Gå til innhold

Destruktiv kritikk av offentlige personer. Stakkars


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

1 time siden, Lambigirl skrev:
 

Det er ikke det tråden handler om. Tråden handler om bloggere som får stygge kommentarer på bloggene sine.

Hvor i oppgaven har han skrevet om tolkningen av begrepet mobbing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, Miklo Velka skrev:
 

Men hvorfor finner vi da ikke tråder med hundre-og-ørten sider på KG om for eksempel Telia, Kondomeriet, Meny, Veidekke, Dolce & Gabbana, Fjällräven, Estee Lauder, eller lignende?

Kanskje fordi disse firmaene håndterer kundehenvendelser på en mer profesjonell måte en bloggerne gjør? 

De rydder opp når de gjør feil og beklager når de dummer seg ut....

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, CamillaS said:

Kanskje fordi disse firmaene håndterer kundehenvendelser på en mer profesjonell måte en bloggerne gjør?

Kanskje det er forskjell på å være blogger og en faktisk bedrift som leverer tjenester eller varer til sine kunder?  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Kollontaj skrev:
 

Greia er jo ikke at noen ikke får lov å like bloggere, det er når disse deltar i diskusjoner der de kritiserer andre for å kritisere bloggere - helt uten å ha satt seg inn i saken, at andre reagerer. 

Greia er at når noen skriver at de liker Sophie Elise, Anne Brith og Hele Drage som bloggere blir det heksejakt og halshugging mot de som som tør å være så ærlige at de sier at de liker de bloggerne.

Det må da være lov til å at noen liker dem uten at de skal lynsjes og stå til ansvar for hvorfor de mener det.

Når en eller annen bruker på KG skriver at de liker Anne Brith som blogger så er det vedkommendes sin mening. Det er det noen som ikke aksepterer. For da bombanderes brukeren med linker til den ene og den andre siden som "bevis" for at bloggeren ikke har rent mel i posen.

Værså snill å respektere brukere som har et postivit syn på bloggere dere ikke liker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lambigirl skrev:
 

Greia er at når noen skriver at de liker Sophie Elise, Anne Brith og Hele Drage som bloggere blir det heksejakt og halshugging mot de som som tør å være så ærlige at de sier at de liker de bloggerne.

Det må da være lov til å at noen liker dem uten at de skal lynsjes og stå til ansvar for hvorfor de mener det.

Når en eller annen bruker på KG skriver at de liker Anne Brith som blogger så er det vedkommendes sin mening. Det er det noen som ikke aksepterer. For da bombanderes brukeren med linker til den ene og den andre siden som "bevis" for at bloggeren ikke har rent mel i posen.

Værså snill å respektere brukere som har et postivit syn på bloggere dere ikke liker.

Nå er det vel heller det at de kommer med pekefingeren sin og mener de med kritikk hetser, som gjør at folk reagerer. 

Det å omskrive virkeligheten slik du gjør her, er faktisk ikke greit.

Det er helt greit å like mennesker, men skal man kritisere andre, så får man jaggu sette seg inn i hva det dreier seg om før pekefingeren kommer. Jeg er faktisk ingen mobber  ei heller en hetser. Og ja, jeg blir faktisk lei meg når du og andre påstår det. Det er rett og slett løgn. Men det er kanskje greit? Jeg er jo ikke en dere har sett på tv ( eller er jeg?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommersielle blogger er opprettet av kommersielle hensyn, vanligvis for å informere om og selge produkter/tjenester. http://m.bloggskolen.blogg.no/1390153747_hva_er_en_blogg.html

Lesernes mistanke om at bloggerne ER kjøpt og betalt er berettiget. https://www.dagbladet.no/kultur/kommersielle-bloggere-lever-av-a-vaere-merkevareambassadorer/60177661

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Lambigirl skrev:
 

Greia er at når noen skriver at de liker Sophie Elise, Anne Brith og Hele Drage som bloggere blir det heksejakt og halshugging mot de som som tør å være så ærlige at de sier at de liker de bloggerne.

Det må da være lov til å at noen liker dem uten at de skal lynsjes og stå til ansvar for hvorfor de mener det.

Når en eller annen bruker på KG skriver at de liker Anne Brith som blogger så er det vedkommendes sin mening. Det er det noen som ikke aksepterer. For da bombanderes brukeren med linker til den ene og den andre siden som "bevis" for at bloggeren ikke har rent mel i posen.

