Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg har et altfor godt forhold til garn og innkjøp. 

Garnlageret mitt består av mer enn nok til mange prosjekter til meg selv og ungene, men stadig dukker det opp nye nøster og hesper :ler:

Prosjeltet jeg bør prioritere nå er en Lothepusgenseren min skulle fått til 30 års dagen sin i fjor vår. Foreløpig plan er at den skal være ferdig før jul i år 👍 

Drømmer om en striper på langs genser i håndfarget garn, så er hele tiden på jakt etter den perfekte fargen :nigo:

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Airman
Hoppetaujenta skrev (På 19.8.2018 den 12.38):

Er du en som kjøper noen få billignøster, strikker et par sokker i året og er fornøyd med det, eller kjøper du
store pakker kvalitetsgarn til kreative prosjekter, nesten uansett hva det koster? Hva er isåfall ditt dyreste kjøp? 

Er du en som har orden i kurven, eller er det egentlig garn over alt hos deg? Er du en hobbysamler, med oversikt
og god selvkontroll, eller en som vet at det begynner å ta litt vel overhånd nå? Klarer du ikke å motstå fint nytt garn
når du ser at det har kommet så ekstremt mye fint NYTT i butikkene og folk legger ut bilder av sine ting på nett? 

Personlig er jeg inne i en liten periode (haha...den har vart veldig lenge i såfall) hvor jeg blir så inspirert og fristet
at jeg faktisk både kjøper i butikk og bestiller på nett....og kjenner at jeg er i mitt livs mest kreative form og denne
høsten/vinteren skal det lages ting som jeg skal gi bort, kanskje selge noe og i alle fall gå med selv. 
Jeg drømmer om å komme inn som første kunde et sted hvor de har "fyll en pose med garn for hundre kroner"
og sniken meg har tatt med to store sorte søppelsekker. Weeee... :mynona:

Sannheten skal frem nå. :lur:  Hvordan har du det egentlig på det viset, hum? 
                 

 

:tekola:skal hekle litt i kveld 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt så lyst til å kjøpe massevis av disse små fargerike tingene her, men mange av dem er dyre.  :rodmer: 
1510643688-luxus-sock-1-700xauto.jpg

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airman
Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

Nu blir jeg positivt overrasket her; hva lager du om en kan få spørre? :) @Airman

Labber og lusekofter.. Labbene er i samme mønster som lusekofter 💄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (5 timer siden):

Har hatt så lyst til å kjøpe massevis av disse små fargerike tingene her, men mange av dem er dyre.  :rodmer: 
1510643688-luxus-sock-1-700xauto.jpg

De ser så fine ut! Har ikke prøvd akkurat det garnet selv, men kan varmt anbefale håndfarget garn sånn generelt sett. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

temolitus skrev (På 20.3.2021 den 14.09):

Holder på med en sunday sweater til meg selv😋

46A552DD-1B41-49D2-B117-19ECD746C1E4.jpeg

Så fin😍

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nylig begynt å strikke, men allerede rukket å bli litt snobbete😅 Kommer for eksempel aldri til å kjøpe drops garn eller annet garn med syntetiske stoffer. Da betaler jeg heller litt ekstra for bra garn. Har derimot fått skrekk for garnlager, så kjøper kun når jeg skal starte på nye prosjekter

Anonymkode: ed890...6e2

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airman skrev (11 timer siden):

Labber og lusekofter.. Labbene er i samme mønster som lusekofter 💄

    Spennende greier. Hadde du hatt butikk så skulle jeg ha kjøpt av deg...anonymt. :ninja: 

temolitus skrev (På 20.3.2021 den 14.09):

Holder på med en sunday sweater til meg selv

    Jeg er imponert. Sånne ting har jeg aldri fått til. :klappe: 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

    Spennende greier. Hadde du hatt butikk så skulle jeg ha kjøpt av deg...anonymt. :ninja: 

    Jeg er imponert. Sånne ting har jeg aldri fått til. :klappe: 

Takk! Den er faktisk ikke vanskelig i det hele tatt🦋

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillieNor skrev (På 19.8.2018 den 12.44):

Hysj.....

