Gå til innhold

Destruktiv kritikk av offentlige personer. Stakkars


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

Gjest Picketfence
34 minutter siden, Honey Dew skrev:
 

Enig med henne jeg også. Barn blir ikke traumatisert av at foreldrene legger ut et fint bilde i ny og ne. Mener en det, er det krisemaksimering. 

Før i tiden hadde man bilder i fotoalbum, som man viste til folk nært og fjernt. Det var også ofte bilder av nyfødt i avisene. Det er ingen som blir ødelagt av det. Det får da være måte på

Den eneste fellesnevneren i det du skriver er "bilde". 

Det er en hel verden mellom å vise frem et fotoalbum til tanta, mot å publisere bilder av barnet på internett for hele verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 10/26/2018 at 4:56 PM, Jegskulleønskeat said:
 

Greit er det ikke, men omsorgssvikt er vel å dra det litt langt? 

Nei, det synes jeg ikke fordi man potensielt frarøver et barn muligheten til å utvikle et sunt selv og dermed legger grobunn for sykelig narsissisme som igjen kan føre til spiseforstyrrelser, depresjon og det meste med negativt fortegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
59 minutter siden, Snaskesnusken skrev:
 

Nei, så lenge du bagatelliserer eksponering av mindreårige uten samtykkekompetanse viser du ikke respekt for barns rett til privatliv!

Jeg bagatelliserer ingenting, og forsvarer heller ikke eksponering av mindreårige. Jeg har sagt at det ikke er greit å utlevere hele barndommen, at det burde forbys. 

Det jeg er uenig i, og som jeg synes er en kraftig overdrivelse, er at det er traumatisk med mindre det er ekstremt grov eksponering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence
1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Jeg bagatelliserer ingenting, og forsvarer heller ikke eksponering av mindreårige. Jeg har sagt at det ikke er greit å utlevere hele barndommen, at det burde forbys. 

Det jeg er uenig i, og som jeg synes er en kraftig overdrivelse, er at det er traumatisk med mindre det er ekstremt grov eksponering. 

Jeg skjønner hva du tenker på, men hvor og hvordan skal man sette denne grensen? Hvem skal definere hva som er for mye eksponering, eller hva som er innafor ? 

Enn så lenge er dette opp til  foreldre å bestemme. Problemet er at de fleste som blogger om barna sine nettopp driver med grov eksponering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jegskulleønskeat
På 27.10.2018 den 17.12, Picketfence skrev:
 

Jeg skjønner hva du tenker på, men hvor og hvordan skal man sette denne grensen? Hvem skal definere hva som er for mye eksponering, eller hva som er innafor ? 

Enn så lenge er dette opp til  foreldre å bestemme. Problemet er at de fleste som blogger om barna sine nettopp driver med grov eksponering.

Ja, er helt enig i at det kan være vanskelig å vite. Jeg mener at det MTM gjør f.eks ikke er greit. Hun legger ikke bare ut bilder, men også sensitiv informasjon om livene deres.

Alt kommer an på hvor mye som deles og ikke minst hva som deles. Og jeg synes det er verre å dele skrift/utlevere situasjoner, følelser og reaksjoner enn å legge ut uskyldige bilder. Men å legge ut mange er ikke greit, men et par nå og da må være greit. 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snaskesnusken skrev:
 

Men ser du forskjellen  på eksponering av mindreårige i kommersiell virke og vise et fotoalbum til venner og familie? 

Ser du forskjell på sosiale medier og et privat fotoalbum som ikke ligger ute på Internett? 

For meg er å legge et bilde på fb det samme som å ha det i en fotoalbum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence
2 timer siden, Honey Dew skrev:
 

For meg er å legge et bilde på fb det samme som å ha det i en fotoalbum

Det er greit at det er din oppfatning, som voksen, selv om det fortsatt ikke er sammenlignbart på generelt grunnlag. Det er derimot ikke sagt at alle barna som får bildene sine hyppig delt på nett har den sammen oppfatningen som deg når de er voksne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence
3 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Ja, er helt enig i at det kan være vanskelig å vite. Jeg mener at det MTM gjør f.eks ikke er greit. Hun legger ikke bare ut bilder, men også sensitiv informasjon om livene deres. Jeg tror selv jeg hadde fått panikk om det stod mye skrevet om meg; sykdom, behandling, negative erfaringer, omsorgsovertakelser. At folk får vite før jeg vet selv, og vokser opp og innser at alle vet. 

