Gå til innhold

Destruktiv kritikk av offentlige personer. Stakkars


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

Gjest Jegskulleønskeat

Det er mange unge mennesker som er blitt offentlige: forfattere, bloggere, youtubere, feminister og politikere. Men uavhengig av hva disse menneskene gjør, sier og fronter så blir de hetset (og nei, alt er ikke konstruktiv kritikk. Å kalle noen «fitte» er bare teit) og evaluert opp og i mente. Godt voksne mennesker sitter og skriver dritt til mennesker de ikke kjenner. De kritiserer utseendet, følelsene, familiesituasjonen, eksponering, fokus, tanker og reaksjoner. Uansett hva personen gjør så finner noen noe negativt å si, som om disse kjente menneskene bare gjorde gale ting og aldri noe bra. Jeg synes det er skikkelig trist. Det er veldig forskjell på å kommentere selvdiagnostisering, plastiske operasjoner, dobbelt moral, usunt kroppsfokus osv, men i det man bruker insults som «fitte», «ubrukelige kjerring», «Du burde dø», «du er et elendig forbilde din sopp» osv så blir det bare tragisk 😢 Jeg får så vondt av mange av disse menneskene. Hvor ble det av ordtaket; «Hvis du ikke har noe godt å si, så hold kjeft?» Hvorfor må folk slenge dritt og hat istedenfor å diskutere saklig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra. 

Det eneste jeg tenker er at de er uenige, men mangler ord og forstand til å uttrykke hva uenigheten består i. 

Ellers skjønner jeg ikke bruken av fitte som skjellsord. Særlig når det kommer fra menn. Det blir like fornuftig som å bruke "Lotto gevinst" som skjellsord 🤪

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kritisere fokus og eksponering må være greit.

De trådene vi ser her på KG som omhandler offentlige personer, personer som velger å eksponere seg selv og andre, inneholder saklig kritikk og tilbakemelding på personens offentlige fremtoning og rolle.

Dersom personen ikke takler dette, må h*n jo vurdere om det livet er noe for vedkommende.

Ta eks med bloggere. Bloggen er jobben deres, det står ofte et firmanavn bak. Et firma må tåle tilbakemeldinger på jobben som gjøres. Det gjelder alle. Et hvilket som helst firma som retter sin virksomhet mot kunder, har gjerne en Facebook-side, eller et mindre synlig kundesenter. De mottar også tilbakemeldinger på jobben de gjør. Noen saklige, noen mindre saklige. For sånn er folk. Men firmaet fremstiller ikke seg selv som et offer og lar vær eller til og med motsier kritikken. De gir en saklig tilbakemelding og tar det til seg for å kunne gjøre ting bedre.

All kritikk er ikke hets. Alle negative tilbakemeldinger er ikke mobbing.

Her bommer bloggere grovt!

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
41 minutter siden, CamillaS skrev:
 

Å kritisere fokus og eksponering må være greit.

De trådene vi ser her på KG som omhandler offentlige personer, personer som velger å eksponere seg selv og andre, inneholder saklig kritikk og tilbakemelding på personens offentlige fremtoning og rolle.

Dersom personen ikke takler dette, må h*n jo vurdere om det livet er noe for vedkommende.

Ta eks med bloggere. Bloggen er jobben deres, det står ofte et firmanavn bak. Et firma må tåle tilbakemeldinger på jobben som gjøres. Det gjelder alle. Et hvilket som helst firma som retter sin virksomhet mot kunder, har gjerne en Facebook-side, eller et mindre synlig kundesenter. De mottar også tilbakemeldinger på jobben de gjør. Noen saklige, noen mindre saklige. For sånn er folk. Men firmaet fremstiller ikke seg selv som et offer og lar vær eller til og med motsier kritikken. De gir en saklig tilbakemelding og tar det til seg for å kunne gjøre ting bedre.

All kritikk er ikke hets. Alle negative tilbakemeldinger er ikke mobbing.

Her bommer bloggere grovt!

