Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har noen av dere erfaringer med nettbutikkene Hobbii.no eller Ritohobby.no?

Jeg har handlet på begge disse butikkene og har bare positive erfaringer.

Du spurte etter andre butikker å handle garn på, og jeg handler mest på Garnius, Strikkemekka og Strikkenett.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosendahl skrev (5 timer siden):

Garnius har mye bra og ofte salg 👍

Takk for tips! :kghjerte:

Luka_S skrev (Akkurat nå):

Jeg har handlet på begge disse butikkene og har bare positive erfaringer.

Du spurte etter andre butikker å handle garn på, og jeg handler mest på Garnius, Strikkemekka og Strikkenett.

Takk for dine erfaringer og tips! :kghjerte:

Anonymkode: bad80...226

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hopi" er ferdig og jeg har abstinenser. Dermed blir det et par sokker i Schackenmayrgarn mens jeg venter på garn til neste litt større prosjekt. Må bestille så jeg har til påske - det blir visst hjemmepåske i år også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en del strikkepakker fra strikkemekka.no. De har dessuten ofte tilbud. :jepp:

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.3.2021 den 1.56):

Det var virkelig lekre tepper :hjerter_rundt: Hvilken teknikk lager du de med og i hvilket garn?

Anonymkode: bad80...226

Takk!

Det er heklet med Scheepjes Colour Crafter. Teknikk er kombinasjon av vanlige heklemasker og det som heter overlay crochet. Ved ikke hva det heter på norsk, men det brukes ''front post'' eller ''back post'', som heter opphøyd maske forfra eller bakfra etter hva google sier meg, og ned på en omgang eller to under.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kusina mi har akkurat fått baby, så nå har jeg nettopp strikket lillebjørnlue og lillebrors romper, bruker restegarn jeg hadde etter en sunday slipover, 1 tråd Sandnes sunday og 1 tråd tynn silk mohair.

Også holder jeg på med en puttygenser til meg selv i Sandnes kos, hvit bunnfarge og gul mønsterfarge :) 

Må alltid ha flere prosjekt på gang samtidig 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føsleguri skrev (19 timer siden):

Jeg startet på denne fra Garnstudio i dag.

22-2.jpg.6ee286bc8aa42b10df7af48d5d8139ee.jpg

Lekker 🤩

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg lagt opp og begynt på et nytt prosjekt, Bølgedansgenser str. 2 år. Jeg har byttet garn til Rauma finull, og håper det blir bra. Har såvidt begynt på litt mønster nå.

Jeg er forresten en sånn som stort sett kun har ett prosjekt om gangen, ellers blir jeg bare aldri ferdig med noe. Men når det er større prosjekter på gang, kan det være fint å ha noe smått på siden - det er fint med prosjekter man kan ta med seg.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker en del til Amanda prosjektet i det siste. Fikk høre vite om det prosjektet når sønnen min var innlagt på nyfødt intensiven. Syns det er et fint tiltak og baby ting er lett og raskt å strikke. 😁

Anonymkode: 555a5...2db

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosendahl

Det var dette sjalet mitt som jeg felte av og syntes ble så lite. Så jeg bestilte flere nøster og fikk det tilbake på pinnene. Forøvrig et stort prosjekt bare å finne igjen midtmasken.  Måtte strikke en prøvelapp for å være sikker. 

Strikker stødig videre og øker med 4 masker annenhver omgang. Er vel oppe i omtrent 300 masker nå. Og nå er det blitt mye større. Har bestemt meg for å strikke helt ut 8 nøstet. Mulig det blir som et pledd til slutt men jeg vil kunne pakke meg ordentlig inn i det :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk nylig vite at det er en ny baby på vei i slekta, så nå holder jeg på med babyteppe og hentesett. Hadde noe garn liggende som jeg tenkte å strikke genser av, men nå blir det altså babytøy i stedet. Blir spennende å se om det blir nok garn! 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge hatt en halvstrikket genser fra witre design liggende, chunky patentgenser heter den. Hele genseren er patentstrikk, strikkes på pinnenr 10 i Hip wool. Får rett og slett vondt i fingrene av å strikke den. Men nå er jeg ferdig med hele bolen (den strikkes i ett, startet foran nederst og strikker helt opp til skuldrene, feller av til halsen, lager nye masker og strikker deretter hele bakstykket), fikk moren min til å lære meg madrassting og sydde sammen sidene opp til ermhullene. Så nå har jeg igjen bare å strikke ermene :)  Jeg strikker den i olivengrønn 

image.thumb.jpeg.e594fd8222399c5940af1a2cf4a67610.jpeg

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 3/13/2021 at 1:42 AM, AnonymBruker said:

Hei :vinke: Jeg tror at jeg har funnet en gullgruve her, med så mange erfarne strikkere som dere er strikke.gif

Jeg er en nybegynner-strikker og lurer på om dere vil dele tips om hvilke butikker (nettbutikker og fysiske butikker) som har hyggelige priser på kvalitetsgarn og strikkepinner :) 

Anonymkode: bad80...226

Kan jeg hive inn en ting her, som strengt tatt ikke er det du spurte om? Det er ofte litt billigere å handle i nettbutikker enn i fysiske butikker, mens jeg har inntrykk av at prisene i butikk stort sett ligger ganske jevnt. Uansett, jeg er en av disse som setter pris på å ha lokale og fysiske butikker å handle i. Ofte har de ansatte også god kompetanse som jeg synes er verdt å betale litt for. Så jeg handler mitt garn i fysiske butikker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til hva jeg kan bruke 20 gram Air til? Strikker pannebånd som bruker 30 gram og med 6 pannebånd (i ulike farger) sitter jeg igjen med en del garn jeg ikke helt vet hva jeg kan bruke til 🤷🏼‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommernatt skrev (1 time siden):

Forslag til hva jeg kan bruke 20 gram Air til? Strikker pannebånd som bruker 30 gram og med 6 pannebånd (i ulike farger) sitter jeg igjen med en del garn jeg ikke helt vet hva jeg kan bruke til 🤷🏼‍♀️

Har du 20 gram x flere? Air kan jo toves, så kanskje du kan strikke noen rutetøfler?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Sommernatt said:

Forslag til hva jeg kan bruke 20 gram Air til? Strikker pannebånd som bruker 30 gram og med 6 pannebånd (i ulike farger) sitter jeg igjen med en del garn jeg ikke helt vet hva jeg kan bruke til 🤷🏼‍♀️

Kan anbefale Aftenstrikk til rester av Air blant annet. Hun har oppskrift på en kanin og en Bjørn og små plagg og tilbehør. Supert restegarnprosjekt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...