Alt kommer an på hvor mye som deles og ikke minst hva som deles. Og jeg synes det er verre å dele skrift/utlevere situasjoner, følelser og reaksjoner enn å legge ut uskyldige bilder. Men å legge ut mange er ikke greit, men et par nå og da må være greit. 

Poenget er vel at det nødvendigvis ikke er hverken min eller din standard som bestemmer hva disse barna selv føler når de blir eldre, og det burde være en god grunn til å la det være. Nå vet vi jo også at for bloggerene som diskureres her inne er det ikke snakk om ett og annet vanlig bilde, det er daglig bildeeksponering ispedd informasjon (med ett unntak). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Honey Dew skrev:
 

For meg er å legge et bilde på fb det samme som å ha det i en fotoalbum

Du svarer ikke på spørmålet mitt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Jeg bagatelliserer ingenting, og forsvarer heller ikke eksponering av mindreårige. Jeg har sagt at det ikke er greit å utlevere hele barndommen, at det burde forbys. 

Det jeg er uenig i, og som jeg synes er en kraftig overdrivelse, er at det er traumatisk med mindre det er ekstremt grov eksponering. 

Selvfølgelig bagatillserer du da bloggerbarnas barndom blir solgt på mammapappablogg AS. Ville du likt å vokse opp i et utstillingsvindu? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opp med hånden de som vil leve livet sitt i et utstillingsvindu, som en statist på mammapappablogg AS? «Alle kjenner»deg og har en formening om hvem du er da mammapappablogg har tegnet et bilde av deg på den kommersielle bloggen. Hva med å sette seg inn i barnas situasjon; er barndommen din til salgs? 

https://www.aftenbladet.no/familieogoppvekst/Sosiale-medier-ekspert--Ikke-selg-barnet-ditt-for-likes-10213b.html

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
43 minutter siden, Snaskesnusken skrev:
 

Selvfølgelig bagatillserer du da bloggerbarnas barndom blir solgt på mammapappablogg AS. Ville du likt å vokse opp i et utstillingsvindu? 

Nei. Jeg har allerede sagt flere ganger at jeg er imot dette. Så vi er enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Nei. Jeg har allerede sagt flere ganger at jeg er imot dette. Så vi er enige.

Ok, flott. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carina Maria

Jeg er ingen blogger men jeg legger merke til at når brukerne her på kvinne guiden sitter og diskuterer andre bloggere på en negativ måte unskylder dem seg med at det er bedriften dem diskuterer for bedriften høres mye bedre ut enn personen og da kan dem skjule seg at dem ikke diskuterer personen. 

Dem glemmer for pokker at det er en person bak bedriften som er bloggern og en blogger må bygge opp en bedrift på egen hånd og derfor er og hakke løs å bedriften det samme som å hakke løs på bloggeren som person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Jeg er ingen blogger men jeg legger merke til at når brukerne her på kvinne guiden sitter og diskuterer andre bloggere på en negativ måte unskylder dem seg med at det er bedriften dem diskuterer for bedriften høres mye bedre ut enn personen og da kan dem skjule seg at dem ikke diskuterer personen. 

Dem glemmer for pokker at det er en person bak bedriften som er bloggern og en blogger må bygge opp en bedrift på egen hånd og derfor er og hakke løs å bedriften det samme som å hakke løs på bloggeren som person. 

Enig. Bloggere har fullt lov til å starte bedrifter akkurat som ikke-bloggere

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Honey Dew skrev:
 

Enig. Bloggere har fullt lov til å starte bedrifter akkurat som ikke-bloggere

Det er da ingen som sier noe annet? Men da må de også tåle kritikk, akkurat som alle andre bedrifter og arbeidstakere må. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de fortjener all usaklig drittslenging de får. Deres valg. De kunne jo ha blitt hjemmehjelper eller fysikere om de ville ha en mer givende hverdag.

Endret av Sulo_V
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...