Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

jeg har lagt vekk den halvferdige genseren og driver med pauseprosjekter. Har akkurat strikket Jordtøfler til meg selv og holder nå på med ullsokker til mannen. Greit med noe kjapt og enkelt innimellom.

Kjenner til den problemstillingen LittDiva. Plutselig har man kjøpt nye prosjekter lenge før de man allerede har er i nærheten av å være ferdige. Jeg tror livet er for kort til å strikke alt man ønsker seg.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arkana skrev (12 timer siden):

jeg har lagt vekk den halvferdige genseren og driver med pauseprosjekter. Har akkurat strikket Jordtøfler til meg selv og holder nå på med ullsokker til mannen. Greit med noe kjapt og enkelt innimellom.

Kjenner til den problemstillingen LittDiva. Plutselig har man kjøpt nye prosjekter lenge før de man allerede har er i nærheten av å være ferdige. Jeg tror livet er for kort til å strikke alt man ønsker seg.

😅. Jeg hadde lovet dyrt og hellig til meg selv at neste prosjekt blir en plain mørkegrå el. Cardigan til de fargerike kjolene og blusene mine. Men nei du- hele 3 fargerike prosjekter på vent..😝

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.thumb.jpeg.04953611120d3bdea1f635a2ae33b302.jpeg

Skal begynne på disse til døtrene mine, håper jeg blir ferdig med begge til jul :) De har julestrømper som de henger på døra til rommene sine fra før av, men jeg tenkte at det ville vært koselig med hjemmestrikket fra mammaen deres, så kan den gå videre i arv hvis de får barn en dag også 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal strikke en genser til en studerende herremann som trenger en genser som varmer, men som ikke klør. Noen forslag til hvilket garn jeg kan bruke? Og hvilken genser?

Takker for svar!

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastica skrev (7 timer siden):

Hei!

Jeg skal strikke en genser til en studerende herremann som trenger en genser som varmer, men som ikke klør. Noen forslag til hvilket garn jeg kan bruke? Og hvilken genser?

Takker for svar!

Hei :)

Denne i 100% alpakka?

60a36cc9b863b.jpg

https://www.strikkemekka.no/birger-genser-denim-hoy

Anonymkode: 66ee1...bee

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har strikketørke på sikkert 5 året. Har lovet mamma’n min flere strikke gensere, men har ikke hatt ork. Har startet på 3 gensere, men fikk de ikke ferdig. Nå er mamma død og jeg skal kaste det jeg hat startet på. Jeg kunne sikkert strikket de ferdig, men hadde ikke klart å bruke genserne selv.

 

Anonymkode: bb3a2...b6f

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvilken selbuvott-oppskrift er enklest å følge?

Hillesvåg sin rosevott-oppskrift, er den bra?

Jeg har et problem her, se link(jeg bruker en av Østerdalsbrura sine oppskrifter).

(Kantene (spissen)på votten ble vridd slik at det ikke ble pent når jeg hadde 5 masker med bunnmønster før økningene til tommelkile så jeg måtte rekke opp.

Kan dere si meg hvor mange masker fra ytterst på tommelkilen kantmasken (bretten på votten) skal være?

For at jeg skulle få det pent, måtte jeg ha bretten på votten 1 maske fra tommelkilens begynnelse.)

Men ønsker å prøve den oppskriften som du har god erfaring med :) 

Post gjerne også tips og triks og inspirasjon, linnker og navn på gode oppskrifter her

 

Anonymkode: 53636...bd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julestrømpene ble ferdige, festet siste tråd og dampet de på lillejulaften, og døtrene mine ble kjempeglade :) mor sjøl var litt lei halvveis inn i strømpe nr 2😄

Nå har jeg startet på Kelly-genser fra Sandnes, strikkes med en tråd double sunday og en tråd tynn silk mohair i fargen eikenøtt, til meg selv 

image.jpeg.436f29c89fe346025bb0e9df916de4dc.jpeg

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha prøvet og feilet og spurt om hjelp m.m. rekket opp x antall ganger, er jeg snart ferdig med 2 par ensfargede selbuvotter :hoppendeglad:Har lært mye, bl.a. at vrangborden bør strikkes i en 1/2 str mindre pinne.

Skal prøve meg på tofargede snart :) 

Anonymkode: 53636...bd8

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha strikket ullsokker en stund fant jeg tilbake til bregnegenseren rett før jul og mangler nå bare ett erme så er den ferdig. Det har gått litt tregt med strikking i julen pga besøk og sene brettspillkvelder og rett og slett for lite TV-tid (det er da jeg strikker :fnise:), men det har bare vært hyggelig. Etter genseren til meg selv er planen å endelig komme i gang med Olafurgenseren som mannen har ønsket seg, men jeg har allerede funnet ut hva jeg skal strikke etter den igjen. Jeg forelsket meg helt i Avena-genser så garn er allerede kjøpt og ligger klart. :sjenert:

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et anstrengt forhold til garn da hekleprosjekter (her rettet telefonen til temmeprosjekter, for det v6ar nemlig vært en del Dyrebeskyttelsen-prosjekter i det siste) har en tendens til å bli avglemt når andre ting kommer i veien (les temmeprosjekter). 

Men nå er jeg altså i gang igjen! Solgte alt av garn for et drøyt år siden da jeg tenkte heklekarrieren var over, så har måttet gå til innkjøp av nytt.. Det blir et teppe i denne omgang (om jeg noen gang blir ferdig) i et slags sikksakk mønster! Enkelt og greit!

Fra tidligere har jeg laget putetrekk, duker og diverse pynt. Ingen ekspert men får gjerne blod på tann når jeg først får til! 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt meg garn og mønster fra Bystrikk. Bestilte sent i går kveld og fikk det levert på døra i kveld 🙂 Mange år siden jeg fikk et større prosjekt ferdig. Har kun strikket lue, skjerf og tøfler de siste årene.

Anonymkode: c4264...b87

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Pinnedyret21

Holder på å strikke lothepus fjorden ☺️ Har strikket en tidligere, så jeg hadde mønsteret. Bruker viking eco highland wool. Rimeligere alternativ til det som orginalt brukes, og veldig deilig garn 😁 

(Tips; garnius har tilbud på strikkepakken). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tummy skrev (6 timer siden):

Har press på meg til å lage garnboller.

@Tummy: hva slags "boller" er det? :klo: 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...