Gå til innhold

Destruktiv kritikk av offentlige personer. Stakkars


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

Gjest Carina Maria
19 minutter siden, Justlooking skrev:
 

Men bloggere er en faktisk bedrift som leverer tjenester til sine kunder. De kan sammenlignes med et reklamebyrå hvor bloggleserne er kundene.

Bloggere er privat personer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eksempel: 

1. "Bloggeren Petra Pjusk er sååååå teit og dust og ser helt idiotosk ut" 

2. "Bloggeren Petra Pjusk legger ut så mye om barna sine på bloggen, og jeg synes barna burde slippe å bli eksponert. 

3. "Bloggeren Petra Pjusk fikk sponset en hotelltur, men merket dem ikke som reklame. Dette er ikke greit." 

Er det virkelig så vanskelig å se hvilket av de tre eksemplene som er hets og hvilke som er berettiget kritikk???

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carina Maria skrev:
 

Bloggere er privat personer. 

Flott. Det betyr at de ikke mottar lønn for å drive bloggen sin. Og det er ikke disse bloggerne vi diskuterer her.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blogger Bloggina fikk bot på hundre tusen for å ha brutt loven. Men Anne Brith skal ikke kritiseres for å gjøre det samme, for hun er morsom på TV, og vi er bare er sjalu og mobber. 

Og så skjønner jeg ikke at det stadig refereres til å se en sak fra to sider når man nekter å se begge sider!!!

Endret av Vipser
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria

 

14 timer siden, Leselusa skrev:
 

Eksempel: 

1. "Bloggeren Petra Pjusk er sååååå teit og dust og ser helt idiotosk ut" 

2. "Bloggeren Petra Pjusk legger ut så mye om barna sine på bloggen, og jeg synes barna burde slippe å bli eksponert. 

3. "Bloggeren Petra Pjusk fikk sponset en hotelltur, men merket dem ikke som reklame. Dette er ikke greit." 

Er det virkelig så vanskelig å se hvilket av de tre eksemplene som er hets og hvilke som er berettiget kritikk???

Den to første er hets for voksne bloggere gjør hva dem vil med barna sine på samme måte som jeg gjør hva jeg vil med mitt barn på faceook. Viss det hadde vert naken bilder hadde det vert kritikk verdig. 

Nummer tre kan jeg forstå for det er markeds føring.

 

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold.

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
2 minutter siden, Snaskesnusken skrev:
 

Bloggene som diskuteres her er kommersielle, ikke private.

Dem er private selv om dem er komersielle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carina Maria skrev:
 

 

Den to første er hets for voksne bloggere gjør hva dem vil med barna sine på samme måte som jeg gjør hva jeg vil med mitt barn på faceook. Viss det hadde vert naken bilder hadde det vert kritikk verdig. 

Nummer tre kan jeg forstå for det er markeds føring.

Det er ingen som kan gjøre hva de vil med barna sine. Ingen. Skremmende uttalelse rett og slett! 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carina Maria skrev:
 

 

Den to første er hets for voksne bloggere gjør hva dem vil med barna sine på samme måte som jeg gjør hva jeg vil med mitt barn på faceook. Viss det hadde vert naken bilder hadde det vert kritikk verdig. 

Nummer tre kan jeg forstå for det er markeds føring.

Det du viser av dine barn på en lukket Facebook (noen hundre venner du kjenner personlig) = det å vise frem barn daglig, flere ganger om dagen, til 100000 lesere og resten av Internett?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
5 minutter siden, Vipser skrev:
 

Blogger Bloggina fikk bot på hundre tusen for å ha brutt loven. Men Anne Brith skal ikke kritiseres for å gjøre det samme, for hun er morsom på TV, og vi er bare er sjalu og mobber. 

Og så skjønner jeg ikke at det stadig refereres til å se en sak fra to sider når man nekter å se begge sider!!!

Hold dere til tråden om Anne Brith viss dere vil sette ut rykter om henne for jeg tar avstand fra slike rykte tråder hvor ting. Jeg kommer ikke til og besøke den tråden igjen slik at jeg ikke skal iritere dere. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carina Maria skrev:
 

 

Den to første er hets for voksne bloggere gjør hva dem vil med barna sine på samme måte som jeg gjør hva jeg vil med mitt barn på faceook. Viss det hadde vert naken bilder hadde det vert kritikk verdig. 

