Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror det blir en siling av innlegg som ikke passer denne gjengen. Eks.denne oppskriften på fylte horn fant jeg på trines matblogg.  Eller andre bloggere. 

Ser en annen gruppe omtaler de sterkt som diktatur.

Minner meg om et land, som vi ikke kan sammenligne oss med. Vil du ikke, så skal du. Sensur osv

Antagelig er adminer på plass for første gang,  de kan utøve makt.  

Gruppen er ødelagt, fra den gang det var. Bloggen ødela for den. Nå har hun opprettet ny gruppe,hvorfor tar hun ikke bloggen dit?

Er bloggen god, så blir den selvgående. Er sjelden en ser en blogger som må pushe for å få klikk. Se på andre matbloggere..  de har masse klikk. 

Målet er vel å komme opp på listen, men sånn som det styres der inne,så gidder ikke folk. Må gjerne skryte av Norges største matgruppe,men det vises ikke på bloggen. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhrrr så mange fjasete svar om det gryteklare pinnekjøttet. De fleste sier at det må vannes ut i 12-18 timer osv og ser ikke at det er gryteklart kjøtt. Det er GRYTEKLART, folkens - lær å lese. Ferdig utvannet og frossent. Skal bare tines og dampes direkte uten utvanning. Gjerne fra frossen tilstand om man vil.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre... å mørne kyllingen i natron noen timer for å få kjøttet mørt - hva er vitsen? Kyllingen er jo noe av det møreste kjøttet man kan tenke seg. Om man koker/steker den jo skikkelig saftig og god uansett merke. Det høres veldig rart ut spør du meg.

Anonymkode: f630a...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare spørre... å mørne kyllingen i natron noen timer for å få kjøttet mørt - hva er vitsen? Kyllingen er jo noe av det møreste kjøttet man kan tenke seg. Om man koker/steker den jo skikkelig saftig og god uansett merke. Det høres veldig rart ut spør du meg.

Anonymkode: f630a...d5e

Det høres rart ut, men det gjør jo forsåvidt også gjær i hevefri bakst som den gruppa jo er kjent for :P 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marimba skrev:

Det høres rart ut, men det gjør jo forsåvidt også gjær i hevefri bakst som den gruppa jo er kjent for :P 

Ja mye rart altså... 

Anonymkode: f630a...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare spørre... å mørne kyllingen i natron noen timer for å få kjøttet mørt - hva er vitsen? Kyllingen er jo noe av det møreste kjøttet man kan tenke seg. Om man koker/steker den jo skikkelig saftig og god uansett merke. Det høres veldig rart ut spør du meg.

Anonymkode: f630a...d5e

Velveting er jo veldig vanlig da. Ikke til helstekt filet, men til kinamat vl.a.

Anonymkode: 8f46a...e0b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling trenger absolutt ingen mørning.

Prøv å si i butikken...jeg skal ha 2 godt mørke kyllinger.😂😂😂😂

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bilde av karamellpudding hennes,ligger ute.

Den er det brukt alt for sterk varme på ved steking.  Da får du de prikkene. En perfekt pudding, skal ikke se sånn ut. 

Eller er det slutt på lærning der inne?

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser bilde av karamellpudding hennes,ligger ute.

Den er det brukt alt for sterk varme på ved steking.  Da får du de prikkene. En perfekt pudding, skal ikke se sånn ut. 

Eller er det slutt på lærning der inne?

Anonymkode: d8fcb...cf7

Den så skikkelig uappetittlig ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Boneli skrev:

Den så skikkelig uappetittlig ut. 

 fy f...... sukkeret er jo brent. 

kan hun ikke lære seg og ta PENE bilder, alt ser jo ut som oppkast??

Anonymkode: 2f410...be2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 fy f...... sukkeret er jo brent. 

kan hun ikke lære seg og ta PENE bilder, alt ser jo ut som oppkast??

Anonymkode: 2f410...be2

Synes den linken som ble lagt ut i mat fra grunnen var fantastisk :ler: motorolje på pannekaker og sånn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er admin så må du fronte/ pushe bloggen x-antall ganger når du har vakt. En av disse er hva jeg vil kalle lat i så måte. De fleste av admins legger ut oppskrift som de har prøvd fra bloggen osv. Denne personen sin modus operandi er å linke til en oppskrift, samt en tekst ala : Kanskje jeg skal ha denne til frokost/lunsj/middag. Eventuelt at hun  skriver at dette så godt ut.

Det klør i fingrene mine å skrive: Hei! Ser at du ofte du lurer på om du skal lage en oppskrift fra Tanja sin blogg. Kanskje du heller skulle lage den retten du lurer på i stedenfor å spamme ned veggen? 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest gjennom hele tråden over tid, men skjønte ikke før på slutten hvem VM er. Fy faen, jeg blir så sint på denne single mannen at det koker - jeg kjenner VM (er fra samme sted) og han er virkelig kjempehyggelig og kjent for å være tidenes snilleste. Hvordan KAN denne single fyren si så mye passivt aggressivt mot ham?? Vil spy.

Anonymkode: 0e32f...9bf

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 hours ago, AnonymBruker said:

Lest gjennom hele tråden over tid, men skjønte ikke før på slutten hvem VM er. Fy faen, jeg blir så sint på denne single mannen at det koker - jeg kjenner VM (er fra samme sted) og han er virkelig kjempehyggelig og kjent for å være tidenes snilleste. Hvordan KAN denne single fyren si så mye passivt aggressivt mot ham?? Vil spy.

Anonymkode: 0e32f...9bf

Han drives nok av sjalusiens grønnøyde djevel...

Anonymkode: bc63f...f40

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt latterlig at voksne mennesker skal være så opptatt av likes på Facebook. 

Er nok derfor creepysingleguy oppfører seg så ufint mot VM. Har også sett andre klage over at det er de samme som får masse likes hele tiden og derfor gidder de ikke legge ut noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nødt til å ta en titt på oppskriften, og så at hun stekte den på 125 grader. Min mor har alltid fortalt meg at for å få perfekt karamellpudding må man ha den på maks 100 grader, for ellers får man piper slik som T. Karamellpudding skal ikke stekes, den skal kokes langsomt i vannbad. Alle oppskrifter som sier det går bra på høyere temperaturer lyver.

Hun fulgte heller ikke sitt eget råd om å la røren bli helt avkjølt før hun tilsatte eggene, man ser noen rester av kokt egg i sila. Det er selvsagt greit å gjøre feil, men det hadde vært bedre om hun hadde påpekt det, slik at lesere kunne lære av hennes feil. Men dronning T gjør vel ikke feil:vetikke:

Anonymkode: 9196c...ab2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Juliannaos skrev:

Hvis du er admin så må du fronte/ pushe bloggen x-antall ganger når du har vakt. En av disse er hva jeg vil kalle lat i så måte. De fleste av admins legger ut oppskrift som de har prøvd fra bloggen osv. Denne personen sin modus operandi er å linke til en oppskrift, samt en tekst ala : Kanskje jeg skal ha denne til frokost/lunsj/middag. Eventuelt at hun  skriver at dette så godt ut.

Det klør i fingrene mine å skrive: Hei! Ser at du ofte du lurer på om du skal lage en oppskrift fra Tanja sin blogg. Kanskje du heller skulle lage den retten du lurer på i stedenfor å spamme ned veggen? 

Jeg har lyst å skrive: du må legge ut bilde når du har gjort det, så vi får se. Det er helt idiotisk...kanskje lage denne, denne ser god ut. Dette skal jeg lage i morgen. Skjønner de det ikke selv, at vi ser de sitter der å fjotter seg ut. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...