Akkurat det er min mørke hemmelighet.   :tekola:

(Jeg kjøper garn på salg og hamstrer i store kasser og kommoder. Og når jeg starter på et nytt prosjekt kjøper jeg nytt garn likevel. Men ikke si det til noen.) :klaske:

Høres ut som meg det :fnise:

:tekola:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk amokk på garnius (wops) for litt siden og kjøpte litt mye drops Lima, jeg er veldig glad i det garnet men ble plutselig litt usikker på hva jeg skulle lage. Så nå går det i ørten par med selbuvotter! Mønsteret sitter i hodet så jeg strikker en vott på en kveld. Noen skal få ligge her på lur til vi trenger gaver, andre skal leveres på håndtverksbutikken så jeg kan tjene noen kroner på galskapen 😅 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kittyfox skrev (44 minutter siden):

Gikk amokk på garnius (wops) for litt siden og kjøpte litt mye drops Lima, jeg er veldig glad i det garnet men ble plutselig litt usikker på hva jeg skulle lage. Så nå går det i ørten par med selbuvotter! Mønsteret sitter i hodet så jeg strikker en vott på en kveld. Noen skal få ligge her på lur til vi trenger gaver, andre skal leveres på håndtverksbutikken så jeg kan tjene noen kroner på galskapen 😅 

Takk for inspirasjon! 🥰 Det fikk jeg lyst til å prøve :) Hvilken pinnestørrelse bruker du når du strikker selbuvotter med Drops Lima? 

Anonymkode: bad80...226

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for inspirasjon! 🥰 Det fikk jeg lyst til å prøve :) Hvilken pinnestørrelse bruker du når du strikker selbuvotter med Drops Lima? 

Anonymkode: bad80...226

3 på bord og 3,5 på vott 😁
 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittyfox skrev (27 minutter siden):

3 på bord og 3,5 på vott 😁
 

Tusen takk! 💐

Anonymkode: bad80...226

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Begynte på en supersøt Bloom sweater til tantejenta mi i går, strikker den i Hip wool i fargen gammelrosa. Klødde meg litt i hodet da jeg begynte med første armen siden ermene strikkes i halvpatent. Men etter å ha rekket opp et par ganger så forsto jeg det, og det er ikke vanskelig i det hele tatt :) 

Har strikket med Hip wool tidligere, veldig godt garn :) eneste irriterende er at jeg fikk tre nøster for mye da jeg bestilte garnpakke, vet ikke helt hva jeg skal finne på med de nøstene..

Holder fortsatt på med Puttygenser til meg selv, ferdig med bol og armer og skal til med raglanfelling og mønsterstrikk nå 

image.thumb.jpeg.4c88eedb4df3e4f1a185559ef1bf0648.jpeg

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/25/2021 at 8:25 AM, skruf said:

Begynte på en supersøt Bloom sweater til tantejenta mi i går, strikker den i Hip wool i fargen gammelrosa. Klødde meg litt i hodet da jeg begynte med første armen siden ermene strikkes i halvpatent. Men etter å ha rekket opp et par ganger så forsto jeg det, og det er ikke vanskelig i det hele tatt :) 

Har strikket med Hip wool tidligere, veldig godt garn :) eneste irriterende er at jeg fikk tre nøster for mye da jeg bestilte garnpakke, vet ikke helt hva jeg skal finne på med de nøstene..

Holder fortsatt på med Puttygenser til meg selv, ferdig med bol og armer og skal til med raglanfelling og mønsterstrikk nå 

image.thumb.jpeg.4c88eedb4df3e4f1a185559ef1bf0648.jpeg

Bloom sweater er så fin :hjerter:

Jeg har strikket en i Lerke pluss til minste jenten, og har garn til en til eldste og meg selv også 😊

Tips til hva du kan strikke med nøstene til overs er magiske vintervotter, så er du klar til høsten og vinteren igjen 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å hekle denne akkurat nå i Drops big merino. Det er første gang jeg hekler/bruker dette garnet, så litt spent på resultatet etter blokking. I tillegg er det en del uklarheter og feil i oppskriften, så dette prosjektet har virkelig stått sin prøve 😅 La oss håpe jeg endelig får den til etter mange tapre forsøk (har startet på denne med 3 ulike garn 3 ulike ganger og gitt opp underveis🙈)

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...