet.

De fleste blogglesere tenker ikke over bloggeren som en bedrift men som en blogger.

 

Kunne ikke vært mer enig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:
 

Bloggerbarna ble diskutert i begynnelsen av denne tråden med TS som ivrig debattant, så det virker som det er innenfor👍

Dette et tema som omfatter veldig mange aspekter da offentlige aktører kan være så mangt. For å se hele bildet må en være åpen for mange innfallsvinkeler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er jo ikke at noen ikke får lov å like bloggere, det er når disse deltar i diskusjoner der de kritiserer andre for å kritisere bloggere - helt uten å ha satt seg inn i saken, at andre reagerer. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på er det voldsomme trykket enkelt bloggere opplever. Ja det er kritikkverdige ting som tas opp, men for min del drukner det mye i det som jeg ser på som usakligheter og drittslenging. Rapporterer mye, men mye får også stå som jeg mener bidrar til at de som kritiserer KG og trådene om bloggerne   har et godt poeng. Selv om ting er kritikkverdig synes jeg ikke latterliggjøring av utsenede, hvordan man snakker, poserer osv er innafor. 

Jeg tenker det gjør noe med et menneske når man opplever som mye kritikk dag ut og dag inn, og at alle ikke  takler det  like godt. Ref AB 

Når man ser på tråden til AB  har det blitt skrevet over 200 innlegg de to siste døgnene, dette gjør at hun får et poeng i at det foregår en "heksejakt"  Da hjelper det ikke med et og annet  konstruktivt innlegg. Har vært mye usakligheter  der og avsporinger ,nå så tråden blir vel stengt snart 

 

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...