Gå til innhold

Destruktiv kritikk av offentlige personer. Stakkars


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

Gjest Jegskulleønskeat
På 26.10.2018 den 18.05, Snaskesnusken skrev:
 

Garantier har en ikke nei, men hvorfor utsette egen barn for slike farer med å bruke dem for klikk på egen kommersiell blogg?? Hva med barnets rett til et privatliv og retten til å skape sin egen digitale identitet? Hvordan kan du rettferdiggjøre en viksomhets bruk av mindreårige uten fritt samtykke??  

Jeg er helt enig at det er skadelig og burde forbys (med mindre man legger ut et par koselige bilder nå og da.). Jeg var bare uenig i ordbruken når det kommer til omsorgssvikt, for omsorgssvikt er et veldig sterkt ord å bruke. Ikke greit å eksponere barnets liv fullstendig, men noen bilder nå og da må være innenfor. 

Jeg ønsker ikke å rettferdiggjøre. F.eks. synes jeg at MTM har eksponert ungene sine altfor mye. Dette er selvsagt ikke greit og burde faktisk straffes. Men når det kommer til redsel for pedofili, så tror jeg det er større grunn til å være redd for dette med et nakent barn på stranda enn fullt påkledd på en restaurant. 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jegskulleønskeat
5 minutter siden, Snaskesnusken skrev:
 

Å få barndommen sin blottet i sosiale medier uten samtykke er traumatiserende. 

Nå er det forskjell på å legge ut hele barndommen og å legge ut et par bilder i året. Sistnevnte har jeg ingen problem med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Dem vil vise frem barna sine for dem er stolte av dem tenker jeg og jeg synes det er koselig når jeg får se barna til bloggerne. Jeg ser ikke det og vise frem barna som reklame og synes det er overdrevent at noen kaller det. Hva om dem ikke mener og bruke barna sine som reklame men vil vise fram dem? Jeg synes det er og gå over full makten og si at det er omsorgs svikt for det er det ikke. 

Jeg forstår ikke problemet hvis dem ikke reklamerer for noe men bare vil stolt vise frem barna sine for dem er stolte av dem. 

Så du mener at foreldrenes behov skal gå foran barnas rett til et privatliv/barnas beste? Jeg mener at barnas beste skal gå først! 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Det er mange unge mennesker som er blitt offentlige: forfattere, bloggere, youtubere, feminister og politikere. Men uavhengig av hva disse menneskene gjør, sier og fronter så blir de hetset (og nei, alt er ikke konstruktiv kritikk. Å kalle noen «fitte» er bare teit) og evaluert opp og i mente. Godt voksne mennesker sitter og skriver dritt til mennesker de ikke kjenner. De kritiserer utseendet, følelsene, familiesituasjonen, eksponering, fokus, tanker og reaksjoner. Uansett hva personen gjør så finner noen noe negativt å si, som om disse kjente menneskene bare gjorde gale ting og aldri noe bra. Jeg synes det er skikkelig trist. Det er veldig forskjell på å kommentere selvdiagnostisering, plastiske operasjoner, dobbelt moral, usunt kroppsfokus osv, men i det man bruker insults som «fitte», «ubrukelige kjerring», «Du burde dø», «du er et elendig forbilde din sopp» osv så blir det bare tragisk 😢 Jeg får så vondt av mange av disse menneskene. Hvor ble det av ordtaket; «Hvis du ikke har noe godt å si, så hold kjeft?» Hvorfor må folk slenge dritt og hat istedenfor å diskutere saklig? 

Var ikke alt du har skrevet i Annijor-tråden som var veldig pent heller, ellers enig med deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jegskulleønskeat skrev:
 

Nå er det forskjell på å legge ut hele barndommen og å legge ut et par bilder i året. Sistnevnte har jeg ingen problem med

Blogg AS er en aggressiv form for reklame og kynisk måte nå ut til lettlurte blogglesere på. I tilegg blir mindreårige eksponert uten å ha gitt sitt samtykke! 

Du synes ikke at barn har rett på et privatliv?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
2 minutter siden, Snaskesnusken skrev:
 

Hvofor tror du bla Kripos har gått ut og advart mot å legge ut bilder av barn i sosiale medier?? 

Advart er en ting men forbud er annen ting men dem har sakt at dem synes at foreldre er blitt flinkere og mer bevist i dag enn dem var før til og vere kritisk til bilder foreldre legger ut.

