Gå til innhold

Destruktiv kritikk av offentlige personer. Stakkars


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Berga skrev:
 

Så sant. 

Nå orker jeg ikke henge med lenger. Tråden er full av synsinger, brukerdebatt og fryktelig mye usaklig utenomsnakk. Er KG invadert av ungdomsskoleelever?

Som siste nnlegg fra meg i denne tråden, så vil jeg gi ugdomskoleelever mer kred en nivået i denne tråden😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Lambigirl skrev:
 

Det er noe som heter å være kritik til søppelet som skrives som dere mener er kritikk. For noen har den evnen til å tenke selv over hva som foregår i tråder. blant annen TS @Jegskulleønskeat

Dere? Du har selv skrevet her inne at du mener at sakelig kritikk er hetsing.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Jeg har aldri ment å si noe galt til noen. Jeg tenker ikke at saklig kritikk nødvendigvis er hets, og ja, bloggere bedriver mye som kan kritiseres. Men, jeg siktet egentlig til hetsingen (destruktiv kritikk og insults), ikke konstruktive spørsmål og svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
3 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Jeg har aldri ment å si noe galt til noen. Jeg tenker ikke at saklig kritikk nødvendigvis er hets, og ja, bloggere bedriver mye som kan kritiseres. Men, jeg siktet egentlig til hetsingen (destruktiv kritikk og insults), ikke konstruktive spørsmål og svar. 

Det er meg dem sikter til for jeg var dum og skrev at jeg likte Anne Brith som blogger ut fra det jeg har sett på bloggerne på TV og da gikk dem rett i strupen på meg og en skrev at jeg fram stod som en fjott. 

Jeg skrev at en sak har alltid to sider og jeg vil ikke begynne og sette meg inn i hva Anne Brith har gjort eller ikke gjort for jeg liker henne som blogger da jeg så henne på bloggerne. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jegskulleønskeat
Akkurat nå, Carina Maria skrev:
 

Det er meg dem sikter til for jeg var dum og skrev at jeg likte Anne Brith som blogger ut fra det jeg har sett på bloggerne på TV og da gikk dem rett i strupen på meg og jeg ble kalt for en fjott. 

Hufff... Du er ikke dum eller en fjott. Har egt ikke vært så mye i AB tråden jeg. Leser mest SE, MTM (ikke så mye) og annijor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Keikolina skrev:
 

Må ha fått med deg en god del, for du er flink til å spille offer. I standard rosabloggerstil.

Eller " veskebloggstil" ?  

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
17 minutter siden, Lambigirl skrev:
 

Nei det slett ikke tilfellet. Jeg omskriver ikke virkeligheten. Men baserer den ut fra generell observasjon i tråder som jeg har sett mange ganger.

For min opbservasjon av når en KG-bruker forteller at de liker SE, Mamma til Michelle, Anne Brith og HD må brukeren stå til full ansvar på hvorfor hun liker bloggerne. Hun må ikke sette seg inn bombandering av linker om bloggeren. Men hun skal få mene i fred og ro hvorfor hun liker bloggerne. Liker brukeren Anne Brith la henne få lov til det da uten at de som kritiserer mest hugger hodet av den som sier at de liker Anne Brith eller Helene Drage for den saks skyld.

Det er ikke løgn men ren observasjon av hva som skjer.

Følgende er en generell observasjon i tråder som jeg har sett mange ganger:

Det føres ei meningsutveksling hvor argumentene underbygges med dertilhørende dokumentasjon. Men så kommer det inn en eller annen bruker som hardnakket påstår at alle brukerne i tråden bare driver med hets og mobbing av bloggeren. Ved spørsmål om nevnte bruker overhodet har lest noe av dokumentasjonen, svares det at "nei, det gidder man ikke" - hvis man i det hele tatt får svar. 

For det er nemlig et uomtvistelig faktum at metakritikerne gjerne kommer rasende inn i en tråd som selvutnevnte moralvoktere, slenger om seg med ufunderte og udifferensierte beskyldninger, for så å stikke av med halen mellom beina. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite spørsmål vi kan tygge litt på..