All kritikk er ikke verken konstruktiv eller nyttig heller. Noen gjors på å spre eder og galle kun for å heve seg selv. Jo, noe er berettighet kritikk, men langt ifra alt. Veldig mye er stygg hets og mobbing også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
2 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Det er mange unge mennesker som er blitt offentlige: forfattere, bloggere, youtubere, feminister og politikere. Men uavhengig av hva disse menneskene gjør, sier og fronter så blir de hetset (og nei, alt er ikke konstruktiv kritikk. Å kalle noen «fitte» er bare teit) og evaluert opp og i mente. Godt voksne mennesker sitter og skriver dritt til mennesker de ikke kjenner. De kritiserer utseendet, følelsene, familiesituasjonen, eksponering, fokus, tanker og reaksjoner. Uansett hva personen gjør så finner noen noe negativt å si, som om disse kjente menneskene bare gjorde gale ting og aldri noe bra. Jeg synes det er skikkelig trist. Det er veldig forskjell på å kommentere selvdiagnostisering, plastiske operasjoner, dobbelt moral, usunt kroppsfokus osv, men i det man bruker insults som «fitte», «ubrukelige kjerring», «Du burde dø», «du er et elendig forbilde din sopp» osv så blir det bare tragisk 😢 Jeg får så vondt av mange av disse menneskene. Hvor ble det av ordtaket; «Hvis du ikke har noe godt å si, så hold kjeft?» Hvorfor må folk slenge dritt og hat istedenfor å diskutere saklig? 

Når det gjelder det uthevede, så er dette faktisk innhold som det er mulig å kommentere FORDI den offentlige personen har delt det selv. 

Tidligere ble man kjendis fordi man hadde en jobb som man var dyktig i og som gjorde at man fikk offentlighetens lys på seg. Det var et skarpt skille mellom privatliv og yrkesliv. Man fikk kritikk for yrkesutøvelsen, men siden de holdt privatlivet sitt privat ble det lite kritikk på det private. 

Sosiale medier - profiler lever av å dele privatlivet sitt - det gjør de helt frivillig. De legger sine tanker, følelser og liv åpent ut til alle dom vil se. Noen av dem lever temmelig kontroversielle liv, og ikke uventet vil mange være uenig med dem. Men dette er noe de velger helt selv siden de frivillig har valgt dette som inntektsvei. De lever faktisk av at folk er nysgjerrige konsumenter av livene deres. De får massevis av positive tilbakemeldinger og blir beundret av nesegruse fans. Og de får tilbakemeldinger fra folk som ikke deler deres syn. 

Hets og skjellsord er ikke greit, men engasjementet fra folk vedr hva enn de presenterer ER faktisk levebrødet deres. Om ingen brydde seg ville de ikke kunne leve av dette. Legger du ut antrekksbilder og vil ha respons på det, vel da får du ta i mot den responsen. Smaken er som baken som kjent.

Å skrive innlegg på innlegg der man stakkarsliggjør bloggere og andre SoMe profiler vitner om at man ikke forstår businessmodellen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

All kritikk er ikke verken konstruktiv eller nyttig heller. Noen gjors på å spre eder og galle kun for å heve seg selv. Jo, noe er berettighet kritikk, men langt ifra alt. Veldig mye er stygg hets og mobbing også

Jeg sier ikke at det ikke finnes. Jeg påpeker at alt for mange som selv har satt seg i den offentlige situasjonen, ikke evner å se forskjell på hets/mobbing og konstruktiv kritikk. 

Det er ikke greit å kalle noen hore etc, men om du har kjøpt deg et nytt ansikt og viser det frem på en offentlig kanal for at folk skal kunne kommentere det, da kan du faktisk ikke regne med at det bare kommer hyllest av ditt utseende. Noen vil gi deg en konstruktiv tilbakemelding på at det er feil å fremme et slikt kroppsfokus og at du bør finne andre verdier i livet. Det er tydeligvis mobbing i noens ordbok.

I min verden er det kritikk av fokuset til personen, ikke personen selv.

