Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Ullgarn er fryktelig varmt å holde på med nå og teppe som blir liggende på fanget under arbeid...er ren badstue. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker når venner skal ha baby, da benytter jeg muligheten til å strikke babytøy uten at samboer blir skeptisk 😂 Så nå skal jeg strikke en liten body 🤩 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (20 timer siden):

Ullgarn er fryktelig varmt å holde på med nå og teppe som blir liggende på fanget under arbeid...er ren badstue. 

Kjenner den 😅 holder på med en kofte, varmt å ha på fanget! Må ha div småting å holde på med på siden når det er som varmest 😅 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (På 15.7.2021 den 9.31):

Søren meg nesten ferdig med hele bolen (strikker ovenfra og ned) også oppdaget jeg at jeg har glemt å bytte fra pinne 4 til 4,5 etter halsen 😣 Fy flate asså! 

Tror ikke jeg orker å rekke opp, strikker bolen ferdig og sjekker om den passer først i såfall. Genseren skal heldigvis være oversized i utgangspunktet, så jeg har målt og tror den vil passe, får bare et annet uttrykk en baggy. 

Men, ermene; bør de også strikkes på pinne 4 siden bolen er det? Blir sikkert merkbar forskjell om jeg strikker de med 4,5 når resten er strikket på pinne 4 (det er raglanøkning og økningen er jo gjort på pinne 4)?

Argh, så irritert jeg ble på meg selv! Får skylde på at hodet henger ikke helt med i varmen….eller jeg var trøtt pga smertestillende jeg tar pga kreft. Hadde i allefall et sløvt øyeblikk der, ikke gjort en sånn tabbe før. Heldigvis bare til meg selv jeg strikker genseren til, hadde det vært en gave så hadde jeg rekket opp og begynt på nytt 

Den er kjedelig, men fort gjort! Tror nok det er lurt å strikke ermene med samme pinnetykkelse som resten av genseren.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med bærestykket på pilegrimsgenseren og hekler et pledd. Og venter på enda mer garn i posten. Blir aldri for mye garn 🤩

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cassio skrev (4 minutter siden):

Den er kjedelig, men fort gjort! Tror nok det er lurt å strikke ermene med samme pinnetykkelse som resten av genseren.

Ble ferdig med bolen og prøvde den på i går, den passet heldigvis :) så da orker jeg ikke rekke opp, den blir fin uten å være oversized også :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kittyfox skrev (1 time siden):

Jeg elsker når venner skal ha baby, da benytter jeg muligheten til å strikke babytøy uten at samboer blir skeptisk 😂 Så nå skal jeg strikke en liten body 🤩 

Ikke minst går det så fort å strikke babytøy at det er en fryd. Det er litt synd at både vi og alle vi kjenner er ferdige med barn for nå får jeg bare strikke til store barn eller voksne. :ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (1 time siden):

Ble ferdig med bolen og prøvde den på i går, den passet heldigvis :) så da orker jeg ikke rekke opp, den blir fin uten å være oversized også :) 

Så bra! :jepp:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (19 minutter siden):

Så bra! :jepp:

Skal innrømme jeg pustet lettet ut😄 var lite gira på å rekke opp… 

men, nå håper jeg ermene ikke blir for trange med pinne nr 4… 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (3 minutter siden):

Skal innrømme jeg pustet lettet ut😄 var lite gira på å rekke opp… 

men, nå håper jeg ermene ikke blir for trange med pinne nr 4… 

Det får vi krysse fingrene for ja. :jepp: 

Jeg gjorde selv en tabbe på en jakke jeg strikket tidligere i år. Jeg hadde tolket økningene feil, jeg skulle begynne økningene med en gang, men i stedet begynte jeg ikke før etter at jeg hadde strikket ferdig mønsteret som skulle være nederst på armen. Dermed ble selvsagt ermet smalere enn det skulle være. Jeg oppdaget det ikke før jeg skulle begynne på erme nr 2 og var ikke lysten på å rekke opp hele det første ermet og siden det passet bestemte jeg meg for å la det være. Nå skulle jakken strikkes videre i raglan, så jeg måtte endre litt på strikkingen av bærestykket slik at det passet inn med færre masker på ermene, men det ble bra og jakken passer heldigvis. Det er så kjedelig når man gjør feil, særlig siden jeg leser gjennom oppskriften nøye først og streker under alt som er viktig, og likevel klarer jeg altså noen ganger å gå glipp av vesentlig informasjon. :klaske:

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (4 minutter siden):

Det får vi krysse fingrene for ja. :jepp: 

Jeg gjorde selv en tabbe på en jakke jeg strikket tidligere i år. Jeg hadde tolket økningene feil, jeg skulle begynne økningene med en gang, men i stedet begynte jeg ikke før etter at jeg hadde strikket ferdig mønsteret som skulle være nederst på armen. Dermed ble selvsagt ermet smalere enn det skulle være. Jeg oppdaget det ikke før jeg skulle begynne på erme nr 2 og var ikke lysten på å rekke opp hele det første ermet og siden det passet bestemte jeg meg for å la det være. Nå skulle jakken strikkes videre i raglan, så jeg måtte endre litt på strikkingen av bærestykket slik at det passet inn med færre masker på ermene, men det ble bra og jakken passer heldigvis. Det er så kjedelig når man gjør feil, særlig siden jeg leser gjennom oppskriften nøye først og streker under alt som er viktig, og likevel klarer jeg altså noen ganger å gå glipp av vesentlig informasjon. :klaske:

Jeg også bruker å streke under eller ringe rundt viktige ting i oppskriften, likevel så glipper det av og til…..men dette var første gang jeg glemte å bytte pinne. Jaja, er en gang for alt, tror ikke jeg gjør det igjen, kommer sikkert til å trippelsjekke fremover 😄

Har seriemaraton på kveldene med mannen min, skikkelig spennende serie, så tror det var der det glapp 😄

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som tilfeldigvis vet om butikker i Oslo som har skikkelig godt utvalg av garn fra Rauma? Har bil, så gjør ikke noe å kjøre litt, men topp hvis det er rimelig sentralt :) Har alltid vært en netthandler, men kjenner at jeg savner å gå i gode garnbutikker.

Anonymkode: 555b6...f97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker "Elle-genser" fra Porsangerstrikk. 

Anonymkode: 264b5...4e9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.7.2021 den 15.30):

Er det noen her som tilfeldigvis vet om butikker i Oslo som har skikkelig godt utvalg av garn fra Rauma? Har bil, så gjør ikke noe å kjøre litt, men topp hvis det er rimelig sentralt :) Har alltid vært en netthandler, men kjenner at jeg savner å gå i gode garnbutikker.

Anonymkode: 555b6...f97

 

Garntopia på Helsfyr har godt utvalg. Og så har du Strikkedilla på Oslo City. Nøstet Mitt har butikker flere steder i Oslo, der er vel Storo den mest sentrale.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Elder Millennial skrev (16 minutter siden):

Strikker på en Setesdalsgenser for tiden🤩 broderiet er allerede klart👌

Wow, har du virkelig brodert selv? Kult!

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial
Snabeltann skrev (Akkurat nå):

Wow, har du virkelig brodert selv? Kult!

😅 ja, er nok flinkere til å brodere enn å strikke om jeg skal være helt ærlig😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elder Millennial skrev (1 minutt siden):

😅 ja, er nok flinkere til å brodere enn å strikke om jeg skal være helt ærlig😅 

Jeg er imponert! Så flink du er! 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...