Hvordan kan man like en blogger man aldri har lest bloggen til?!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, fjær skrev:
 

Ett lite spørsmål vi kan tygge litt på..

Hvordan kan man like en blogger man aldri har lest bloggen til?!

I mitt tilfelle så jeg hun Anne Brith på bloggerne å tv og jeg digget henne og hun var skikkelig kul jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

I mitt tilfelle så jeg hun Anne Brith på bloggerne å tv og jeg digget henne og hun var skikkelig kul jo. 

Og som jeg jeg skrev i AB tråden er det helt greit. Det som ble kritisert var å kalle kritikken nedrakking, oss som skrev som nettmobbere uten at du i det hele tatt visste hva det var vi diskuterte. Jeg driver hverken med nedrakking eller er en nettmobber, og da sier jeg i fra. Det må man faktisk også tåle! 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
6 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:
 

Og som jeg jeg skrev i AB tråden er det helt greit. Det som ble kritisert var å kalle kritikken nedrakking, oss som skrev som nettmobbere uten at du i det hele tatt visste hva det var vi diskuterte. Jeg driver hverken med nedrakking eller er en nettmobber, og da sier jeg i fra. Det må man faktisk også tåle! 

Du skrev det ja men noen andre gikk rett på meg da jeg ikke ville lese linker og det vil jeg ikke for jeg vil ha det positive inntrykket jeg fikk av Anne Brith på tv. Jeg mener en sånn type tråd om Anne Brith er sladder og igjen sier jeg at en sak har to sider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Du skrev det ja men noen andre gikk rett på meg da jeg ikke ville lese linker og det vil jeg ikke for jeg vil ha det positive inntrykket jeg fikk av Anne Brith på tv. Jeg mener en sånn type tråd om Anne Brith er sladder og igjen sier jeg at en sak har to sider. 

Gådd. Sånn blir det når man skal diskutere og ikke kjenner fakta. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miklo Velka skrev:
 

Kanskje det er forskjell på å være blogger og en faktisk bedrift som leverer tjenester eller varer til sine kunder?  

Men bloggere er en faktisk bedrift som leverer tjenester til sine kunder. De kan sammenlignes med et reklamebyrå hvor bloggleserne er kundene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Carina Maria Forstår jeg deg riktig når jeg oppfatter det slik at om du ser en kul fyr på TV, så vil du ikke at noen skal diskutere det faktum at han har ranet gamle damer eller at han slår sin kone? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal diskutere BLOGGEREN AB (eller andre blogger) så må du faktisk ha lest bloggen hennes/deres... Om du skal klage på KRITIKKEN må du ha satt deg inn i hva den går i!! 

Igjen, en "koselig" blogger er ikke fritatt fra lover og regler og berettiget kritikk. 

Hetsende ord og karakteristikker som går på person er de aller fleste enige om at ikke er ok!!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lambigirl skrev:
 

...  Når noen bloggere blir omdiskutert i tråder er det selve bloggeren som person dere diskuterer samme hvor mye dere skjuler dere bak bloggbedriften/AS.

 

Det er så rart å lese, når du tidligere har skrevet - fra https://forum.kvinneguiden.no/topic/1066945-karimaritas/?page=6&tab=comments#comment-18950616

"Kritikk av bloggen er IKKE personlig ment. Det handler om bloggen din og IKKE om deg som person. "

Har du forandret mening?

(Til moderator: Dette er ikke ment som brukerdebatt, men avklaring av en mening).

Endret av Asti
La til tekst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
18 minutter siden, Justlooking skrev:
 

Men bloggere er en faktisk bedrift som leverer tjenester til sine kunder. De kan sammenlignes med et reklamebyrå hvor bloggleserne er kundene.

Om dem er bedrift er dem privat personer bak bloggen og det gir ingen retten til og heste dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...