Gå til innhold

Destruktiv kritikk av offentlige personer. Stakkars


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

Gjest Carina Maria
3 minutter siden, WinWin skrev:
 

Jeg tror du spesielt sikter til kommentarfeltet til Sophie Elise og innlegget som omhandler Skal vi danse sist lørdag. Jeg leste kommentarene og mange av de var direkte stygge og ondskapsfulle! Nå er ikke akkurat noe stor fan av henne og gammel nok til å være moren hennes. Men enkelte av kommentarene kan ikke kalles kritikk og menneskene bak disse kan umulig ha det godt med seg selv! 

Jeg er heller ikke fan av Sophie Elise men jeg skiller mellom Sophie Elise i skal vi danse og bloggeren  Sophie Elise og jeg støtter ikke kosmetiske behandlingene og plastiske operasjonen hun har tatt men jeg klarer og se en annen Sophie Elise som stråler på danse gulvet og som formidler gjennom danse bevegelser. 

Kommentarene på bloggen hennes var stygge og den verste kommentaren var at hun brukte vennens død til å sanke stemmer. Familien hans var til stede i salen og temaet for kveldet ar at de skulle gi dansen til noen som stod dem nær. Det er aldri greit og rakke ned på andres følelser og det ser ut som om det er lettere å hakke på noen som viser en trist følelse i stedt for en glad følelse for begge følelsene er personlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, Carina Maria said:
 

Det er jeg enig i for viss man ser på noen tråder her på kvinne guiden synes jeg diskusjonene går over alle støvle skaft. Når dem sitter og truer om og ringe barne vern til bloggere synes jeg det går for langt.

Det er fint og vere kritiske men en kan bli kritisk uten og vere peron rettet. 

Jeg er enig at eksponering av barna på blogg ikke er bra for barna men ett og annet skryte bilde er innenfor og legge ut. Jeg har ikke blogg men jeg legger ut noen få bilder av mitt barn på facebook og da er det bilder med klær på og som er fint men nå er jeg kritisk til bilder jeg legger ut av barnet mitt og av meg selv og andre.

Det er ikke greit og kommentere andres utseende selv om bloggeren selv gjør det.

Jeg har prøvd som deg og bryte inn i tråder hvor jeg merker at det er hakking på personer og det jeg mener er usaklig kritikk men da har jeg følt at noen ikke har tålt det og forsarer seg ufint mot meg. Jeg synes det er bra at noen kan si fra når det går for langt. 

Personlig mener jeg at det å bruke egne barn i promoteringen av seg selv og produkter(blogging) er omsorgssvikt fordi barna blir gjort til statister i en konstruert perfeksjonert scene og skillet mellom offentlig og privat er utydeliggjort. Tipper at det er enda vanskelige for barn å forholde seg til og når kan de slippe å prestere og være en annen? Spør man de barna det gjelder om 15 - 20 år er jeg ganske sikker på at flesteparten av dem sliter følelsesmessig.

Endret av Tuxy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
51 minutter siden, Tuxy skrev:
 

Personlig mener jeg at det å bruke egne barn i promoteringen av seg selv og produkter(blogging) er omsorgssvikt fordi barna blir gjort til statister i en konstruert perfeksjonert scene og skillet mellom offentlig og privat er utydeliggjort. Tipper at det er enda vanskelige for barn å forholde seg til og når kan de slippe å prestere og være en annen? Spør man de barna det gjelder om 15 - 20 år er jeg ganske sikker på at flesteparten av dem sliter følelsesmessig.

Greit er det ikke, men omsorgssvikt er vel å dra det litt langt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Greit er det ikke, men omsorgssvikt er vel å dra det litt langt? 

Å ikke respektere barns rett til privatliv da barnet ikke er moden nok til å gi sitt frivillige samtykke fratar  mammapappablogg AS dem også retten til å skape sin egen digitale identitet. På Internett florer det av «mørkemenn og sikkert kvinner også» som ikke har barns ve og vel i tankene. Bilder blir delt, som igjen utsetter barna for fare. Dersom ikke dette er  omsorgssvikt så vet ikke jeg..

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tuxy skrev:
 

Personlig mener jeg at det å bruke egne barn i promoteringen av seg selv og produkter(blogging) er omsorgssvikt fordi barna blir gjort til statister i en konstruert perfeksjonert scene og skillet mellom offentlig og privat er utydeliggjort. Tipper at det er enda vanskelige for barn å forholde seg til og når kan de slippe å prestere og være en annen? Spør man de barna det gjelder om 15 - 20 år er jeg ganske sikker på at flesteparten av dem sliter følelsesmessig.

