Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Gjest Chroma

Noen som har testet double sunday? 
Er veldig glad i sunday og lurer på om det doble er like bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holder på med denne toppen i safran, veldig deilig bomullsgarn å strikke med, jeg som ikke er vandt til å strikke med det 😅 håper den ikke siger for mye 😬 litt vrient når man ikke vet hvordan garnet oppfører seg 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma
Kittyfox skrev (52 minutter siden):

Holder på med denne toppen i safran, veldig deilig bomullsgarn å strikke med, jeg som ikke er vandt til å strikke med det 😅 håper den ikke siger for mye 😬 litt vrient når man ikke vet hvordan garnet oppfører seg 

Den var fin! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (3 timer siden):

Noen som har testet double sunday? 
Er veldig glad i sunday og lurer på om det doble er like bra. 

Diamant20 har prøvd double sunday og er veldig fornøyd med det garnet :) 

 

Anonymkode: bad80...226

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (På 21.5.2021 den 9.05):

Noen som har testet double sunday? 
Er veldig glad i sunday og lurer på om det doble er like bra. 

Jeg er veldig fornøyd😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder på med en jakke til meg selv. Oppdaget i går, etter at jeg hadde strikket hele første erme, at jeg hadde gjort en feil. :klaske: Jeg tolket oppskriften slik at økningen på ermet skulle skje etter at mønsteret nederst på ermet var strikket ferdig, men det skulle altså gjøres helt fra start. Dermed har ermet 14 masker for lite. Imidlertid passer det meg fint slik det er så da har jeg bestemt meg for at jeg ikke gidder rekke opp et helt erme og begynne på nytt. Jeg har ellers liggende klart garn til Matildegenser (i hvitt/petrol) til lillesøster etterpå. :jepp:

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Frida skrev (På 2.4.2021 den 13.47):

Jeg holder på med sokker, jakke, pledd, og et trekantsjal. Og to par votter i selbumønster. Det er faktisk alt, tror jeg 😄 

 + en lue

Men nå er alle pågående prosjekter med!

Sokker ferdige

Jakke ferdig

2 pledd ferdig

Trekantsjal ferdig

Votter i selbumønster står på stedet hvil. Men håper de blir ferdige til jul 😄 (det skulle være julegaver i fjor, men jeg mistet helt inspirasjonen)

Nå strikker jeg sommerjakke i bomull. 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke kjøpte jeg mønster og garn fra Rauma til et pledd :) tenkte å ha det som et langtidsprosjekt og strikke på det innimellom. Forelsket meg helt i et ferdigstrikket et da jeg var innom husfliden 

image.thumb.jpeg.5d57b2286ac4ae298d9a88b441f2eb42.jpeg

Ellers så ble jeg ferdig med Coloured crosses-genseren for noen uker siden, men ikke brukt den enda pga det har vært for varmt. Nå er planen å strikke sommertopper, har begynt på en til meg selv som heter Solfryd, den er strikket i alpakka lin fra Rauma. Jeg strikker den i kamelfarge 

image.thumb.jpeg.36bac1a21a3fcfeac24ed6225319557f.jpeg

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (1 time siden):

Den var veldig fin skruf. :jepp:

Takk! Den genseren strikket jeg også i fjor sommer, i den gulfargen som er på bildet, men jeg liker den så godt at jeg ville ha den samme i ei mere nøytral farge. Garnet er utrolig mjukt og godt, og det er godt å strikke med. Ikke så avansert mønster heller når man kommer inni det siden det er veldig repeterende. Men tror jeg skal strikke ermene litt lengre på denne, ned til albuen 

Endret av skruf
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så nydelig topp, skruf! Nå ble jeg nesten litt fristet til å strikke den selv, kjente jeg! :ler: 

Hvor gjennomsiktig blir den?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Repetitivt er perfekt for TV-titting i alle fall. Aldri prøvd det garnet, men det høres mykt og deilig ut. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skeeter skrev (2 timer siden):

Åh, så nydelig topp, skruf! Nå ble jeg nesten litt fristet til å strikke den selv, kjente jeg! :ler: 

Hvor gjennomsiktig blir den?

Ikke noe særlig gjennomsiktig pga det lodne garnet, jeg bruker bare bh under :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er litt rastløs "mellom" prosjekt nå, så jeg så på måfå rundt om på nett og det finnes salg der også. 
Vil bare tipse dere om dette, hvis dere vil ha noe småtteri å holde på med som er et helt greit garn
i ok farger...og sommersalgbillig!        :mynona:
 Jeg leste egentlig bare en nettavis, men mine hender bestilte av seg selv...            :lur:                                                                  
  https://www.garnius.no/norgesraggen?___store=default                                   

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom plutselig på at jeg fikk lyst til å strikke en genser til faren min som fyller 70 år i begynnelsen av august, så nå har jeg lagt andre prosjekt på is og kommet godt i gang med en genser til far min. En helt enkel genser fra Rauma som heter Simon-genser, raglanfelling og ensfarget. Siden far min er glad i fargen blå så strikker jeg den i ei farge som heter petrol-melert. Strikker den i Vams på pinnenr 6. Aldri strikket med Vams før, men det var veldig godt å strikke  med. Litt tykkere og mjukere enn finull. Tror pappa blir glad :) Han har ikke hatt hjemmestrikka gensere siden han og mor mi skilte seg for over 30 år siden 

328-1.jpg?auto=compress%2Cformat&crop=focalpoint&fit=crop&fp-x=0.5&fp-y=0.5&h=200&w=200&s=7d45b2196f9a1931ba778398bb77bd29

Endret av skruf
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Petrol er en fin farge og jeg vedder på at han blir fornøyd ja. :jepp:  Lykke til med prosjektet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (5 minutter siden):

Petrol er en fin farge og jeg vedder på at han blir fornøyd ja. :jepp:  Lykke til med prosjektet. 

Takk🌻 

Blir litt ensformig strikking når det ikke er mønster, men har funnet en fin serie på nrk som jeg ser på samtidig som jeg strikker :) 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrol er min favorittfarge. :hjerter_rundt:

Jeg skal straks i gang med Matildegenser til datteren min og så har jeg bestilt garn til genser til mannen min, han ønsker seg Olafur-genser. Jeg er ikke superflink til å strikke med flere farger (skjønt jeg ble både flinkere og raskere da jeg begynte å strikke på engelsk og norsk måte samtidig, en farge på hver hånd), så det blir god øvelse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (19 timer siden):

Petrol er min favorittfarge. :hjerter_rundt:

Jeg skal straks i gang med Matildegenser til datteren min og så har jeg bestilt garn til genser til mannen min, han ønsker seg Olafur-genser. Jeg er ikke superflink til å strikke med flere farger (skjønt jeg ble både flinkere og raskere da jeg begynte å strikke på engelsk og norsk måte samtidig, en farge på hver hånd), så det blir god øvelse. 

En farge på hver hånd høres imponerende ut! Har du ene tråden over en finger på høyre hånd?

Jeg bruker å ha bunnfargen over venstre pekefinger, også kaster jeg mønsterfargen med høyre hånd. Ser mange har to eller flere tråder på venstre pekefinger, men det får jeg ikke til 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...