Gå til innhold

Destruktiv kritikk av offentlige personer. Stakkars


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Carina Maria skrev:
 

Hva er HI vil du forklare hva det er? 

Hovedinnlegger. Den som startet tråden. (HI kan også være førsteinnlegget i en tråd.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Leselusa skrev:
 

Oppsumert: 

Hets som beskrevet i HI er ikke greit.

Dokumentert kritikk av ulovlig og/eller uetisk publisering på blogg er ikke hets og altså lov. 

Takk👍 Godt å vite at man er enig med HI i allefall. Merkeligste diskusjonen jeg har vært med på. Men man lærer jo noe av det meste😊 Nå håper jeg Brann slår Rosenborg, men det ser stygt ut😢

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
35 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

 

Den to første er hets for voksne bloggere gjør hva dem vil med barna sine på samme måte som jeg gjør hva jeg vil med mitt barn på faceook. Viss det hadde vert naken bilder hadde det vert kritikk verdig. 

Nummer tre kan jeg forstå for det er markeds føring.

Ja, du kan jo prøve det da. Men faktum er at du faktisk har et foreldreansvar:

Sitat

 

§ 30.Innhaldet i foreldreansvaret.

Barnet har krav på omsut og omtanke frå dei som har foreldreansvaret. Dei har rett og plikt til å ta avgjerder for barnet i personlege tilhøve innanfor dei grensene som §§ 31 til 33 set. Har foreldra sams foreldreansvar, skal dei ta avgjerdene saman. Foreldreansvaret skal utøvast ut frå barnet sine interesser og behov.

Dei som har foreldreansvaret, er skyldige til å gje barnet forsvarleg oppseding og forsyting. Dei skal syte for at barnet får utdanning etter evne og givnad.

Barnet må ikkje bli utsett for vald eller på anna vis bli handsama slik at den fysiske eller psykiske helsa blir utsett for skade eller fare. Dette gjeld òg når valden brukast som ledd i oppsedinga av barnet. Bruk av vald og skremmande eller plagsam framferd eller annan omsynslaus åtferd overfor barnet er forbode.

Om retten til å ta avgjerd for barnet i økonomiske tilhøve gjeld reglane i vergemålsloven.

 

 

https://lovdata.no/lov/1981-04-08-7/§30

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Kollontaj skrev:
 

Hovedinnlegger. Den som startet tråden. (HI kan også være førsteinnlegget i en tråd.)

Takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
2 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:
 

Takk👍 Godt å vite at man er enig med HI i allefall. Merkeligste diskusjonen jeg har vært med på. Men man lærer jo noe av det meste😊 Nå håper jeg Brann slår Rosenborg, men det ser stygt ut😢

Rosenborg skal knuses 😄 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Det er du som ikke tåler at jeg liker Anne Brith. La meg få like den tøffe damen. 


Nå tillegger du andre meninger, det er ikke ok.

Selvfølgelig kan du like henne, eller andre bloggere, kjendiser osv så mye som du vil. Du kan velge å ikke sette deg inn i det mindre bra tingene, kritikkverdige forhold osv og bare fokusere på den biten ved henne eller andre du liker. Det er ditt valg og helt ok.

Men - det du ikke kan, er å gå inn i tråder og kjefte på folk som faktisk har satt seg inn i og følger baksiden av medaljen, som leser blogger og andre kilder og bedriver dokumentert kritikk. 

Da er det du som ikke vet hva du snakker om - og den bedriver en kritikk som begynner å ligge farlig nær hetsing. Det er i hvert fall ikke saklig debatt - når en ikke først setter seg inn i sakene som faktisk diskuteres. 

Ønsker en kun å forholde seg til den glansa virkeligheten som blir fremstilt på tv, helt greit. Men da kan en ikke kjefte på folk som diskuterer skyggesidene, som ikke vises frem der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carina Maria skrev:
 

Rosenborg skal knuses 😄 

Ser ikke sånn ut🧐 Men det er lenge igjen heldigvis👏👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, inox skrev:
 


Nå tillegger du andre meninger, det er ikke ok.

Selvfølgelig kan du like henne, eller andre bloggere, kjendiser osv så mye som du vil. Du kan velge å ikke sette deg inn i det mindre bra tingene, kritikkverdige forhold osv og bare fokusere på den biten ved henne eller andre du liker. Det er ditt valg og helt ok.

Men - det du ikke kan, er å gå inn i tråder og kjefte på folk som faktisk har satt seg inn i og følger baksiden av medaljen, som leser blogger og andre kilder og bedriver dokumentert kritikk. 