Nummer tre kan jeg forstå for det er markeds føring.

Da er bi uenige.  Nr 2 er ikke hets, det er å være grunnleggende uenige i barns rett til privatliv.  Uenige.  Ikke hetsende.  Diskusjoner og kritikk er ikke hets!! Om naboen min sier "jeg synes hekken din er litt høy, etter min menig er den høyere enn det som er greit", er det hets eller saklig kritikk?? 

Eksempel 2 møter ikke definisjonen på hets.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
Akkurat nå, Leselusa skrev:
 

Da er bi uenige.  Nr 2 er ikke hets, det er å være grunnleggende uenige i barns rett til privatliv.  Uenige.  Ikke hetsende.  Diskusjoner og kritikk er ikke hets!! Om naboen min sier "jeg synes hekken din er litt høy, etter min menig er den høyere enn det som er greit", er det hets eller saklig kritikk?? 

Eksempel 2 møter ikke definisjonen på hets.

Jeg har barn selv og hadde jeg blogget ville jeg blitt rykende sint viss noen la seg bort i bilder jeg la ut av mitt eget barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Hold dere til tråden om Anne Brith viss dere vil sette ut rykter om henne for jeg velger og ikke tro på noe dere skriver om henne. 

Tror du på det når hun får en bot da?

Jeg gir opp. Klarer ikke å komme gjennom.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
4 minutter siden, Snaskesnusken skrev:
 

👍

Hva jeg har skrevet før på andre tråder har ikke noe med hva jeg mener om Anne Brith og Sophie Elise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carina Maria skrev:
 

Jeg har barn selv og hadde jeg blogget ville jeg blitt rykende sint viss noen la seg bort i bilder jeg la ut av mitt eget barn. 

Jeg legger meg ikke opp i bildene. Jeg legger meg opp i det faktum at bloggere er VILLIGE til å eksponere barna for all verden uten kontroll på hvem og hvor de havner! 14 åringen min har mer nettvett enn enkelte bloggere!!! :bond:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ingen som sier du ikke har lov til å like en blogger. 

Grunnen til at folk reagerer er at når du og flere andre som er begeistret for disse bloggerene kommer inn i en tråd og umiddelbart kjefter andre debattanter huden full for ting de skriver. 

Her er det ikke snakk om å motargumentere, dere kjefter og smeller og skaper dårligere stemning enn noensinne. Hadde dere deltatt i diskusjonen på en skikkelig måte, kommet med argumenter for deres egne synspunkt, kommet med kilder og oppført dere som folk ville ikke andre bli hissige og aggressive. 

Du har lov til å like hvem du vil, det har vi alle. På dine egne premisser og med dine egne krav til hva som gjør en bedrift (for vi diskuterer ikke privatpersoner her, uansett hvor mye du hyler) etisk og positiv for deg. Men du kommer jo inn som en kamikaze soldat og skyter alle som sier ting du ikke liker.

Ikke bare deg @Carina Maria men flere andre. Vi ønsker selvsagt alle synspunkt velkommen i debatt så lenge alle kan oppføre seg som folk.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Vipser skrev:
 

Tror du på det når hun får en bot da?

Jeg gir opp. Klarer ikke å komme gjennom.

Da skal jeg tro på det. Ingen klarer og komme igjennom mitt positive syn på Anne Brith for jeg digger den dama der as.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldregenerasjonen bruker sosiale medier på en helt annen måte enn barna selv gjør. Foreldre deler ofte lykkelige foreldre-øyeblikk, ferieminner og opplevelser, og bruker «SoMe» til å presentere seg selv og sin familie, sier Dina Dalaaker, som er seniorrådgiver i Senter for IKT i utdanningen. 

Hun forteller at de som vokser opp i dag, er den førse første generasjonen til å få barndommen sin delt på nettet. Og dersom foreldre ikke bruker sunn fornuft når det kommer til eksponering av barna, kan det bli problematisk når barna vokser opp, mener hun. 

Foreldre må gi barn muligheten til å ha kontroll over sitt eget liv på nettet https://www.vg.no/annonsorinnhold/smart/komplett/442-sosiale-medier-vett-for-foreldre

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carina Maria skrev:
 

Hva jeg har skrevet før på andre tråder har ikke noe med hva jeg mener om Anne Brith og Sophie Elise. 

Vi diskuterer offentlige personers virke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...