Gå til innhold

Destruktiv kritikk av offentlige personer. Stakkars


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

Jeg forstår godt hva Carina Maria mener med det hun skriver. Men dere liker ikke lese det som er realitet.

For slik jeg tolkr i ut fra det Carina Maria skriver handler noen tråder om enkeltbloggere som f.eks. SE og Anne Brith. Og på de trådene er det skrevt hårreisende og stygge kommentarer om bloggeren.

Hvis noen gir dere kritikk på måten dere rakker ned på bloggerne på kommer dere med bortforklaringen at dere diskuterer bloggbedriften/AS og ikke bloggeren som person.

Både hos SE og Anne Brith er det de ene og alene som privatpersoner som har stått for utviklingen av det dere kaller bloggbedriften/AS. Det er enkeltmannsforetak som drives av enkeltpersoner nemlig bloggeren selv. Når noen bloggere blir omdiskutert i tråder er det selve bloggeren som person dere diskuterer samme hvor mye dere skjuler dere bak bloggbedriften/AS.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Kollontaj skrev:
 

Men i tidligere innlegg og tråder har du @Carina Maria skrevet veldig kritisk om bloggere som opererer seg, bruker botox osv, det mener du er innafor å kritisere? 

Hold deg til tema på bloggen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lambigirl skrev:
 

Jeg forstår godt hva Carina Maria mener med det hun skriver. Men dere liker ikke lese det som er realitet.

For slik jeg tolkr i ut fra det Carina Maria skriver handler noen tråder om enkeltbloggere som f.eks. SE og Anne Brith. Og på de trådene er det skrevt hårreisende og stygge kommentarer om bloggeren.

Hvis noen gir dere kritikk på måten dere rakker ned på bloggerne på kommer dere med bortforklaringen at dere diskuterer bloggbedriften/AS og ikke bloggeren som person.

Både hos SE og Anne Brith er det de ene og alene som privatpersoner som har stått for utviklingen av det dere kaller bloggbedriften/AS. Det er enkeltmannsforetak som drives av enkeltpersoner nemlig bloggeren selv. Når noen bloggere blir omdiskutert i tråder er det selve bloggeren som person dere diskuterer samme hvor mye dere skjuler dere bak bloggbedriften/AS.

 

Dette

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lambigirl skrev:
 

Jeg forstår godt hva Carina Maria mener med det hun skriver. Men dere liker ikke lese det som er realitet.

For slik jeg tolkr i ut fra det Carina Maria skriver handler noen tråder om enkeltbloggere som f.eks. SE og Anne Brith. Og på de trådene er det skrevt hårreisende og stygge kommentarer om bloggeren.

Hvis noen gir dere kritikk på måten dere rakker ned på bloggerne på kommer dere med bortforklaringen at dere diskuterer bloggbedriften/AS og ikke bloggeren som person.

Både hos SE og Anne Brith er det de ene og alene som privatpersoner som har stått for utviklingen av det dere kaller bloggbedriften/AS. Det er enkeltmannsforetak som drives av enkeltpersoner nemlig bloggeren selv. Når noen bloggere blir omdiskutert i tråder er det selve bloggeren som person dere diskuterer samme hvor mye dere skjuler dere bak bloggbedriften/AS.

 

Ingen av de nevnte blogger er enkeltmannsforetak. De er as (aksjeselskap). 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Veslefrikk skrev:
 

Ingen av de nevnte blogger er enkeltmannsforetak. De er as (aksjeselskap). 

Det har jo ingenting å si. Det er mennesker bak et AS også

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Honey Dew skrev:
 

Det har jo ingenting å si. Det er mennesker bak et AS også

Jo, men så lenge du understreket at de var enkeltmannsforetak så må jeg få påpeke at det er feil. Det er en vesentlig forskjell på de to selskapsformene. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Emmy_H skrev:
 

Hvis du skriver inn :kritikk mot NAV i google, så får du 2400000 treff. Tror du ledere på NAV tenker at man går på person eller bedrift? Det er faktisk mennesker som jobber på NAV også, men det betyr ikke at det er ok alt det gale de gjør. Og ja, de er offentlige personer de også. 

Det er stor forskjell på å være ansatt i NAV og det å være en blogger som har bygget opp sitt eget AS. NAV-ansatte er organisert hvis de kommer bort i noe negativt i jobbsammenheng. Men en blogger som har bygget opp sitt eget AS har seg selv og ingen andre å støtte seg til rent bortsett fra familie, venner og en rådgiver på bloggplattformen han/hun blogger på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Honey Dew skrev:
 

Det har jo ingenting å si. Det er mennesker bak et AS også

Mennesker som er litt høye på seg selv, når de driver en blogg med fokus på seg selv?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Veslefrikk skrev:
 

Ingen av de nevnte blogger er enkeltmannsforetak. De er as (aksjeselskap). 

