Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Sjela skrev (6 minutter siden):

Holder på å hekle denne akkurat nå i Drops big merino. Det er første gang jeg hekler/bruker dette garnet, så litt spent på resultatet etter blokking. I tillegg er det en del uklarheter og feil i oppskriften, så dette prosjektet har virkelig stått sin prøve 😅 La oss håpe jeg endelig får den til etter mange tapre forsøk (har startet på denne med 3 ulike garn 3 ulike ganger og gitt opp underveis🙈)

Du skal ha for pågangsmotet da! 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kittyfox skrev (Akkurat nå):

Du skal ha for pågangsmotet da! 😅 

Tar utfordringer på straks arm🤣 Nei, her er det nok heller min stahet som tar overhånd. Og motivasjon til innkjøp av garn 😬 Må derfor fullføre noen av mine halvveis påstartede prosjekter først så jeg får plass🙈 Vet ikke med dere andre, men lageret med halvferdige prosjekter har nå blitt litt vel stort 😬

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (15 minutter siden):

Tar utfordringer på straks arm🤣 Nei, her er det nok heller min stahet som tar overhånd. Og motivasjon til innkjøp av garn 😬 Må derfor fullføre noen av mine halvveis påstartede prosjekter først så jeg får plass🙈 Vet ikke med dere andre, men lageret med halvferdige prosjekter har nå blitt litt vel stort 😬

Jeg må ta meg selv i nakken til tider å gjøre unna noen prosjektER som jeg har liggende ja 😂 har minket lageret med ufoer betraktelig! Så nå kan jeg lage mer 🙊 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittyfox skrev (4 minutter siden):

Jeg må ta meg selv i nakken til tider å gjøre unna noen prosjektER som jeg har liggende ja 😂 har minket lageret med ufoer betraktelig! Så nå kan jeg lage mer 🙊 

Så flott👏🏻👏🏻 Prøver å motivere meg selv også. Altfor mye fint og nytt jeg har lyst til å starte på 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å strikke kosesokker i påskegave til tanten min, Chunky happy feet winter-edition fra Marte Helgetun 

https://www.martehelgetun.no/butikken-min/materialpakker/dame/chunky-happyfeet-winter-edition/

Veldig kjekke å strikke, og innmari gode. Strikket med Knit me børstet ull på pinne nr 7, så de er kjappe å strikke. 

Har også begynt med Coloured crosses fra Anne Ventzel, straks ferdig med vrangborden. Og heldigvis så oppdaget jeg at jeg hadde blingset i tide; trodde først at det sto 8cm vrangbord, men så var det 8 omganger vrangbord. Og da var jeg kommet til omgang 7. Takk og lov for det, vrangbord er kjedelig, i allefall 8cm på pinnenr 3,5! Jeg strikker den røde varianten 

https://frukvist.no/shop/coloured-crosses-av-anne-ventzel-garnpakke/

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (17 minutter siden):

Så flott👏🏻👏🏻 Prøver å motivere meg selv også. Altfor mye fint og nytt jeg har lyst til å starte på 🤩

Haha ja! 🤩 har akkurat blitt en selger på en håndtverksbutikk her, så nå MÅ jeg fullføre 😂 jeg elsker å lage så mye forskjellig morsomt, men ofte er det ting jeg aldri kommer til å bruke selv😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skruf skrev (6 minutter siden):

Jeg holder på å strikke kosesokker i påskegave til tanten min, Chunky happy feet winter-edition fra Marte Helgetun 

https://www.martehelgetun.no/butikken-min/materialpakker/dame/chunky-happyfeet-winter-edition/

Veldig kjekke å strikke, og innmari gode. Strikket med Knit me børstet ull på pinne nr 7, så de er kjappe å strikke. 

Har også begynt med Coloured crosses fra Anne Ventzel, straks ferdig med vrangborden. Og heldigvis så oppdaget jeg at jeg hadde blingset i tide; trodde først at det sto 8cm vrangbord, men så var det 8 omganger vrangbord. Og da var jeg kommet til omgang 7. Takk og lov for det, vrangbord er kjedelig, i allefall 8cm på pinnenr 3,5! Jeg strikker den røde varianten 

https://frukvist.no/shop/coloured-crosses-av-anne-ventzel-garnpakke/

Åh deilige sokker! 🤩

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittyfox skrev (3 minutter siden):

Åh deilige sokker! 🤩

De er supergode! Har to par selv og gitt bort flere :) perfekte venninnegaver :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den genseren var fin @skruf! Godt du oppdaget det i tide. Er jo så kjedelig å måtte rekke opp arbeidet når man har oppdaget en feil. Sokkene så også deilige ut. Et fint alternativ til labber eller tøfler😊

Kittyfox skrev (9 minutter siden):