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, CecilieX skrev:
 

Når det gjelder det uthevede, så er dette faktisk innhold som det er mulig å kommentere FORDI den offentlige personen har delt det selv. 

Tidligere ble man kjendis fordi man hadde en jobb som man var dyktig i og som gjorde at man fikk offentlighetens lys på seg. Det var et skarpt skille mellom privatliv og yrkesliv. Man fikk kritikk for yrkesutøvelsen, men siden de holdt privatlivet sitt privat ble det lite kritikk på det private. 

Sosiale medier - profiler lever av å dele privatlivet sitt - det gjør de helt frivillig. De legger sine tanker, følelser og liv åpent ut til alle dom vil se. Noen av dem lever temmelig kontroversielle liv, og ikke uventet vil mange være uenig med dem. Men dette er noe de velger helt selv siden de frivillig har valgt dette som inntektsvei. De lever faktisk av at folk er nysgjerrige konsumenter av livene deres. De får massevis av positive tilbakemeldinger og blir beundret av nesegruse fans. Og de får tilbakemeldinger fra folk som ikke deler deres syn. 

Hets og skjellsord er ikke greit, men engasjementet fra folk vedr hva enn de presenterer ER faktisk levebrødet deres. Om ingen brydde seg ville de ikke kunne leve av dette. Legger du ut antrekksbilder og vil ha respons på det, vel da får du ta i mot den responsen. Smaken er som baken som kjent.

Å skrive innlegg på innlegg der man stakkarsliggjør bloggere og andre SoMe profiler vitner om at man ikke forstår businessmodellen. 

Nja. Kjendiser som deler mye av livet sitt har vært vanlig de siste 50-60 årene i alle fall. Hørt om Se&Hør? ;) Enig i at det har tatt av etter sosiale medier, men det var masse kjendiseri tidligere også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
11 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:
 

Nja. Kjendiser som deler mye av livet sitt har vært vanlig de siste 50-60 årene i alle fall. Hørt om Se&Hør? ;) Enig i at det har tatt av etter sosiale medier, men det var masse kjendiseri tidligere også.

Ikke på det nivået som vi ser i dag. I dag får du dag til dag oppdateringer på alt. Har tilgode å se en slik massiv utlevering på daglig basis i Se og Hør. Det var fokus på de store livshendelsene: barn, bryllup, skilsmisse, begravelser osv, men allikevel en distanse som SoMe profilene ikke har til leserne. Pressen hadde redaktører og sin etikk og var rimelig forsiktige med hva de skrev om. SoMe profilene mangler ofte dette filteret som kunne ha beskyttet dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, CecilieX skrev:
 

Ikke på det nivået som vi ser i dag. I dag får du dag til dag oppdateringer på alt. Har tilgode å se en slik massiv utlevering på daglig basis i Se og Hør. Det var fokus på de store livshendelsene: barn, bryllup, skilsmisse, begravelser osv, men allikevel en distanse som SoMe profilene ikke har til leserne. Pressen hadde redaktører og sin etikk og var rimelig forsiktige med hva de skrev om. SoMe profilene mangler ofte dette filteret som kunne ha beskyttet dem. 

Det er sant, men er uenig i det du skrev om at folk kun var kjente for yrket sitt og at skillet mellom jobb/privatliv var så skarpt tidligere. Folk som var "kjent for å være kjent" var det mange av tidligere også, og flere kjendiser hadde stadig sånne "hjemme hos"-reportasjer i sladrepressen. Men selvsagt enig i at omfanget er større og oppdateringene flere i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
6 minutter siden, CecilieX skrev:
 

Ikke på det nivået som vi ser i dag. I dag får du dag til dag oppdateringer på alt. Har tilgode å se en slik massiv utlevering på daglig basis i Se og Hør. Det var fokus på de store livshendelsene: barn, bryllup, skilsmisse, begravelser osv, men allikevel en distanse som SoMe profilene ikke har til leserne. Pressen hadde redaktører og sin etikk og var rimelig forsiktige med hva de skrev om. SoMe profilene mangler ofte dette filteret som kunne ha beskyttet dem. 

