Gå til innhold

Destruktiv kritikk av offentlige personer. Stakkars


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Da skal jeg tro på det. Ingen klarer og komme igjennom mitt positive syn på Anne Brith for jeg digger den dama der as.

Du kan digge hvem du vil!! Det er når du kaller dokumentert kritikk av bloggen for hets, uten at du har lest blogg eller dokumentasjon at du trør feil!!

Endret av Leselusa
Glemt et ord.
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carina Maria
4 minutter siden, Ellatin skrev:
 

Det er ingen som sier du ikke har lov til å like en blogger. 

Grunnen til at folk reagerer er at når du og flere andre som er begeistret for disse bloggerene kommer inn i en tråd og umiddelbart kjefter andre debattanter huden full for ting de skriver. 

Her er det ikke snakk om å motargumentere, dere kjefter og smeller og skaper dårligere stemning enn noensinne. Hadde dere deltatt i diskusjonen på en skikkelig måte, kommet med argumenter for deres egne synspunkt, kommet med kilder og oppført dere som folk ville ikke andre bli hissige og aggressive. 

Du har lov til å like hvem du vil, det har vi alle. På dine egne premisser og med dine egne krav til hva som gjør en bedrift (for vi diskuterer ikke privatpersoner her, uansett hvor mye du hyler) etisk og positiv for deg. Men du kommer jo inn som en kamikaze soldat og skyter alle som sier ting du ikke liker.

Ikke bare deg @Carina Maria men flere andre. Vi ønsker selvsagt alle synspunkt velkommen i debatt så lenge alle kan oppføre seg som folk.

Det er godt og høre men jeg kommer nok ikke på tråden som handler om Anne Brith. En gang jeg skrev på tråden som handlet om HD skrev jeg at jeg syntes det var tøft av henne og være åpen om kroppen sin. Da ble jeg beskyldt for og vere psykopat og etter det mistet jeg lysten til og komme inn på den tråden og komentere. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
Akkurat nå, Leselusa skrev:
 

Du kan digge hvem du vil!! Det er når du kaller dokumentert kritikk av bloggen uten at du har lest blogg eller dokumentasjon at du trør feil!!

Ja så ver så snill og aksepter at jeg liker Anne Brith og jeg trenger ingen dokumentasjon for hva hun har gjort og ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carina Maria skrev:
 

Ja så ver så snill og aksepter at jeg liker Anne Brith og jeg trenger ingen dokumentasjon for hva hun har gjort og ikke. 

:nocomment:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carina Maria skrev:
 

Det er godt og høre men jeg kommer nok ikke på tråden som handler om Anne Brith. En gang jeg skrev på tråden som handlet om HD skrev jeg at jeg syntes det var tøft av henne og være åpen om kroppen sin. Da ble jeg beskyldt for og vere psykopat. 

Men du har jo vært på tråden om AB,, ganske heftig i dag også.. Og tom.skrevet innlegg på ris og ros siden ang.den tråden... 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når foreldre selv velger å legge ut store mengder informasjon om barna sine på nett, er det vanskelig å angi hvor grensen for hva som bør tåles, skal gå. Massiv eksponering kan begrense barnets handlefrihet når det gjelder å skape seg en digital identitet. I dag må det å bli fratatt muligheten til å skape en digital identitet, anses som en krenkelse av den personlige integritet. Dessuten kan man, uten å tenke over det, gjøre det vanskelig for barnet på enkelte arenaer som voksen.  http://www.advokat-staff.no/Ytringer/Barns-personvern-i-sosiale-medier

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:
 

Når foreldre selv velger å legge ut store mengder informasjon om barna sine på nett, er det vanskelig å angi hvor grensen for hva som bør tåles, skal gå. Massiv eksponering kan begrense barnets handlefrihet når det gjelder å skape seg en digital identitet. I dag må det å bli fratatt muligheten til å skape en digital identitet, anses som en krenkelse av den personlige integritet. Dessuten kan man, uten å tenke over det, gjøre det vanskelig for barnet på enkelte arenaer som voksen.  http://www.advokat-staff.no/Ytringer/Barns-personvern-i-sosiale-medier

Viktig å reflektere over. For alle. Barn skal skjermes og det er foreldrenes oppgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
2 minutter siden, Snaskesnusken skrev:
 

Når foreldre selv velger å legge ut store mengder informasjon om barna sine på nett, er det vanskelig å angi hvor grensen for hva som bør tåles, skal gå. Massiv eksponering kan begrense barnets handlefrihet når det gjelder å skape seg en digital identitet. I dag må det å bli fratatt muligheten til å skape en digital identitet, anses som en krenkelse av den personlige integritet. Dessuten kan man, uten å tenke over det, gjøre det vanskelig for barnet på enkelte arenaer som voksen.  http://www.advokat-staff.no/Ytringer/Barns-personvern-i-sosiale-medier

Ikke snakk med store ord om lover og regler om og legge ut bilder av mitt eget barn. Det gjør jeg som jeg vil om på facebook. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Berga skrev:
 

Viktig å reflektere over. For alle. Barn skal skjermes og det er foreldrenes oppgave.