Da er det du som ikke vet hva du snakker om - og den bedriver en kritikk som begynner å ligge farlig nær hetsing. Det er i hvert fall ikke saklig debatt - når en ikke først setter seg inn i sakene som faktisk diskuteres. 

Ønsker en kun å forholde seg til den glansa virkeligheten som blir fremstilt på tv, helt greit. Men da kan en ikke kjefte på folk som diskuterer skyggesidene, som ikke vises frem der. 

👍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, inox skrev:
 


Nå tillegger du andre meninger, det er ikke ok.

Selvfølgelig kan du like henne, eller andre bloggere, kjendiser osv så mye som du vil. Du kan velge å ikke sette deg inn i det mindre bra tingene, kritikkverdige forhold osv og bare fokusere på den biten ved henne eller andre du liker. Det er ditt valg og helt ok.

Men - det du ikke kan, er å gå inn i tråder og kjefte på folk som faktisk har satt seg inn i og følger baksiden av medaljen, som leser blogger og andre kilder og bedriver dokumentert kritikk. 

Da er det du som ikke vet hva du snakker om - og den bedriver en kritikk som begynner å ligge farlig nær hetsing. Det er i hvert fall ikke saklig debatt - når en ikke først setter seg inn i sakene som faktisk diskuteres. 

Ønsker en kun å forholde seg til den glansa virkeligheten som blir fremstilt på tv, helt greit. Men da kan en ikke kjefte på folk som diskuterer skyggesidene, som ikke vises frem der. 

Amen🙏🏼

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fenomenet skjer utenfor Blogglandia også. 

Det må være rom for også pseudonym kritikk i offentligheten, så lenge den fremføres på en saklig, faktabasert og forsvarlig måte.

Jeg forstår selvsagt at det ikke er hyggelig når ditt vitenskapelige arbeide utsettes for kritikk, berettiget eller ikke. 

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/vj4l/Nar-saklig-kritikk-stemples-som-trolling

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
3 minutter siden, inox skrev:
 


Men altså - det er vel du selv, som har gått ut hardt her i tråden, for å få andre til å revurdere sin mening....? Og kommentert nokså heftig på innlegg du ikke er enig i? Du kunne ikke bare akseptere at andres meninger....? ;) 

Kan du la meg ha mine meninger i fred! Jeg er ferdig diskutert for vi blir ikke enige. Du og andre får ha deres meninger i fred. Ferdig. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
Akkurat nå, BMF skrev:
 

Du respekterer jo ikke andres veldokumenterte meninger, så hvorfor skal du kreve at dine meninger blir respektert. 

Kan du la meg ha mine meninger i fred! Jeg er ferdig diskutert for vi blir ikke enige. Du og andre får ha deres meninger i fred. Ferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
4 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Nei jeg kjenner henne ikke jeg heller men respekter at jeg digger den dama. 

Har jeg gjort noe annet da? 

Selv synes jeg grunnlaget ditt er vaklevorent og særdeles tynt, men det får du jo bare akseptere og respektere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Zeitgeist skrev:
 

Har jeg gjort noe annet da? 

Selv synes jeg grunnlaget ditt er vaklevorent og særdeles tynt, men det får du jo bare akseptere og respektere. 

Jeg er ferdig diskutert for vi blir ikke enige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man synes det er så forferdelig å diskutere med andre og få høre andre sine meninger, er det på tide å forlate forumet. Hvorfor oppsøke diskusjon, når man nekter å diskutere?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Aksepter at jeg liker Anne Brith da. Lik det eller la vær. 

 

3 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Nei jeg kjenner henne ikke jeg heller men respekter at jeg digger den dama. 

 

2 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Kan du la meg ha mine meninger i fred?

 

3 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Jeg har ikke snakket om aksept. Det var dine ord. Kan du la meg vere i fred nå? 


Ehm....? Det var faktisk dine ord, og dette er bare et par sitater på denne siden.

Vi er, som sagt, på et diskusjonsforum, og som du selv nevnte, så har vi ytringsfrihet her i landet. Så andre har lov å uttrykke en mening om din mening - på et forum ment for å utveksle meninger. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Skorpion89 skrev:
 

Dersom man synes det er så forferdelig å diskutere med andre og få høre andre sine meninger, er det på tide å forlate forumet. Hvorfor oppsøke diskusjon, når man nekter å diskutere?

Godt spørsmål. Veldig godt spørsmål! 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...