Mange venner av meg med barn har lakt ut bilder på facebook hvor barna ligger nakne på stellebordet eller dem ligger i badekaret. Der går min grene for vilke bildere jeg ikke vil legg ut på facebook. 

Jeg husker da jeg var barn var det verste jeg visste av når mamma og pappa tok bilder av søsteren min i bikini på stranden og det vil jeg aldri gjøre med barnet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jegskulleønskeat
Akkurat nå, Monky skrev:
 

Var ikke alt du har skrevet i Annijor-tråden som var veldig pent heller, ellers enig med deg!

Jeg skal gå gjennom den for å rette opp i en del. Har aldri ment å være ufin. 😔Var det noe spesielt du reagerte på i den tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
5 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Nå er det forskjell på å legge ut hele barndommen og å legge ut et par bilder i året. Sistnevnte har jeg ingen problem med

Jeg er enig. Det er stor forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Da er det mange barn som er traumatiserte du men det tror jeg ikke for jeg tror vi som er foreldre vet godt hvor grensen går når det gjelder vilke bilder vi deler på facebook. Den dagen barnet mitt er gammel nok skal barnet mitt få bestemme selv hvilke bilder det er greit å dele på facebook og viss barnet mitt ikke vil at jeg skal legge ut bilder skal jeg ikke gjøre det. 

Du bør lese deg opp på reklame og bruk av mindreårige uten samtykkekompetanse i kommersiell bloggvirksomhet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carina Maria skrev:
 

Advart er en ting men forbud er annen ting men dem har sakt at dem synes at foreldre er blitt flinkere og mer bevist i dag enn dem var før til og vere kritisk til bilder foreldre legger ut.

Mange venner av meg med barn har lakt ut bilder på facebook hvor barna ligger nakne på stellebordet eller dem ligger i badekaret. Der går min grene for vilke bildere jeg ikke vil legg ut på facebook. 

Jeg husker da jeg var barn var det verste jeg visste av når mamma og pappa tok bilder av søsteren min i bikini på stranden og det vil jeg aldri gjøre med barnet mitt. 

Hvorfor had Kripos advart mot dette? Det var det jeg spurte deg om. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:
 

Du bør lese deg opp på reklame og bruk av mindreårige uten samtykkekompetanse i kommersiell bloggvirksomhet.

Siden jeg ikke blogger gidder jeg ikke og gjøre det for det har ikke med meg og gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Siden jeg ikke blogger gidder jeg ikke og gjøre det for det har ikke med meg og gjøre. 

Men diskutere bruk av mindreårige vil du gjerne diskutere? Da må du nesten vite farene med dette.

Mener du at barn ikke skal ha rett på er privatliv?

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
5 minutter siden, Snaskesnusken skrev:
 

Blogg AS er en aggressiv form for reklame og kynisk måte nå ut til lettlurte blogglesere på. I tilegg blir mindreårige eksponert uten å ha gitt sitt samtykke! 

Du synes ikke at barn har rett på et privatliv?

Jo, barn har absolutt rett på et privatliv, og det er ikke riktig å eksponere for mye, men et par familiebilder her og der er virkelig ikke så farlig tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Jegskulleønskeat skrev:
 

Jo, barn har absolutt rett på et privatliv, og det er ikke riktig å eksponere for mye, men et par familiebilder her og der er virkelig ikke så farlig tenker jeg. 

Hvorfor skal mindreårige uten samtykkekompetanse eksponeres overholdet? Har du reflektert over hvor mye bloggerbarna blir eksponert og hvilken fare dette kan utsette barnet for? 

Ville du likt å blitt tatt bilder av uten samtykke og blitt eksponert på for eks min blogg (har ikke) i forbindelse med salg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Det er mange unge mennesker som er blitt offentlige: forfattere, bloggere, youtubere, feminister og politikere. Men uavhengig av hva disse menneskene gjør, sier og fronter så blir de hetset (og nei, alt er ikke konstruktiv kritikk. Å kalle noen «fitte» er bare teit) og evaluert opp og i mente. Godt voksne mennesker sitter og skriver dritt til mennesker de ikke kjenner. De kritiserer utseendet, følelsene, familiesituasjonen, eksponering, fokus, tanker og reaksjoner. Uansett hva personen gjør så finner noen noe negativt å si, som om disse kjente menneskene bare gjorde gale ting og aldri noe bra. Jeg synes det er skikkelig trist. Det er veldig forskjell på å kommentere selvdiagnostisering, plastiske operasjoner, dobbelt moral, usunt kroppsfokus osv, men i det man bruker insults som «fitte», «ubrukelige kjerring», «Du burde dø», «du er et elendig forbilde din sopp» osv så blir det bare tragisk 😢 Jeg får så vondt av mange av disse menneskene. Hvor ble det av ordtaket; «Hvis du ikke har noe godt å si, så hold kjeft?» Hvorfor må folk slenge dritt og hat istedenfor å diskutere saklig? 