Sant det. Men uansett hvor mye de deler av privatliv, så vet man aldri alt om dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
3 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Det er mange unge mennesker som er blitt offentlige: forfattere, bloggere, youtubere, feminister og politikere. Men uavhengig av hva disse menneskene gjør, sier og fronter så blir de hetset (og nei, alt er ikke konstruktiv kritikk. Å kalle noen «fitte» er bare teit) og evaluert opp og i mente. Godt voksne mennesker sitter og skriver dritt til mennesker de ikke kjenner. De kritiserer utseendet, følelsene, familiesituasjonen, eksponering, fokus, tanker og reaksjoner. Uansett hva personen gjør så finner noen noe negativt å si, som om disse kjente menneskene bare gjorde gale ting og aldri noe bra. Jeg synes det er skikkelig trist. Det er veldig forskjell på å kommentere selvdiagnostisering, plastiske operasjoner, dobbelt moral, usunt kroppsfokus osv, men i det man bruker insults som «fitte», «ubrukelige kjerring», «Du burde dø», «du er et elendig forbilde din sopp» osv så blir det bare tragisk 😢 Jeg får så vondt av mange av disse menneskene. Hvor ble det av ordtaket; «Hvis du ikke har noe godt å si, så hold kjeft?» Hvorfor må folk slenge dritt og hat istedenfor å diskutere saklig? 

Det er flott at du lager et tråd om dette for jeg har sett det samme som deg og det er bare tragisk :( Selv om dem er topp bloggere, forfattere youtubere osv mener noen at når dem har valgt og legge ting ut på nettet så må dem tåle og høre kritikk. Det må dem ikke.

Viss bloggeren mener at kritiske kommentarer som bloggern får er mobbing så er det mobbing selv om den som skriver kommentaren ikke mente kommentaren som mobbing.

Det verste jeg har sett på tråd her på kvinne guiden er når dem opp muntrer hverandre til og sende bekymrings melding til barne vernet for bloggere som eksponerer unger.

Dem som sitter og kritiserer bloggere, youtubere og kjendiser her på kvinne guiden kjenner ikke en gang dem som trådene handler om og dem glemmer at det er mye dem ikke får vite av privat livet fra bloggern. 

Jeg har vert med og diskutert på tråder som har handlet om kosmetiske behandlinger og plastisk kirurgi men da gjelde det alle som har tatt kosmetisk behandling og plastisk kirurgi og ikke en enkelt blogger. 

Dem som prøver og si noe positivt om en blogger som f.eks Sophie Elise får høre så øra flagrer og det blir lite god tatt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Det er flott at du lager et tråd om dette for jeg har sett det samme som deg og det er bare tragisk :( Selv om dem er topp bloggere, forfattere youtubere osv mener noen at når dem har valgt og legge ting ut på nettet så må dem tåle og høre kritikk. Det må dem ikke.

Viss bloggeren mener at kritiske kommentarer som bloggern får er mobbing så er det mobbing selv om den som skriver kommentaren ikke mente kommentaren som mobbing.

Det verste jeg har sett på tråd her på kvinne guiden er når dem opp muntrer hverandre til og sende bekymrings melding til barne vernet for bloggere som eksponerer unger.

Dem som sitter og kritiserer bloggere, youtubere og kjendiser her på kvinne guiden kjenner ikke en gang dem som trådene handler om og dem glemmer at det er mye dem ikke får vite av privat livet fra bloggern. 

Jeg har vert med og diskutert på tråder som har handlet om kosmetiske behandlinger og plastisk kirurgi men da gjelde det alle som har tatt kosmetisk behandling og plastisk kirurgi og ikke en enkelt blogger. 

Dem som prøver og si noe positivt om en blogger som f.eks Sophie Elise får høre så øra flagrer og det blir lite god tatt. 