Et AS kan være et enkeltmannsforetak.

Endret av Lambigirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Veslefrikk skrev:
 

Jo, men så lenge du understreket at de var enkeltmannsforetak så må jeg få påpeke at det er feil. Det er en vesentlig forskjell på de to selskapsformene. 

Jeg har ikke sagt noe om enkeltmannsforetak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Honey Dew skrev:
 

Jeg har ikke sagt noe om enkeltmannsforetak

Beklager, det var Lambigirl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Kollontaj skrev:
 

@Lambigirl når du selv har omtalt en bloggers lepper som «grusomt, falskt og uekte», sier det vel det meste om glasshuset du sitter i. 

Hold deg til temaet på tråden. Du vil bli rapportert. Det har ikke noe med saken å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lambigirl skrev:
 

Det er enekltmannsforetak bak et AS.

Nei, absolutt ikke. Du kan ikke blande de to begrepene. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Veslefrikk skrev:
 

Nei, absolutt ikke. Du kan ikke blande de to begrepene. 

Du kan ha et AS og være alene så den må du på landet med. Men AS og enkeltmannsforetak er to forskjellige ting. Hvis jeg tar helt feil får beklager jeg. Da får du finne en link som viser det.

Endret av Lambigirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Lambigirl skrev:
 

Du kan ha et AS og være alene så den må du på landet med.

Det er jeg enig i, men du kan ikke si at det er et enkeltmannsforetak bak et AS uansett. Driver du et ENK så er du personlig ansvarlig og det er du ikke når du driver et AS. 

Endret av Veslefrikk
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Rampelyset», hvor man diskuterer bloggere er en arena hvor vi som stiller oss kritiske til bloggere og deres kommersielle virksomhet har mulighet til å diskutere de temaene som måtte dukke opp. 

Bloggere har fått holde på i mange år, uten at noen har påpekt deres kyniske evne til å spille på følelser til forbrukere samt spille «venninne».

At dokumentert, saklig og faktabasert kritikk blir rettet dit det hører hjemme (mot bloggere) er ikke mer enn rett rimelig. Det er veldig tynnslitt argument at «jammen, blogger X er så søt». Ved å komme med den setningen så viser du nettopp at du er en av de som denne kyniske formen på markedsføringen fungerer på! 

Det er ikke synd på f.eks Anne Brith fordi hun har regelrett «driti på draget» og dette er godt dokumentert (les gjerne Blogg om toppbloggere). Akkurat som det ikke var synd på Reitan når «Æ» kampanjen gikk rett vest! 

Forskjellen på Reitan og Anne Brith er at han faktisk innrømmet sitt feilsteg og beklaget seg ovenfor forbrukerne sine!

Du er ikke venninna til Anne Brith uansett hvor mye du forsvarer henne - du er forbrukeren hun ønsker å utnytte! Og jaggu er dere enkle å utnytte også!

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lambigirl skrev:
 

Hold deg til temaet på tråden. Du vil bli rapportert. Det har ikke noe med saken å gjøre.

Klart det har det. Du trekker jo selv inn hva andre skriver i andre tråder, det er jo faktisk selve grunnlaget for tråden. Du skal få kritisere bloggere, men ikke andre? 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bacon2015 skrev:
 

«Rampelyset», hvor man diskuterer bloggere er en arena hvor vi som stiller oss kritiske til bloggere og deres kommersielle virksomhet har mulighet til å diskutere de temaene som måtte dukke opp. 

Bloggere har fått holde på i mange år, uten at noen har påpekt deres kyniske evne til å spille på følelser til forbrukere samt spille «venninne».

At dokumentert, saklig og faktabasert kritikk blir rettet dit det hører hjemme (mot bloggere) er ikke mer enn rett rimelig. Det er veldig tynnslitt argument at «jammen, blogger X er så søt». Ved å komme med den setningen så viser du nettopp at du er en av de som denne kyniske formen på markedsføringen fungerer på! 

Det er ikke synd på f.eks Anne Brith fordi hun har regelrett «driti på draget» og dette er godt dokumentert (les gjerne Blogg om toppbloggere). Akkurat som det ikke var synd på Reitan når «Æ» kampanjen gikk rett vest! 

Forskjellen på Reitan og Anne Brith er at han faktisk innrømmet sitt feilsteg og beklaget seg ovenfor forbrukerne sine!

Du er ikke venninna til Anne Brith uansett hvor mye du forsvarer henne - du er forbrukeren hun ønsker å utnytte! Og jaggu er dere enkle å utnytte også!

Kan du holde deg til temaet på tråden som TS startet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...