Ja, det er foreldrenes oppgave å se til at privatlivet deres blir skjermet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man liker en blogger; ingen skal kritisere denne for alt er hets og mobbing. 

Hvis man ikke liker en blogger; fritt frem for å skrive de simpleste ting direkte til bloggeren. 

(At den tråden om Karimaritas har fått stå og ikke er moderert mer, er ganske snodig.)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hørte jo ikke et fnugg fra Forbrukertilsynet vedr. reklame for kosmetiske inngrep før nå, og jeg liker å tro at dette har noe å gjøre med det enorme engasjementet til flere profiler, og ikke minst etter at selveste Statsråd, Linda Helleland, begynte å engasjere seg i dette.

Det er ulovlig å spille på dårlig selvtillit hos mindreårige. Ulovlig! Så hvordan enkelte influencere og bloggnettverk da i såpass lang tid, har kunnet livnære seg- og tjene fett med cash på nettopp unge jenters usikkerhet, ser jeg på som ganske alvorlig. Dårlig selvtillit er jo en industri i seg selv, hvor influencere pusher ut produkter som skal gjøre forbrukeren finere, slankere, mer sexy, og så lik det falske idealet som overhodet mulig. http://www.kristingjelsvik.no/offerrolle-bevisstgjoring-regelverk/

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Det er du som ikke tåler at jeg liker Anne Brith. La meg få like den tøffe damen. 

Lik hvem du vil for meg, men du sier selv en sak har to sider og du nekter å se begge sidene. Men samme det. Du får ha din mening, jeg må gå å ta på litt neglelakk nå, velger Wicked fra Essie i dg jeg😊😜

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2018 den 19.15, Jegskulleønskeat skrev:
 

Det er mange unge mennesker som er blitt offentlige: forfattere, bloggere, youtubere, feminister og politikere. Men uavhengig av hva disse menneskene gjør, sier og fronter så blir de hetset (og nei, alt er ikke konstruktiv kritikk. Å kalle noen «fitte» er bare teit) og evaluert opp og i mente. Godt voksne mennesker sitter og skriver dritt til mennesker de ikke kjenner. De kritiserer utseendet, følelsene, familiesituasjonen, eksponering, fokus, tanker og reaksjoner. Uansett hva personen gjør så finner noen noe negativt å si, som om disse kjente menneskene bare gjorde gale ting og aldri noe bra. Jeg synes det er skikkelig trist. Det er veldig forskjell på å kommentere selvdiagnostisering, plastiske operasjoner, dobbelt moral, usunt kroppsfokus osv, men i det man bruker insults som «fitte», «ubrukelige kjerring», «Du burde dø», «du er et elendig forbilde din sopp» osv så blir det bare tragisk 😢 Jeg får så vondt av mange av disse menneskene. Hvor ble det av ordtaket; «Hvis du ikke har noe godt å si, så hold kjeft?» Hvorfor må folk slenge dritt og hat istedenfor å diskutere saklig? 

Oppsumert: 

Hets som beskrevet i HI er ikke greit.

Dokumentert kritikk av ulovlig og/eller uetisk publisering på blogg er ikke hets og altså lov. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Leselusa skrev:
 

Oppsumert: 

Hets som beskrevet i HI er ikke greit.

Dokumentert kritikk av ulovlig og/eller uetisk publisering på blogg er ikke hets og altså lov. 

👏👍👏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Kollontaj skrev:
 

Merkelig at folk som ikke er HI vet hva HI har tenkt med tråden. 

 

Hva er HI vil du forklare hva det er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2018 den 19.15, Jegskulleønskeat skrev:
 

Det er mange unge mennesker som er blitt offentlige: forfattere, bloggere, youtubere, feminister og politikere. Men uavhengig av hva disse menneskene gjør, sier og fronter så blir de hetset (og nei, alt er ikke konstruktiv kritikk. Å kalle noen «fitte» er bare teit) og evaluert opp og i mente. Godt voksne mennesker sitter og skriver dritt til mennesker de ikke kjenner. De kritiserer utseendet, følelsene, familiesituasjonen, eksponering, fokus, tanker og reaksjoner. Uansett hva personen gjør så finner noen noe negativt å si, som om disse kjente menneskene bare gjorde gale ting og aldri noe bra. Jeg synes det er skikkelig trist. Det er veldig forskjell på å kommentere selvdiagnostisering, plastiske operasjoner, dobbelt moral, usunt kroppsfokus osv, men i det man bruker insults som «fitte», «ubrukelige kjerring», «Du burde dø», «du er et elendig forbilde din sopp» osv så blir det bare tragisk 😢 Jeg får så vondt av mange av disse menneskene. Hvor ble det av ordtaket; «Hvis du ikke har noe godt å si, så hold kjeft?» Hvorfor må folk slenge dritt og hat istedenfor å diskutere saklig? 

 

1 minutt siden, Carina Maria skrev:
 

Hva er HI vil du forklare hva det er? 

Sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...