 

Det du skrev om mobbing? Det er virkelig ikke korrekt i mine øyne. Jeg har opplevd mobbing over tid selv, men til og med jeg som har opplevd dette kan jo ikke si at absolutt alt jeg har opplevd som negativt faktisk var ment på den måten. Ofte er det mer snakk om at man blir mer opptatt av å tolke det folk sier/skriver fordi man får antennene veldig ute for slikt. Noen mennesker har bestandig vært slik at situasjoner blir overtolket uten at det er noe spesielt som har hendt, imens andre kan bli slik på grunn av opplevelser tidligere i livet. Uansett, man kan ikke si at det er mobbing å komme med kritiske kommentarer bare fordi bloggeren sier det, det har man vel lest i de siste dagene at kan handle om "null fjær som ble til ti høns" ( ja jeg bruker tallet null med vilje...) Å være kritisk er ikke det samme som å være ondskapsfull.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence

Problemet er at de deler privatlivet sitt i de samme kanalene de kaller jobb. De klarer ikke ha et skille mellom dette, og tar derfor mye saklig kritikk personlig. 

Klart det er mye usaklig som kommer, men veldig mye hva angår blogging er berettiget. Som fronting av utseendemodifikasjoner, eksponering -og bruk av barn i reklame, ulovlig markedsføring etc. 

Det er selvsagt at de er nødt til å forvente tilbakemeldinger på jobben sin. Det betyr ikke at man har rett til å være ufin og usaklig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Daisy

Mange som kan tenke seg om en og to ganger før de skriver et innlegg på et forum eller i SoMe kanaler. Jeg merker at jeg trenger å bryte inn i tråder når det jeg ser det blir for mye hakking på personer. J

eg er sterkt imot at man skal kommentere alt som har av utseende f.eks, MEN det jeg synes er helt innafor er når det stilles kritiske spørsmål om utlevering og bruk av mindreårige for å lage en blogg og merking av reklame etc.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når utseendet, og hva en gjør for å pleie det, er en stor del av innholdet i en blogg og det de faktisk selger på - så er det også innafor å diskutere det. Det vil heller ikke være usaklig, fordi det går på innholdet i bloggen og ergo være på sak.

Om bloggen handler om forskning, egen sykdom, matlaging osv - så vil det være usaklig å diskutere utseendet på personen bak, da diskuterer en ikke innholdet på bloggen. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Det er mange unge mennesker som er blitt offentlige:

Men uavhengig av hva disse menneskene gjør, sier og fronter så blir de hetset (og nei, alt er ikke konstruktiv kritikk. Å kalle noen «fitte» er bare teit) og evaluert opp og i mente.

 Det er veldig forskjell på å kommentere selvdiagnostisering, plastiske operasjoner, dobbelt moral, usunt kroppsfokus osv, men i det man bruker insults som «fitte», «ubrukelige kjerring», «Du burde dø», «du er et elendig forbilde din sopp» osv så blir det bare tragisk 😢 


Dette her er jo dessverre blitt et utbredt problem på nett. Men - det har jo ingenting å gjøre med om en er en offentlig person eller ei.

Det rammer like mye enhver som deltar på nett, også om en deltar anonymt. Gaming-miljøer, reddit, anonyme blogger osv osv. 

Det er en internett ukultur. Men det stikker vel sjeldent særlig dypt? Det er mer blitt en greie "en bare lirer av seg" - eller en enkel provokasjon, trolling? Ja, ikke vet jeg. Men det er et generelt internett fenomen i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jegskulleønskeat
3 timer siden, Picketfence skrev:
 

Problemet er at de deler privatlivet sitt i de samme kanalene de kaller jobb. De klarer ikke ha et skille mellom dette, og tar derfor mye saklig kritikk personlig. 

Klart det er mye usaklig som kommer, men veldig mye hva angår blogging er berettiget. Som fronting av utseendemodifikasjoner, eksponering -og bruk av barn i reklame, ulovlig markedsføring etc. 

Det er selvsagt at de er nødt til å forvente tilbakemeldinger på jobben sin. Det betyr ikke at man har rett til å være ufin og usaklig. 