Enig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 time siden, Tuxy skrev:
 

Personlig mener jeg at det å bruke egne barn i promoteringen av seg selv og produkter(blogging) er omsorgssvikt fordi barna blir gjort til statister i en konstruert perfeksjonert scene og skillet mellom offentlig og privat er utydeliggjort. Tipper at det er enda vanskelige for barn å forholde seg til og når kan de slippe å prestere og være en annen? Spør man de barna det gjelder om 15 - 20 år er jeg ganske sikker på at flesteparten av dem sliter følelsesmessig.

Jeg forstår tanke gangen din hvor du vil men siden jeg ikke blogger forstår jeg ikke at barna blir markedsført som produkt viss det ikke er snakk om en vare?  Dem bloggerne jeg følger med på legger ut et bilde av barna sine nå og da på bloggene sine på samme måte som legger ut et bilde av barnet mitt på facebook men jeg er bevisst at det skal være bilder av barnet mitt som ikke gjør at barnet mitt blir flau senere i livet. Det er ikke forbudt å legge ut bilder av barna sine på blogg? Det er det jeg ikke forstår.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Carina Maria skrev:
 

Jeg forstår tanke gangen din hvor du vil men siden jeg ikke blogger forstår jeg ikke at barna blir markedsført som produkt viss det ikke er snakk om en vare?  Dem bloggerne jeg følger med på legger ut et bilde av barna sine nå og da på bloggene sine på samme måte som legger ut et bilde av barnet mitt på facebook men jeg er bevisst at det skal være bilder av barnet mitt som ikke gjør at barnet mitt blir flau senere i livet. Det er ikke forbudt å legge ut bilder av barna sine på blogg? Det er det jeg ikke forstår.

 

Hva med å lese litt om markedsføring og reklame? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
2 minutter siden, Snaskesnusken skrev:
 

Hva med å lese litt om markedsføring og reklame? 

Det er ikke reklame og legge ut et bilde av og til av barna sine og det er ikke forbudt en gang. Viss en mamma blogger om familien sin uten og ha reklame med men legger ut bilder av familien sin er ikke det reklame. Regler for markedføring og reklame på blogger forstår jeg ikke 😵 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
16 minutter siden, Snaskesnusken skrev:
 

Å ikke respektere barns rett til privatliv da barnet ikke er moden nok til å gi sitt frivillige samtykke fratar  mammapappablogg AS dem også retten til å skape sin egen digitale identitet. På Internett florer det av «mørkemenn og sikkert kvinner også» som ikke har barns ve og vel i tankene. Bilder blir delt, som igjen utsetter barna for fare. Dersom ikke dette er  omsorgssvikt så vet ikke jeg..

Omsorgssvikt kan føre til alvorlig traumatisering. Ser ikke helt for meg at man kan bli kjempetraumatisert og slite i flere tiår pga bilder blir lagt ut av en på internett (med mindre det er snakk om nakenbilder eller særlig sensitiv fotografering)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Omsorgssvikt kan føre til alvorlig traumatisering. Ser ikke helt for meg at man kan bli kjempetraumatisert og slite i flere tiår pga bilder blir lagt ut av en på internett (med mindre det er snakk om nakenbilder eller særlig sensitiv fotografering)

Se over innlegget mitt en gang til.. Hva handler innlegget mitt om? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Det er ikke reklame og legge ut et bilde av og til av barna sine og det er ikke forbudt en gang. Viss en mamma blogger om familien sin uten og ha reklame med men legger ut bilder av familien sin er ikke det reklame. Regler for markedføring og reklame på blogger forstår jeg ikke 😵 

Bloggen til Caroline Berg Eriksen, Anne Brith Davidsen, Funkygine ol er agressive kanaler for å selge reklame. Alt på bloggen har en kommersiell hensikt. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:
 

Se over innlegget mitt en gang til.. Hva handler innlegget mitt om? 

Jeg er enig i at det er veldig galt å utsette barna for fare, men det gjør man ved å ha de ute i offentligheten også. Det kan være pedofile som fotografer små barn som løper naken på stranda for å så legge bildene ut på the dark net. Man har aldri noen garantier, så sånn sett ville jeg sagt at det er verre å la barna bade nakne på stranda enn å legge ut et fint bilde på internett med vanlige klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:
 

Bloggen til Caroline Berg Eriksen, Anne Brith Davidsen, Funkygine ol er agressive kanaler for å selge reklame. Alt på bloggen har en kommersiell hensikt. 

