Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvordan organiserer dere pinnene deres?

Ligger feks strømpepinner, rundpinner og langpinner i str 4 mm samlet, og tilsvarende for de andre størrelsene?

Hvordan greier dere å holde orden og oversikt over pinnene? Ligger de i skuffer eller et annet sted?

Anonymkode: bad80...226

Jeg har denne https://www.gsknitwear.no/collections/gs-organizer/products/gs_organizer-rundpinner-large 😍 Veldig fornøyd! Enkel å bruke, enkel å vaske av og tar ikke ekstremt stor plass. For meg er det også litt viktig å ta strikkestæsj som er pent å se på, så derfor har jeg en del i fra henne og en del i fra danske butikker samt Garntopia, plystre og claraknitwear🤭

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Diamant20 skrev (7 minutter siden):

Jeg har denne https://www.gsknitwear.no/collections/gs-organizer/products/gs_organizer-rundpinner-large 😍 Veldig fornøyd! Enkel å bruke, enkel å vaske av og tar ikke ekstremt stor plass. For meg er det også litt viktig å ta strikkestæsj som er pent å se på, så derfor har jeg en del i fra henne og en del i fra danske butikker samt Garntopia, plystre og claraknitwear🤭

Denne har jeg også, veldig fornøyd her og 😊 Og er ellers helt enig med deg i at det er litt viktig at det ser pent ut 😄

Anonymkode: ee62f...586

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er omsider ferdig med Lothepus Fjorden-genser til mannen, og den ble veldig fin. Nå driver jeg med litt småstrikk og har startet på Liguria-lue. Det er første gang jeg strikker patentstrikk og det er både lett, gøy og blir veldig fint. :jepp:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med sokker, jakke, pledd, og et trekantsjal. Og to par votter i selbumønster. Det er faktisk alt, tror jeg 😄 

 + en lue

Men nå er alle pågående prosjekter med!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittyfox skrev (8 timer siden):

Har en veske som den på bildet fra wish. Der står alle rundpinner sortert etter størrelse hvor jeg har brukt papp til å lage egne «seksjoner», hver størrelse er sortert etter lengde. Strømpepinner har jeg nesten ikke, men de jeg har står litt rundt om kring i lommene på veska, det er to store rom på innsiden av veska som har plass til ett etui/mappe med utskiftbare pinner og ett til mappe med heklenåler. 
 

CBAE8C00-A4AF-4BE2-A9D2-1793159B7892.jpeg

 

Diamant20 skrev (5 timer siden):

Jeg har denne https://www.gsknitwear.no/collections/gs-organizer/products/gs_organizer-rundpinner-large 😍 Veldig fornøyd! Enkel å bruke, enkel å vaske av og tar ikke ekstremt stor plass. For meg er det også litt viktig å ta strikkestæsj som er pent å se på, så derfor har jeg en del i fra henne og en del i fra danske butikker samt Garntopia, plystre og claraknitwear🤭

 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Denne har jeg også, veldig fornøyd her og 😊 Og er ellers helt enig med deg i at det er litt viktig at det ser pent ut 😄

Anonymkode: ee62f...586

Takk for gode tips alle sammen! 💐

Anonymkode: bad80...226

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er ny strikker :)

Må si det største sjokket har vært hvor dyrt det er med bra garn, men syns det er så sykt verd det! Da får man akkurat de plaggene man vil ha. 

Driver og strikker ermer på en Sunday Sweater fra Petite Knit nå, den har vært så enkel og kjapp å strikke 🥰

Anonymkode: 7da5c...543

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si jeg har mye å lære når det kommer til garn, garnkvaliteter og merker. Jeg har heklet med dyrt og billig garn, og i enkelte tilfeller forsvarer den høye prisen kvaliteten på garnet. Andre ganger røyter og nupper det like mye som man ville tenkt et billiggarn gjorde. Hva er galt med Drops f eks? Jeg har brukt Nepal og Lima tidligere og vært fornøyd med det. Babyullen på sparkjøp har et bredt utvalg av farger og kvaliteten har vært god etter min erfaring. Det jeg kan si er at jeg med årene har blitt mer selektiv i å velge kvaliteter som inneholder naturlige fibre fremfor akryl, polyamid mm. Noen som har noen anbefalinger eller erfaringer å dele? Er det enkelte merker som skiller seg ut kvalitetsmessig?

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg øver meg for tiden i å stå imot alle de gode påskesalgtilbudene på garnnetthandelplasser. 
Det er mye fint foreldreløst garn der ute og en del av det er billig. . .og det finnes hjerterom hos meg. :rodmer: 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg halvveis på siste ermet på en kofte jeg strikker 🤩 det er på pinne 3, med garn som har strikkefasthet 27/10 🙈 å jeg lager kofte i xl 😂 hjelpes for et prosjekt. Men det blir tynn og fin sommerkofte 😍 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (19 minutter siden):

Jeg må si jeg har mye å lære når det kommer til garn, garnkvaliteter og merker. Jeg har heklet med dyrt og billig garn, og i enkelte tilfeller forsvarer den høye prisen kvaliteten på garnet. Andre ganger røyter og nupper det like mye som man ville tenkt et billiggarn gjorde. Hva er galt med Drops f eks? Jeg har brukt Nepal og Lima tidligere og vært fornøyd med det. Babyullen på sparkjøp har et bredt utvalg av farger og kvaliteten har vært god etter min erfaring. Det jeg kan si er at jeg med årene har blitt mer selektiv i å velge kvaliteter som inneholder naturlige fibre fremfor akryl, polyamid mm. Noen som har noen anbefalinger eller erfaringer å dele? Er det enkelte merker som skiller seg ut kvalitetsmessig?