Helt enig. Problemet er ikke den konstruktive kritikken, men den ødeleggende og destruktive. De som hater på nett, sender drapstrusler, skylder på folk for dødsfall osv. De som generelt er onde for å være det. De som begynner lange avhandlinger med «fitte» f.eks. Skjønner ikke poenget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
2 timer siden, Ms. Daisy skrev:
 

Mange som kan tenke seg om en og to ganger før de skriver et innlegg på et forum eller i SoMe kanaler. Jeg merker at jeg trenger å bryte inn i tråder når det jeg ser det blir for mye hakking på personer. J

eg er sterkt imot at man skal kommentere alt som har av utseende f.eks, MEN det jeg synes er helt innafor er når det stilles kritiske spørsmål om utlevering og bruk av mindreårige for å lage en blogg og merking av reklame etc.
 

Det er jeg enig i for viss man ser på noen tråder her på kvinne guiden synes jeg diskusjonene går over alle støvle skaft. Når dem sitter og truer om og ringe barne vern til bloggere synes jeg det går for langt.

Det er fint og vere kritiske men en kan bli kritisk uten og vere peron rettet. 

Jeg er enig at eksponering av barna på blogg ikke er bra for barna men ett og annet skryte bilde er innenfor og legge ut. Jeg har ikke blogg men jeg legger ut noen få bilder av mitt barn på facebook og da er det bilder med klær på og som er fint men nå er jeg kritisk til bilder jeg legger ut av barnet mitt og av meg selv og andre.

Det er ikke greit og kommentere andres utseende selv om bloggeren selv gjør det.

Jeg har prøvd som deg og bryte inn i tråder hvor jeg merker at det er hakking på personer og det jeg mener er usaklig kritikk men da har jeg følt at noen ikke har tålt det og forsarer seg ufint mot meg. Jeg synes det er bra at noen kan si fra når det går for langt. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Det er mange unge mennesker som er blitt offentlige: forfattere, bloggere, youtubere, feminister og politikere. Men uavhengig av hva disse menneskene gjør, sier og fronter så blir de hetset (og nei, alt er ikke konstruktiv kritikk. Å kalle noen «fitte» er bare teit) og evaluert opp og i mente. Godt voksne mennesker sitter og skriver dritt til mennesker de ikke kjenner. De kritiserer utseendet, følelsene, familiesituasjonen, eksponering, fokus, tanker og reaksjoner. Uansett hva personen gjør så finner noen noe negativt å si, som om disse kjente menneskene bare gjorde gale ting og aldri noe bra. Jeg synes det er skikkelig trist. Det er veldig forskjell på å kommentere selvdiagnostisering, plastiske operasjoner, dobbelt moral, usunt kroppsfokus osv, men i det man bruker insults som «fitte», «ubrukelige kjerring», «Du burde dø», «du er et elendig forbilde din sopp» osv så blir det bare tragisk 😢 Jeg får så vondt av mange av disse menneskene. Hvor ble det av ordtaket; «Hvis du ikke har noe godt å si, så hold kjeft?» Hvorfor må folk slenge dritt og hat istedenfor å diskutere saklig? 

Jeg tror du spesielt sikter til kommentarfeltet til Sophie Elise og innlegget som omhandler Skal vi danse sist lørdag. Jeg leste kommentarene og mange av de var direkte stygge og ondskapsfulle! Nå er ikke akkurat noe stor fan av henne og gammel nok til å være moren hennes. Men enkelte av kommentarene kan ikke kalles kritikk og menneskene bak disse kan umulig ha det godt med seg selv! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
8 minutter siden, WinWin skrev:
 

Jeg tror du spesielt sikter til kommentarfeltet til Sophie Elise og innlegget som omhandler Skal vi danse sist lørdag. Jeg leste kommentarene og mange av de var direkte stygge og ondskapsfulle! Nå er ikke akkurat noe stor fan av henne og gammel nok til å være moren hennes. Men enkelte av kommentarene kan ikke kalles kritikk og menneskene bak disse kan umulig ha det godt med seg selv! 

Ja, jeg siktet blant annet til noen av de kommentarene. Jeg synes det var ordentlig trist jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...