Gå til innhold

Destruktiv kritikk av offentlige personer. Stakkars


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Kollontaj skrev:
 

Klart det har det. Du trekker jo selv inn hva andre skriver i andre tråder, det er jo faktisk selve grunnlaget for tråden. Du skal få kritisere bloggere, men ikke andre? 

Du vet, liker man ikke en person, så kan man godt komme med oppgulp rettet mot utseende. Hvis andre kommer med fakta, rettet mot en person man liker ( uansett grunn til at man liker) så er det destruktiv kritkk. 

Logikk? Næææ, vi trenger ikke det. Bare like eller "hate".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har INGEN respekt for bloggere som ikke vier minst 50 % av bloggen sin til omtale av norsk samtidslyrikk. De har definert seg som under all kritikk fra børjan av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sulo_V skrev:
 

Har INGEN respekt for bloggere som ikke vier minst 50 % av bloggen sin til omtale av norsk samtidslyrikk. De har definert seg som under all kritikk fra børjan av.

Tror forøvrig det er interessant å sammenligne bloggere og lyrikere. Begge blottlegger jo seg selv på veldig intime måter. Men bloggerne får penger, oppmerksomhet og kritikk kastet etter seg, mens samtidslyrikerne blir tiet i hjel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:
 

Hvem er bloggleseren og hvordan tenker vedkommmende? Denne er fra 2008 men fortsatt aktuell. Anbefaler alle å lese den https://forskning.no/media-internett-informasjonsteknologi/2008/04/slik-tenker-bloggleserne

Fordi innlegget til tråd starter ikke falt i god jord hos deg og noen andre. Jeg forholder meg til det tråden handler om. Leser ikke sånne linker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Fordi innlegget til tråd starter ikke falt i god jord hos deg og noen andre. Jeg forholder meg til det tråden handler om. Leser ikke sånne linker.

?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
3 minutter siden, Snaskesnusken skrev:
 

?

Jeg mente linken du har lakt inn som er en typisk pjatt-pjatt link uten mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carina Maria skrev:
 

Jeg mente linken du har lakt inn som er en typisk pjatt-pjatt link uten mening. 

Hva du mener er ikke relevant..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lambigirl skrev:
 

Det er stor forskjell på å være ansatt i NAV og det å være en blogger som har bygget opp sitt eget AS. NAV-ansatte er organisert hvis de kommer bort i noe negativt i jobbsammenheng. Men en blogger som har bygget opp sitt eget AS har seg selv og ingen andre å støtte seg til rent bortsett fra familie, venner og en rådgiver på bloggplattformen han/hun blogger på.

Her er vi enige, de har seg selv og rådgivere. Noen ganger gjør disse dårlige valg både etisk, moralsk og bryter norske lover. Dette må man kunne kritisere de for, uten å kalle det hets eller mobbing. Å true eller skrive hetsende om utseende eller kropp er ugreit. Hva mener du med at NAV ansatte er organisert hvis de kommer borti noe negativt i jobbsammenheng?  Man kommer ikke borti noe negativt, men gjør noe negativt som får konsekvenser. Så en blogger som har 5 millioner i inntekt i året, skal fritas for berettiget kritikk fordi de er en stakkarslig liten bedrift?  

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
2 minutter siden, Snaskesnusken skrev:
 

Hva du mener er ikke relevant..

Linken du la ved for tråden er en kritikk til hetsingen av bloggerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Linken du la ved for tråden er en kritikk til hetsingen av bloggerne. 

Linken omhandler hvem som er bloggleseren. Den forklarer hvorfor disse menneskene føler trang til å forsvare bloggeren. Det er meget aktuelt i forhold til denne tråden!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Senil skrev:
 

Du vet, liker man ikke en person, så kan man godt komme med oppgulp rettet mot utseende. Hvis andre kommer med fakta, rettet mot en person man liker ( uansett grunn til at man liker) så er det destruktiv kritkk. 