Saklig kritikk = greit. 

 

Sjikkane, netthets, og å omtale vedkommende på utseende= teit og unoedvendig. Det er også eksempler på dette som er ren mobbing. 

Jeg er ikke overrasket. Og spesielt med tanke på at det finnes ganske mange med usedvanlig daarlig nettvett, voksne intet unntak:

 

http://www.tv2.no/v/971132/

 

Så er det også dem som bare skal ha noe å kritisere, og. Uten noen vesentlig grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:
 

Hvorfor skal mindreårige uten samtykkekompetanse eksponeres overholdet? Har du reflektert over hvor mye bloggerbarna blir eksponert og hvilken fare dette kan utsette barnet for? 

Ville du likt å blitt tatt bilder av uten samtykke og blitt eksponert på for eks min blogg (har ikke) i forbindelse med salg?

Ja, jeg har reflektert over det. Og jeg synes ikke det er greit at de blir så mye eksponert. Men jeg ser ærlig ikke at man kan bli alvorlig traumatisert av at familien legger ut et par bilder på f.eks. facebook. Da må både "omsorgssvikt" og "traumatisering" defineres på nytt, for det går ikke inn i den kategorien. 

Å eksponere for mye- ikke greit

Å legge ut et par koselige bilder i året- ikke noe problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Ja, jeg har reflektert over det. Og jeg synes ikke det er greit at de blir så mye eksponert. Men jeg ser ærlig ikke at man kan bli alvorlig traumatisert av at familien legger ut et par bilder på f.eks. facebook. Da må både "omsorgssvikt" og "traumatisering" defineres på nytt, for det går ikke inn i den kategorien. 

Å eksponere for mye- ikke greit

Å legge ut et par koselige bilder i året- ikke noe problem

Kanskje du må utvide begrepet? Ikke frekt ment. Jeg sitter med inntrykk av at dette med samtykkekompetanse, eksponering, privatliv og identitet ikke er så alvorlig.. pytt, pytt liksom.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:
 

Kanskje du må utvide begrepet? Ikke frekt ment. Jeg sitter med inntrykk av at dette med samtykkekompetanse, eksponering, privatliv og identitet ikke er så alvorlig.. pytt, pytt liksom.. 

Det tviler jeg på. Jeg synes det blir feil overfor alle barn og ungdom som virkelig er traumatiserte av omsorgssvikt. Det er mye mer innblandet enn et par bilder på Facebook eller blogg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig tror jeg ikke det er kommentarer som "hore" og "fitte" er det som treffer bloggere og influencere hardest (ref for eksempel Anne-Brith), og gjør at de tar kontakt med arbeidsgivere og mister nattesøvnen. Dette er så idiotiske og latterlige kommentarer at "alle" er enige om at de ikke har noe i et kommentarfelt og/eller debattforum å gjøre. Det som nok treffer hardest er de saklige kommentarene som kan underbygges og viser hvordan bloggere opererer, er disse kommentarene som utløser "offer-innleggene".... Ironisk nok er det de ukonstruktive og latterlige "hore" og "fitte" kommentarene som slipper igjennom i kommentarfelt og som nevnes av bloggerne selv.....

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
57 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Ja, jeg har reflektert over det. Og jeg synes ikke det er greit at de blir så mye eksponert. Men jeg ser ærlig ikke at man kan bli alvorlig traumatisert av at familien legger ut et par bilder på f.eks. facebook. Da må både "omsorgssvikt" og "traumatisering" defineres på nytt, for det går ikke inn i den kategorien. 

Å eksponere for mye- ikke greit

Å legge ut et par koselige bilder i året- ikke noe problem

Det samme mener jeg også. Det og eksponere for mye er ikke ok og det og legge ut et ar fine bilder av barna sine ser på som ikke noe problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...