Dem vil vise frem barna sine for dem er stolte av dem tenker jeg og jeg synes det er koselig når jeg får se barna til bloggerne. Jeg ser ikke det og vise frem barna som reklame og synes det er overdrevent at noen kaller det. Hva om dem ikke mener og bruke barna sine som reklame men vil vise fram dem? Jeg synes det er og gå over full makten og si at det er omsorgs svikt for det er det ikke. 

Jeg forstår ikke problemet hvis dem ikke reklamerer for noe men bare vil stolt vise frem barna sine for dem er stolte av dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
12 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Omsorgssvikt kan føre til alvorlig traumatisering. Ser ikke helt for meg at man kan bli kjempetraumatisert og slite i flere tiår pga bilder blir lagt ut av en på internett (med mindre det er snakk om nakenbilder eller særlig sensitiv fotografering)

Enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jegskulleønskeat skrev:
 

Jeg er enig i at det er veldig galt å utsette barna for fare, men det gjør man ved å ha de ute i offentligheten også. Det kan være pedofile som fotografer små barn som løper naken på stranda for å så legge bildene ut på the dark net. Man har aldri noen garantier, så sånn sett ville jeg sagt at det er verre å la barna bade nakne på stranda enn å legge ut et fint bilde på internett med vanlige klær.

Garantier har en ikke nei, men hvorfor utsette egen barn for slike farer med å bruke dem for klikk på egen kommersiell blogg?? Hva med barnets rett til et privatliv og retten til å skape sin egen digitale identitet? Hvordan kan du rettferdiggjøre en viksomhets bruk av mindreårige uten fritt samtykke??  

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Dem vil vise frem barna sine for dem er stolte av dem tenker jeg og jeg synes det er koselig når jeg får se barna til bloggerne. Jeg ser ikke det og vise frem barna som reklame og synes det er overdrevent at noen kaller det. Hva om dem ikke mener og bruke barna sine som reklame men vil vise fram dem? Jeg synes det er og gå over full makten og si at det er omsorgs svikt for det er det ikke. 

Jeg forstår ikke problemet hvis dem ikke reklamerer for noe men bare vil stolt vise frem barna sine for dem er stolte av dem. 

Du får lese svarene mine til @Jegskulleønskeat angående bilder av mindreårige uten fritt samtykke i kommersielle virke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carina Maria
13 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Omsorgssvikt kan føre til alvorlig traumatisering. Ser ikke helt for meg at man kan bli kjempetraumatisert og slite i flere tiår pga bilder blir lagt ut av en på internett (med mindre det er snakk om nakenbilder eller særlig sensitiv fotografering)

Det er det jeg tenker jeg også for når jeg legger ut bilder av mitt barn på face er det et bilde nå og da og ikke daglig og jeg har alltid i hodet pedofile når jeg legger ut bilder. Jeg tar aldri bilder av barna mine i bikini men alltid med klær på. Det eneste jeg skal være enig i er tanken på pedofile at bloggere må være forsiktig men et bilde nå og da av barna sine for å vise dem fram til bloggvenene skader ikke tenker jeg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Enig. 

Å få barndommen sin blottet i sosiale medier uten samtykke er traumatiserende. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carina Maria skrev:
 

Det er det jeg tenker jeg også for når jeg legger ut bilder av mitt barn på face er det et bilde nå og da og ikke daglig og jeg har alltid i hodet pedofile når jeg legger ut bilder. Jeg tar aldri bilder av barna mine i bikini men alltid med klær på. Det eneste jeg skal være enig i er tanken på pedofile at bloggere må være forsiktig men et bilde nå og da av barna sine for å vise dem fram til bloggvenene skader ikke tenker jeg da. 

Hvofor tror du bla Kripos har gått ut og advart mot å legge ut bilder av barn i sosiale medier?? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:
 

Å få barndommen sin blottet i sosiale medier uten samtykke er traumatiserende. 

Da er det mange barn som er traumatiserte du men det tror jeg ikke for jeg tror vi som er foreldre vet godt hvor grensen går når det gjelder vilke bilder vi deler på facebook. Den dagen barnet mitt er gammel nok skal barnet mitt få bestemme selv hvilke bilder det er greit å dele på facebook og viss barnet mitt ikke vil at jeg skal legge ut bilder skal jeg ikke gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...