Værså snill å respektere brukere som har et postivit syn på bloggere dere ikke liker.

Å diskutere et tema som en ikke gidder å sette seg inn i er dårlig etikette. Når brukere viser til dokumenterte kilder blir det avfeid.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Berga skrev:
 

Hvor i oppgaven har han skrevet om tolkningen av begrepet mobbing?

Tror ikke de har lest den i heletatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Senil skrev:
 

Nå er det vel heller det at de kommer med pekefingeren sin og mener de med kritikk hetser, som gjør at folk reagerer. 

Det å omskrive virkeligheten slik du gjør her, er faktisk ikke greit.

Det er helt greit å like mennesker, men skal man kritisere andre, så får man jaggu sette seg inn i hva det dreier seg om før pekefingeren kommer. Jeg er faktisk ingen mobber  ei heller en hetser. Og ja, jeg blir faktisk lei meg når du og andre påstår det. Det er rett og slett løgn. Men det er kanskje greit? Jeg er jo ikke en dere har sett på tv ( eller er jeg?)

Enig med deg. Disse som forsvarer bloggerne er ofte både frekke og usaklige mht ordbruk, de vet heller ikke hva kritikken går ut på, men samma det, de liker bloggeren uansett. 🤨 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Senil skrev:
 

Nå er det vel heller det at de kommer med pekefingeren sin og mener de med kritikk hetser, som gjør at folk reagerer. 

Det å omskrive virkeligheten slik du gjør her, er faktisk ikke greit.

Det er helt greit å like mennesker, men skal man kritisere andre, så får man jaggu sette seg inn i hva det dreier seg om før pekefingeren kommer. Jeg er faktisk ingen mobber  ei heller en hetser. Og ja, jeg blir faktisk lei meg når du og andre påstår det. Det er rett og slett løgn. Men det er kanskje greit? Jeg er jo ikke en dere har sett på tv ( eller er jeg?)

Nei det slett ikke tilfellet. Jeg omskriver ikke virkeligheten. Men baserer den ut fra generell observasjon i tråder som jeg har sett mange ganger.

For min opbservasjon av når en KG-bruker forteller at de liker SE, Mamma til Michelle, Anne Brith og HD må brukeren stå til full ansvar på hvorfor hun liker bloggerne. Hun må ikke sette seg inn bombandering av linker om bloggeren. Men hun skal få mene i fred og ro hvorfor hun liker bloggerne. Liker brukeren Anne Brith la henne få lov til det da uten at de som kritiserer mest hugger hodet av den som sier at de liker Anne Brith eller Helene Drage for den saks skyld.

Det er ikke løgn men ren observasjon av hva som skjer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kollontaj skrev:
 

Enig med deg. Disse som forsvarer bloggerne er ofte både frekke og usaklige mht ordbruk, de vet heller ikke hva kritikken går ut på, men samma det, de liker bloggeren uansett. 🤨 

Det er ikke tilfellet. For dere som er mest harbarka kritikere av en eller flere bloggere er raskt ute med å skjære hodet av de som måtte ha en positiv holdning til bloggeren dere kritiserer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lambigirl skrev:
 

Nei det slett ikke tilfellet. Jeg omskriver ikke virkeligheten. Men baserer den ut fra generell observasjon i tråder som jeg har sett mange ganger.

For min opbservasjon av når en KG-bruker forteller at de liker SE, Mamma til Michelle, Anne Brith og HD må brukeren stå til full ansvar på hvorfor hun liker bloggerne. Hun må ikke sette seg inn bombandering av linker om bloggeren. Men hun skal få mene i fred og ro hvorfor hun liker bloggerne. Liker brukeren Anne Brith la henne få lov til det da uten at de som kritiserer mest hugger hodet av den som sier at de liker Anne Brith eller Helene Drage for den saks skyld.

Det er ikke løgn men ren observasjon av hva som skjer.

Når man må merke enkelte ord, ja da må det jo være sant:ironi:

Og dine observasjoner er så klart mye mer sanne enn det jeg ser. Jeg er jo en hetser og mobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Snaskesnusken skrev:
 

Å diskutere et tema som en ikke gidder å sette seg inn i er dårlig etikette. Når brukere viser til dokumenterte kilder blir det avfeid.