Jeg har lest at flere har veldig gode erfaringer med mange forskjellige av Drops-garnene, og jeg har selv lyst til å strikke klesplagg i bl.a. Lima, Nepal, Bomull-lin. På garnstudio finnes det en oversikt over alle Drops garn,  og når man sorterer på "salg" finner man laveste pris, og om du går inn på ønsket garn kan du velge å se oversikt over nettbutikker som selger garnet (og det er sortert slik at den nettbutikken som har lavest pris kommer opp øverst på listen).
https://www.garnstudio.com/yarns.php?show=deals&sort=price&cid=1

Jeg har hørt at det er stor forskjell på kvaliteten i alpakka-garn. Det har mye med hvor på kroppen til dyret alpakkahårene er tatt fra.

Anonymkode: bad80...226

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sjela Jeg holder meg også til natur-fibre. Jeg er spesielt interessert i alpakka, ull og bomull-lin. Her er det mye informasjon om kvalitet på garn:

 

Anonymkode: bad80...226

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

@Sjela Jeg holder meg også til natur-fibre. Jeg er spesielt interessert i alpakka, ull og bomull-lin. Her er det mye informasjon om kvalitet på garn:

 

Anonymkode: bad80...226

Takk for tips til tråd :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (4 timer siden):

Jeg må si jeg har mye å lære når det kommer til garn, garnkvaliteter og merker. Jeg har heklet med dyrt og billig garn, og i enkelte tilfeller forsvarer den høye prisen kvaliteten på garnet. Andre ganger røyter og nupper det like mye som man ville tenkt et billiggarn gjorde. Hva er galt med Drops f eks? Jeg har brukt Nepal og Lima tidligere og vært fornøyd med det. Babyullen på sparkjøp har et bredt utvalg av farger og kvaliteten har vært god etter min erfaring. Det jeg kan si er at jeg med årene har blitt mer selektiv i å velge kvaliteter som inneholder naturlige fibre fremfor akryl, polyamid mm. Noen som har noen anbefalinger eller erfaringer å dele? Er det enkelte merker som skiller seg ut kvalitetsmessig?

Jeg er godt fornøyd med Drops. Strikker mye av det, og de plaggene jeg har i f.eks. Rauma og Sandnesgarn nupper like mye som Drops. Har skaffet meg nuppefjerner, så det går bra. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luka_S skrev (2 timer siden):

Jeg er godt fornøyd med Drops. Strikker mye av det, og de plaggene jeg har i f.eks. Rauma og Sandnesgarn nupper like mye som Drops. Har skaffet meg nuppefjerner, så det går bra. :)

Kan du anbefale en spesiell nuppefjerner? :tekola:

Vet du om en av disse er bra? https://www.garnius.no/prym-ullkam

https://www.garnius.no/nuppefjerner

Anonymkode: bad80...226

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du anbefale en spesiell nuppefjerner? :tekola:

Vet du om en av disse er bra? https://www.garnius.no/prym-ullkam

https://www.garnius.no/nuppefjerner

Anonymkode: bad80...226

Jeg har en fra Philips, men jeg fikk tips om en fra Singer som visstnok skulle være så bra. Den var utsolgt på Jula sist jeg var der, så jeg bestilte den på nett. Den er på vei hit nå, så skal gi tilbakemelding når den kommer. :)

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (1 minutt siden):

Jeg har en fra Philips, men jeg fikk tips om en fra Singer som visstnok skulle være så bra. Den var utsolgt på Jula sist jeg var der, så jeg bestilte den på nett. Den er på vei hit nå, så skal gi tilbakemelding når den kommer. :)

Takk! 💐

Anonymkode: bad80...226

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som kan hjelpe meg? 
 

 

Hva betyr det å sette av markør til skjøt? Jeg skal til å strikke buksebein, har strikket ovenfra og ned. I oppskriften står det: 

Sett en markør i skjøt. Fell av slik: Strikk til 3 m før markør, 1 løst av, 1 r, den løse over, strikk til 1 m etter markør, 2 e smn. 
 
Jeg har felt av i midten foran og midten bak, skjønner ikke hva de mener. Jeg har satt en markør midt foran etter fellingene. Jeg skal strikke en dress baby 1 år 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke nepal🙈 Det nupper noe inni granskauen på meg, på hele genseren🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (1 time siden):

Jeg liker ikke nepal🙈 Det nupper noe inni granskauen på meg, på hele genseren🤭

Det er veldig dumt at det nupper så mye. Har du nuppefjerner? 

Anonymkode: bad80...226

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er veldig dumt at det nupper så mye. Har du nuppefjerner? 

Anonymkode: bad80...226

Jepp, men jeg gidder ikke å gjøre det så ofte som evt må til for å holde genseren fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...