Haha ja! 🤩 har akkurat blitt en selger på en håndtverksbutikk her, så nå MÅ jeg fullføre 😂 jeg elsker å lage så mye forskjellig morsomt, men ofte er det ting jeg aldri kommer til å bruke selv😂 

Det er jo en fin motivasjonsfaktor! 😊 Men nå ble jeg veldig nysgjerrig på disse morsomme prosjektene du aldri kunne gått med selv! 😅 har du bilde?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (1 minutt siden):

Åh, den genseren var fin @skruf! Godt du oppdaget det i tide. Er jo så kjedelig å måtte rekke opp arbeidet når man har oppdaget en feil. Sokkene så også deilige ut. Et fint alternativ til labber eller tøfler😊

Det er jo en fin motivasjonsfaktor! 😊 Men nå ble jeg veldig nysgjerrig på disse morsomme prosjektene du aldri kunne gått med selv! 😅 har du bilde?

Jeg lager en del barnetøy fordi det er så mye søtt 😅 sånn som gravemaskingenser, kaningenser osv. å så lager jeg så alt for mye votter, så jeg får rett og slett ikke brukt alt. Så da selger jeg det 🙈 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (9 minutter siden):

De er supergode! Har to par selv og gitt bort flere :) perfekte venninnegaver :) 

Takk for tips 🙌🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittyfox skrev (6 minutter siden):

Jeg lager en del barnetøy fordi det er så mye søtt 😅 sånn som gravemaskingenser, kaningenser osv. å så lager jeg så alt for mye votter, så jeg får rett og slett ikke brukt alt. Så da selger jeg det 🙈 

Da forstår jeg hvorfor du ikke kan bruke dem selv ja 😆 Baby og barnetøy er jo perfekte motivasjonsprosjekter i seg selv da man ser resultatet av eget arbeid raskere enn med voksentøy 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (32 minutter siden):

Da forstår jeg hvorfor du ikke kan bruke dem selv ja 😆 Baby og barnetøy er jo perfekte motivasjonsprosjekter i seg selv da man ser resultatet av eget arbeid raskere enn med voksentøy 😊 

Nettop! 🙊 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Har akkurat strikket lue med beufort mønster. Det fineste jeg noen gang har strikket :)

Holder også på med flere sokkeprosjekter. Armene mine tåler ikke langvarig strikking eller tunge arbeider.

Har brukt kompelompe garn til lue og sokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (1 time siden):

Har akkurat strikket lue med beufort mønster. Det fineste jeg noen gang har strikket :)

Holder også på med flere sokkeprosjekter. Armene mine tåler ikke langvarig strikking eller tunge arbeider.

Har brukt kompelompe garn til lue og sokker.

Den lua var utrolig fin 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt på med noen veldig små prosjekt mens jeg har øvd meg på å strikke. Mye er rekket opp, men mye halvferdig har også blitt liggende, og det har jeg begynt å strikke ferdig nå (sokker og håndleddsvarmere). Jeg skal prøve meg på å strikke en genser etter hvert, når jeg har blitt flink nok til å strikke :tekola:

Jeg har kjøpt MYE garn da :blush: Veldig mye :fnise: Og pinner. Så jeg bør helst bli flink til å strikke 😂

Anonymkode: bad80...226

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mange garnnøster er det vanlig å ha i et strikkehjem? Hvor mange nøster har dere? 
Jeg har flere hundre nøster :blush:

Anonymkode: bad80...226

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan organiserer dere pinnene deres?

Ligger feks strømpepinner, rundpinner og langpinner i str 4 mm samlet, og tilsvarende for de andre størrelsene?

Hvordan greier dere å holde orden og oversikt over pinnene? Ligger de i skuffer eller et annet sted?

Anonymkode: bad80...226

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor mange garnnøster er det vanlig å ha i et strikkehjem? Hvor mange nøster har dere? 
Jeg har flere hundre nøster :blush:

Anonymkode: bad80...226

Jeg har ikke peiling på hvor mye garn jeg har 😂 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan organiserer dere pinnene deres?

Ligger feks strømpepinner, rundpinner og langpinner i str 4 mm samlet, og tilsvarende for de andre størrelsene?

Hvordan greier dere å holde orden og oversikt over pinnene? Ligger de i skuffer eller et annet sted?

Anonymkode: bad80...226

Har en veske som den på bildet fra wish. Der står alle rundpinner sortert etter størrelse hvor jeg har brukt papp til å lage egne «seksjoner», hver størrelse er sortert etter lengde. Strømpepinner har jeg nesten ikke, men de jeg har står litt rundt om kring i lommene på veska, det er to store rom på innsiden av veska som har plass til ett etui/mappe med utskiftbare pinner og ett til mappe med heklenåler. 
 

CBAE8C00-A4AF-4BE2-A9D2-1793159B7892.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...