Det er noe som heter å være kritik til søppelet som skrives som dere mener er kritikk. For noen har den evnen til å tenke selv over hva som foregår i tråder. blant annen TS @Jegskulleønskeat

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Senil skrev:
 

Når man må merke enkelte ord, ja da må det jo være sant:ironi:

Og dine observasjoner er så klart mye mer sanne enn det jeg ser. Jeg er jo en hetser og mobber.

Du hadde ikke noe bedre å komme opp med enn å komme med et angrep?

For du vet angrep er det beste selvforsvar når man kommer til kort :)  Det er så typisk når noen som man diskuterer med må kritisere måten en eller annen skriver på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lambigirl skrev:
 

Du hadde ikke noe bedre å komme opp med enn å komme med et angrep?

For du vet angrep er det beste selvforsvar når man kommer til kort :)  Det er så typisk når noen som man diskuterer med må kritisere måten en eller annen skriver på.

Les igjennom hva du selv skriver. Døm deretter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Senil skrev:
 

Les igjennom hva du selv skriver. Døm deretter. 

Jeg leste hva som stod. Du får tolke det som du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Lambigirl skrev:
 

Nei det slett ikke tilfellet. Jeg omskriver ikke virkeligheten. Men baserer den ut fra generell observasjon i tråder som jeg har sett mange ganger.

For min opbservasjon av når en KG-bruker forteller at de liker SE, Mamma til Michelle, Anne Brith og HD må brukeren stå til full ansvar på hvorfor hun liker bloggerne. Hun må ikke sette seg inn bombandering av linker om bloggeren. Men hun skal få mene i fred og ro hvorfor hun liker bloggerne. Liker brukeren Anne Brith la henne få lov til det da uten at de som kritiserer mest hugger hodet av den som sier at de liker Anne Brith eller Helene Drage for den saks skyld.

Det er ikke løgn men ren observasjon av hva som skjer.

Du er klar over at dette er et diskusjonsforum eller?

Om en bruker mener at en blogger er verdens herligste så skal man få la den mene det i fred og ro? Så fort man ytrer frempå noe negativ, ja da skal man dokumentere i huet og ræva samt at man blir kalt mobber? 

Dobbeltmoral much? 

Om man ønsker å mene noe om en blogger i fred og ro så får man enten skrive det på sin Facebook side, hvor man har full kontroll over innhold og kan slette negative kommentarer (det gjør jo bloggerne selv) eller opprette en egen blogg hvor man kan godkjenne kun fine og søte kommentarer hvor andre er enig ens synspunkter (også noe de aller fleste bloggere opererer med). 

If you can’t stand the heat, get out of the kitchen honey ;)

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Senil skrev:
 

Les igjennom hva du selv skriver. Døm deretter. 

Så sant. 

Nå orker jeg ikke henge med lenger. Tråden er full av synsinger, brukerdebatt og fryktelig mye usaklig utenomsnakk. Er KG invadert av ungdomsskoleelever?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lambigirl skrev:
 

Nei det slett ikke tilfellet. Jeg omskriver ikke virkeligheten. Men baserer den ut fra generell observasjon i tråder som jeg har sett mange ganger.

For min opbservasjon av når en KG-bruker forteller at de liker SE, Mamma til Michelle, Anne Brith og HD må brukeren stå til full ansvar på hvorfor hun liker bloggerne. Hun må ikke sette seg inn bombandering av linker om bloggeren. Men hun skal få mene i fred og ro hvorfor hun liker bloggerne. Liker brukeren Anne Brith la henne få lov til det da uten at de som kritiserer mest hugger hodet av den som sier at de liker Anne Brith eller Helene Drage for den saks skyld.

Det er ikke løgn men ren observasjon av hva som skjer.

Vel, jeg har flere ganger forsvart HD i tråden og har ikke opplevd det du beskriver som en sannhet. Innholdet i innlegget ditt er jo bare vrøvl. 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
2 minutter siden, Kollontaj skrev:
 

Vel, jeg har flere ganger forsvart HD i tråden og har ikke opplevd det du beskriver som en sannhet. Innholdet i innlegget ditt er jo bare vrøvl. 

 

Jeg tror det var et eksempel for å få frem poenget sitt.

 

 

 

 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...