Logikk? Næææ, vi trenger ikke det. Bare like eller "hate".

La meg hetse den jeg vil! er mantraet. 

 

(Forøvrig ikke enig i begrepet hetsing slik det blir definert av bloggerne og deres disipler.)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:
 

Linken omhandler hvem som er bloggleseren. Den forklarer hvorfor disse menneskene føler trang til å forsvare bloggeren. Det er meget aktuelt i forhold til denne tråden!

Da synes jeg det er uhørt at dem som har behov for og rakke ned på blogg lesere kommer inn på tråden for og rakke ned på oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bloggerene har selv valgt å leve i offentlighet da må de også akseptere at de vil bli kritisert. Det er en del av pakken av å være mikrokjendis. Å få saklig kritikk når de selv velger å ikke respektere norsk lov eller reaksjoner på at de selger og utleverer egne barn, er bare rett og rimelig! 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt uhørt å ikke få være i fred med å forsvare millionbedrifter som lever av å eksponere familielivet eller «familielivet» og drite i alt som har med bærekraft å gjøre. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carina Maria skrev:
 

Da synes jeg det er uhørt at dem som har behov for og rakke ned på blogg lesere kommer inn på tråden for og rakke ned på oss. 

Nå må du lære deg forskjellen på å «rakke» ned og på diskusjon. Om du tar alt personlig så anbefaler jeg deg en pause fra forumet!

Det må da kunne diskuteres uten at ALT blir tatt personlig! Jeg har mange diskusjoner på privaten og på jobb hvor folk er beint uenige med meg, men det har de fullt og helt lov til. Om jeg hadde satt meg ned foran sjefen min når jeg var uenige i noe og begynt å hyle om at han rakket ned på meg så hadde jeg aldri blitt tatt på alvor.  Noe du heller ikke blir her på forumet fordi du oppfører deg som en trassen 5 åringen som ikke får vilja si. 

Voksne mennesker kan være uenige uten at den andre er en «hater». Tro det eller ei! ;)

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Da synes jeg det er uhørt at dem som har behov for og rakke ned på blogg lesere kommer inn på tråden for og rakke ned på oss. 

Men du skal få rakke ned på kritikere som påpeker lovbrudd og eksponering av mindreårige? Hvem tror du at du er?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
3 minutter siden, Bacon2015 skrev:
 

Nå må du lære deg forskjellen på å «rakke» ned og på diskusjon. Om du tar alt personlig så anbefaler jeg deg en pause fra forumet!

Det må da kunne diskuteres uten at ALT blir tatt personlig! Jeg har mange diskusjoner på privaten og på jobb hvor folk er beint uenige med meg, men det har de fullt og helt lov til. Om jeg hadde satt meg ned foran sjefen min når jeg var uenige i noe og begynt å hyle om at han rakket ned på meg så hadde jeg aldri blitt tatt på alvor.  Noe du heller ikke blir her på forumet fordi du oppfører deg som en trassen 5 åringen som ikke får vilja si. 

Voksne mennesker kan være uenige uten at den andre er en «hater». Tro det eller ei! ;)

Jeg har da aldri sakt at jeg ikke godtar andres meninger for det gjør jeg men det er andre som ikke tåler at du har noe positivt og si om bloggere som dem går i sømmene på. Tråden handler om dette vi har sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
2 minutter siden, Snaskesnusken skrev:
 

Bloggere som bedriver falske konkurranser på bla FB er ikke noe annet en svindel. Bloggere som bryter lovverket og setter seg selv og egne barn i en suppe har bare seg selv og takke. Det er ikke synd på dem!

https://nettvett.no/falske-konkurranser-pa-facebook/ 

Denne lenken hører hjemme i tråden hos Anne Brith og det er ikke Anne Brith vi diskuterer og jeg leser ikke denne linken fra deg som ødelegger en god tråd for oss som reagerer på dere som stadig rakker ned på bloggere. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...